Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Star Wars: The Old Republic


Citerar dawid97:
Sweet, då gör jag en där. Det finns väl inga levelkrav eller något för att joina guilden?


Nepp inga krav alls
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Vad bra! Då får någon invita mig. Min gubbe heter Storfräsarn.
  • 0
Smuggler är en riktigt cool klass, måste jag säga! Bara deras health reg-animation gör dem ju värda att spela.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
det och att jag redan gör mer skada i PvP som lv 11 än med min lv 47 jedi knight.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Roligt att man köpte fel PvP-set på min Powertech, köpte fel på min Sniper också.
På min Sniper var det iofs för att set bonusarna ej syntes då (patchat nu).
På min Powertech så finns det två PvP-set, ett offensivt och ett defensivt. Jag köpte det offensiva men tydligen så är första set-bonusen buggad, så istället för att öka duration på min AoE stun så slutar den fungera helt. Så tydligen måste man skaffa det defensiva setet och modda det offensivt, eller köpa det offensiva setet som är menat för Mercenary. Usch, hoppas dock att den buggen fixas så fort som möjligt, för jag vet att BW skiter i att refunda items.
  • 0
Citerar Krysslåda:
det och att jag redan gör mer skada i PvP som lv 11 än med min lv 47 jedi knight.


Hoppas att du är medveten om att man blir buffad så att ens skada ska likna den man har i 50.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Citerar Wrench:
Usch, hoppas dock att den buggen fixas så fort som möjligt, för jag vet att BW skiter i att refunda items.


Hur kan du veta det? Det stämmer inte. Jag (och flera andra) har fått items tillbaka när vi köpt fel. Du har 3st item recoveries per 6 månader. Förvänta dig dock flera dagar innan du får svar på ticket ifall du gör en.
  • 0
Citerar Colabaronen:
Hoppas att du är medveten om att man blir buffad så att ens skada ska likna den man har i 50.


Jaja, självklart. Haha, men jag kommer knappt över 75k med min jedi knight sentinel men med min gunslinger så har jag varit över 100k flera gånger.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Citerar JohnnyK:
Hur kan du veta det? Det stämmer inte. Jag (och flera andra) har fått items tillbaka när vi köpt fel. Du har 3st item recoveries per 6 månader. Förvänta dig dock flera dagar innan du får svar på ticket ifall du gör en.


Antog det eftersom varken jag eller någon annan har fått sitt item refundat.
När jag köpte fel set piece på min Sniper så gjorde jag en ticket och inom en timme fick jag ett automatiskt svar ingame och till min e-mail. Svarade på e-mailet som det stod men hörde ingenting efter det. Samma historia för min guildies.
  • 0
Citerar Wrench:
Citerar JohnnyK:Hur kan du veta det? Det stämmer inte. Jag (och flera andra) har fått items tillbaka när vi köpt fel. Du har 3st item recoveries per 6 månader. Förvänta dig dock flera dagar innan du får svar på ticket ifall du gör en.

Antog det eftersom varken jag eller någon annan har fått sitt item refundat.
När jag köpte fel set piece på min Sniper så gjorde jag en ticket och inom en timme fick jag ett automatiskt svar ingame och till min e-mail. Svarade på e-mailet som det stod men hörde ingenting efter det. Samma historia för min guildies.


Tog mig 10 dagar att få svar, vilket är mycket, men iom att jag köpte fel item fick jag skylla mig själv. Förstår mycket väl att Bioware lägger större fokus på folk med riktiga problem.
  • 0
Citerar JohnnyK:
Förstår mycket väl att Bioware lägger större fokus på folk med riktiga problem.


Självklart, just därför hoppas jag att dom fixar buggen asap så slipper jag hoppas på en ny token. Iofs förbättrar dom systemet för champion och centurion gear i patchen så det spelar inte så stor roll.
  • 0
Citerar Wrench:
Citerar JohnnyK:Förstår mycket väl att Bioware lägger större fokus på folk med riktiga problem.

Självklart, just därför hoppas jag att dom fixar buggen asap så slipper jag hoppas på en ny token. Iofs förbättrar dom systemet för champion och centurion gear i patchen så det spelar inte så stor roll.


Att de sen inte har ett "re-sell och få token tillbaka inom 1 timme", som många MMORPG har idag, är väldigt dåligt. Det skulle göra att de slapp en sjukt massa onödiga tickets.
  • 0
Kul att ens laptop har blivit suicide så man inte kan spela SWTOR längre... får vell vänta tills ny dator
"I'm not crazy. My reality is just different than yours."
  • 0
Nu har jag för första gången stött på dom otroligt ogenomtänkta patchtiderna. Det känns lite väl dumt att stänga ner för alla europeer som spelar så att det ska vara bekvämt för dom som spelar i USA.
"Reality is merely an illusion, although a very persistent one" - Albert Einstein.
  • 0
Gamereactor-guilden på Bloodworthy. Hur äntrar jag den? Finns det något inträdesprov?
  • 0
Äntrar? Haha, det är ingen båt du ska kliva på.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Nu har jag själv fått uppleva "endgame". Med all negativ kritik spelet fått i bakhuvudet så kastade jag mig ut i jakten på gear. Och helt ärligt, vad är problemet ? Visst, det finns en bugg här och där. Men kvalitén på instancerna rent innehållsmässigt tycker jag är underbart! Utmanande bossar, varierande är bara lite av det smickret jag vill ge. Herregud, ställ det i kontrast till vad marknaden erbjuder utöver just detta och WoW så står man ganska snabbt med klarhet om läge!

Folk klagar också på att det är fattigt med content, var undrar jag då ?

*Du har 3 PvP warzones, som jag för övrigt tror att blizzard också hade i flera år ?

*HM och OPS utbudet är inte heller fattigt, inte i mitt tycke.


Personligen så tycker jag också att det på något sätt känns mäktigare än WoW, t.ex vid leveling. Man är inte OP som ensam, companionen är vital för ens överlevnad många gånger. Och just detta ger spelet en känsla av att det är lite mer down to earth..

Bara mina tycken och tankar lite lätt
  • 0
Citerar Crusaderr:
Nu har jag själv fått uppleva "endgame". Med all negativ kritik spelet fått i bakhuvudet så kastade jag mig ut i jakten på gear. Och helt ärligt, vad är problemet ? Visst, det finns en bugg här och där. Men kvalitén på instancerna rent innehållsmässigt tycker jag är underbart! Utmanande bossar, varierande är bara lite av det smickret jag vill ge. Herregud, ställ det i kontrast till vad marknaden erbjuder utöver just detta och WoW så står man ganska snabbt med klarhet om läge!

Folk klagar också på att det är fattigt med content, var undrar jag då ?

*Du har 3 PvP warzones, som jag för övrigt tror att blizzard också hade i flera år ?

*HM och OPS utbudet är inte heller fattigt, inte i mitt tycke.


Personligen så tycker jag också att det på något sätt känns mäktigare än WoW, t.ex vid leveling. Man är inte OP som ensam, companionen är vital för ens överlevnad många gånger. Och just detta ger spelet en känsla av att det är lite mer down to earth..

Bara mina tycken och tankar lite lätt


Har tidigare kört Wow (sen vanilla), aion, rift och AoC. Så har lite erfarenhet med mig
  • 0
Citerar Krysslåda:
Äntrar? Haha, det är ingen båt du ska kliva på.


Inte? Besviken...
  • 0
Citerar Crusaderr:
Nu har jag själv fått uppleva "endgame". Med all negativ kritik spelet fått i bakhuvudet så kastade jag mig ut i jakten på gear. Och helt ärligt, vad är problemet ? Visst, det finns en bugg här och där. Men kvalitén på instancerna rent innehållsmässigt tycker jag är underbart! Utmanande bossar, varierande är bara lite av det smickret jag vill ge. Herregud, ställ det i kontrast till vad marknaden erbjuder utöver just detta och WoW så står man ganska snabbt med klarhet om läge!

Folk klagar också på att det är fattigt med content, var undrar jag då ?

*Du har 3 PvP warzones, som jag för övrigt tror att blizzard också hade i flera år ?

*HM och OPS utbudet är inte heller fattigt, inte i mitt tycke.


Personligen så tycker jag också att det på något sätt känns mäktigare än WoW, t.ex vid leveling. Man är inte OP som ensam, companionen är vital för ens överlevnad många gånger. Och just detta ger spelet en känsla av att det är lite mer down to earth..

Bara mina tycken och tankar lite lätt


Hate to break it to you, men tycker du HMs och Ops är svåra, är du en riktigt dålig spelare. De mesta av whinet kommer av att allt är BARNSLIGT ENKELT. Som någon skrev: svårighetsgraderna på ops borde heta: Free loot, Easy mode, normal mode.

tl;dr: spelet är lätt, tycker du det är svårt, är du/de du spelar med dålig/a.
  • 0
Citerar Crusaderr:
*Du har 3 PvP warzones, som jag för övrigt tror att blizzard också hade i flera år ?


De warzones som finns är ju okej (personligen älskar jag Huttball), det är ju inte de folk klagar på. Snarare så att gear-systemet för PvP är (var* fixades i patchen igår) är förskräckligt och helt baserat på RNG istället för någon som helst slags stadig progression. Sedan så är Ilum den tråkigaste och mest meningslösa zonen någonsin. För det första så finns det fler Empire än Reps på nästan varje server så Rep har ingen chans i Ilum förutom vissa stunder på helgen då dom överraskar med ett fullt ops (men de blir stampade så fort Empire får reda på att det finns reps att farma).
Av den anledningen håller sig Reps borta därifrån, så istället får man stå ut med att åka i cirklar i basen i mitten och jaga armaments tillsammans med 10-20 andra personer. I gårdagens patch så lyckades BW dessutom förstöra så att player kills inte räknas mot daily/weekly quest i Ilum, så vi har 50 pers som jagar armements i mittenbasen. Tog mig 4 timmar att plocka 30st, ser inte fram emot helgen...

Annars tycker jag PvP'n är bra, finns en hel del buggar och dåliga lösningar, men det är överlag mycket mer positivt än negativt och det har bara blivit bättre sen start. (bortsett från Ilum...)

Ang. PvE så finns det väl tillräckligt med content, men det är snarare att det är så löjligt lätt att de som faktist tycker om att raida för utmaningens skull med gear som en trevlig bonus inte har något att spela för.
  • 0
Håller med om att PVE-spelet är för lätt på sina ställen. Det blir tröttsamt att bara mata ner mobs till höger och vänster hela tiden. Det här förstör bara för Bioware själva som måste producera mer områden och quest eftersom man plöjer igenom de gamla för enkelt. Det var precis det här som förstörde World of Warcraft då utmaningen försvann helt från questen.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Citerar JohnnyK:
Citerar Crusaderr:
Nu har jag själv fått uppleva "endgame". Med all negativ kritik spelet fått i bakhuvudet så kastade jag mig ut i jakten på gear. Och helt ärligt, vad är problemet ? Visst, det finns en bugg här och där. Men kvalitén på instancerna rent innehållsmässigt tycker jag är underbart! Utmanande bossar, varierande är bara lite av det smickret jag vill ge. Herregud, ställ det i kontrast till vad marknaden erbjuder utöver just detta och WoW så står man ganska snabbt med klarhet om läge!

Folk klagar också på att det är fattigt med content, var undrar jag då ?

*Du har 3 PvP warzones, som jag för övrigt tror att blizzard också hade i flera år ?

*HM och OPS utbudet är inte heller fattigt, inte i mitt tycke.


Personligen så tycker jag också att det på något sätt känns mäktigare än WoW, t.ex vid leveling. Man är inte OP som ensam, companionen är vital för ens överlevnad många gånger. Och just detta ger spelet en känsla av att det är lite mer down to earth..

Bara mina tycken och tankar lite lätt


Hate to break it to you, men tycker du HMs och Ops är svåra, är du en riktigt dålig spelare. De mesta av whinet kommer av att allt är BARNSLIGT ENKELT. Som någon skrev: svårighetsgraderna på ops borde heta: Free loot, Easy mode, normal mode.

tl;dr: spelet är lätt, tycker du det är svårt, är du/de du spelar med dålig/a.


Jag finner Hms utmanande ibland JA, sa aldrig att jag tyckte att det var svårt. Att du skulle kalla mig för en dålig spelare utav den anledningen är väl ändå bara absurt ?!
Jag har soo far fått mig 3 epix och mina polare cirka desamma, vår gear är långt ifrån det bästa och klart som fan att det tar emot bra mycket mer då, eller ?! Mupp...

Kan komma med en uppdatering om ett tag när jag hunnit nötat mer. Då får vi se om jag har detsamma tycket, men tro fan inte att alla blir lika uttråkade som dig bara för att du tror dig vara uber-pro Tycker du inte om det så sluta då helt enkelt istället ?
  • 0
Jag vill gå med i guilden, hur gör jag?
  • 0
För att du ska bli invitad så måste någon medlem i guildet vara online för att invita dig, antingen skriver du ditt namn du har på Swtor här, eller i http://thedarkalliance.se/.

Tyvärr kan jag inte invita dig för att jag har inte den ranken:/
It's time for PS VITA!!!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!