Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Max Payne 3: Officiell Tråd


<quote author="Zior">Citerar Humanisten:
Citerar Zior:Jag tror inte att storyn brister på grund av det utan att det bara inte måste finnas där (förlåt om det låter tjatigt om "att det inte måste finnas där"). Det finns så många glömda sätt att få folk att spela ens spel längre, men idag består det av troféer och multiplayer. Jag har i mina tidigare inlägg givit många tips som de lätt kunnat implementera i stället för multi och på sätt förlänga spelet, samt att om multi nu dör ut så finns det ändå chans att få troféerna om man känner sig manad.

Dock så är inte lika många så extremt intresserade av sådana extra tillägg nu för tiden. Om vi tar Call of Duty-spelen som en del har att collectibles låser upp cheats och andra roliga saker så spelar ändå inte så hemskt många om den kampanjen för den sakens skull utan farmar achievements, leker lite och sedan kastar sig över multiplayern (vilket i och för sig kan ha att göra med den bristfälliga kampanjen i de flesta CoD-spelen). Inte ens i GTA är det så extremt många längre som leker med fuskkoderna (jag gjorde det aldrig i fyran), även om jag hoppas att fusk och koder finns kvar i femman.
Många är nu för tiden bara mer intresserade av flerspelarläge som spelförlängare än easter eggs eller liknande, tyvärr. Jag håller med dig om att det är synd.


Koderna var tyvärr väldigt dåliga i GTA IV, det var nog därför folk inte ville leka med dem så mycket. Kolla bara koderna till San Andreas där var allt om koderna nästan. Att CoD inte spelas offline är som du säger för att de är gjorda för multiplayer, så då kommer de inte lägga ner mycket tid alls på att få storyn rolig och omspelningsbar.

Citerar jabbeboy:
Citerar Humanisten:Citerar Zior:
Jag tror inte att storyn brister på grund av det utan att det bara inte måste finnas där (förlåt om det låter tjatigt om "att det inte måste finnas där"). Det finns så många glömda sätt att få folk att spela ens spel längre, men idag består det av troféer och multiplayer. Jag har i mina tidigare inlägg givit många tips som de lätt kunnat implementera i stället för multi och på sätt förlänga spelet, samt att om multi nu dör ut så finns det ändå chans att få troféerna om man känner sig manad.


Dock så är inte lika många så extremt intresserade av sådana extra tillägg nu för tiden. Om vi tar Call of Duty-spelen som en del har att collectibles låser upp cheats och andra roliga saker så spelar ändå inte så hemskt många om den kampanjen för den sakens skull utan farmar achievements, leker lite och sedan kastar sig över multiplayern (vilket i och för sig kan ha att göra med den bristfälliga kampanjen i de flesta CoD-spelen). Inte ens i GTA är det så extremt många längre som leker med fuskkoderna (jag gjorde det aldrig i fyran), även om jag hoppas att fusk och koder finns kvar i femman.
Många är nu för tiden bara mer intresserade av flerspelarläge som spelförlängare än easter eggs eller liknande, tyvärr. Jag håller med dig om att det är synd.

Helt sant, om jag säger så här" Hellre ett fet kampanjläge med stor story annat som ingår i kampanjen än en halvdan story och multiplayer på det 50/50 alltså..
CoD har ju en förmåga att köra 40/60 om ni förstår..
Så helt klart skulle jag föredra en stor storykampanj än lite av båda.
Men sen kan det ju bli problem med storyn, utvecklarna är rädda för att om storyn är för lång, uppåt 15-20tim så kan spelarna tröttna, kan även kännas som att historien är utdragen och lite av det som finns i är bara där för att dra ut tiden.
Mina tankegångar iafall


Ja tänk om världen vore sådan. Förr visste utvecklarna hur man gjorde en fantastisk story på 20-25 timmar. Men nu för tiden så är det att peppra så många som möjligt på så lite tid som möjligt så du kan ta dig an MP och köpa all onödig DLC som utvecklarna gör i stället för en uppföljare. Undrar verkligen vart detta slutar.

Hehe jaop, precis kolla bara på Kingdom hearts och final fantasy.där är det bantning ingen fjuttig speltid på 10 Tim.. Men allt ligger i att utvecklarna och utgivarna vill få mer betalt och det bästa sättet att få det är ju dlc. Kommer gråta när det gått så långt när ett spel släpps typ grunden bara ca 1 kapitel, sen om man vill fortsätta spela så måste man köpa till resten av uppdragen/kapitlen..
  • 0
Kan jag få min Achivement för att klara av spelet på Old School genom att spela bana för bana utan att välja "New Game" för jag spelade på "Hard" första gången men jag fick ingen Achivement?
'Some have said that war is hell. War is not hell... for in hell, innocence is spared.'
  • 0
  • Zior
  • Zior
Siren bloodcurse...psn spel, kolla in det vetja.
Livet blir nog kanske värt allt en dag...
  • 0
Fast det här med Max Payne och spellängd... Max Payne 1 och 2 klarar man typ mellan 5-6 timmar vardera om man är halvduktig och inte dör hela tiden. Så alla spel förr var inte så hemskt långa, speciellt inte inom den här serien.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • Zior
  • Zior
Citerar Humanisten:
Fast det här med Max Payne och spellängd... Max Payne 1 och 2 klarar man typ mellan 5-6 timmar vardera om man är halvduktig och inte dör hela tiden. Så alla spel förr var inte så hemskt långa, speciellt inte inom den här serien.


Ja, det kan jag hålla med om, men om dagens spelgeneration ska vara bättre så ska den också vara det. Att vi får 12 timmars story som är lite halvt om halv (inte spelat spelet än så kan inte säga med säkerhet) är lika givande som att spela en tung och gripande story som är 5 timmar.

Har du förresten sett God of War ascension? Där är ett spel som inte behöver multiplayer, men de vågar inte gå emot strömmen längre känns det som. Jag tror att det endast kommer sälja bra för att det är God of War och för att man får med en story del. Det är lite att åka snålskjuts på den berömmelse som tidigare delar i serien har skaffat sig. Känns inte bra, men man kan alltid hoppas.
Livet blir nog kanske värt allt en dag...
  • 0
Citerar Zior:
Har du förresten sett God of War ascension? Där är ett spel som inte behöver multiplayer, men de vågar inte gå emot strömmen längre känns det som. Jag tror att det endast kommer sälja bra för att det är God of War och för att man får med en story del. Det är lite att åka snålskjuts på den berömmelse som tidigare delar i serien har skaffat sig. Känns inte bra, men man kan alltid hoppas.


Fast det är ingen multiplayer-spinoff. Det är en prequel-del av serien med ett multiplayerläge. Jag förstår vad du menar men det är inte så illa som du säger.

Citerar Zior:
Ja, det kan jag hålla med om, men om dagens spelgeneration ska vara bättre så ska den också vara det. Att vi får 12 timmars story som är lite halvt om halv (inte spelat spelet än så kan inte säga med säkerhet) är lika givande som att spela en tung och gripande story som är 5 timmar.


Det handlar om kvalité och inte kvantitet (även om det finns gränser för fullprisspel). Om vi tar två av de bästa spelen den här generationen, Portal och Journey, båda är två timmar långa och obönhörligt tillfredställande. Ett spel ska inte vara längre än det behöver vara och om det tar kanske tio timmar att berätta Max Paynes historia i del tre och detta i kombination med varierad gameplay så ser jag ingen anledning att klaga och se tillbaka till the old glory days då det finns betydligt värre bovar inom spelindustrin än Rockstar.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • Zior
  • Zior
Citerar Humanisten:
Citerar Zior:Har du förresten sett God of War ascension? Där är ett spel som inte behöver multiplayer, men de vågar inte gå emot strömmen längre känns det som. Jag tror att det endast kommer sälja bra för att det är God of War och för att man får med en story del. Det är lite att åka snålskjuts på den berömmelse som tidigare delar i serien har skaffat sig. Känns inte bra, men man kan alltid hoppas.

Fast det är ingen multiplayer-spinoff. Det är en prequel-del av serien med ett multiplayerläge. Jag förstår vad du menar men det är inte så illa som du säger.

Citerar Zior:Ja, det kan jag hålla med om, men om dagens spelgeneration ska vara bättre så ska den också vara det. Att vi får 12 timmars story som är lite halvt om halv (inte spelat spelet än så kan inte säga med säkerhet) är lika givande som att spela en tung och gripande story som är 5 timmar.

Det handlar om kvalité och inte kvantitet (även om det finns gränser för fullprisspel). Om vi tar två av de bästa spelen den här generationen, Portal och Journey, båda är två timmar långa och obönhörligt tillfredställande. Ett spel ska inte vara längre än det behöver vara och om det tar kanske tio timmar att berätta Max Paynes historia i del tre och detta i kombination med varierad gameplay så ser jag ingen anledning att klaga och se tillbaka till the old glory days då det finns betydligt värre bovar inom spelindustrin än Rockstar.


(Numrerar för orientationens skull)
1. Jag hoppas att det inte är så illa. Dock så kan jag inte tro att det kommer vara vid liv länge nog. Men när det kommer så MP fixerade spel som nu GoWA verkar bli så är man illa tvungen att klara av SP delen först och sedan skynda sig till MP för annars kanske den hinner dö ut. Plus på det har du 5 andra spel som ha samma dilemma så det blir inte njutbart.

2. Kan du ge några exempel på dessa bovar då jag är för dum för att inse vilka de kan vara. Att du säger att kvalité före kvantitet är ju det samma som jag skrev. Hellre en 5 timmars story där allt är som för dig i portal och journey än 12 timmar av dimmig story. Jag ska ta och spela Max Payne 3 härom dagarna så återkommer jag med hur jag tyckte den var.
Livet blir nog kanske värt allt en dag...
  • 0
Angående speltid. Max Payne 3 tog mig över 12 timmar. På Normal. Med Free Aim. Bra mycket längre än vad jag hade väntat mig. Vilket var en positiv överraskning. Fast det kanske bara är jag som är dålig.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Spelar själv med Soft Lock, borde jag känna mig dålig?
this is not even my final form
  • 0
Citerar NoFanboy:
Spelar själv med Soft Lock, borde jag känna mig dålig?


Ja.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Ja.


Då får jag väl ta och göra det.
this is not even my final form
  • 0
Citerar NoFanboy:
Då får jag väl ta och göra det.


"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Zior:
Jag ska ta och spela Max Payne 3 härom dagarna så återkommer jag med hur jag tyckte den var.


Själv så väntar jag till PC-premiären.

Citerar Zior:
1. Jag hoppas att det inte är så illa. Dock så kan jag inte tro att det kommer vara vid liv länge nog. Men när det kommer så MP fixerade spel som nu GoWA verkar bli så är man illa tvungen att klara av SP delen först och sedan skynda sig till MP för annars kanske den hinner dö ut. Plus på det har du 5 andra spel som ha samma dilemma så det blir inte njutbart.


Jag spelar sällan multiplayerlägen så länge det det inte är ett bra multiplayerläge. Hoppar över saker som Mass Effect 3s onlineläge och fortsätter spela Battlefield 3 eller någon riktig titel med Co-op.

Citerar Zior:
2. Kan du ge några exempel på dessa bovar då jag är för dum för att inse vilka de kan vara. Att du säger att kvalité före kvantitet är ju det samma som jag skrev. Hellre en 5 timmars story där allt är som för dig i portal och journey än 12 timmar av dimmig story. Jag ska ta och spela Max Payne 3 härom dagarna så återkommer jag med hur jag tyckte den var.


EA och Activision är mer bovar än Rockstar. Dessa tunnar och vattnar ut innehåll för att sprida saker så mycket som möjligt, förvränger gamla goa serier och ger undermåliga kampanjer med en massa multiplayer-tjoffs vid sidan om.

Och du skrev inte alls som jag uppfattade det att kvalité över kvantitet. Du ville ju tydligen ha 20 timmar långa spel och ta bort all form av multiplayer
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Värt att skaffa Max Payne 3 till PC Lr?
Evil Is Back
  • 0
Citerar HellSpawn:
Värt att skaffa Max Payne 3 till PC Lr?


Svårt att säga än men jag och mina polare gör det.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Så nu har man spelat lite SP och multiplayer.
Inget revolutionerande, men riktigt snyggt och framför allt enkelt att lära sig kontrollerna.. Helt klart ska man köra på kontrollalternativ 2
Testade även soft lock, men gillade inte det, känns lite för enkelt då, så har blivit free-aim för fulla slantar, vilket man dör lite då och då men man lär sig tillslut och lyckas ta sig vidare ändå Kör på medium
  • 0
  • Zior
  • Zior
1. Gör så

2. Då är Masseffect 3 ett bra exempel på att alla spel inte måste ha mp, vilket är off topic, men tänkte ha med det ändå.

3. Att jag ville ha kvantitet före kvalitet vet jag inte om jag skrev, möjligtvis tidigare, men detta är vad jag skrev: Ja, det kan jag hålla med om, men om dagens spelgeneration ska vara bättre så ska den också vara det. Att vi får 12 timmars story som är lite halvt om halv (inte spelat spelet än så kan inte säga med säkerhet) är lika givande som att spela en tung och gripande story som är 5 timmar.

Och visst hatar jag EA. De är då förjävliga när det gäller spel. De ska nu ta och förstöra deras stjärnskott (egen åsikt) Dead Space genom att byta utvecklare och fokusera på action i stället för skräck.
Livet blir nog kanske värt allt en dag...
  • 0
Citerar Zior:
Dead Space genom att byta utvecklare


Vi vet väl ändå inte att Visceral Games inte jobbar på DS3? Detsamma gäller väl actiondelen, även om det verkar troligt.
Stoffman94
  • 0
Har hunnit spela igenom Act 1 och 2 nu och är precis i början på Act 3.
Jag kan verkligen inte få nog av den inre monolog Max ständigt har, det är verkligen ett spel som jag kommer spela igenom kampanjen flera flera gånger.
Ok.Faith.Yeah.Got It.
  • 0
  • Zior
  • Zior
Citerar stoffman94:
Citerar Zior ead Space genom att byta utvecklare

Vi vet väl ändå inte att Visceral Games inte jobbar på DS3? Detsamma gäller väl actiondelen, även om det verkar troligt.


Sa dem inte det?
Livet blir nog kanske värt allt en dag...
  • 0
Citerar nilazz:
Har hunnit spela igenom Act 1 och 2 nu och är precis i början på Act 3.
Jag kan verkligen inte få nog av den inre monolog Max ständigt har, det är verkligen ett spel som jag kommer spela igenom kampanjen flera flera gånger.


Underligt hur många recensenter verkade hata det.
  • 0
Hur många chapters är det? 14? Och antar det är 3 acts
  • 0
14 chapters
Ok.Faith.Yeah.Got It.
  • 0
Någon som vet om det kommer server filer till Max Payne 3 eller kommer det vara jävla windows live?
  • 0
Citerar kaptenmange:
Någon som vet om det kommer server filer till Max Payne 3 eller kommer det vara jävla windows live?


Utifrån det jag hört så kommer det inte använda Windows Live.
http://www.pcgamer.com/2012/05/10/max-payne-3-will-not-use-ga
mes-for-windows-live-say-rockstar/
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!