Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 4 - Officiell tråd


Citerar Humanisten:
Kommer inte in.

Citerar Chuckyflash:
PSN kommer inte vara upp förrän 4PM PT. Det vill säga, kl 01 här i Sverige.

Phuh, trodde jag hade blivit hackad
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Haha, mm. Det är ännu värre till och med. Så sent som 01 ska det vara uppe.


Då kanske jag hinner spela ut spelet
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Danny 217:
Citerar Humanisten:Kommer inte in.
Citerar Chuckyflash SN kommer inte vara upp förrän 4PM PT. Det vill säga, kl 01 här i Sverige.
Phuh, trodde jag hade blivit hackad


Mm, jag hade loggat in innan det började. Så jag fortsatte vara inloggad, men när jag vill göra något onlinerelaterat stod det att jag inte hade PSN+... Nåväl.


Citerar Humanisten:
Citerar Chuckyflash:Haha, mm. Det är ännu värre till och med. Så sent som 01 ska det vara uppe.

Då kanske jag hinner spela ut spelet


Hahaha, jo. Varför inte. Jag ska nog besöka de karibiska öarna. Black Flag väntar! PC-versionen är verkligen underbart jävla fantastiskt snygg.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Hahaha, jo. Varför inte. Jag ska nog besöka de karibiska öarna. Black Flag väntar! PC-versionen är verkligen underbart jävla fantastiskt snygg.


Är den? Trodde den var skit då det är en PC-version från,.. ubisoft
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Chuckyflash:Hahaha, jo. Varför inte. Jag ska nog besöka de karibiska öarna. Black Flag väntar! PC-versionen är verkligen underbart jävla fantastiskt snygg.

Är den? Trodde den var skit då det är en PC-version från,.. ubisoft


Bland det snyggare spelen jag har spelat.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar emifri:Kommer The last of us släppas till ps4?
Någon som vet?

Finns inga uppgifter om det. Personligen tror jag inte det, inte än på ett litet tag i alla fall.

Citerar Danny 217:Är PSN fortfarande nere?

Kommer inte in.

Citerar xbenjiboyx:När får man nya psn + spel? Brukar inte de komma varje månad till ps3 o vita, jänkarna har ju snart haft sina i en månad?

http://blog.us.playstation.com/2013/12/09/playstation-plus-borderl
ands-2-free-for-members/


Står ju vad som kommer till allt annat än ps4... känns dock inte som att de har något att " ge bort" iof
  • 0
Citerar xbenjiboyx:
Står ju vad som kommer till allt annat än ps4... känns dock inte som att de har något att " ge bort" iof


Kommer nog vara sparsmakat ett tag framöver.
Fast.. Jag har en känsla att Knack eller liknande kommer ges bort.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Bland det snyggare spelen jag har spelat.


Det ger faktiskt aningen hopp rörande Watch Dogs och The Division, ju!
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Bland det snyggare spelen jag har spelat.


Ser inte ut att vara mycket mer än Ps4-versionen när jag kollat in hos Digital Foundry.
Skillnaderna där ska ju typ ligga på Ambient Occlusion och AA-lösningarna.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Aaandy:
Citerar Chuckyflash:Bland det snyggare spelen jag har spelat.

Det ger faktiskt aningen hopp rörande Watch Dogs och The Division, ju!


Ja, alltså, om The Division ser ut som det vi har sett. Vet jag inte om det går att göra mycket snyggare...

Citerar Humanisten:
Ser inte ut att vara mycket mer än Ps4-versionen när jag kollat in hos Digital Foundry.
Skillnaderna där ska ju typ ligga på Ambient Occlusion och AA-lösningarna.


Jag brukar aldrig döma sånt på video. Det är inte "rättvist." Men när jag var på PS4ans nattöppet såg jag en del AC4 till PS4. Och det är snyggare till PC. Inte någon massiv skillnad, men det syns. Ambient Occlusion gör ju faktiskt en hel del.

Sen är det väldigt snyggt till PS4 också. Men det ser inte riktigt lika bra ut som det gör till PC.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Jag brukar aldrig döma sånt på video. Det är inte "rättvist." Men när jag var på PS4ans nattöppet såg jag en del AC4 till PS4. Och det är snyggare till PC. Inte någon massiv skillnad, men det syns. Ambient Occlusion gör ju faktiskt en hel del.


Var det med eller utan patchen?
Och jag personligen hatar Ambient Occlusion.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Chuckyflash:Jag brukar aldrig döma sånt på video. Det är inte "rättvist." Men när jag var på PS4ans nattöppet såg jag en del AC4 till PS4. Och det är snyggare till PC. Inte någon massiv skillnad, men det syns. Ambient Occlusion gör ju faktiskt en hel del.

Var det med eller utan patchen?
Och jag personligen hatar Ambient Occlusion.


Till PS4? Osäker.

Jaså? Why? För att det är så jävla krävande?
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Till PS4? Osäker.


Okej, för patchen tissar upp det till 1080p native. Det är bara 900p utan.

Citerar Chuckyflash:
Jaså? Why? För att det är så jävla krävande?


Krävande? Nope. förstör oftast bilden bara.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Okej, för patchen tissar upp det till 1080p native. Det är bara 900p utan.


Ganska säker på att det kördes i 1080p. Inte hundra dock.

Citerar Humanisten:
Krävande? Nope. förstör oftast bilden bara.


Drar en hel del, ja.

Jahaja. Aldrig hör någon säga det förut. Skyrim är till ex helt ospelbart för mig utan AO. Nåväl.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Jahaja. Aldrig hör någon säga det förut. Skyrim är till ex helt ospelbart för mig utan AO. Nåväl.


Det lägger sig så ofta fel och smutsar ner bilden så mycket. Om vi tar Far Cry 3, där så har karaktärer under cutscenes en tjock jäkla aura av svärta runt sig, trots att närmsta vägg är tre meter bort. Det är distraherande och fult. Samma sak med Crysis till konsol där det var fullt av det på marken, för allt gräs behövde tydligen SSAO.
Nej, stör så ofta när det inte är implementerat väl.

Och jag har aldrig haft stora problem med att SSAO/HBAO/HDAO drar så hemskt. mycket.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Har lite dålig koll på för stortitlar som kommer att släppas som kan motivera ett köp. Destiny ser helt klart intressant ut och något trevligt open-world eller sanlådespel hade varit trevligt.
If you choose not to decide, you still have made a choice. ~ Neil Peart
  • 0
Citerar bjooo:
och något trevligt open-world eller sanlådespel hade varit trevligt.


Infamous: Second Son är på väg
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Chuckyflash:Jahaja. Aldrig hör någon säga det förut. Skyrim är till ex helt ospelbart för mig utan AO. Nåväl.

Det lägger sig så ofta fel och smutsar ner bilden så mycket. Om vi tar Far Cry 3, där så har karaktärer under cutscenes en tjock jäkla aura av svärta runt sig, trots att närmsta vägg är tre meter bort. Det är distraherande och fult. Samma sak med Crysis till konsol där det var fullt av det på marken, för allt gräs behövde tydligen SSAO.
Nej, stör så ofta när det inte är implementerat väl.

Och jag har aldrig haft stora problem med att SSAO/HBAO/HDAO drar så hemskt. mycket.


Aha.

Det är väldigt annorlunda från spel till spel. Vet att Skyrim tar en jävla smäll.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Inväntar fortfarande svar från Sony, de är sjukt sega här i Sverige..

Det är iallafall någon som la till 400:- i min wallet på PSN och sedan köpte 3st FIFA 14 points paket för 392:-. Då jag själv inte äger FIFA eller spelat de så är det hackning till 100%. Så jävla surt.

/edit
Ringde till dem nu, och de skulle kolla upp detta, de sa att jag troligtvis kommer få tillbaka dessa pengar inom 30 dagar.
"I cannot permit you to exsist"
  • 0
På fredag kommer min efterlängtade KZ-bundle! För er som vill, adda PierraN1989 på PsN )
  • 0
Halloj!!!
Tänkte fråga er som vet vart jag kan få tag i en kamera till min ps4a???
  • 0
Citerar Fenjima:
Halloj!!!
Tänkte fråga er som vet vart jag kan få tag i en kamera till min ps4a???

Här t.ex.

http://www.mediamarkt.se/mcs/product/SONY-Playstation-4-Kamer
a,90952,476203,1027271.html?langId=-16
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Citerar Forzum:
Det är iallafall någon som la till 400:- i min wallet på PSN och sedan köpte 3st FIFA 14 points paket för 392:-. Då jag själv inte äger FIFA eller spelat de så är det hackning till 100%. Så jävla surt.


Kollar mitt bankkonto varje gång jag hör det här Verkar ha varit mycket strul med PSN nu på sista tiden. Notera även att det alltid är Fifa relaterat, precis som det var på X360 för några år sedan.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Danny 217:
Citerar Fenjima:Halloj!!!
Tänkte fråga er som vet vart jag kan få tag i en kamera till min ps4a???
Här t.ex.

http://www.mediamarkt.se/mcs/product/SONY-Playstation-4-Kamer
a,90952,476203,1027271.html?langId=-16



Men finns den så man kan köpa den NU?!
  • 0
Är psn nere?
i'll Be Back
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!