Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Castlevania: Lords Of Shadow


Citerar White Devil:
Har haft spelet sedan i onsdags och är helt såld, spelet är mycket bättre än vad som framgått i recensionerna imo.

Jag gillar det mycket efter bara två chapters men jag känner inte någon Castlevania-känsla än.
Gamer FL <3
  • 0
bara att klara spelet på Paladin nu, sen har jag Platinum
Let's Make it Happen
  • 0
Citerar White Devil:
Har haft spelet sedan i onsdags och är helt såld, spelet är mycket bättre än vad som framgått i recensionerna imo.


Me2. Klarade precis Chapter 5. Helt klart en Årets spel-kandidat.
"This is good... Isn't it?"
  • 0
Två saker som Micke nämnde i sin recension är väl bara att fienderna tål lite för mycket stryk, och inte en enda av låtarna i spelet hittills har varit särskilt catchy. Annars så får det två tummar upp.
  • 0
Själv tycker jag om att även de minsta av fiender (Lycans, exempelvis) faktiskt kan få in en käftmacka eller två, och att det krävs lite möda att döda dem. De känns smått utmanande, istället för överflödiga.

Och angående ljudet, så har jag knappt lagt märke till något ljud alls. Musiken känns väldigt anonym, so far. Däremot är röstskådespeleriet bra, vilket inte alltid är fallet i spel. Pluspoäng!

Läste recensionen här på sajten dagen den postades, och minns inte att det stod någonting om spelets bossar. Minns jag fel, eller står det inte med? Bossarna har ju hittills varit brutalt bra. Pissat på både God of Wars och Devil May Cry 4's bossar... om jag får säga mitt.
"This is good... Isn't it?"
  • 0
3 chapters kvar nu, sen har jag Platinum!
Gick redigt snabbt att spela på Paladin...
Let's Make it Happen
  • 0
Har nästan spelat ut min polares första Castlevania-skiva nu och jag gillar det starkt, även om jag stör mig på hans sätt att gå, retro i all ära, i tredimensionell grafik ser det bara dumt ut när han klampar fram ^^
är jäkligt förvånad över att samma utvecklare som gjorde det som bäst medelmåttiga Clive Barker's Jericho gjort det här spelet.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar marsson:
måste säga att åtminstone en boss hittills varit galet utmanande. På ett positivt sätt!


Ska börja på chapter 6, och bossarna hittills är inget annat än fantastiska.
"This is good... Isn't it?"
  • 0
Så, då har man äntligen Platinum
Let's Make it Happen
  • 0
Citerar Humanisten:
Har nästan spelat ut min polares första Castlevania-skiva

även om jag stör mig på hans sätt att gå, retro i all ära, i tredimensionell grafik ser det bara dumt ut när han klampar fram ^^


Två skivor på X360?

Gångstilen har jag inte irriterat mig på, men att Gabriel knullar varje klippkant och fönsterkarm däremot. Satan vad han stönar (med japansk stämma).
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Citerar Jakkal:
Två skivor på X360?


Lords of Shadow kommer på två skivor till 360, för spelet har 7 gig med videos.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Jakkal:
Gångstilen har jag inte irriterat mig på, men att Gabriel knullar varje klippkant och fönsterkarm däremot. Satan vad han stönar (med japansk stämma).


hehehehe.

Ja det är sjukt tydligt att det inte är Robban Carlyle som gör väggknullandet och slagsmålsstönandet hur som helst...
"This is good... Isn't it?"
  • 0
Nej, det får bli den vanliga utgåvan. Har inte råd med att lägga för mycket pengar på samlarutgåvor. Har beställt den vanliga utgåvan av Lords of Shadow och avbokat specialutgåvan.

Förhoppningsvis får jag spelet på onsdag, längtar oerhört mycket
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Vad kostade specialutgåvan du nämnde? Jag är grymt sugen på att testa LoS. Det verkar stadigt även om den där typiska Castlevania-känlsan ser ut att börja försvinna.
  • 0
Error.

Save file damaged.


Tre timmars spelande åt helvete då, GÖTT! Det inträffade också på vad som antagligen var sista bossen, och för att få lite closure över det hela kollade jag Gamefaqs i förhoppning att det skulle komma ett extra kapitel (vilket samtidigt skulle sporra mig att kuta igenom de förlorade speltimmarna snabbt som tusan).

Men nej, det var sista bossen... och satan vad besviken jag blev på den bossen.
"This is good... Isn't it?"
  • 0
Sådär då. Spelet klarat, världen räddad och allt det där. Lords of Shadow bjöd på ca 15 timmar fantastisk underhållning, inte dåligt det inte.
"This is good... Isn't it?"
  • 0
Haha, det var det meddelandet jag också fick, "Unhandled Error". Fast min sparfil försvann ju... 3 speltimmar borta, som sagt. Men sprang ifatt de förlorade timmarna på runt 2 timmar iaf (tiden inkluderad då jag quitade för att kopiera sparningen efter varje bana). Så, ingen jätteförlust nu i efterhand... men jävligt grinigt att spelet ska innehålla såna här buggar.

Nu väntar jag spänt på uppföljaren....

marsson du som förresten verkar vara lite av en veteran här inne (5 stjärnor, yo); hur skriver man i "spoilertext"? Alltså, så att texten inte syns, så länge man inte markerar texten blå....
"This is good... Isn't it?"
  • 0
Ni som klarat spelet... vad tyckte ni om slutet?
"This is good... Isn't it?"
  • 0
Tvek? Jag har inte prövat det. Det här KAN ju bli bra om hack'n'slashet påminner om nes/snes-liren och ger den känslan, men allvarligt talat har det hittils inte släppts ett enda bra castlevania i 3d-format. Jag hoppas givetvis att jag har fel, magkänslan får mig att tro att den här är slightly different.
  • 0
Citerar Stinktier:
Det här KAN ju bli bra om hack'n'slashet påminner om nes/snes-liren och ger den känslan, men allvarligt talat har det hittils inte släppts ett enda bra castlevania i 3d-format. Jag hoppas givetvis att jag har fel, magkänslan får mig att tro att den här är slightly different.


Svar på tal:
- Det här ÄR bra. Mycket bra.
- Hack n' slashet påminner inte om NES-spelen. Tyvärr inte (trots inslag av slott, vampyrer, varulvar etc).
- Du har fel, detta är ett superbt Castlevania i 3D. Även om det kanske saknar den där riktiga"Castlevaniga" känslan, men det är ju en reboot trots allt.

Summering: Köp spelet. Nu. Gärna nyss.
"This is good... Isn't it?"
  • 0
Citerar Apollo:
Svar på tal:
- Det här ÄR bra. Mycket bra.
- Hack n' slashet påminner inte om NES-spelen. Tyvärr inte (trots inslag av slott, vampyrer, varulvar etc).
- Du har fel, detta är ett superbt Castlevania i 3D. Även om det kanske saknar den där riktiga"Castlevaniga" känslan, men det är ju en reboot trots allt.

Summering: Köp spelet. Nu. Gärna nyss.


Låter bra, jag fiskade lite efter om just detta kunde bryta trenden mot tidigare försök till 3d-slottsylvanias. Får räkna hur mycket klirr jag har kvar innan jul, prio ett är ny TV.
  • 0
Citerar marsson:
Personligen så gillade jag inte slutet


Okej. Jo jag har klarat spelet, och första gången jag såg slutet blev jag mest förvirrad. Sen har jag kollat på det igen på youtube, för att försöka få lite mer klarhet... vilket jag inte fick, men jävlar vilket häftigt slut det är iaf, enligt mig.

Det ska bli spännande och se hur det fortsätter... även om det är i form av bajs-DLC.
"This is good... Isn't it?"
  • 0
Beställde spelet igår för 250 spänn på amazon. Sen gick det upp i pris idag av nån anledning, så jag är glad att jag inte väntade. xD
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Hydra:
Beställde spelet igår för 250 spänn på amazon


PS3? Se till att ständigt kopiera din sparfil, så slipper du förlora tre timmar speltid... vilket jag gjorde.

Citerar marsson:
Visst var slutet häftigt för övrigt, men jag tyckte inte alls att det passade in det minsta.

Hehe, nej, kanske inte. Var väl därför jag blev lite chockad första gången jag såg det. Men nu i efterhand gillar jag det som satan.
"This is good... Isn't it?"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!