Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Star Wars: The Old Republic


Citerar Gamesrule:
Nu börjar jag bli riktigt jävla trött på mina FPS-problem. Under 5 FPS konstant i PvP, Imperial Fleet är ca 7, PvE GÅR att spela men även det är jävligt jobbigt på 15-20 FPS med under 10 alltför ofta. -.-


PvE med under 10 FPS går inte att spela, hur bäst man än är.
  • 0
PvE går att spela i 1 FPS, lol.
  • 0
Citerar Wrench:
PvE går att spela i 1 FPS, lol.




Not sure if serious.
  • 0
Dessa ''fps-drops'' märker jag endast på Imperial Fleet. PvP går relativt bra, märker ingen skillnad från perioden innan patchen. PvE går utmärkt för mig.
''The eye reveals a time when dinosaurs roamed the earth and wandered the landscapes. It was a time when earth was controlled by circle of life and nature, not by mankind''
  • 0
Fyfan, uppgradera era datorer. Minns när jag i vanilla wow spelade med 256ram lr vare va. Ett rent jävla helvete var det. Nervös inför varje raid då man alltid kom sent haha.

Minns den dagen då jag köpte en ny dator och kunde springa omkring i Orgrimmar. God damn va underbart allt flöt.

Det är som att spela med konstant lagg. Då kan man lika gärna göra något annat.
  • 0
  • I
  • I
För er som har problem med låg fps: skriv in detta i client_settings.ini (som hittas i C:\Users\%username%\AppData\Local\SWTOR\swtor\settings) i stället för vad som redan står där:

[Renderer]
Height = 1024
Width = 1280
WindowX = 0
WindowY = 0
DynamicLightsLimit = 0
MeshLODQuality = 0
TextureAnisotropy = 0
FarClipScale = 0.000000000000000000000000000000000000000000000000000000
0000000
0000000000000000000000000000000000000001
PlantDensity = 0.000000000000000000000000000000000000000000000000000000
0000000
0000000000000000000000000000000000000001
D3DFullScreen = false
NativeHeight = 1024
NativeWidth = 1280
doShadows = false
doBlobShadows = false
UseMinSpecShaders = true
EnableBloom = false
VerticalSyncState = false
FullScreen = false
TextureQuality = 1
AllowDepthOfField = false
GammaRamp = 1.037854
SpeedTreeDistanceScale = 0.000000000000000000000000000000000000000000000000000000
0000000
0000000000000000000000000000000000000001
AntiAliasingLevel = 0
enableadvenvirolighting = false
DebugAdvEnviroLighting = true

Det var Rösti som gav mig de här inställningarna, och de har fungerat fantastiskt. Se dock till att ni på height och width (även native) skriver in rätt pixelantal för era skärmar.
Ad finem ambulo.
  • 0
H-lvete vad HaXx. Ska prova.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Citerar Nizyo:
Fyfan, uppgradera era datorer. Minns när jag i vanilla wow spelade med 256ram lr vare va. Ett rent jävla helvete var det. Nervös inför varje raid då man alltid kom sent haha.

Minns den dagen då jag köpte en ny dator och kunde springa omkring i Orgrimmar. God damn va underbart allt flöt.

Det är som att spela med konstant lagg. Då kan man lika gärna göra något annat.


Handlar för många om optimeringen av spelet, inte användarens dator. Det finns flera människor med high-end datorer som har FPS-problem i spelet. Jag skulle väl vilja inkludera mig själv där med mitt GTX 580. Spelar ingen roll om jag sänker grafiken, jag har hela tiden små stutters och viss delay på gång när det är flera spelare på min skärm.
hånobing
  • 0
Citerar Valerin:
Handlar för många om optimeringen av spelet, inte användarens dator. Det finns flera människor med high-end datorer som har FPS-problem i spelet. Jag skulle väl vilja inkludera mig själv där med mitt GTX 580. Spelar ingen roll om jag sänker grafiken, jag har hela tiden små stutters och viss delay på gång när det är flera spelare på min skärm.



Själv har jag ingen high-end-dator, men den klarar bra mycket mer krävande spel på hög grafik och bra FPS, och jag har inte bara "små stutters", vi snackar så nära ospelbart som möjligt.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Gamesrule, testat det I skrev?
  • 0
Citerar Aaandy:
Gamesrule, testat det I skrev?



Ingen mening atm, min subscription är slut och kan inte köpa mer förrän nästa vecka. Får pröva då.

Förövrigt, vad GÖR den? Från vad jag kan läsa sänker den grafiken mer än in-game-preferences kan göra, men det kanske är fel? :X
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar Gamesrule:
Förövrigt, vad GÖR den? Från vad jag kan läsa sänker den grafiken mer än in-game-preferences kan göra, men det kanske är fel? :X


Den sänker dina inställningar, ja. Rejält dessutom. Kanske det som behövs? Eller en ominstallation av spelet. Kan ha blivit någon korrupt fil.
  • 0
Citerar Aaandy:
Den sänker dina inställningar, ja. Rejält dessutom. Kanske det som behövs? Eller en ominstallation av spelet. Kan ha blivit någon korrupt fil.



Redan ominstallerat en gång. Men egentligen är inte inställningarna problemet, märker ingen skillnad på High jämfört med Low/Off, utom lite datorrelaterade lagg, men annars är FPSen likadan med absolut lägst inställningar. Så tvivlar på att det skulle hjälpa, och om det skulle hade spelet förmodligen blivit för fult för att man vill titta på det.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar JohnnyK:
Citerar Phyreon:
Alla ni Jedi Sentinels därute:

Vilket skill tree är egentligen bäst att specca i?

Har ju kört mitten trädet (tror det är combat) men tycker inte den verkar så bra, typ lite skada och att man dör väldigt lätt.

har funderat på watchman trädet med sina dots och hots och lutar ju åt det trädet men är dne vägen bra att gå?

ska man kanske tillochmed välja focus vägen(den llängst till höger) som man inte ens har haf en tanke på innan?


Combat är bra, du är dålig. Så enkelt är det.


ja du det kan mycket möjligt vara så ^^ men du som verkar ha koll, vilket träd ska man köra för att få ut så mycket skada som möjligt av sentinels? vilka abilities är bäst för maximal dmg output, typ master strike med flera?
  • 0
Vilken level är du?
  • 0
Kör Sith Sorcerer just nu, level 20, tycker spelet är skitskoj. Har ganska mycket erfarenhet av PvP i MMORPG.s, då jag spelade WoW PvP ganska mycket. Så jag undrar om det är värt att köra PvP innan 50? Eller kommer man vara för svag även fast man har "skills"?
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
  • I
  • I
Citerar Alexis:
Kör Sith Sorcerer just nu, level 20, tycker spelet är skitskoj. Har ganska mycket erfarenhet av PvP i MMORPG.s, då jag spelade WoW PvP ganska mycket. Så jag undrar om det är värt att köra PvP innan 50? Eller kommer man vara för svag även fast man har "skills"?


De som är på level 50 har sin egen PvP "bracket", så det går alldeles utmärkt att spela PvP.
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar Alexis:
Kör Sith Sorcerer just nu, level 20, tycker spelet är skitskoj. Har ganska mycket erfarenhet av PvP i MMORPG.s, då jag spelade WoW PvP ganska mycket. Så jag undrar om det är värt att köra PvP innan 50? Eller kommer man vara för svag även fast man har "skills"?


Kör hårt, inga problem att PvP'a på låg lvl förutom att du givetvis inte har lika många abilities som de som är högre lvl har.
  • 0
Citerar I:
De som är på level 50 har sin egen PvP "bracket", så det går alldeles utmärkt att spela PvP


Oh, det låter bra. Ska testa lite PvP nurå, tack!
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Jag får 5-10 FPS i PvP. Det är ospelbart.
hånobing
  • 0
Funkar verkligen AA? Står "This feature has not been implemented." när man håller musen över det, ser inte ut som den gör någon skillnad i spelet heller.. Och Zabrak har sjukt låg upplösning på sina tatueringar..
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Fick spelet igår och är nu level 11 på min smuggler. Undrar bara vilken server som har flest GR-spelare samt vilken sida. Om ni lirar Republic på Frostclaw så kan ni lägga till Heinz.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Citerar Colabaronen:
Fick spelet igår och är nu level 11 på min smuggler. Undrar bara vilken server som har flest GR-spelare samt vilken sida. Om ni lirar Republic på Frostclaw så kan ni lägga till Heinz.



Meeeeeeeeeen. Bloodyworthy har flest GR-spelare och skandinavier överlag, såvitt jag vet.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar Gamesrule:
Meeeeeeeeeen. Bloodyworthy har flest GR-spelare och skandinavier överlag, såvitt jag vet.


Problemet är att ni är Empire. : (
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Citerar GinTonic:
Problemet är att ni är Empire. : (


Empire är obviously the way to go.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!