Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

XBOX 360 - Officiell tråd


Citerar Rmad:
Min kompis kompis har raderat sin profil. Han kommer häller inte ihåg sitt lösen. Är det kört?


Det går väl ändå att trycka på "forgot password"-knappen, eller hur?
  • 0
Citerar Rmad:
Citerar Koffingbollen:Citerar Rmad:
Jo med mitt Turlte Beach x31 använder jag USB kabel till utsändaren/mixen. Problemet är att det knastrar heeela tiden både me och utan chatkabel. Vi har skickat ivä det en gång o då funkade det i 3mån sen började det igen. Nu tänkte jag kan det vara fel med USB uttaget? Då kanske man kan använda en Hubb går det?


Snackar vi USB-ingången på mixen?
Nej i xboxen. Headsetet har inget USB uttag.


Är det fel på alla tre?
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar Koffingbollen:
Citerar Rmad:
Citerar Koffingbollen:Citerar Rmad:
Jo med mitt Turlte Beach x31 använder jag USB kabel till utsändaren/mixen. Problemet är att det knastrar heeela tiden både me och utan chatkabel. Vi har skickat ivä det en gång o då funkade det i 3mån sen började det igen. Nu tänkte jag kan det vara fel med USB uttaget? Då kanske man kan använda en Hubb går det?


Snackar vi USB-ingången på mixen?
Nej i xboxen. Headsetet har inget USB uttag.


Är det fel på alla tre?

3? De ena är väl bara till internet? Nej, men det kanske är fel på de två så kan man använda en hubb?
Kuznetsov #92
  • 0
Citerar Rmad:
3? De ena är väl bara till internet? Nej, men det kanske är fel på de två så kan man använda en hubb?


Det finns två USB-ingångar framtill och en bak.
Hur ska en hubb hjälpa om det är fel på ingången?
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar Koffingbollen:
Citerar Rmad:
3? De ena är väl bara till internet? Nej, men det kanske är fel på de två så kan man använda en hubb?


Det finns två USB-ingångar framtill och en bak.
Hur ska en hubb hjälpa om det är fel på ingången?

Ja, det funkar ju lite fast det knastrar, så då kan en hubb hjälpa. USB uttaget där bak är ju till wireless internetconection adaptern.
Kuznetsov #92
  • 0
Citerar Rmad:
USB uttaget där bak är ju till wireless internetconection adaptern.


Jag använde den till mina X1-lurar.
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar Koffingbollen:
Citerar Rmad:
USB uttaget där bak är ju till wireless internetconection adaptern.


Jag använde den till mina X1-lurar.

Aha Ska iaf skicka iväg det i veckan för ANDRA gången! Men om nån kan nånting om detta kan det vara HDMI kabeln som överför ljudet till TV:n dåligt?
Kuznetsov #92
  • 0
Citerar Rmad:
Citerar Koffingbollen:Citerar Rmad:
USB uttaget där bak är ju till wireless internetconection adaptern.


Jag använde den till mina X1-lurar.
Aha Ska iaf skicka iväg det i veckan för ANDRA gången! Men om nån kan nånting om detta kan det vara HDMI kabeln som överför ljudet till TV:n dåligt?


Se om ljudet funkar som det ska genom att spela upp via högatalarna i TVn. Känns osannolikt att ett sånt fel skulle bero på HMDI-kabeln dock.
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar Koffingbollen:
Citerar Rmad:
Citerar Koffingbollen:Citerar Rmad:
USB uttaget där bak är ju till wireless internetconection adaptern.


Jag använde den till mina X1-lurar.
Aha Ska iaf skicka iväg det i veckan för ANDRA gången! Men om nån kan nånting om detta kan det vara HDMI kabeln som överför ljudet till TV:n dåligt?


Se om ljudet funkar som det ska genom att spela upp via högatalarna i TVn. Känns osannolikt att ett sånt fel skulle bero på HMDI-kabeln dock.

Ska skicka tillbaka det på Onsdag. Det som är lite roligt va att på mailet skrev han att de har haft väldigt FÅ problem med detta märket. Detta är ju mitt andra jag skickar iväg. Nåt fel borde det ju vara, kan det vara hörlur kabeln som är dålig? De har funkar klockernt i 2månader sen en dag känns det som att det är jordbävning i headsetet!
Kuznetsov #92
  • 0
  • ZooN
  • ZooN
Hur lång tid tar era kontroller att ladda? Min har suttit i 9 timmar nu och lyser fortfarande rött.

Har varit så varje gång jag laddat min kontroll. Drar jag sladden och sätter i den igen så lyser den grönt och xboxet stänger av sig.. Min polare köpte också 360 slim samtidigt som mig, med play n charge kit, och hans gör precis likadant.
Tummen Mitt I Handen, korvgrillarklanen..
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar ZooN:
Hur lång tid tar era kontroller att ladda? Min har suttit i 9 timmar nu och lyser fortfarande rött.

Har varit så varje gång jag laddat min kontroll. Drar jag sladden och sätter i den igen så lyser den grönt och xboxet stänger av sig.. Min polare köpte också 360 slim samtidigt som mig, med play n charge kit, och hans gör precis likadant.

Battery packet kan kanske vara 100%slut! Mitt håller inte lika länge som det gjorde först när det var nytt.
Kuznetsov #92
  • 0
Bor hemma hos mina päron under sommaren för att jobbet är här. Hade tråkigt så jag bad päronen hämta min Xbox när de ändå åkte förbi min lägenhet på deras semester. Nu har de kommit tillbaka och jag har äntligen kopplat in den och ska uppdatera mig med vad jag missat, tydligen en massa att ladda ner.

JÄVLA SKITUPPKOPPLING! Förlåt, men är van vid det ultrasnabba studentnätet hemma, inte päronens dialup-modem. Tar ju evigheter. Jag vill spela From Dust!
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
  • ZooN
  • ZooN
Citerar Rmad:
Citerar ZooN:
Hur lång tid tar era kontroller att ladda? Min har suttit i 9 timmar nu och lyser fortfarande rött.

Har varit så varje gång jag laddat min kontroll. Drar jag sladden och sätter i den igen så lyser den grönt och xboxet stänger av sig.. Min polare köpte också 360 slim samtidigt som mig, med play n charge kit, och hans gör precis likadant.

Battery packet kan kanske vara 100%slut! Mitt håller inte lika länge som det gjorde först när det var nytt.


Nja, det borde inte vara det då jag laddat det 5ggr kanske, nästan helt nytt alltså.

Men det verkar inte ta emot laddning nu mer, hur man än beter sig. Kvittar om jag laddar 10 sekunder eller 10 timmar så blir det bara batteri till att starta konsolen, sen slocknar kontrollen direkt.

Garantier gäller ju tyvärr inte på batterier :/ Får köpa mig en vanlig batteriladdare med 4AA batterier istället och köra dom i batteripacket man får med kontrollen. Borde hålla bättre, för detta är ju skamligt.
Tummen Mitt I Handen, korvgrillarklanen..
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar ZooN:
Citerar Rmad:
Citerar ZooN:
Hur lång tid tar era kontroller att ladda? Min har suttit i 9 timmar nu och lyser fortfarande rött.

Har varit så varje gång jag laddat min kontroll. Drar jag sladden och sätter i den igen så lyser den grönt och xboxet stänger av sig.. Min polare köpte också 360 slim samtidigt som mig, med play n charge kit, och hans gör precis likadant.

Battery packet kan kanske vara 100%slut! Mitt håller inte lika länge som det gjorde först när det var nytt.


Nja, det borde inte vara det då jag laddat det 5ggr kanske, nästan helt nytt alltså.

Men det verkar inte ta emot laddning nu mer, hur man än beter sig. Kvittar om jag laddar 10 sekunder eller 10 timmar så blir det bara batteri till att starta konsolen, sen slocknar kontrollen direkt.

Garantier gäller ju tyvärr inte på batterier :/ Får köpa mig en vanlig batteriladdare med 4AA batterier istället och köra dom i batteripacket man får med kontrollen. Borde hålla bättre, för detta är ju skamligt.

Har du vanliga batterier eller Battery Pack?!?! Sen kanske USB-uttaget kan vara daligt ;)
Kuznetsov #92
  • 0
  • ZooN
  • ZooN
Citerar Rmad:
Citerar ZooN:
Citerar Rmad:
Citerar ZooN:
Hur lång tid tar era kontroller att ladda? Min har suttit i 9 timmar nu och lyser fortfarande rött.

Har varit så varje gång jag laddat min kontroll. Drar jag sladden och sätter i den igen så lyser den grönt och xboxet stänger av sig.. Min polare köpte också 360 slim samtidigt som mig, med play n charge kit, och hans gör precis likadant.

Battery packet kan kanske vara 100%slut! Mitt håller inte lika länge som det gjorde först när det var nytt.


Nja, det borde inte vara det då jag laddat det 5ggr kanske, nästan helt nytt alltså.

Men det verkar inte ta emot laddning nu mer, hur man än beter sig. Kvittar om jag laddar 10 sekunder eller 10 timmar så blir det bara batteri till att starta konsolen, sen slocknar kontrollen direkt.

Garantier gäller ju tyvärr inte på batterier :/ Får köpa mig en vanlig batteriladdare med 4AA batterier istället och köra dom i batteripacket man får med kontrollen. Borde hålla bättre, för detta är ju skamligt.

Har du vanliga batterier eller Battery Pack?!?! Sen kanske USB-uttaget kan vara daligt ;)

Har testat alla usb portar på xboxen, testat i tvn, ps3an, datorerna samt iPad laddaren, likadant överallt, det lyser rött men tar inte mot laddning.

Det som inte går att ladda är batteriet man får med i play n charge kitet. Därför tänkte jag skita i det nu, eftersom jag inte får liv i det.

Som lösning ska jag köpa uppladdningsbara AA batterier och ladda i 230v i väggen som jag sen stoppar i plasthöljet man får med kontrollen som rymmer 2st AA batterier.
Tummen Mitt I Handen, korvgrillarklanen..
  • 0
Måste man vara ansluten till Xbox live för att kunna streama filmer från datorn till sin Xbox?
  • 0
Citerar Flojj:
Måste man vara ansluten till Xbox live för att kunna streama filmer från datorn till sin Xbox?


Äh, ja...
When life gives you lemons, make lemonade!
  • 0
Citerar jacob1996:
Citerar Flojj:Måste man vara ansluten till Xbox live för att kunna streama filmer från datorn till sin Xbox?

Äh, ja...


Äh, okej. Tack för svar.
  • 0
Flojj, menar du från Windows Gallery på datorn, alltså att filmfilerna ligger på datorns hårddsik? För det vet jag inte, känns som det borde räcka att vara på ett nätverk med datorn för att streama och inte på Live, om du förstår?
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Citerar The LOL object:
Flojj, menar du från Windows Gallery på datorn, alltså att filmfilerna ligger på datorns hårddsik? För det vet jag inte, känns som det borde räcka att vara på ett nätverk med datorn för att streama och inte på Live, om du förstår?


Det var faktiskt precis så jag tänkte! Förhoppningsvis kanske någon insatt GR medlem kan upplysa oss
  • 0
Ska inte säga till 100%, men det borde verkligen gå. Har du provat? För det som krävs att de hittar varandra i nätverket och sedan att man har filmen i/öppnar med Windows programmet från Xboxet
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
jacob1996 måste vara hög eller nått och att ni tror på det han sa/ens frågar om det är lite komiskt. Självklart måste man inte vara uppkopplad till XBL för att ha någon som helst lokal kontakt. Fast hur man gör exakt vet jag inte. Koppla bara med USB och kör igång Media center.
May the ki be with you...
  • 0
Jag trodde ju i min enfaldighet att pojken var helt bakom flötet och ville streama utan någon som helst internet. Insåg senare ( typ nu) att det var nog inte så


Hade för mig att Media Center inte funkar utan Live uppkoppling. Jag kan kanske kan ha fel. Men annars borde det väll bara att starta Media Center och lägga till xboxet som en extender. Gör det själv när jag ska titta på film från datan till TV:n
When life gives you lemons, make lemonade!
  • 0
Media Center kan vara ett helvete. Mitt är totalt uppfuckat, och har aldrig fungerat trots åtskilliga försök från dels mig och andra teknikkunniga människor.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Inte provat använda det så jag vet inte riktigt
"Charizard är så jävla ond."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!