Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 3 - Officiell tråd


Citerar Guendolin:
Citerar Sony boj kituppdatering, inte värd 4.0
De bara la till allt stöd inför PSVita. Liten sak...


Stor sak för japanerna, där VITA kommer rätt snart.
Skolbetyg är som att bedöma folk efter utseendet.
  • 0
Citerar Saffransbulle:
Stor sak för japanerna, där VITA kommer rätt snart.
Men det gör inte uppdateringen mindre att Vita först kommer i Mars för oss. Sjulle de hållt inne uppdateringen för Väst bara för att Via kommer senare?
"Our place in the world, should it be as small as we stand, or as large as we desire?" / Talor (från Mouse Guard!)
  • 0
Köpte min PS3 förra veckan Har bara Red Dead Redemption än så länge och jag fullkomligt älskar det Har ni tips på bra spel? Helst exklusiva.. Har beställt Uncharted och Batman Arkham Asylum, Infamous 2 demot verkade också nice..
  • 0
Citerar milan_fan22:
Har ni tips på bra spel? Helst exklusiva


Heavy Rain, MGS4, Killzone 2 och Resistance 3.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Satt och spelade skyrim igår och så dog min ps3 helt plötsligt och nu vägrar den starta. Har en gammal 60gb model från 2007 som funkat kanon, dock bytte jag laser förra året men annars perfekt. Nu så blinkar den rött. Försöker jag starta den så går den till grönt, gult och sen blinkar den rött. Vad kan detta vara?

Jag har för mig att jag förlängde försäkringen på den men är inte säker, vilket alternativ har jag? Någon som har erfarenhet av vad försäkringen gör? Fixar de den, byter ut den mot en ny osv? Skulle verkligen vilja ha mina save files, man vill inte förlora sina saves när man spelat så många timmar i skyrim
"matematik är inget man förstår, det är någonting man vänjer sig vid"
  • 0
Citerar milan_fan22:
Köpte min PS3 förra veckan Har bara Red Dead Redemption än så länge och jag fullkomligt älskar det Har ni tips på bra spel? Helst exklusiva.. Har beställt Uncharted och Batman Arkham Asylum, Infamous 2 demot verkade också nice..


God of War, Heavy Rain, Killzone, Resistance.. Många tycker om Little Big Planet men jag själv är inget fan av det.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar milan_fan22:
Köpte min PS3 förra veckan Har bara Red Dead Redemption än så länge och jag fullkomligt älskar det Har ni tips på bra spel? Helst exklusiva.. Har beställt Uncharted och Batman Arkham Asylum, Infamous 2 demot verkade också nice..


Little big planet, Killzone 2, resistance, heave rain, MSG4
  • 0
Citerar John_Peter:
Satt och spelade skyrim igår och så dog min ps3 helt plötsligt och nu vägrar den starta. Har en gammal 60gb model från 2007 som funkat kanon, dock bytte jag laser förra året men annars perfekt. Nu så blinkar den rött. Försöker jag starta den så går den till grönt, gult och sen blinkar den rött. Vad kan detta vara?

Jag har för mig att jag förlängde försäkringen på den men är inte säker, vilket alternativ har jag? Någon som har erfarenhet av vad försäkringen gör? Fixar de den, byter ut den mot en ny osv? Skulle verkligen vilja ha mina save files, man vill inte förlora sina saves när man spelat så många timmar i skyrim



Slit ut hårddisken ffs Sätt in i din eventuellt nya PS3:a, för över saves files till usb eller liknande, sätt i den nya hårddisken om du inte ska ha den gamla.. för över från usb till den nya.
Skyrim FTW
  • 0
Jag har uppmärksammat att alla spel, oavsett var de släpps, fungerar till playstation 3 vilket bäddar för att man kan importera spel som ej har släppts i Sverige. Inga problem där. Frågan är: Fungerar det likadant med DLC och onlinespel, dvs kan jag ladda ned DLC till ett spel jag har importerat från Amerika och som ej har släppts i Europa? Länkar playstation network till hela världen, så att säga?
Hellre analplugg än skolplugg.
  • 0
Citerar second:
Jag har uppmärksammat att alla spel, oavsett var de släpps, fungerar till playstation 3 vilket bäddar för att man kan importera spel som ej har släppts i Sverige. Inga problem där. Frågan är: Fungerar det likadant med DLC och onlinespel, dvs kan jag ladda ned DLC till ett spel jag har importerat från Amerika och som ej har släppts i Europa? Länkar playstation network till hela världen, så att säga?


Att importera bara för att spela funkar alltid finfint, men ska man ha DLC kan det krångla lite. Online kan du alltid spela. Vissa amerikanska spel fungerar med DLC från europeiska PSN men de flesta gör det inte. Att importera spel från England brukar dock oftast funka felfritt när det gäller DLC. Dock så är det ju sällan spel släpps i England men inte Sverige, att importera därifrån rekommenderas dock ändå eftersom man kan spara ordentligt med pengar!
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
  • ZooN
  • ZooN
Citerar danishpower:
Citerar John_Peter:
Satt och spelade skyrim igår och så dog min ps3 helt plötsligt och nu vägrar den starta. Har en gammal 60gb model från 2007 som funkat kanon, dock bytte jag laser förra året men annars perfekt. Nu så blinkar den rött. Försöker jag starta den så går den till grönt, gult och sen blinkar den rött. Vad kan detta vara?

Jag har för mig att jag förlängde försäkringen på den men är inte säker, vilket alternativ har jag? Någon som har erfarenhet av vad försäkringen gör? Fixar de den, byter ut den mot en ny osv? Skulle verkligen vilja ha mina save files, man vill inte förlora sina saves när man spelat så många timmar i skyrim



Slit ut hårddisken ffs Sätt in i din eventuellt nya PS3:a, för över saves files till usb eller liknande, sätt i den nya hårddisken om du inte ska ha den gamla.. för över från usb till den nya.

Funkar inte att göra så. Tar han en hdd från en ps3a och sätter den i en annan ps3a så måste man formatera den innan man kan göra något annat. Går alltså inte att komma åt filerna utan att laga den gamla ps3an.
Tummen Mitt I Handen, korvgrillarklanen..
  • 0
Jag körde hairdryer fixet och fick igång den igen haha, score!

http://www.youtube.com/watch?v=-uoKXn-c-rU
"matematik är inget man förstår, det är någonting man vänjer sig vid"
  • 0
Citerar second:
Jag har uppmärksammat att alla spel, oavsett var de släpps, fungerar till playstation 3 vilket bäddar för att man kan importera spel som ej har släppts i Sverige. Inga problem där. Frågan är: Fungerar det likadant med DLC och onlinespel, dvs kan jag ladda ned DLC till ett spel jag har importerat från Amerika och som ej har släppts i Europa? Länkar playstation network till hela världen, så att säga?


Nej, det funkar inte. Jag köpte U2 från CDON och sedan så visade sig att jag inte kunde köpa DLC till det då den var UK-versionen (utan att jag fick veta något innan).
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar T-Boy:
Nej, det funkar inte. Jag köpte U2 från CDON och sedan så visade sig att jag inte kunde köpa DLC till det då den var UK-versionen (utan att jag fick veta något innan).


Då ska du kontakta CDON och be om ett nytt ex, sen är problemet löst. Eller så skaffar du dig ett UK-konto på PSN med vilket du köper DLC:n.

Men många spels DLC funkar finfint från England, till synes inte Uncharted 2 dock.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar John_Peter:
Jag körde hairdryer fixet och fick igång den igen haha, score!

http://www.youtube.com/watch?v=-uoKXn-c-rU


Kopiera sparfilerna till ett USB för att vara på säkra sidan.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Någon som vet vad en NAT3-inställning är?
Står att jag har den inställningen när jag ska köra online i Red Dead Redemption och att det då kan orsaka problem mellan mig och andra spelare. Kanske är därför alla servrar är tomma.

Tillagt 2011-12-05 00:16:
Citerar nighthawk:
Citerar T-Boy:
Nej, det funkar inte. Jag köpte U2 från CDON och sedan så visade sig att jag inte kunde köpa DLC till det då den var UK-versionen (utan att jag fick veta något innan).


Då ska du kontakta CDON och be om ett nytt ex, sen är problemet löst. Eller så skaffar du dig ett UK-konto på PSN med vilket du köper DLC:n.

Men många spels DLC funkar finfint från England, till synes inte Uncharted 2 dock.


Hörde mig av angående det, men de sade att de bara hade UK-versionen och att jag i så fall skulle varit tvungen att skicka tillbaka det direkt och köpt det någon annanstans istället. Något jag inte orkade besvära mig med (och så hittade jag inte spelet till bättre pris).

Men hur som helst så är det nog försent nu, då jag köpte spelet i april i år.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
CDON är lite småkänt för att smyga med importerade UK-utgåvor.

Någon som vet var man kan kolla upp 12 Deals of Christmas, typ löpande uppdatering för vad som gäller för respektive dag? Att logga in är ju förvisso inte jättejobbigt.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Citerar Jakkal:
CDON är lite småkänt för att smyga med importerade UK-utgåvor.

Någon som vet var man kan kolla upp 12 Deals of Christmas, typ löpande uppdatering för vad som gäller för respektive dag? Att logga in är ju förvisso inte jättejobbigt.


Playstation-appen antar jag.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar John_Peter:
Satt och spelade skyrim igår och så dog min ps3 helt plötsligt och nu vägrar den starta. Har en gammal 60gb model från 2007 som funkat kanon, dock bytte jag laser förra året men annars perfekt. Nu så blinkar den rött. Försöker jag starta den så går den till grönt, gult och sen blinkar den rött. Vad kan detta vara?

Jag har för mig att jag förlängde försäkringen på den men är inte säker, vilket alternativ har jag? Någon som har erfarenhet av vad försäkringen gör? Fixar de den, byter ut den mot en ny osv? Skulle verkligen vilja ha mina save files, man vill inte förlora sina saves när man spelat så många timmar i skyrim



Precis samma hände mig i helgen med min gamla ps3 när jag spelade Skyrim!
Väldigt märkligt! Men vad jag har förstått så ska det gå att lägga över alla sparfilerna på en Usb så ska det vara safe! Har dock hört att allt kanske inte går att föra över på usb? vet inte om det stämmer?

Men när jag startar mitt ps3 så klarar det av att hålla sig vaken i kanske 1-2 min innan den lägger av.. är det tillräckligt för att lägga över sparfilerna från Skyrim till en usb-sticka?
  • 0
Citerar T-Boy:
Playstation-appen antar jag.


sadface
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Citerar Jakkal:
Citerar T-Boy:
Playstation-appen antar jag.


sadface


Står nog på deras Twitter-sida eller på Playstation.Blog.

Tillagt 2011-12-05 15:18:
Citerar T-Boy:
Någon som vet vad en NAT3-inställning är?
Står att jag har den inställningen när jag ska köra online i Red Dead Redemption och att det då kan orsaka problem mellan mig och andra spelare. Kanske är därför alla servrar är tomma.


Nå, någon som vet?
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar donmyst:
Citerar John_Peter att och spelade skyrim igår och så dog min ps3 helt plötsligt och nu vägrar den starta. Har en gammal 60gb model från 2007 som funkat kanon, dock bytte jag laser förra året men annars perfekt. Nu så blinkar den rött. Försöker jag starta den så går den till grönt, gult och sen blinkar den rött. Vad kan detta vara?

Jag har för mig att jag förlängde försäkringen på den men är inte säker, vilket alternativ har jag? Någon som har erfarenhet av vad försäkringen gör? Fixar de den, byter ut den mot en ny osv? Skulle verkligen vilja ha mina save files, man vill inte förlora sina saves när man spelat så många timmar i skyrim


Precis samma hände mig i helgen med min gamla ps3 när jag spelade Skyrim!
Väldigt märkligt! Men vad jag har förstått så ska det gå att lägga över alla sparfilerna på en Usb så ska det vara safe! Har dock hört att allt kanske inte går att föra över på usb? vet inte om det stämmer?

Men när jag startar mitt ps3 så klarar det av att hålla sig vaken i kanske 1-2 min innan den lägger av.. är det tillräckligt för att lägga över sparfilerna från Skyrim till en usb-sticka?


Min funkerade tillräckligt länge så jag skulle hinna ta ut skivan och föra över sparfilerna till en USB, du borde också göra de
"matematik är inget man förstår, det är någonting man vänjer sig vid"
  • 0
Citerar Jakkal:
CDON är lite småkänt för att smyga med importerade UK-utgåvor.


Mm, tydligen. Mitt senaste köp därifrån (LittleBigPlanet 2) var också UK-version. Jag skickade tillbaka det två gånger och bad om att få versionen med rätt kod (BCES eller vad det nu heter), men fick ändå samma varje gång. Till slut så gav jag upp och öppnade spelet (hittade det inte billigare någonstans).

Synd bara då det var till mina yngre syskon, som nog hade haft det roligare om det varit på svenska så de hade förstått allt, precis som första spelet.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!