Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Super Street Fighter IV - Officiell tråd


Citerar Hydra:
Citerar X Lu Bu X:

Vänta tills du kommer upp till B, då förlorar du lika mycket som du vinner =) jag förlorar runt 40 när jag förlorar då. inte allt för trevligt


Jaha, så det blir värre och värre ju högre upp i rank man kommer alltså, intressant.

Suger att förlora mycket poäng såklart, men det är så det ska vara egentligen tycker jag. Förlora mycket poäng när du förlorar mot någon med sämre rank och tjäna mycket poäng när du vinner mot någon med högre rank osv.


Suger framförallt de matcher man vet att man ska vinna. Där man gör dumma misstag osv. Det får man försöka ta lärdom utav och göra bättre matchen därpå istället
  • 0
Hur är det man egentligen går upp i rank ?
Är det genom att vinna flera matcher mot personer som är i högre rank än en själv ?
  • 0
Citerar Medinerm:
Hur är det man egentligen går upp i rank ?
Är det genom att vinna flera matcher mot personer som är i högre rank än en själv ?


Poängbaserat. Du får mer poäng om du vinner mot någon med hög poäng, du förlorar mycket om du förlorar emot någon med låg poäng. Du förlorar egentligen bara mycket när du nått rank B. Innan du nått 1000 förlorar du inget. och mellan 1000-2500 där du når C+ förlorar du bara jättelite.

Du behöver inte alltid slå folk som är högre rank än dig själv för att gå uppåt, men det tar lite längre tid bara
  • 0
Citerar X Lu Bu X:
Citerar Medinerm:
Hur är det man egentligen går upp i rank ?
Är det genom att vinna flera matcher mot personer som är i högre rank än en själv ?


Poängbaserat. Du får mer poäng om du vinner mot någon med hög poäng, du förlorar mycket om du förlorar emot någon med låg poäng. Du förlorar egentligen bara mycket när du nått rank B. Innan du nått 1000 förlorar du inget. och mellan 1000-2500 där du når C+ förlorar du bara jättelite.

Du behöver inte alltid slå folk som är högre rank än dig själv för att gå uppåt, men det tar lite längre tid bara

Jaha okay TACK
  • 0
Äntligen uppe på B+ i rank med min main ^^ Inte för att BP spelar så stor roll, men ändå ett kul mål att nå.
  • 0
Om någon vill lira lite Super street fighter
Adda: Nermin95 på XBL ^^
  • 0
Citerar Medinerm:
Om någon vill lira lite Super street fighter
Adda: Nermin95 på XBL ^^



Jag sitter mestadels bara på förmiddagarna fram till 13-tiden o lirar, jobbar alltid eftermiddagarna nämligen. Men jag kan lägga till dig ifall du är inne samtidigt någon gång så kan vi köra =)
  • 0
A sure X Lu Bu X !!
  • 0
Citerar X Lu Bu X:
Äntligen uppe på B+ i rank med min main ^^ Inte för att BP spelar så stor roll, men ändå ett kul mål att nå.


Grattis.

Sitter själv på C+ fortfarande, tröskeln till B verkar vara rätt mycket större än vad tidigare trösklar varit.

Har aldrig mött en B+ online förövrigt. Har sött på rätt många B och ett fåtal A, men aldrig en B+.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Hydra:
Citerar X Lu Bu X:Äntligen uppe på B+ i rank med min main ^^ Inte för att BP spelar så stor roll, men ändå ett kul mål att nå.

Grattis.

Sitter själv på C+ fortfarande, tröskeln till B verkar vara rätt mycket större än vad tidigare trösklar varit.

Har aldrig mött en B+ online förövrigt. Har sött på rätt många B och ett fåtal A, men aldrig en B+.


Sjukt att du stött på en A men ingen B+ då det är ganska galet att komma upp till A.
  • 0
Jag tycker om att möta B+ personer för att de brukar vara jättebra spelare, men eftersom jag är kass så brukar de kicka mig sen
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Citerar daniel_1995:
Jag tycker om att möta B+ personer för att de brukar vara jättebra spelare, men eftersom jag är kass så brukar de kicka mig sen


De flesta är bra, sen finns det de som inte är bra, men många är duktiga helt klart.
Många av de som nått dit tar sitt spelande seriöst och vill möta antingen jämnbördiga spelare eller bättre. Själv kan jag alltid lära mig något utav att möta folk med lite lägre level, framförallt om de spelar med karaktärer man sällan möter.
  • 0
Min kamp till att nå rank A har börjat, där börjar det kännas lite respektaktigt med ranking känner jag
  • 0
Citerar Silverware:
Länkar till min Fightingspels Community i Örebro.
http://www.gamereactor.se/forum/?forum=2&thread=272021
&pag

e=1&last=2012-02-18+22%3A25%3A09

Om ni nånsin har vägarna förbi eller bor i Örebro borde ni kika in detta om ni gillar fightingspel.


Ni har ingen facebook-grupp? Mycket enklare då att hitta på folk som kanske vill lira endless osv.
  • 0
Vi har ett (väldigt) litet community i Västervik också. En kille öppnade ett spelcafé med bl.a. TV, konsoler och alla aktuella fighters. Där är det Fight Night varje Onsdag kväll. Vi brukar vara 4-10 personer som spelar diverse fighters (SCV, SSF4, BB:CS, SSBB, etc.) på casual-nivå och vi avslutar kvällarna med turneringar i bl.a. SSF4.

Självklart spelas det fighting andra dagar i veckan också, men jag brukar tyvärr sällan ha ork att ta mig ner då jag aldrig vet om det finns motstånd för tillfället. Annars kan man alltid spela mot ägaren som har en galet bra Cody. Gissar på kanske B+.

Det går långsamt men jag tror att det kan växa något från det. Det är mycket mer motiverande att träna när man har riktiga personer att spela mot.

Just nu tränar jag Ryu efter att ha spelat Makoto länge. Makoto krävde för mycket aggressivitet och allmänt självförtroende för mig. Jag måste träna på grunderna om jag någonsin ska bli bättre än D-. I framtiden kanske jag hellre spelar en annan karaktär, men just nu är det skönt att ha en ganska basic figur att spela med. Nackdelen är att alla vet hur de ska kontra mig.
Mr. Rubik, Mr. Rubik...
  • 0
Citerar Cubefreak:
Vi har ett (väldigt) litet community i Västervik också. En kille öppnade ett spelcafé med bl.a. TV, konsoler och alla aktuella fighters. Där är det Fight Night varje Onsdag kväll. Vi brukar vara 4-10 personer som spelar diverse fighters (SCV, SSF4, BB:CS, SSBB, etc.) på casual-nivå och vi avslutar kvällarna med turneringar i bl.a. SSF4.

Självklart spelas det fighting andra dagar i veckan också, men jag brukar tyvärr sällan ha ork att ta mig ner då jag aldrig vet om det finns motstånd för tillfället. Annars kan man alltid spela mot ägaren som har en galet bra Cody. Gissar på kanske B+.

Det går långsamt men jag tror att det kan växa något från det. Det är mycket mer motiverande att träna när man har riktiga personer att spela mot.

Just nu tränar jag Ryu efter att ha spelat Makoto länge. Makoto krävde för mycket aggressivitet och allmänt självförtroende för mig. Jag måste träna på grunderna om jag någonsin ska bli bättre än D-. I framtiden kanske jag hellre spelar en annan karaktär, men just nu är det skönt att ha en ganska basic figur att spela med. Nackdelen är att alla vet hur de ska kontra mig.


Riktigt roligt med att ni har ett community, jag hoppas det kan växa och bli större och intressantare! Man lär sig tonvis av att spela emot fysiska personer på plats, mycket mer än över nätet!

Ang. Ryu, Alla vet hur han fungerar, men han är sannerligen en av de bästa karaktärerna i spelet, han har alla verktyg i alla matchups för att vinna. han är basic, men att bemästra honom till fullo är något helt annat. så kör på!

Behöver du möta en B+, Snart rank A Guile är det bara säga till är någorlunda med Blanka också.
  • 0
Alltid trevligt att se folk som spelar lite SSF IV: AE V.12 i Sverige
Vore kalas om det började växa ett ordentligt community så man har chans att möte lite riktiga människor som man kan lira med.
  • 0
JARRRRRRRRRRRRRÅ !! RANK B !!! ;D

Tillagt 2012-04-21 22:02:
JARRRRRRRRRRRRRÅ !! RANK B !!! ;D
  • 0
Nu är det en arg Görta som skriver. I förrgår köpte jag SSFIV och kör just nu mycket med Cammy. Vad jag inte kan fatta är hur man gör de där förgrymmade ultracombosarna. I Cammys fall så står det att man ska göra spercombon, fast med tre sparkar istället för en. Men jag lyckas verkligen aldrig, har ite gjort det en enda gång. Så om någon kan flrklara me ord istället för text... Hur gör man ultracombos? Vorde grymt om även jag kunde använda dem...
Gamertag: Tapetklister
  • 0
Citerar Mrstringeling:
Alltid trevligt att se folk som spelar lite SSF IV: AE V.12 i Sverige
Vore kalas om det började växa ett ordentligt community så man har chans att möte lite riktiga människor som man kan lira med.


Det svenska fightingspelscommunityt (FGC) växer hela tiden just nu. Särskilt i Göteborg, säg vad du bor så ska jag kolla om det finns någon förening nära dig.
  • 0
Citerar Görta:
Vorde grymt om även jag kunde använda dem...


Det finns en "tresparksknapp" på kontrollen (dvs L2 om du kör på playstation). Hoppas det hjälpte.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Två månader kvar till Evo 2012. Time to get hype! De tre magiska dagarna som man tar ledig från jobbet och sitter uppe i utan sömn och försöker hålla sig vaken till finalen i Marvel och Street Fighter
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!