Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 3 - Officiell tråd


Citerar mmmaarcus:
Citerar Marik:
Nice profilbild ;)

haha tack ^^


Börjar tappa hoppet helt om Videostore till PS3 för oss i Sverige.
Borde man inte kunna köra ett USA Account och hyra film via en proxyserver?


Äh, hyr Blu-Ray istället. Kavliteten på stremad/nedladdad film är alltid sämre.
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Citerar Sony boj:
Äh, hyr Blu-Ray istället. Kavliteten på stremad/nedladdad film är alltid sämre.


Utbudet suger på hemmakväll samt det är dyrt för att behöva hämta skivan och lämna tillbaka den.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Då har man köpt Jak Trilogy, hoppas på kvalitativa spel. Missade dem till PS2.

Måste säga att veckans PSN-uppdatering är nice, mycket gratis. Shank 2 och Shift 2 liksom. Känner att mitt PS+ har betalats med råge, på bara 3 månader.
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Själv köpte jag Shift 2 på Zavvi för 120kr typ i veckan.
Synd att ni inte får behålla Shift 2 om ni slutar med PSN+, annars hade jag avbeställt mitt från Zavvi och köpt PSN+
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Om jag hade ett jobb skulle jag kanske köpa en PS3 nu. Finns ytterst få spel jag vill ha till den men det är några, och för bluray-spelaren.

Men min fråga är, för jag tror det är möjligt, hur fixar man surround-högtalare till den och har den optical-in?


Om din fråga är om du kan koppla den till en förstärkare via en optisk kabel så är svaret ja. Och om du inte har en förstärkare/reciever så får du använda dig av pc-högtalare med en skarv från scart till grön/orange/svart som pc högtalare har.
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Synd att ni inte får behålla Shift 2 om ni slutar med PSN+, annars hade jag avbeställt mitt från Zavvi och köpt PSN+


Min prenumeration går ut nu i Oktober. Helt övertygad om att jag både hinner spela och tröttna på Shift 2 innan dess. Går ju dessutom förlänga sin prenumeration när slutdatumet börjar närma sig..
PS+ är fruktansvärt prisvärt.

Tillagt 2012-04-05 10:05:
Citerar Mr_Otaku:
Måste ha surround utan nån extra grej


Och hur hade du tänkt dig det? Surround får du inte utan kringutrustning.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Jag har funderat, är det verkligen värt att köpa ett PS3 så här "sent?
Det ryktas ju om att PS4 ska komma ut innan "720", dvs innan jul nästa år.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar Jakkal:
Min prenumeration går ut nu i Oktober. Helt övertygad om att jag både hinner spela och tröttna på Shift 2 innan dess. Går ju dessutom förlänga sin prenumeration när slutdatumet börjar närma sig..
PS+ är fruktansvärt prisvärt.


Precis. PS+ är riktigt prisvärt. Ännu mer nu när jag köpte det för 400-någonting när det var rea i början av året.
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Någon som är intresserad av ett Fifa 12 online pass? Har en över och vill gärna byta med något.
  • 0
Citerar Gamer 94:
Jag har funderat, är det verkligen värt att köpa ett PS3 så här "sent?
Det ryktas ju om att PS4 ska komma ut innan "720", dvs innan jul nästa år.


För det första så är ju 1,5 år ganska lång tid. Dessutom så kommer du förstås kunna använda den även efter att PS4 släppts. Om du inte tänkt köpa nya konsolen på release, d.v.s
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Citerar ChrizZz:
För det första så är ju 1,5 år ganska lång tid. Dessutom så kommer du förstås kunna använda den även efter att PS4 släppts. Om du inte tänkt köpa nya konsolen på release, d.v.s


Det ryktas dessutom väldigt mycket om att PS4 inte kommer bli kompatibel med tidigare PS-modeller, detta inklusive PS3, så om detta stämmer så finns det ju ingen som helst nackdel att införskaffa sig en PS3 idag.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Citerar Gamer 94:
Jag har funderat, är det verkligen värt att köpa ett PS3 så här "sent?
Det ryktas ju om att PS4 ska komma ut innan "720", dvs innan jul nästa år.


Definitivt. Speciellt med tanke på att nya inte kommer kunna vara bakåtkompatibel med tidigare konsoler. Hade jag råd skulle jag köpa en till. Skulle vilja köpa ett till PS2 också.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar Gamer 94:
Jag har funderat, är det verkligen värt att köpa ett PS3 så här "sent?
Det ryktas ju om att PS4 ska komma ut innan "720", dvs innan jul nästa år.


Det är helt klart värt det.
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
Citerar Mr Clint:
Det ryktas dessutom väldigt mycket om att PS4 inte kommer bli kompatibel med tidigare PS-modeller, detta inklusive PS3, så om detta stämmer så finns det ju ingen som helst nackdel att införskaffa sig en PS3 idag.


Precis. Och till PS4 kommer spelen inte vara bra första månaderna. Så då kommer PS3an till nytta.
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
nån som vet om man kan koppla ett ps3 till en datorskärm med enbart VGA anslutning???
Jesus was the blackest jew
  • 0
  • Mahe
  • Mahe
Citerar herrlarsson:
nån som vet om man kan koppla ett ps3 till en datorskärm med enbart VGA anslutning???


PS3an har ju inte ens en VGA anslutning, så...
"You're not gonna believe this. The guy killed 16 Czechoslovakians. He was an interior decorator."
  • 0
Citerar skogis_psp:
Precis. Och till PS4 kommer spelen inte vara bra första månaderna. Så då kommer PS3an till nytta.


Hoppas det inte bara får en katastrofal start som PS3'an.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Citerar Mahe:
Citerar herrlarsson:
nån som vet om man kan koppla ett ps3 till en datorskärm med enbart VGA anslutning???


PS3an har ju inte ens en VGA anslutning, så...


menar ju såklart att det bara finns VGA på skärmen, jag undrar om det går att få in signalen från PS3 in via skärmens VGA port!!
Jesus was the blackest jew
  • 0
Citerar herrlarsson:
menar ju såklart att det bara finns VGA på skärmen, jag undrar om det går att få in signalen från PS3 in via skärmens VGA port!!


Ja, lyssna inte på snubben där uppe ffs

Och du, google finns!
http://lmgtfy.com/?q=ps3+vga+monitor

HDFury eller en component -> VGA box
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Hmm har ett litet problem. Fick nyss tillbaka mitt Mortal Kombat som en kompis hade lånat. När jag ska spela det står det att PS3:an behöver uppdateras, och det förstår jag ju, men saken är den att det går ej. Jag trycker på "ok" och då startar PS3:an om sig själv och sen utspelar sig samma process igen. Någon som vet vad jag ska göra?
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Nån mer som testat Sniper Elite V2 demot.. jag blev överraskad av hur bra det var..hade jag inte trott.. så nu ser jag fram emot spelets release datum.
I don't like it, and i don't have to like it, i just have to deal with it...
  • 0
Citerar putterman:
Skrivet 2012-04-13 15:56 C


Ta bort den gamla installationsfilen.
"I've made a huge mistake
  • 0
Fungerar UK, EU eller US PSN Cards på "vår" PSN? Eller är det låst precis som kreditkort?
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Skulle inte Sony avslöja ett nytt spel idag?
eller var det 19 april?
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Skulle inte Sony avslöja ett nytt spel idag?
eller var det 19 april?


19de. GoW IV garanterat!
"I've made a huge mistake
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!