Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Strategi, vilken är din favorit?


Red Alert 3 och Starcraft, strategi i sin bästa form.
''All those moments will be lost in time, like tears in rain."
  • 0
Age of Empires II och Rome: Total War! Två grymt bra spel.
complications of a mastermind
  • 0
Warhammer 40.000 och dess expansioner
  • 0
lotr: battle for middle erth, har ej många att gämföra med

i framtiden troligtvis halo wars
Om du tittar i rätt riktning kan du se bakåt i tiden.
  • 0
Halo wars såklart
Man ska smida medan järnet är varmt
  • 0
Age of Mythology, Age of Empires II och Rome: Total War.
Vik hädan, troll.
  • 0
The Settlers V!

Mysigaste stämningen i ett spel av alla dom jag någonsin spelat.
Sometimes we don't do things we want to do, so that others won't know we want to do them
  • 0
Rymdstriderna i Empire at War kan tänja på hjärncellerna riktigt ordentligt ibland. Markstriderna suger dock.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Dawn of War (II), helt klart.
-Juicy
  • 0
Starcraft är ett av de mest fulländade spelen någonsin. Spelmässigt så vinner det med hästlängder. Hjärtat vill dock säga Red Alert.
  • 0
  • Phip
  • Phip
Slaget om midgård, Empire Earth, Age of Empires, WC3.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Command & Conquer Generals, det första strategi spelet jag körde.
  • 0
Age of Mythology.
You said it, man. Nobody fucks with the Jesus.
  • 0
Allt från Paradox.
Gamers may debate what is a "feature" and what is a "bug", but to programmers the difference is obvious. A "bug" is a feature you can revert, while a "feature" is a bug you can't fix.
  • 0
står väll mellan civilization och Age of empire,,, men om jag måste välja så går jag på age of empire
pussy ass spec ops
  • 0
Age of Empires II är min helt självklara favorit, dock väldigt länge sedan jag körde det... Så på senare tid så skulle nog favoriten ha blivit Red Alert 2
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
Age of empires och Black & White 2 är mina favoriter. Det är svårt och slå de spelen.
  • 0
Total War-serien är en bra mix. Du har den "vanliga" strategin med en karta där du sköter ditt rikes trupper, diplomati, inkomster osv. Samtidigt har du delen där du kan utkämpa striderna i realtid med dina uppbyggda armeér. Precis som riktiga slag kan du inte bygga nya soldater under slagets gång utan måste använda list och slughet för att segra.

Det viktigaste av allt i serien, att som strateg inte spela ärligt.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Warcraft 3
Någon köpte det (Kom inte ihåg vem men det var inte jag) Jag körde det och spelade Hero Wars online hela sommarlovet, har varit det spel som jag har varit mest beroende av i hela mitt liv och spelar det fortfarande. Jag vet inte varför men jag tycker det är mycket mer roligt än WoW. Jag gillar Hero-systemet i Warcraft 3 och djupet i strategin
  • 0
Rise of Nations. Till skillnad från många strategi-spelet lägger detta störst fokus på offensiva trupper. Så enkelt att lära sig och leverar många utmaningar som är väldigt belönande. Skumt dock att maya och inca har tillgång till spelets mest kraftfulla missiler.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Total Annihilation är det RTS som jag har bäst minnen av, även om gamla C&C-serien var fantastisk på sin tid.

När det gäller omgångsbaserad strategi tror jag nog att det är Civilization där fyran i kombination med Fall From Heaven II-moden är bäst.
  • 0
Ah nostalgi, jag älskade ett spel från 1983 som hette Stonkers fick någon årets bästa strategispel, utvecklades på ZX Spectrum men idag är det varken ett grafiskt under eller ett audiovisuellt mästerverk. Det är snarare huvudvärksframkallande men på den gamla tiden var Stonkers riktigt bra.

Idag är nog min favorit antingen Xcom 2 eller Total Warhammer 1+2.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
"Idag är nog min favorit antingen Xcom 2 eller Total Warhammer 1+2."

Oh, glömde totalt bort UFO: Enemy Unknown (originalet) och nya XCOM 1&2. Får lägga till dom till listan av favoriter.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!