Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Gears of War 3


Citerar Frasse6:
Citerar Dark urban:
Skojar du? Gears 3 är det sämsta i serien sett till multiplayer större casual kalas än det får man leta efter.


Vem är det som skojar egentligen? Jo visst fan hatar jag Retro Nuke Lancer och Noob Off, men det är fortfarande det bästa spelet i serien. Gears of war 1 var och är fullkomligt ospelbart online. Hostar du inte matchen har du fem sekunders delay. Gears of war 2 var väldigt länge helt ospelbart det med. Trean har ju mycket bättre servrar vilket redan där gör det bättre än de tidigare Gears-liren.


Ospelbart online? Nja skulle inte tycka det du. Sen visst hade det första spelet host power det går inte att komma ifrån. Tvåan var det bästa enligt mig välbalanserat där man faktiskt fick tänka lite taktiskt och inte bara flamsa runt hela tiden. Sen att det ska ta Epic Games så lång tid att få ett välfungerande online läge är ganska dåligt. De har haft problem i alla spelen. Och trean är väldigt omvändande där man i ena rundan kan fullkomligt mosa det andra laget medans det i nästföljande runda blir i princip totalt omöjligt att lyckas med något. Trean lider nog också av host power som de andra spelen eller något liknande.

Sen som du säger är både Retro Lancern och framförallt Sawed Off så frustrerande obalanserade.
  • 0
Citerar Dark urban:
Citerar Frasse6:
Citerar Dark urban:
Skojar du? Gears 3 är det sämsta i serien sett till multiplayer större casual kalas än det får man leta efter.


Vem är det som skojar egentligen? Jo visst fan hatar jag Retro Nuke Lancer och Noob Off, men det är fortfarande det bästa spelet i serien. Gears of war 1 var och är fullkomligt ospelbart online. Hostar du inte matchen har du fem sekunders delay. Gears of war 2 var väldigt länge helt ospelbart det med. Trean har ju mycket bättre servrar vilket redan där gör det bättre än de tidigare Gears-liren.


Ospelbart online? Nja skulle inte tycka det du. Sen visst hade det första host power det går inte att komma ifrån. Tvåan var det bästa enligt mig välbalanserat där man faktiskt fick tänka lite taktiskt och inte bara flamsa runt hela tiden. Sen att det ska ta Epic Games så lång tid att få ett välfungerande online läge är ganska dåligt. De har haft problem i alla spelen. Och trean är väldigt omvändande där man i ena runda kan fullkomligt mosa det andra laget medans det i nästföljande runda blir i princip totalt omöjligt att lyckas med något. Trean lider nog också av host power som de andra spelen eller något liknande.


dedikerade servrar är ju ingen lösning eftersom någon alltid kommer ha bättre uppkoppling mot servern och på så vis få en fördel
det är ju inte lika påtagligt som hostfördelen i 1an dock.

själv tycker jag att 1an är den bästa multiplayern. visst var det dålig nätkod, men gameplayet var ju överbra.

tycker alla vapen hade bättre både funktion och balans. i dagsläget måste man nästan använda shotgun i närstrid t.ex.

i 1an kunde man använda vilket vapen man ville typ. brukade alltid slänga lancern för hammerbursten. skitskönt att bara lägga 2 burstar och en melee på sin motståndare för att downa han.
för att inte tala om pistolen. va fan har hänt med pistolen liksom?

det brukade räcka med 3-4 skott och en melee så var saken biff. typ närstriderna i 1an hade en sjukt skön dynamik där man kunde göra lite precis som man själv ville.

det stora problemet är väl att dom nerfat melee's för mycket kanske

2an spelade jag inte alls mycket online. det var ju i stort sett ospelbart när det kom så jag la ner det direkt. hört att dom fixade det sen, men inget jag kollat upp
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
dedikerade servrar är ju ingen lösning eftersom någon alltid kommer ha bättre uppkoppling mot servern och på så vis få en fördel


Dedikerade servrar är hur bra som helst, fast då lär dom ju fungera också. Det verkar ju inte ha funnits några de senaste två månaderna.
  • 0
Citerar Frasse6:
Vem är det som skojar egentligen? Jo visst fan hatar jag Retro Nuke Lancer och Noob Off, men det är fortfarande det bästa spelet i serien.

Håller med helt! Om det inte vore för retro och sawed off så skulle det spöa skiten ur det första Gears.
Gamer FL <3
  • 0
Citerar Bad_mongo:
Håller med helt! Om det inte vore för retro och sawed off så skulle det spöa skiten ur det första Gears.


Jag tycker verkligen att det är konstigt att folk fortfarande klagar på balansen i spelet. Ur min synvinkel med ALLA vapen inkluderade är det extremt balanserat att det inte går att fuska. För visst, Retro är stark men Lancer når mer effektivt längre bort och det är lättare att såga itu någon än att spetsa någon. Sedan så skadar Hammerburst galet mycket om man är duktig på att använda scopen!
Sawed off är galet stark och har enorm sidorange men vet ni vilket underläge som uppkommer för användaren vid en enkel miss? Alltså så svårt är det inte att undvika dess skott och om man själv har Gnasher så kan man iallafall skjuta flera skott och kan därmed klara många fiender på en gång! Kan faktiskt nämna att jag först använde Retro och Sawed off men bytte sedan till Lancer och Gnasher och... det har faktiskt gått minst lika bra!

Det enda vapen jag först såg som för svag och värdelös var Scorcher men sedan insåg jag att när man använder den så är chansen väldigt stor att fiendens syn blockas helt av all eld, vilket även gör den extremt värdefull!

Alltså, Gears of War 3 kunde inte vara mer balanserad än som det just nu är!
Art is not ink on paper, characters made of stone nor visions of a calm world. No, Art is nothing less than ONE HELL OF AN EXPLOSION!
  • 0
Jag tycker själv att Sawed Off är extremt dålig för att man är helt värdelös för sitt lag. En kill och man springer iväg eller så missar man och man springer iväg. Extremt tråkigt gameplay med det vapnet helt enkelt.
Gamer FL <3
  • 0
Citerar Bad_mongo:
Jag tycker själv att Sawed Off är extremt dålig för att man är helt värdelös för sitt lag. En kill och man springer iväg eller så missar man och man springer iväg. Extremt tråkigt gameplay med det vapnet helt enkelt.


Det är isåfall ett nytt Gameplay-element, där vapnet fungerar som en gigantisk riskfaktor trots dess styrka! Om du inte gillar den ändå så undvik den bara...
Art is not ink on paper, characters made of stone nor visions of a calm world. No, Art is nothing less than ONE HELL OF AN EXPLOSION!
  • 0
Citerar Rahelon:
Alltså, Gears of War 3 kunde inte vara mer balanserad än som det just nu är!


  • 0
Herregud vilket gnäll det är i denna tråden. Spelet är njut!
Brawl FC: 1934-4771-1722 Nickname: Mic
  • 0
Tror spelet ryker nu. Kan inte ta det här på allvar när folk skjuter dig från liggande position. Det har fan lika mycket delay som ettan hade. Kommer byta in samtliga spel i serien.

Återigen har vi blivit lurade av Epic. Tragiskt, men sant. Hur länge hade vi dedikerade servrar? Två veckor?
  • 0
Om man gillar röj och väldigt lite taktik är detta spelet säkert ro givande. Men Epic har aldrig lyckats med att göra Gears online balanserat.
  • 0
Citerar Frasse6:
Tror spelet ryker nu. Kan inte ta det här på allvar när folk skjuter dig från liggande position. Det har fan lika mycket delay som ettan hade. Kommer byta in samtliga spel i serien.

Återigen har vi blivit lurade av Epic. Tragiskt, men sant. Hur länge hade vi dedikerade servrar? Två veckor?


Fast det är ju inte riktigt sant. Tror det handlar mest om att du inte tål att förlora, för det är inget fel med uppkopplingen.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar Frasse6:
Tror spelet ryker nu. Kan inte ta det här på allvar när folk skjuter dig från liggande position. Det har fan lika mycket delay som ettan hade. Kommer byta in samtliga spel i serien.

Återigen har vi blivit lurade av Epic. Tragiskt, men sant. Hur länge hade vi dedikerade servrar? Två veckor?


Startade ettan häromdagen och det är ospelbart online. Går varken att jämföra med trean eller tvåan när det gäller delay.
  • 0
Citerar M7Jagger:
Tror det handlar mest om att du inte tål att förlora, för det är inget fel med uppkopplingen.


Det finns inga dedikerade servrar.

Tillagt 2012-01-05 16:05:
http://www.youtube.com/watch?v=MwTWOHmbNso
  • 0
Självklart kommer det inte att fungera helt felfritt, det gör bara inte det med dagens teknologi. Jag upplever också liknande problem, men det händer så sällan att jag har överseende med det. Du får det att låta som att saker som det osm hände på klippet uppstår hela tiden. Jag ser bara två svar på detta, antingen så har du riktigt kass uppkoppling eller så är du bara dålig förlorare.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar Frasse6:
Tror spelet ryker nu. Kan inte ta det här på allvar när folk skjuter dig från liggande position. Det har fan lika mycket delay som ettan hade. Kommer byta in samtliga spel i serien.

Återigen har vi blivit lurade av Epic. Tragiskt, men sant. Hur länge hade vi dedikerade servrar? Två veckor?


Beror väl på att få EU spelare kör det jämfört med när det var nytt, så blir man in kasstad på en server lång ifrån en. Sen så är ju inga spel felfria även BF3 lider av BS connection som inte registrerar träffarna som det ska. Den dagen då vi alla kan spela på 0 ping över nätet lär göra oss alla glada.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar Sparda:
Beror väl på att få EU spelare kör det jämfört med när det var nytt, så blir man in kasstad på en server lång ifrån en. Sen så är ju inga spel felfria även BF3 lider av BS connection som inte registrerar träffarna som det ska. Den dagen då vi alla kan spela på 0 ping över nätet lär göra oss alla glada.


I BF3 är det fler spelare. Jag tycker helt enkelt inte att man ska kunna dö när man rullat fem meter bakom någon, men det tycker tydligen Epic. Och det händer varenda match just nu.
  • 0
Citerar Frasse6:
Citerar M7Jagger:
Tror det handlar mest om att du inte tål att förlora, för det är inget fel med uppkopplingen.


Det finns inga dedikerade servrar.

Tillagt 2012-01-05 16:05:
http://www.youtube.com/watch?v=MwTWOHmbNso


Det enda jag riktigt kan känna igen mig i är att man inte får kills med granater som kastats precis innan man dödats, samt att man flyttas någon meter bakåt när man blir downad. Så jävla irriterande att tro att man undkommit faran efter man sprungit runt ett hörn, så flyttas man bakåt så man är fullt synlig.
  • 0
Ah, har nästan saknat dessa dagar då jag bli råägd online <3
Indecent exposure is fun.
  • 0
Vad roligt att man inte kan spela spelet online längre. Tack Epic!
  • 0
Citerar Frasse6:
Vad roligt att man inte kan spela spelet online längre.


Kan man inte?
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Citerar Frasse6:
Vad roligt att man inte kan spela spelet online längre.


Kan man inte?


Nej, efter att man laddat ner senaste DLC så går det inte för ganska många. Jag tycker det är helt fantastiskt hur Epic kan förstöra sitt eget spel så många gånger i rad. Helt jävla sanslöst.
  • 0
Citerar Frasse6:
Nej, efter att man laddat ner senaste DLC så går det inte för ganska många. Jag tycker det är helt fantastiskt hur Epic kan förstöra sitt eget spel så många gånger i rad. Helt jävla sanslöst.


Fungerar utan problem för mig.

Citerar Mr Smiley:
Ah, har nästan saknat dessa dagar då jag bli råägd online <3


Vi kan spela någon gång. Jag kan göra dig till en man.
  • 0
Citerar Lurkman:
Fungerar utan problem för mig.


Jaha? Kolla deras forum. Det fungerar inte särskilt problemfritt för alla. Epic är fan ett riktigt gäng pajasar.
  • 0
Citerar Frasse6:
Jaha? Kolla deras forum. Det fungerar inte särskilt problemfritt för alla. Epic är fan ett riktigt gäng pajasar.


Nåja, så länge det fungerar för mig kan jag inte påstå att spelet är trasigt.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!