Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

XBOX 360 - Officiell tråd


Halo 4 kommer ut 2012.
Då blir det ingen y Xbox på ett tag förmodar jag..
"Första jag ska klippa din toung, sen jag ska klippa öra." <3
  • 0
De fick mig faktiskt intresserad av Kinect nu... Måste dock kolla om Microsofts då jag missade första hlavtimman.
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
Vi fick ju inte särskilt mycket intressant från konferensen =/ Förutom Halo Remake och Halo 4 ingenting alls om man inte äger Kinect
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
1.Kan man byta ut fläkten i XBOXEN?
2.Är det jättekrångligt?
3.Har ni några bra förslag på en fläkt som skulle funka bättre?
4.Skulle detta hjälpa särsilt mycket mot RROD?

Jag har ju haft XBOXEN sen 08 eller 09. Det har fortfarande inte hänt någonting!
Kuznetsov #92
  • 0
Citerar Rmad:
1.Kan man byta ut fläkten i XBOXEN?


Ja, det kan man.

Citerar Rmad:
2.Är det jättekrångligt?


Det beror på hur teknikvan du är. Fläkten använder inte standardkontakt, så du kommer få skarva om kablar.

Citerar Rmad:
3.Har ni några bra förslag på en fläkt som skulle funka bättre?


Jag minns inte måtten på fläkten, om jag kommer ihåg kan jag leta rätt på en sen.

Citerar Rmad:
4.Skulle detta hjälpa särsilt mycket mot RROD?


Tror inte det. Det finns flera orsaker för RROD, firmwarefel och dålig chipsetkylning är de vanligaste. Men du kanske kan förhindra en och annan överhettning och sänka ljudnivån några snäpp.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Tjänare bäbes.
Har försökt ansluta mitt Xbox 360 till min PC via Windows Media Center.
De hittar varandra men min jävla PC lyckas inte ansluta till "Extender-enheten"...

Är det min brandvägg som är käppen i hjulet eller? Har Windows-brandväggen för övrigt.
It is better to have a lion at the head of an army of sheep, than a sheep at the head of an army of lions.
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar Andra Bullar:
Citerar Rmad:
1.Kan man byta ut fläkten i XBOXEN?


Ja, det kan man.

Citerar Rmad:
2.Är det jättekrångligt?


Det beror på hur teknikvan du är. Fläkten använder inte standardkontakt, så du kommer få skarva om kablar.

Citerar Rmad:
3.Har ni några bra förslag på en fläkt som skulle funka bättre?


Jag minns inte måtten på fläkten, om jag kommer ihåg kan jag leta rätt på en sen.

Citerar Rmad:
4.Skulle detta hjälpa särsilt mycket mot RROD?


Tror inte det. Det finns flera orsaker för RROD, firmwarefel och dålig chipsetkylning är de vanligaste. Men du kanske kan förhindra en och annan överhettning och sänka ljudnivån några snäpp.

Tack för hjälpen! Om det nu sänker ljudnivån är det värt det
Kuznetsov #92
  • 0
Har det utannonserats några Summer Arcades?
  • 0
Citerar Humanisten:
Måste man installera expansioner på hårddisken om man köper dom på cd?



Antar att du menar DVD, men menar du som Oblivion, Fallout och Dragon Age så ja.
Episodes from Liberty City och Undead Nightmare från rockstar är dock på egna skivor.


Jag tänkte på expansionerna till borderlands.
Yeah!
  • 0
Citerar Th3 End:
Har det utannonserats några Summer Arcades?


Toy soldiers: Cold War
When life gives you lemons, make lemonade!
  • 0
Hej jag kan inte komma in i samma party som min polare. Är det samma problem för alla eller vad kan det bero på?

Tillagt: Problem löst. Farsan hade ändrat router inställningar.
  • 0
Jag behöver lite hjälp.
Varje gång jag startar min xbox så disconnectas jag från ut från xbox live.
Det är inte jobbigt att man hela tiden måste trycka på "connect to xbox live" hela tiden men jag vet att det har fungerat förut.

Alla inställningar med wifi är korrekta... så vad kan det vara för galet?
Alla goda spelare, adda gärna mig på XBLA
  • 0
Har du kollat inställningarna kring " Auto-sign in" och det där?
  • 0
Jag hade precis sagt upp guldmedlemskap när jag såg ett erbjudande som jag inte kunde motstå. 2 månaders live guld för endast 20kr!
  • 0
Supreme
Har försökt ansluta mitt Xbox 360 till min PC via Windows Media Center.
De hittar varandra men min jävla PC lyckas inte ansluta till "Extender-enheten"...



Kolla här
http://www.xbox.com/en-US/PCSetup/XPSP2
  • 0
Behöver lite hjälp.

Har kopplat upp mitt xbox som snubben i videon -> http://www.youtube.com/watch?v=L90VntpBmAY&feature=related

Men så fort jag ansluter scart-kontakten så blir det svart men jag får ljud. Någon som vet hur man fixar, eller måste jag köpa en sådan speciell VGA-kabel?
"En kompromiss är konsten att dela en kaka så att alla tror de har fått den största biten."
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar Colonel:
Behöver lite hjälp.

Har kopplat upp mitt xbox som snubben i videon -> http://www.youtube.com/watch?v=L90VntpBmAY&feature=related

Men så fort jag ansluter scart-kontakten så blir det svart men jag får ljud. Någon som vet hur man fixar, eller måste jag köpa en sådan speciell VGA-kabel?

Ingen aning inte ens kollat på videon . Det enda tipset jag kan ge dig att köpa en HDMI kabel det ger också mycket bättre bild!
Kuznetsov #92
  • 0
Citerar Colonel:
Behöver lite hjälp.

Har kopplat upp mitt xbox som snubben i videon -> http://www.youtube.com/watch?v=L90VntpBmAY&feature=related

Men så fort jag ansluter scart-kontakten så blir det svart men jag får ljud. Någon som vet hur man fixar, eller måste jag köpa en sådan speciell VGA-kabel?


Kanske måste ställa in på Xboxens meny att du kör med den typen av kabel. Så du får först koppla in på en skärm där du kan få bild och göra ändringen där.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Har storleken någon betydelse?

Hehe, där fick jag till det lite, men för att förfina frågan lite undrar jag.
Vilken Xbox 360 Slim skall jag välja, 4gb eller 250gb-versionen? (Har tight med pengar lägger hellre pengarna på spel än större hårddisk)

Jag kommer ej att spara filmer, bilder musik eller dylikt på min konsoll(det förlitar jag mig på usb-minnen). Så varför ska jag då ha en större hårdisk? Jag läste en lite äldre artikel att spelen presterar bättre om man installerar dem på konsollen, stämmer detta?

Jag förstår nämligen inte varför det stora glappet mellan versionerna (4-250gb) om det nu skulle varit essentiellt att installera spelen.
  • 0
Citerar stolle:
Jag läste en lite äldre artikel att spelen presterar bättre om man installerar dem på konsollen, stämmer detta?


Överskattat i mina ögon. Har å andra sidan aldrig testat att installera...

Men det snackas mest om kortare laddningstider och dylikt. Har du tight om $ råder jag dig att köpa 4 GB, men tänk på att det tar slut fort om man köper en massa Arcade-spel.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar stolle:
Har storleken någon betydelse?

Hehe, där fick jag till det lite, men för att förfina frågan lite undrar jag.
Vilken Xbox 360 Slim skall jag välja, 4gb eller 250gb-versionen? (Har tight med pengar lägger hellre pengarna på spel än större hårddisk)

Jag kommer ej att spara filmer, bilder musik eller dylikt på min konsoll(det förlitar jag mig på usb-minnen). Så varför ska jag då ha en större hårdisk? Jag läste en lite äldre artikel att spelen presterar bättre om man installerar dem på konsollen, stämmer detta?

Jag förstår nämligen inte varför det stora glappet mellan versionerna (4-250gb) om det nu skulle varit essentiellt att installera spelen.


Om jag var du skulle jag spara lite till för att köpa 250gb eftersom hårddisken behövs. Jag har en 120gb hårddisk till mitt Xbox och jag har 41gb kvar (visserligen rensade jag den i går) men precis allt tar minne.

Sen att spelen presterar bättre när de är installerade är både ja och nej. Xboxet låter inte lika mycket om du installerar spelen för läsaren behöver inte läsa lika mycket på skivan och detta gör då också så att skivan inte blir lika lätt repig. Spelen laddar också fortare ibland.
  • 0
Någon som upplevt att Crysis har fryst mitt i spelet, sen gör det om och om igen?

Tillagt 2011-06-13 21:08:
Sen upplever jag att upplösningen är sådär på Crysis speciellt. Köpte en 27" Samsung LCD-monitor och kanterna kring föremål är aningen kantig om ni förstår vad jag menar. Går det att förbättra? Någon som har tips? (Är så otroligt otekniskt lagd.)
"En kompromiss är konsten att dela en kaka så att alla tror de har fått den största biten."
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar stolle:
Har storleken någon betydelse?

Hehe, där fick jag till det lite, men för att förfina frågan lite undrar jag.
Vilken Xbox 360 Slim skall jag välja, 4gb eller 250gb-versionen? (Har tight med pengar lägger hellre pengarna på spel än större hårddisk)

Jag kommer ej att spara filmer, bilder musik eller dylikt på min konsoll(det förlitar jag mig på usb-minnen). Så varför ska jag då ha en större hårdisk? Jag läste en lite äldre artikel att spelen presterar bättre om man installerar dem på konsollen, stämmer detta?

Jag förstår nämligen inte varför det stora glappet mellan versionerna (4-250gb) om det nu skulle varit essentiellt att installera spelen.

Spara till 250gb!
Kuznetsov #92
  • 0
Citerar stolle:
Jag förstår nämligen inte varför det stora glappet mellan versionerna (4-250gb) om det nu skulle varit essentiellt att installera spelen.


Det enda jag egentligen bryr mig om är skillnaden på ljudnivån. att installera spel gör Xboxen betydligt tystare, vilket är viktigt för mig personligen. Vad jag vet är ju dock Slim-versionen tystare så jag vet inte om det verkligen gör så stor skillnad då.
Dock kan hårddisken vara bra för XBL-grejer. 4 GB ryker snabbt, och att ta bort är alltid besvärligt och trist.
Stoffman94
  • 0
Citerar Th3 End:
Jag hade precis sagt upp guldmedlemskap när jag såg ett erbjudande som jag inte kunde motstå. 2 månaders live guld för endast 20kr!


Tänk på att du nu har satt igång automatisk förnyelse, så ringer du inte och stoppar det kommer de dra fullpris på Live varje månad sen.
We own your fucking dreams!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!