Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Assassin's Creed III - Officiell tråd


Citerar Inarion:
Ser framför mig typ, man håller nere nån knapp framför ett lik, kameran går in i first person och man får lov att karva i liket med valfritt vapen hur man vill med analogspakarna.


Låter lagom dumt.
Don't let go of your dreams about the past.
  • 0
Citerar Tapto II:
Det adderar ju realism, vilket knappast är något minus i en spelserie som Assassin's Creed.


Innan kapade lemmar kommer till Assassin's Creed vill jag hellre se det i alla Star Wars-spel. Även om svärd är vassa, är alla långt ifrån så vassa att de skulle kunna kapa av kroppsdelar.
  • 0
Citerar Aaandy:
Även om svärd är vassa, är alla långt ifrån så vassa att de skulle kunna kapa av kroppsdelar.


Det har du rätt i, men man kan ju ha stora tunga yxor också. I verkligheten kan ju lemmar kapas av utav en sådan.
Don't let go of your dreams about the past.
  • 0
Att kapa lemmar skulle vara någonting intressant, om det görs rätt ser jag inga problem med att hugga av en fiendes arm, alternativt skulle man kunna skära någon som gör att de inte kan använda båda händerna, eller att de måste börja halta.
Det är lätt att bli en skitstövel.
  • 0
Citerar Brawl:
Att kapa lemmar skulle vara någonting intressant, om det görs rätt ser jag inga problem med att hugga av en fiendes arm, alternativt skulle man kunna skära någon som gör att de inte kan använda båda händerna, eller att de måste börja halta.


+1
Bra sagt där.
Don't let go of your dreams about the past.
  • 0
Citerar Brawl:
Att kapa lemmar skulle vara någonting intressant, om det görs rätt ser jag inga problem med att hugga av en fiendes arm, alternativt skulle man kunna skära någon som gör att de inte kan använda båda händerna, eller att de måste börja halta.

Sant, fast man kanske inte behöver hugga av armen för det, räcker väl bara att skada handen eller benet ganska rejält.
Jag är inte helt emot tanken på att kunna kapa lemmar, men jag är bara rädd om det blir övervåld.
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
När är Ubisofts presskonferens på E3?
Galliani Calling F. Perez: "Milan offers Digão + €5m and 4 bags of peanuts for Ricky Kaká (to be paid over 30 years)"
  • 0
Gameplayet såg riktigt bra ut. Connor ser mycket smidig ut att styra, bättre animationer osv. Även om jag är trött på att varenda trailer ska sluta med en airassassination så ser det riktigt coolt ut nu i slutet.

https://www.youtube.com/watch?v=siAuKDBDvlA&feature=youtube
_gdata_player
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Ännu ett år där man vill att sommaren ska gå fort...
Galliani Calling F. Perez: "Milan offers Digão + €5m and 4 bags of peanuts for Ricky Kaká (to be paid over 30 years)"
  • 0
AC3 och AC3 Liberation har samma release datum va?
Playstation Network ID: Radis-M
  • 0
Tänkte faktiskt skita i detta då jag inte klarade av mer än 15minuter ca av Revelations. Det spelet var FÖR likt dem tidigare samt EXTREMT simpelt, odödlig.

Ser ut som ett helt nytt spel nu i striderna. Jag hoppas bara att någon form av svårighetsgrad infinner sig så att striderna känns lite mer genomtänkta och inte bara parry-parry- döda -10-personer i ett svep.

Det såg riktigt jäkla ballt ut. Speciellt i slutet när han mördade sitt target. Där snackar vi assassination!
  • 0
Citerar Nizyo:
Ser ut som ett helt nytt spel nu i striderna. Jag hoppas bara att någon form av svårighetsgrad infinner sig så att striderna känns lite mer genomtänkta och inte bara parry-parry- döda -10-personer i ett svep.

Ser ut som att det är i princip samma sak som förut men lite mer flyt, fienderna attackerar snabbare, när du dödat en av de attackerar nästa soldat. Ibland 2 st samtidigt.

Det ser riktigt bra ut som sagt. Gissar på 9/10.
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
http://www.youtube.com/watch?v=cT8kOn1c_FU&feature=related
Awesome Boston-gameplay plus multiplayer
Visar hur man kan använda medhjälpare för att ta sig in i bevakade ställen och hoppa-genom-fönstret grejen. Sen covermekaniken.
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
via mobil

Awesome Boston-gameplay

Märk väl också att Boston-gamplayet är på Wii U också. Knappar så som "ZL" och att knapparna "A" och "B" visas på skärmen, i den ordningen som knapparna sitter på Wii U pad, visar att det stämmer.
  • 0
Ganska bra med WiiU kontrollen, nu behöver man inte klicka fram kartan hela tiden i menyn osv. Hittills är det dock inte tillräckligt för att locka mig till att köpa en WiiU när den kmr ut.
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Vad är de stora skillnaderna på AC3 och AC3 Liberation? Värt att köpa både? den enda skillnaden är väl inte könet på karaktären?
"I've made a huge mistake
  • 0
Citerar Marik:
Vad är de stora skillnaderna på AC3 och AC3 Liberation? Värt att köpa både? den enda skillnaden är väl inte könet på karaktären?


Det är två helt olika spel.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Marik:
Vad är de stora skillnaderna på AC3 och AC3 Liberation? Värt att köpa både? den enda skillnaden är väl inte könet på karaktären?

Som sagt helt olika spel, och Liberation är ju dessutom endast till PS Vita.
Blir kul att se om de gör något speciellt med touchpaden på backsidan.



http://www.youtube.com/watch?v=-fthrfWmXbA&src_vid=_n_6fknh
XWE&annotation_id=annotation_318424&feature=iv

Bara för att <3
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Menade mer om det utspelar sig på olika platser, eller samma om den ena är typ en prequel etc. Fast kanske inte finns så mycket info.
"I've made a huge mistake
  • 0
Citerar Marik:
Menade mer om det utspelar sig på olika platser, eller samma om den ena är typ en prequel etc. Fast kanske inte finns så mycket info.


Utspelar sig ungefär samtidigt (tidsmässigt) men inte på samma plats. Om jag har förstått rätt.
Indecent exposure is fun.
  • 0
New Orleans tror jag det var. Verkar vara ganska mysigt att lönnmörda alligatorer i träskmarkerna.
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Spelet kommer senare till PC, som vanligt med Ubisoft. Inget exakt datum satt ännu, men det sägs att det kanske blir någon månad.
  • 0
Till en som aldrig spelat Assasin's Creed, vad är det som gör spelen så bra? Varför är de så populära?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!