Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 3 - Officiell tråd


hur fixar man NAT-typ, jag vet att det finns 3 st men jag hittar ingen. Jag behöver hjälp!!!!
Suit up!!!
  • 0
Modern Warfare 2 för 320 SEK på play.com just nu.

Någon som vet om det är ett GOTY på väg med tillhörande mappack precis som det förra MW vid ungefär samma tid?
Let me burn you let me burn you let me burn you down. Let me burn you let me burn you let me burn you down. Let me let me let me. BURN YOU DOWN.
  • 0
Citerar PumpkinEater:
Någon som vet om det är ett GOTY på väg med tillhörande mappack precis som det förra MW vid ungefär samma tid?

Hittills har det ju inte släpps någon DLC till Modern Warfare 2, så jag tror att det lär ta tid. Åtminstone två nya DLC:n med banor lär ju behövas innan någon GOTY-edition släpps. Dessutom så säljer ju spelet som smör fortfarande.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Citerar ChrizZz:
Hittills har det ju inte släpps någon DLC till Modern Warfare 2, så jag tror att det lär ta tid. Åtminstone två nya DLC:n med banor lär ju behövas innan någon GOTY-edition släpps. Dessutom så säljer ju spelet som smör fortfarande.


När ska banorna släppas? Det läckte ju ut en video på nätet härom dagen med de nya banorna fast den försvann illa kvickt när activision fick nys om det. Sedan krävs det säkert bara ett banpaket för GOTY. Det var ju dock det enda som dök upp till CoD4.
Let me burn you let me burn you let me burn you down. Let me burn you let me burn you let me burn you down. Let me let me let me. BURN YOU DOWN.
  • 0
Citerar PumpkinEater:
När ska banorna släppas? Det läckte ju ut en video på nätet härom dagen med de nya banorna fast den försvann illa kvickt när activision fick nys om det. Sedan krävs det säkert bara ett banpaket för GOTY. Det var ju dock det enda som dök upp till CoD4.

Ja, just ja. Det va kanske bara ett map-pack till CoD4. I GR:s nyhet från idag om hur många spelare Modern Warfare 2 har online så sa en snubbe på Infinity Ward att detaljerna om DLC:n kommer denna vecka.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Citerar Reklam Posten:
Tänk också på att du inte kör i 720p eller högre upplösning så länge det inte är en hd skärm. Annars så kan spelen lagga som fan och nästan ospelbara.


Exakt vad menar du nu?

Om jag fattat rätt säger du att man inte ska lira med HD-upplösningar när det inte är en HD-skärm. Det säger ju sig självt, och dessutom blir det ingen bild isf. Däremot är det inget han behöver bry sig om, det går i princip inte att köpa en datorskärm som inte är åtminstone HD-ready (el. motsvarande upplösning) idag.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
  • Ikew
  • Ikew
PSP spelen som finns tillgängliga för nerladding på PSN store, fungerar dom endast på nyare PSP modeller. Eller det går lika bra med den äldsta versionen?

Ska nämligen få låna en PSP av en på jobbet, så jag kan lira MGS peace walker, och tänkte värma upp lite med Portable ops...
En kuk kan vara max 12tum, sen är det en fot.
  • 0
Citerar Ikew:
PSP spelen som finns tillgängliga för nerladding på PSN store, fungerar dom endast på nyare PSP modeller. Eller det går lika bra med den äldsta versionen?


Fungerar på alla
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
  • Ikew
  • Ikew
Citerar nighthawk:
Fungerar på alla

Strålande! Tackar vi för.
En kuk kan vara max 12tum, sen är det en fot.
  • 0
Lämnade in min PS3 på lagning igår. Jag fick veta att det minst skulle ta 1 och en halv månad innan den var färdig, men sen så den i kassan att jag skulle få en annan modell. Vet någon vilken den andra modellen är eller är det bara en ny 60gb med ett nytt produkt nummer?
Battlefield 3
  • 0
Citerar xbenjiboyx:
tjena vill någon byta lite spel som man köpt5 från psn... sjäöv har jag massor av LBP content, battelfield 1943 samt ps1 spelet vagrant story!!!


vill gärna ha : fat princess, flower, flow, tekken 5, uno eller burnout paradice city!!!
  • 0
Citerar xbenjiboyx:
tjena vill någon byta lite spel som man köpt5 från psn... sjäöv har jag massor av LBP content, battelfield 1943 samt ps1 spelet vagrant story!!!


vill gärna ha : fat princess, flower, flow, tekken 5, uno eller burnout paradice city!!!


jag har flower och uno. men vet inte om jag e jätteintresserad av nåt av det du har?

Dessutom vet jag inte heller exakt hur det går till när man byter.. Inte speciellt sugen att ge ut mina kontodetaljer till nån okänd
Gammal ost och flickans lilla smakar gott men luktar illa
  • 0
Citerar Motorpsycho:
Inte speciellt sugen att ge ut mina kontodetaljer till nån okänd


Det är så man gör. Du måste ha snubbens PSN profil på din Ps3 för att spela hans spel, eller han din om han vill spela dina.
  • 0
va måste man?

man kan deleta "snubbens" profil efteråt ;)
  • 0
Citerar xbenjiboyx:
man kan deleta "snubbens" profil efteråt ;)


Ja, men då försvinner även spelen du "lånat" av han.
  • 0
Citerar PumpkinEater:
Citerar sirjohnnyking:
Citerar salakingen:Har nyss skrivit till Discshop och reklamerat ..ska bli intressant vad de kommer att svara ...
Vad jag kan förstå så har man väl 3 års reklamations rätt om felet är ursprungligt ?

2 år har jag för mig det är.


3 år.

Stå på dig. Det är ett hårdvarufel och ska fixas utan att du behöver pynta ett rött öre.


Reklamationen gick smärtfritt igenom ,
Fick en "ny" ps3:a i går , och det tog bara 25 dagar .. Bra jobbat Discshop
  • 0
Citerar Les Claypool:
Ja, men då försvinner även spelen du "lånat" av han.


man kan med andra ord inte skapa en ny profil och sedan kopiera över sina spel till den profilen eller antar jag?

Citerar xbenjiboyx:
tjena vill någon byta lite spel som man köpt5 från psn... sjäöv har jag massor av LBP content, battelfield 1943 samt ps1 spelet vagrant story


Sorry om det är så att jag måste lämna ut mina detaljer så är jag inte intresserad. Spelar ingen roll hur ärliga dina avsikter är så vill jag fortfarande inte ha nån som har möjligheten att logga in som mig, läsa mina mail eller helt enkelt ta över min profil genom att byta lösenord
Gammal ost och flickans lilla smakar gott men luktar illa
  • 0
Citerar Motorpsycho:
Sorry om det är så att jag måste lämna ut mina detaljer så är jag inte intresserad. Spelar ingen roll hur ärliga dina avsikter är så vill jag fortfarande inte ha nån som har möjligheten att logga in som mig, läsa mina mail eller helt enkelt ta över min profil genom att byta lösenord


Jag tror faktiskt du kan lösa det på ett smidigare sätt.

1. Ändra ditt lösen till något riktigt meningslöst.
2. Uppge ditt nya lösen och ditt nick till personen som ska få dela spel.
3. Han loggar in, laddar ner och låter profilen ligga kvar.
4. Du ändrar tillbaka ditt lösen till det du vill ha.

Har han profilen kvar kan han spela dina spel men han kan inte logga in på ditt konto. Har för mig att jag läst att det funkar så
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar nighthawk:
Jag tror faktiskt du kan lösa det på ett smidigare sätt.

1. Ändra ditt lösen till något riktigt meningslöst.
2. Uppge ditt nya lösen och ditt nick till personen som ska få dela spel.
3. Han loggar in, laddar ner och låter profilen ligga kvar.
4. Du ändrar tillbaka ditt lösen till det du vill ha.

Har han profilen kvar kan han spela dina spel men han kan inte logga in på ditt konto. Har för mig att jag läst att det funkar så


Låter som det skulle funka. Enda problemet med det är om personen som lånar Mitt ID själv går och byter lösenord det första han gör istället för att ladda ner de spel han vill ha
Gammal ost och flickans lilla smakar gott men luktar illa
  • 0
Citerar Motorpsycho:
Låter som det skulle funka. Enda problemet med det är om personen som lånar Mitt ID själv går och byter lösenord det första han gör istället för att ladda ner de spel han vill ha


Mm, precis, finns ju en risk. Jag tror snarare att tjänsten är till för att dela spel mellan kompisar man känner irl.

Har själv inte delat spel just av den anledningen. Men den dagen då mina polare skaffar PS3 (vilket dom borde göra snart, mitt tjat är nog ganska jobbigt i längden...), då jäklar ska det delas grejer!
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar nighthawk:
Har själv inte delat spel just av den anledningen. Men den dagen då mina polare skaffar PS3 (vilket dom borde göra snart, mitt tjat är nog ganska jobbigt i längden...), då jäklar ska det delas grejer!


mmm det e ju extremt smidigt.. är man ett par stycken kan man ju splita kostnaderna...

Jag har ju en hel del kul själv men finns vissa saker som jag är intresserad av. Framför allt minis.. Nån som vet var man kan hitta recensioner om de spelen eller nån som har tips på nåt som e bra?
Gammal ost och flickans lilla smakar gott men luktar illa
  • 0
skaffade flower och crash bandicoot idag!

men jag fattar inte hur man sparar i crash? asså ska jag spela x antal banor för att få spara elr?

har tw 60 gb versionen och tänkte köpa max 4 st ps2 spel... tips på några bra? hade tänkt mig kingdom hearts bla.
  • 0
Citerar xbenjiboyx:
men jag fattar inte hur man sparar i crash?


Sparfunktionen i Crash Bandicot var lite kasst och kanske ogenomtänkt. För att spara måste du klara en bonus bana, och för att komma till en sådan måste du samla tre samlarkort på en bana.
  • 0
  • Ric
  • Ric
Citerar xbenjiboyx:
skaffade flower och crash bandicoot idag!

men jag fattar inte hur man sparar i crash? asså ska jag spela x antal banor för att få spara elr?

har tw 60 gb versionen och tänkte köpa max 4 st ps2 spel... tips på några bra? hade tänkt mig kingdom hearts bla.


Lägg till Shadow of the Colossus och något Jak & Dexter spel.
PSN: Trafikstolpe.
  • 0
jo har ännu en fråga... jag har en gammal ps2 sladd som passar in att trycka in i ps3´an men när jag kopplar in den i min feta tv så visas ingen bild... jag har ps3 an inställd på min skärm att köra via hdmi så det e det uppenbara skälet. men när jag trycker att den ska byta från hdmi till scart så visas bara bilden svart på min skärm...


så hur ska jag göra egentligen för att få bild på min gammla feta tv?/ hur ändrar jag hur den ska sända ut bilden på 360 anpassas det automatiskt!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!