Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Demon's Souls


Demon's Souls är kul på många sätt, men världen är så otroligt död. Lite njutbar musik hade väl inte skadat?
hånobing
  • 0
Vad snackar du om? Demon's Souls soundtracket är ju mästerligt. I klass med Zelda.
  • 0
Citerar Garone:
Vad snackar du om?


Givetvis finns det godbitar som i princip överallt, men i överlag används musiken inte alls särskilt mycket(den märks främst i bossfighter). Det är tyst, grått och dött när jag spelar igenom en bana, är det inte så för dig menar du?
hånobing
  • 0
Citerar marsson:
Det är ju precis så det SKA vara! Det som sätter stämningen i spelet.


Aj då, det var då ingen vidare engagerande stämning de eftersökt.

Nåväl. Det är ändock ett bra spel!
hånobing
  • 0
Citerar marsson:
Om det hade spelats episk musik ala Oblivion var och varannan minut så skulle ju stämningen direkt gå förlorad.


Jag förstår självfallet vad du menar. Tror nog att jag helt enkelt är den där spelaren som vill höra episk musik medan jag kutar ut på bron i ett stridsvrål och blir sönderbränd av draken.

Det hela blir med komiskt då, istället för ett "FUCK!" i respons som det är nu.
hånobing
  • 0
Citerar marsson:
Samtidigt så skulle musik göra så att man inte hör de där ljuden som fienderna i spelet gör ibland, vilket skulle vara negativt.


Jo, det har du rätt i. Demon's Souls fokuserar ju väldigt mycket på att spelaren ska känna sin fiende; Veta vad denne kommer göra beroende på rörelser/ljud.
hånobing
  • 0
Citerar marsson:
Precis, då jag säkert spelat igenom spelet 10 gånger


Måste vara fler gånger som som du o jag kört igenom
Hao! Dai ye! We won again! This is good, but what is best in life?
  • 0
Kan man bjuda in vänner att spela med online? Eller får man spela med random personer? Jag har nämligen haft spelet ett tag men inte börjat spela än.
  • 0
Ok, tack så jättemycket för informationen!
  • 0
Den här sidan visar vilken soul level du kan spela med. Dock verkar det som att den är lite för optimistisk. För personligen krävdes det ca 4 ytterligare levels innan jag kunde spela med en viss level. Men det ger ett hum om vad man ungefär bör ha i soul level för att det ska fungera.

http://www.demonssouls.info/level-range.php
Hao! Dai ye! We won again! This is good, but what is best in life?
  • 0
Det verkar som att Atlus förlänger supporten till de amerikanska servrarna till oktober nästa år.

http://www.eurogamer.net/articles/2010-12-17-demons-souls-serv
ers-to-stay-online


Man får väl hoppas att de Europeiska också lever vidare ett tag till. Fast det har kanske inte varit planer på att stänga ned Eu-servrarna än, med tanke på att vi inte fick spelet förrän ett halvår sedan
  • 0
Började spela detta för 3 dagar sen. Har spela säkert 30 timmar minst och är soul level 61. Fan vad bra spelet är.
  • 0
Grymt spel, ett av årets bästa verkligen.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Har några frågor om spelet :

Hur lång speltid är det?

Är det mycket att utforska?


Ska nog skaffa spelet, påminner mig mycket om monster hunter serien
  • 0
Citerar Satsuki:
Hur lång speltid är det?


Klarade ut spelet första gången på cirkus 40 timmar. Sedan spelade jag igenom spelet 3 gånger till eftersom omspelningsvärdet är skyhögt. Totalt har jag spenderat över 100 timmar på spelet.

Citerar Satsuki:
Är det mycket att utforska?


För att vara ett RPG är det ganska linjärt. Det finns inte så många alternativa vägar till målet och det försöker aldrig vara ett open-world RPG som typ Elder Scrolls.
Varför göra det idag när du kan skjuta upp det till imorgon.
  • 0
Då har jag köpt det
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Några frågor:

Kan man gå olika vägar? Eller följer man handlingen hela tiden?

Sparas det alltid? Dvs om jag stänger av, startar jag där nästa gång?

Alla vita spöken, är det människor som lirar ?
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Kan man gå olika vägar? Eller följer man handlingen hela tiden?


Finns knappt någon handling. Finns typ en börja och ett slut. Hela spelet går ut på att klara av 5 världar, som är ganska långa. Du har ganska stor frihet i vilken ordning du tar dem. Det finns två olika slut, beroende på vad du väljer att göra vid slutbossen, men annars kan du inte påverka handlingen mer än så. Men du kan påverka spelet efter dem val du gör. Till exempel dödar du en merchant kommer han aldrig tillbaks.

Citerar mmmaarcus:
Sparas det alltid? Dvs om jag stänger av, startar jag där nästa gång?


Japp. Sparas alltid.

Citerar mmmaarcus:
Alla vita spöken, är det människor som lirar ?


Ja.
  • 0
Nu har man ääääntligen ordnat "best weapon of bladestone". Helvete vilken tid det tog!
Men bra känns det minsan.

Nu måste jag bara klara spelet en gång till för att kunna lära mig samtliga magier så har jag platinum..
  • 0
Citerar Styrman:
Nu har man ääääntligen ordnat "best weapon of bladestone". Helvete vilken tid det tog!


Nice, pallade inte fixa pure bladestone, verkade alldeles för jobbigt. xD
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Strife:
Japp. Sparas alltid.


LIES!
Jag har, efter att ha rage-quittat när jag dog (på något ställe jag inte kommer ihåg) märkt att det inte sparades direkt. Jag dog alltså, och skulle respawna i själs-form eller vad det heter. Bara det att innan jag gjorde stängde jag av konsolen. Startade lite senare och märkte att jag fortfarande hade min kropp och mina själar kvar. Inte en bra upptäckt dock, frestelsen att göra det varenda gång jag dör är stor....
  • 0
Citerar Cateye:
Startade lite senare och märkte att jag fortfarande hade min kropp och mina själar kvar. Inte en bra upptäckt dock, frestelsen att göra det varenda gång jag dör är stor....

Om du stänger av maskinen i en laddningsruta så kan du förstöra alla dina sparningsfiler till spelet och du kommer inte heller kunna spara något mer. Jag gjorde det när jag blev förbannad efter att jag dog och förlorade alla mina karaktärer som jag spenderat hundratals timmar med.
Gamer FL <3
  • 0
Besegrade nyss Dragon God. Även om det kändes mer som ett pussel än en bossfight så var det riktigt häftigt!

Har snart över 60 speltimmar och har fortfarande inte kommit ens nära hälften av spelet. Jävla svårt spel.
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Har börjat spela spelet nu. Dödade precis Phalanx. Känns som att jag kommer få ett helvete från och med nu..

Tillagt 2013-02-14 04:47:
Har börjat spela spelet nu. Dödade precis Phalanx. Känns som att jag kommer få ett helvete från och med nu..
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!