Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

"OMFG-ögonblick" i spel?


Citerar TheYellowHero:
Första drakfajten i Skyrim, när soundtracket dundrar igång och allt man ser är en stråle av eld som sakta rostar en arma kropp.


QFT. Helvete va episkt det var. Sanslöst episkt.

SPOILER ALERT: Mass Effect 2. Ett av mina bästa är när man får reda på vem Archangel är. När Garrus står där och presenterar sig, god damn, episkt.
  • 0
Realismen i GT5 har fått mig att tappa haken både en och två gånger.
  • 0
Biten i ett kraschande flygplan i Modern Warfare 3 fick mig att skratta av OMFG-känsla.
Annars finns det gott om dem i Skyrim
  • 0
När du möter din första Elder/Ancient dragon i Skyrim.
Have you ever tried to eat a clock? It's very time consuming.
  • 0
När jag spöade krokodilkungen i Donkey Donk Country till GB color. Gjorde det nyss. :3
See you later, Google translater !
  • 0
Citerar Zach_:
När du möter din första Elder/Ancient dragon i Skyrim.


Hah, min första Ancient Dragon var enkel att döda. Borde kanske höja svårighetsgrad. :3
this is not even my final form
  • 0
Citerar NoFanboy:
Hah, min första Ancient Dragon var enkel att döda. Borde kanske höja svårighetsgrad. :3


Vilken svårighetsgrad lirar du på?

Själv spelar jag på adept, och jag blev riktigt freaked out när det kom en Elder Dragon till lilla Shor's Stone jag var i just då. Som tur var hade jag min nya deadric bow, men jag var ändå på vippen att dö.
Have you ever tried to eat a clock? It's very time consuming.
  • 0
När man för första gången sky-jumpar första gången man spelar ett Just Cause-spel.

Glömmer det aldrig.
Don't let go of your dreams about the past.
  • 0
Slutet på bossfighten i Portal 2, jag visste att det skulle komma men visst fan var det grymt.
"Ett citat."
  • 0
Första gången man kopplade upp sig och spelade en EASHL-match i NHL 09.

Var ganska fantastiskt då att tillsammans med 6 andra spela en position i ett hockeylag. Kommer ihåg att det var rena rama Mighty Ducks-kvaliten på lagspelet när man först skrinnade ut.
In the mood for Love
  • 0
När man blir ägd av något oväntat i Heroes of Might and Magic 3. Oftast får en kraftig spell på icke behövligt ställe i en strid.

Annan är när jag första gången spelade ett sjöslag med mer än 14 skepp i Empire/Napoleon Total War, det var kaos och det var definitivt "OMFG"!
"One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas I dont know." - Captain Jeffrey T. Spaulding
  • 0
När man spelar Battlefield 3 med hörlurar och inser att inga slår DICE på hur krig faktiskt ska låta
Ok.Faith.Yeah.Got It.
  • 0
Striden med Poseidon i God of War 3.
När Dog slaktar en strider i Half-Life 2: Episode 2.
"There is no refutation of Darwinian evolution in existence. If a refutation ever were to come about, it would come from a scientist, and not an idiot." Richard Dawkins
  • 0
Möta Clayface med natthumor
Instead I will simply... BREAK YOU!
  • 0
dead space 2 när man slungas ut i rymden tillsammans med monstret. jizz'd im my pants
  • 0
Den första gröna växten man stöter på i Fallout 3
  • 0
Headshottad av en Draugr Deathlord i Skyrim.
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Första crimson head i RE1
Det måste finnas något bra med detta spel, och jag vet vad, det får plats i en brödrost.
  • 0
Man är så avtrubbad av att alla spel ska vara så episka i dag, men jag kommer ihåg en händelse från min barndom.

Det var när jag för första gången spelade Ocarina of Time, och precis hade spöat skiten ur Gohma och skulle gå till slottet. När jag kom ut och kameran panorerade över Hyrule field, och jag såg hur jävla stort det var, DET var en upplevelse det!
  • 0
gow 1 när den stora fula saken i slutet av act 1 komm jag var åtta då och spelade med en vän jag bajsa på mig nästan
Snake...Snake !?... SNAKE!!!!
  • 0
  • Noc
  • Noc
Doom 3 hade en hel del ögonblick

Resident evil första spelen

Fatal Frame

första gångerna man körde DMC fanns det en del såna med, speciellt 2.a eller 3.e spelet.

Demon´s Souls och Dark Souls

Red Dead Redemption slutet.

Resident evil revelations ..."Mayday, maaaaaaydaaay" gav en "OMFG vad fan är det där?!" känsla såg med lätt skräckblandad förtjusning fram emot vad som låg bakom den rösten.

Mortal Kombat 2011 -OMFG this is epic

batman arkham asylum+ city. hade en del ögonblick.
körde igenom hela uncharted serien för inte så länge sen (inte vita versionen såklart)

GoW första gångerna man körde executions och lekte med motorsågen och mest minnesvärt för mig som OMFG ögonblick var nog första gången man mötte en Boomer och hör en mörk röst gormar just "Boom!" och det börjar flyga granater.
samt 3:an när man går bland alla "ask statyer" som blivit kvar av folk.

Skyrim hade en del ögonblick med
hakuna matata
  • 0
Första kolossen i Shadow of the Colossus och slutet på Portal 2.
"Angels don't wait for slowpokes."
  • 0
Hela jävla Dead Space... för jag är så feg
Vem har tagit min Kexchoklad?
  • 0
Typ hela Bulletstorm. xD
  • 0
Skyrim:Ma dragon homies!
I haven't failed, I've found 10,000 ways that don't work
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!