Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Final Fantasy XIV


Öhhmmm..utannonsera det fjortonde spelet i serien innan det trettonde spelet i serien ens har kommit ut i Japan? EPIC FAIL !

Men för övrigt så hoppas jag att det blir ett bra spel ändå såsom jag älskar FF X.
  • 0
Så ett Konsol-MMORPG spel? TUFFT säger jag bara! Och så är det FF också <3 FFXI var strålande utom ett par saker: Man kunde inte sola om man inte var Beastmaster, Man var tvungen att ha grupp för ungefär allting och End-Game var lite lame. 4h+ för bossar? Nej tack.

Hoppas på en 360 version!
Trust your hand.
  • 0
Citerar Wild Aidin:
Öhhmmm..utannonsera det fjortonde spelet i serien innan det trettonde spelet i serien ens har kommit ut i Japan? EPIC FAIL !


Varför är det "FAIL", herr Aidin?
  • 0
Finns en ff-tråd.. Allt jävla spam.
That's The Way The Cookie Crumble º 2003, oldschool ¬
  • 0
Citerar Kvarniz:
Finns en ff-tråd.. Allt jävla spam.


Sluta repetera den där frasen.

Du vet mycket väl att varje FF är ett individuellt spel.
DIE SONNE SCHEINT
  • 0
Citerar Vapor17:
Final Fantasy versus XIII


Det där spelet börja kännas riktigt segt att vänta på nu.
http://nhlbettingblog.se/
  • 0
Vill ni se spelet in action kan ni gå in här:
http://www.ffxivcore.com/

Jag är sjukt pepp nu! Att PS3 sänkts i pris är ju bara för härligt också, blir lätt ett köp när FFXIV närmar sig, samt en ny stor TV!
Wooho!
  • 0
Citerar Shipaa:
Vill ni se spelet in action kan ni gå in här:
http://www.ffxivcore.com/

Jag är sjukt pepp nu! Att PS3 sänkts i pris är ju bara för härligt också, blir lätt ett köp när FFXIV närmar sig, samt en ny stor TV!


Ser riktigt nice ut ju
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Infinity Linkshell är Sveriges första FINAL FANTASY XIV Online svensk talande linkshell.
Vi är en demokratisk, social och rolig linkshell. Det vill säga att vi ger våra medlemmar fri makt att ta egen initiativ och känna sig fria att säga om dem inte är med på nåt. Vi är en växande linkshell som har som mål är att samla så många svenska spelare som möjligt.
Tillsammans kommer det blir mer roligt, lättare och mindre tråkigt på samma gång att levla.
Linkshellens hem är på Lindblum servern.

Välkommen att besöka oss på: http://eternity-gaming.com/


Mvh. Fadi alias Ray Sky



-It's Sweden We Serve
  • 0
Är det någon som vet vad det är blir för månadskostnad för Final Fantasy 14 - A Realm Reborn?

(Hittade ingen annan tråd för FF14)

Tillagt 2013-08-25 13:04:
Äsch, glöm det. Dum fråga. Jag sökte fram det nu. 13 dollar ligger avgiften på.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Tycker det är lite konstigt att ingen skriver i tråden när spelet släpps på nytt idag. Men men...

Jag undrar om någon vet om man får A Real Reborn gratis om man sedan tidigare har Final Fantasy 14? Försöker hitta om det står någonstans på officiella hemsidan men har hittills inte sett något.

För om det går så kan man ju gå in på pricerunner.com, hitta lägsta pris för FF14 (som är typ 75 spänn just nu), köpa det istälelt och ladda ner ARR gratis. De borde väl ha tänkt på det tycker man, så det kanske bara gäller för de som köpte spelet innan det blev F2P...dvs. om man nu ens får det gratis då.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Fler som spelar?

Jag återfinns på servern Odin med namnet Gerald Mogsbane.

Spelar gladiator och är otroligt imponerad av spelet hittills, förutom att det är omöjligt att logga in, förstås.
"I'll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself... 'Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!'"
  • 0
Jag väntar på att jag ska få spelet med posten. Beställde från spelbutiken.se för 258 kr och valde PS3-varianten. Är peppad!
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Har spelet liggandes här hemma, men tänkte invänta tills nya servrarna kommer upp och trycket släpper lite.
  • 0
Jag köpte det senaste FF som var ett MMO till PC och vart väldigt besviken, jag är ett gammalt fan av serien så jag undrar, vågar man sig på att köpa detta?
InkedOdin@Youtube - www.youtube.com/channel/UCspEQXNLmzcbGE70-RVZMiQ
  • 0
Skriv något så att jag inte behöver se ut som en idiot som skriver varannat inlägg!

Har kört igång spelet nu och jag gillar det! Kul att det inte är så likt WoW eller andra MMOs. Mysiga stämning och snygg grafik (fast lite livlös ibland, tror det är mest till PS3-versionen). Musiken är också riktigt bra. Kanske lite väl mycket uppdrag i startområdena och mycket nytt från början som sköljer över en, men man måste ju inte göra alla uppdrag och man kan ju köra learning-by-doing.

Jag valde kattrasen, en "hane" . Underklass "månkatt" med grönt hår, blå hud och lurvig svans. Klassen är lancer, som verkar kul.

Har inte hunnit köra så mycket ännu. Ska köra igång nu när jag är klar med skolarbetet. Spelar på Lich förresten...
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Citerar link122:
Fler som spelar?

Jag återfinns på servern Odin med namnet Gerald Mogsbane.

Spelar gladiator och är otroligt imponerad av spelet hittills, förutom att det är omöjligt att logga in, förstås.


vi är ett helt gäng svenskar som lirar på Odin. om du vill gå med i vårt svenska Free Company kan du anmäla dig på teamsweden.net
välkommen
  • 0
  • Z8er
  • Z8er
Hej! Om du spelar på servern Lich och vill spela med ett gäng trevliga gamers så kan du joina vårat FC Company From North!
Tanken är väl att det ska vara ett socialt free company med sköna mogna människor!
Så inga krav på speltid mm utan bara ha kul helt enkelt!
Det är helt nyskapat så det är bara jag och en polare som lirar just nu. Men vi vill hitta fler trevliga människor att spela med!

Så om du spelar på servern Lich så är du välkommen att joina oss!
Hör av dig till Modjk Modjmk
'MoDJK
  • 0
Är det många som spelar detta eller? Jag ska spela på PS4. Men alla spelar på samma servrar som tur är. Jag har dock karaktärer på Cerberus. Om någon vill spela lite ihop så heter min gubbe Ajon Aeran på Cerberus =)
  • 0
Nån som vet om man kommer kunna ladda ner det här spelet imorgon på psn, digital alltså?
  • 0
Jag har detta på PC sedan tidigare men slutade spela..
Har tagit upp det igen på PS4an i helgen...

Spelar på Cerberus och heter "Sir Blockad"
  • 0
Kan man spela med sina figurer från PS3-versionen på datorn? Hur fungerar det?
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!