Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 3 - Officiell tråd


Citerar skilliæ:
Vad har hänt med min PS3?

Hade låtit den stå på i menyn av BF3 i kanske 1 timma idag, när jag skulle sätta mig och spela stängde den av sig själv. Startade upp den igen, blir grönt och blått ljus (eftersom skivan var i) men efter en stund stängs den av. Hinner inte ens se uppstartningen på TVn. Gör det en gång till för att få ut skivan. Sen nu tredje gången så blir det samma sak, men nu blinkar den rött.

Har en 80GB men med en annan hårddisk på 500GB (inte 7200RPM)


Du har fått YLOD.
Försök fixa genom Google eller skicka in till Sony.
Det är en tjock modell va? 80GB

Citerar Retrysak:
Finns inte "Ico & Shadow of the Colossus Collection HD" i Playstation Store? Hade tänkt köpa idag men kunde inte hitta spelen?


De finns bara på skiva än så länge.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=714992
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Den visar dock inget gult ljus. Den gör även ett läte när den stängs av. Kommer inte upp bild på TV. 80GB, 3 år.

Går inte att hålla in on/off knappen för att t.ex formatera. Dammsugade den sen testade jag, och då gick det att hålla in till 2 pip iaf! och fläkten lät mer normalt, inte så högt lika länge. Men sen dog den.

Får en ny slim version imorgon, så det är lugnt. Kan passa på att försöka laga själv om det är YLOD, och om jag lyckas säljer jag den!
  • 0
Citerar Sony boj:
Citerar Retrysak:
Finns inte "Ico & Shadow of the Colossus Collection HD" i Playstation Store? Hade tänkt köpa idag men kunde inte hitta spelen?


De finns bara på skiva än så länge.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=714992


Ok, då vet jag. Tack for infon. Eftersom jag såg reklam för spelet när jag startade konsolen så förutsatte jag att det skulle finnas för nedladdning i Ps-store.
I live...again.
  • 0
Satan så jävla värdelöst.

Får en ny ps3, ja fan va nice! Kommer inte ihåg mina inloggningsuppgifter. Letar runt och kommer in till en mail där det står att jag har ändrat till en annan mail i år, som jag inte kommer ihåg. Testar bägge mailen med alla lösenord som jag använder överallt. Inget fungerar.

Och hur fan ska man återställa lösenordet när man inte ens vet vad fan man angav för födelsedatum när man registrerade sig? Första, riktiga användaren där jag har alla mina trophies och sådant har jag haft i 3 år och inte fan skrev jag min riktiga ålder då, förmodligen trodde jag väl att om man hade skrivit att man var runt 15 bast så kanske man inte kunde spela GTA IV som var mitt första spel.

Ursäkta för en värdelöst skriven text, men jag är så satans förbannad. Visst jag kan skita i alla mina jävla trophies, platinum och skit men hur fan ska jag kunna lira bF3 när jag aktiverade mitt online pass på den användaren igår?!

Har skrivit till playstationnetwork support, men jag kmr ju inte få svar förrän tidigast imorn. Jag vill spela nu. Jag har haft en värdelös vecka och allt skit händer mig just nu. Konsol går sönder, ett möte med en f.d mördare/"torterare" som inte var så jävla kul, slår sönder knogen, börjar hamna i min depression igen som jag har varit utan i ett år, men nu verkar den slå tillbaka 2-3 gånger värre och ja, allt skiter händer just nu och sånt här får mig inte att må bättre. -.-
  • 0
Citerar skilliæ:
text


Fan ändrar du mail för? Helt idiotiskt.
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Citerar Sony boj:
Satan så jävla värdelöst.

Får en ny ps3, ja fan va nice! Kommer inte ihåg mina inloggningsuppgifter. Och hur fan ska man återställa lösenordet när man inte ens vet vad fan man angav för födelsedatum när man registrerade sig?


Fast det är ju knappast Sonys fel att du inte kan komma ihåg vad du har för uppgifter. Kanske supporten kan hjälpa dig, men det är tveksamt.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Sliter det det på lasern att se en hel del bluerayfilmer på min Ps3 och är det isåfall bättre att köpa en bluerayspelare och bara använda Ps3'an som spelkonsol för att förlänga dess liv?
I live...again.
  • 0
Citerar Retrysak:
Sliter det det på lasern att se en hel del bluerayfilmer på min Ps3 och är det isåfall bättre att köpa en bluerayspelare och bara använda Ps3'an som spelkonsol för att förlänga dess liv?


Den används lika mycket när du spelar spel ju
Så nej, fan billigare att köpa ny PS3 än blu-ray spelare.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar Sony boj:
Citerar skilliæ:
text


Fan ändrar du mail för? Helt idiotiskt.


Gjorde det tidigare, för 8 månader sen. Kom inte ihåg varför. Men kom på lösenordet after all!
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Citerar Retrysak:
Sliter det det på lasern att se en hel del bluerayfilmer på min Ps3 och är det isåfall bättre att köpa en bluerayspelare och bara använda Ps3'an som spelkonsol för att förlänga dess liv?


Den används lika mycket när du spelar spel ju
Så nej, fan billigare att köpa ny PS3 än blu-ray spelare.


Jag tänkte mest på om det är klokare att köpa en separat blueray-spelare för att spara på Ps3'an och få så mycket "liv" som möjligt ur den som spelkonsol.
I live...again.
  • 0
hej. jag har fått något konstit problem med hd grafiken på spelen, hd grafiken är helt borta, bilden blir lika bra som vanligt på blurey filmer. någon som har samma problem????
  • 0
Citerar speed27:
hej. jag har fått något konstit problem med hd grafiken på spelen, hd grafiken är helt borta, bilden blir lika bra som vanligt på blurey filmer. någon som har samma problem????


Utifall att du missade inlägget i din tråd.

Du har förmodligen ställt ner upplösningen så att konsolen ändrar output till 480p/dylikt när du startar ett spel. När konsolen sedan går tillbaka till XMB:n så får du 1080p-output.

Följ anvisningarna här:
http://manuals.playstation.net/document/sw/ps3/current/settings/vi
deooutput.html
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
hej.. jag såg det och ja jag har provat det redan. funkar inte, jag har haft det inkoplat som det är i 3 år på samma tv och förstärkare, och helt så där så är som att spela spel för tio årsen. trode första att tven pajat men det har den inte.

någe skti har hänt ialle fal. får kansk köra en sytemåterställning.. tack jakkal. mvh speed
  • 0
Citerar speed27:
hej.. jag såg det och ja jag har provat det redan. funkar inte, jag har haft det inkoplat som det är i 3 år på samma tv och förstärkare, och helt så där så är som att spela spel för tio årsen. trode första att tven pajat men det har den inte.

någe skti har hänt ialle fal. får kansk köra en sytemåterställning.. tack jakkal. mvh speed


Du hade ju ändrat inställningar för kabeln?
Det du kan göra är att återställa videosignalen för konsolen.
Starta din PS3 genom att hålla inne Power-knappen i 5 sekunder. Då bör din PS3 välja optimala inställningar automatiskt baserat på din utrustning.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
nej hade inte gjort någe när det hände
men när jag fel sökte problemen så har jag provat att återställa bild inställningarna. bytt 3 hdmi kablar varit inne i tv,s service instälningar.. ursäkta att jag är dålig på att för klara med min dysleksi gör inte saken lättare här i livet=) Det är just det jag stör mig på. att det bara kan hända när man inte rört någe...
  • 0
En alldeles underbar dag för oss PS3-ägare...!
"Thank you to God, for making me an atheist!" - Ricky Gervais
  • 0
Citerar Jimmy911:
En alldeles underbar dag för oss PS3-ägare...!


+1
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Jag köpte de fyra spelen för att få payday gratis men nu fattar jag inte hur man laddar ner det (utan att betala). Hittar inget sådant alternativ. Ngn som kan hjälpa mig?
  • 0
Hur mycket en ps3 slim 160/320 GB kostar på Media Markt, vet ni det? Jag har 1900 kr just nu.
There's no bad games, just bad taste.
  • 0
Citerar ILLUMINATI 33D:
Hur mycket en ps3 slim 160/320 GB kostar på Media Markt, vet ni det? Jag har 1900 kr just nu.

Olika beroende på butik. Ring och fråga där du tänkt handla.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Ingen som vet hur man gör för att få sitt payday när man har köpt alla de fyra tidigare spelen i kampanjen?
  • 0
Har precis laddat ner tonvis med demos! Gotta play em all!
"Legends don't burn down villages"
  • 0
Nu vet jag varför min tjockis-PS3 har börjat väsnas så jävla mycket den senaste tiden!

Har precis skruvat av båda övre skalen (ja, de är två) på den och den var verkligen helt full av damm i maskinen. Nästan ett centimetertjockt lager av damm. Inte undra på att den var tvungen att köra fläkten på högvarv.

Blir till att avlägsna allt damm här och sedan ta sig vidare ner i innanmätet på den svarta besten!

EDIT: Hmm. Nu kommer jag tydligen inte längre eftersom jag inte har nån kylpasta hemma. Synd. Misstänker att det är mest damm nertill kring den stora fläkten...

EDIT2: Om ni själva ska ta er in i PS3:an så tänk på att en liten kabel till nätagget kan sitta väldigt hårt (i alla fall på 80 GB-modellen. Jag slet och slet och lyckades inte få ut den. Till slut lät jag den sitta och lyfte bara på PSU:n lite granna för att göra rent under den. Tyvärr sträcktes kabeln lite för mycket och kontakten mellan moderkortet och kabeln böjdes. Kontaktblecken har således inte kontakt längre och maskinen är vad man skulle kunna kalla död. Klantigt värre. Bör dock kunna fixas rätt enkelt i skolans lödverkstad. Men ändå. Klantigt.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar nighthawk:
EDIT2: Om ni själva ska ta er in i PS3:an så tänk på att en liten kabel till nätagget kan sitta väldigt hårt (i alla fall på 80 GB-modellen. Jag slet och slet och lyckades inte få ut den. Till slut lät jag den sitta och lyfte bara på PSU:n lite granna för att göra rent under den. Tyvärr sträcktes kabeln lite för mycket och kontakten mellan moderkortet och kabeln böjdes. Kontaktblecken har således inte kontakt längre och maskinen är vad man skulle kunna kalla död. Klantigt värre. Bör dock kunna fixas rätt enkelt i skolans lödverkstad. Men ändå. Klantigt.


Jävligt klantigt. Var det jordkabeln du menade? Skruvar man upp den för första gången så sitter saker riktigt hård. Det ända som gäller är att man har bra skruvmejslar!
"Our place in the world, should it be as small as we stand, or as large as we desire?" / Talor (från Mouse Guard!)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!