Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

League of Legends


Mm, löjlig börst. Ger man LB 1-2 kills innan 6 är det GG typ, iaf i mid och på normals.

Köpte Akali från ingenstans. Såg lite på youtube och fick ett sjukt ha-begär. Väldigt rolig hitills måste jag säga, sugen som satan på Nurse Akali . Har nästan 6,3k över men funderar på vem ja ska köpa mer. Ingen 6,3k iaf utan någon 3k eller 4,8 men ej säker. Efter det får de fan bli fulla runepages(ye right..).
  • 0
Elioto
Jag har förstått att deathfire grasp ska vara ett grymt item på henne men jag brukar inte köra det då jag inte är bra på att komma ihåg actives. Blir att testa nästa gång tack för tipset.
  • 0
Citerar Nizyo:
Mm, löjlig börst. Ger man LB 1-2 kills innan 6 är det GG typ, iaf i mid och på normals.

Köpte Akali från ingenstans. Såg lite på youtube och fick ett sjukt ha-begär. Väldigt rolig hitills måste jag säga, sugen som satan på Nurse Akali . Har nästan 6,3k över men funderar på vem ja ska köpa mer. Ingen 6,3k iaf utan någon 3k eller 4,8 men ej säker. Efter det får de fan bli fulla runepages(ye right..).

Se till att fixa rätt run-setup till henne bara. Grym champion!
  • 0
Citerar Iqaros:
Se till att fixa rätt run-setup till henne bara. Grym champion!


Yep, fattas bara lite blåa ap runor kör vidare med gula armor tillsvidare. Ap/lvl kan jag använda på Mordekaiser som jag just köpte med. Fyfan va rolig! Detta är en champ som jag alltid tyckt ser tråkig och dålig ut. 17/3/10 mitt första game och han var sinnessjukt rolig. Så jäkla nice att plocka en bra carry med ulti och dominera motståndarna.

Ne, riktigt nöjd med mina 2 senaste champs. Blir nog skins till båda. Köper inga xbox spel på ett bra tag då det ej kommer något nice så får bli lite RP Jag som tidigare sa att jag aldrig skulle spendera en krona på LoL. Take my money pls /end blogg
  • 0
Citerar Iqaros:
Citerar Nizyo:Mm, löjlig börst. Ger man LB 1-2 kills innan 6 är det GG typ, iaf i mid och på normals.

Köpte Akali från ingenstans. Såg lite på youtube och fick ett sjukt ha-begär. Väldigt rolig hitills måste jag säga, sugen som satan på Nurse Akali . Har nästan 6,3k över men funderar på vem ja ska köpa mer. Ingen 6,3k iaf utan någon 3k eller 4,8 men ej säker. Efter det får de fan bli fulla runepages(ye right..).
Se till att fixa rätt run-setup till henne bara. Grym champion!

akali är min absoluta favorit, har typ kört 60% av alla mina games med henne och dominerar alltid hela matchen, så jävla kunglig man kan vara med henne måste dock fixa full rune page men orkar inte spela nog mycket för att få nog IP, jävla dota2 och cs tar all min tid ^^
  • 0
Citerar Nizyo:
Citerar Iqaros e till att fixa rätt run-setup till henne bara. Grym champion!

Yep, fattas bara lite blåa ap runor kör vidare med gula armor tillsvidare. Ap/lvl kan jag använda på Mordekaiser som jag just köpte med. Fyfan va rolig! Detta är en champ som jag alltid tyckt ser tråkig och dålig ut. 17/3/10 mitt första game och han var sinnessjukt rolig. Så jäkla nice att plocka en bra carry med ulti och dominera motståndarna.

Ne, riktigt nöjd med mina 2 senaste champs. Blir nog skins till båda. Köper inga xbox spel på ett bra tag då det ej kommer något nice så får bli lite RP Jag som tidigare sa att jag aldrig skulle spendera en krona på LoL. Take my money pls /end blogg

Glöm dock inte att du bör ha 7 AD-runor och 2 MP-runor istället för 9 MP-runor på röda, tillsammans med rätt masteries, såklart, för att trigga båda hennes passiva skulle från start.
  • 0
Citerar Iqaros:
Glöm dock inte att du bör ha 7 AD-runor och 2 MP-runor istället för 9 MP-runor på röda, tillsammans med rätt masteries, såklart, för att trigga båda hennes passiva skulle från start.


Yup, I know
  • 0
Tänker bara köpa tankiga runor, några tips? Spelar typ enbart med Champs som Alistar, Nasus, Malphite eller min nye, Jarvan (har en del andra men de används inte så ofta).
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Armor/magic resist runor borde vara ditt fokus i såna fall. Även health per lvl kan vara bra.
They've done studies, you know. 60% of the time, it works every time. - Brian Fantana
  • 0
Citerar The LOL object:
Tänker bara köpa tankiga runor, några tips?


Köp Armor Seals, Magic Resist Glyphs, Health Quintessence och Armor/Magic Penetration Marks.

Jag kör den setupen på min tank rune-page, funkar perfekt.
  • 0
Min Nurse Akali är för jävla go! Älskar fan denna championen! Han bara med 1 game men det gick fin fint. Dominerade matchen och avslutade med en quadra. Rätt ner i sängen nu, peace!
  • 0
Nästa patch kommer mana potion kosta 35 istället för 40!
10 years ago we had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash - Now we have no Jobs, no Hope and no Cash.
  • 0
Provade Fizz lite nyss, han var rolig, blir nog nästa inköp.
  • 0
Efter väldigt mycket Dota 2 har jag insett hur mycket jag ogillar runor och masteries. Jag tycker det är bättre när alla har samma förutsättningar gällande anpassning och förbättring av förmågor. Kanske är det simplare och närmre ytan, men såvida man inte snackar om erfarenhet så borde alla som sagt ha samma förutsättningar.

OT: HECARIM ÄR AWESOME!
''The eye reveals a time when dinosaurs roamed the earth and wandered the landscapes. It was a time when earth was controlled by circle of life and nature, not by mankind''
  • 0
Samma förutsättningar? Allså... Ja, jag håller med dig om att om nån har en full rune page och en annan inte har det så blir det ju skillnad.. Men jag tycker snarare att man ska få mer IP så man kan köpa runes mer. Eftersom, med runepages blir det väldigt varierat, man kan skapa sin spelstil enklare. Det ger ett bra djup, men tyvär kostar det för mycket IP.
10 years ago we had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash - Now we have no Jobs, no Hope and no Cash.
  • 0
Citerar Nizyo:
Mm, löjlig börst. Ger man LB 1-2 kills innan 6 är det GG typ, iaf i mid och på normals.

Nja, kan man hålla ut till late game så är det inte mycket LB kan göra... Jämfört med en "riktig" carry dvs.
Krax.
  • 0
Jarvan <3
  • 0
Citerar Dudibay:
Citerar Nizyo:Mm, löjlig börst. Ger man LB 1-2 kills innan 6 är det GG typ, iaf i mid och på normals.
Nja, kan man hålla ut till late game så är det inte mycket LB kan göra... Jämfört med en "riktig" carry dvs.


Det är på sätt och vis sant men enligt mig är det mer att hon inte har samma roll late-game som de flesta ap-carrys.
Late-game ska hon istället nukea ner folk rejält före teamfights istället för att göra det under teamfighten, pga av hennes ultis extremt korta CD kan man pokea ner folk rejält mycket. Så om man har ett lag med mycket poke blir hon extremt effektiv late-game men då man för det mesta inte har det brukar en vanlig AP-carry vara mer effektiv imo.
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
Citerar Nizyo:
Jarvan <3


Agree
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Någon mer än jag som tycker nya Jayce verkar komplicerad?
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Mja, dubbel abilities är alltid lite svårt de första games man lirar. Men man kommer in i det snabbt. Ganska stark solo top mot alla melee champs. Men han kommer säkert att bli nerfad. Ser fram emot nästa champ. Kommer bli en kvinnlig mage ^^
  • 0
Vill ha en Dinosaurie juu
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Att han kan gå från melee till ranged är ju rätt coolt, men tycker att hans spells verkar rätt trista, faktiskt.
  • 0
Har en så stor hatkärlek till detta spel.

Vinner ett game, livet leker, hamnar med idioter nästa så man vill ta självmord.
Inte bra för det mentala, just sayin´...
Där ser man, sa den Blinde till Den Döve.
  • 0
vad är det för snack om att runes ska kosta mindre? Dessutom Rune pages? Jag har 7 stycken runepages (varav två fick man när jag började spela)

Runes ska inte bli billigare och inte rune pages heller. Runor är redan så billiga dom kan bli. De var mycket dyrare förr.


9x Armor Penetration Röda
9x Attack Damage Röda
9x Attack speed Röda (Rekommenderat i jungel endast)

9x Magic Resist blåa
9x Magic resist per level Blåa
9x AP per level Blåa (använder man bara i mid)

9x Armor gula (detta använder man nästan på varje roll i hela spelet)
9x Mana regen gula (använder man också i princip bara mid)

QUINTS
3x Movement speed quints, Riktigt grymt för Toplane och för junglern. Något som alla borde äga. Sjukt bra quints

3x Physical damage quints Vilket är bra för toplane om du vill ha en riktigt rå styrka early game.

3x Armor penetration quints.

3x Ability Power quints (Bra i jungel, top och mid)

3x Health Quints kan vara nödvändigt för toplane.

3x 1.0 Gold per 10 OBS. ENDAST FÖR SUPPORT SPELARE


Detta är ungefär det enda ni kommer behöva. Det är IP jo. Men det kommer ge er så mycket mer än vad alla era champions som ni köper för IP och sedan släpper efter en vecka. Jag lovar er till 100%

Dessutom är det förjävligt att komma till ett jävla ranked game och någon idiot inte har runor överhuvudtaget. Tro det eller ej men det är riktigt respektlöst och ni blir en riktig jävla börda för laget om ni inte har runor.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!