Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 4 - Officiell tråd


Hejsan!
Någon som vet om Sony har problem med PSN för tillfället. Jag kan inte logga in. När jag kör "Test conection" under nätverksinställningar på PS4:an så får jag "Failed" under "Sign in to PSN"

Och när jag skriver in lösen på nytt och trycker logga in får jag upp felmeddelande "No internetconnection".

Skitjobbigt nu när man är ledig i helgen och vill lira BF4 sent in på natten denna fredag.
  • 0
Det verkar lite långsamt för mig men jag kommer in på PsN.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Hej läst om folk som har problem med att L2 och R2 fastnar! Mitt problem är att R2 väsnas ,ger i från sig ett irriterande gnisslande .. Finns det nån quikfix eller är det lämna in som gäller? Och nån som har koll på hur elgiganten ställer sig till reklamationer är det laga och vänta veckor på det som gäller eller får man en ny?
  • 0
Citerar Mofred:
Hej läst om folk som har problem med att L2 och R2 fastnar! Mitt problem är att R2 väsnas ,ger i från sig ett irriterande gnisslande .. Finns det nån quikfix eller är det lämna in som gäller? Och nån som har koll på hur elgiganten ställer sig till reklamationer är det laga och vänta veckor på det som gäller eller får man en ny?


Gå tillbaka med kontrollen. Vill dom laga den, var stenhård på att du MÅSTE ha en lånekontroll.
Man ska inte behöva acceptera egna quickfixes.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Mofred:
Hej läst om folk som har problem med att L2 och R2 fastnar! Mitt problem är att R2 väsnas ,ger i från sig ett irriterande gnisslande .. Finns det nån quikfix eller är det lämna in som gäller? Och nån som har koll på hur elgiganten ställer sig till reklamationer är det laga och vänta veckor på det som gäller eller får man en ny?


Ta med den in dit, min gissning är att de byter ut den åt dig på en gång så länge det inte är något självförvållat.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Jo tänkte jag skulle vandra iväg ikväll och byta ut den men provade den nu och nu låter den helt plötsligt normalt , efter två veckors gnisslande :-/ Så för att inte uppfattas som en galning som hör ljud som inte finns får jag väl avvakta och se om det kommer tillbaka..

Hittade förresten en Quickfix på youtube http://m.youtube.com/watch?v=XJBkFnZ-pBY men vet inte hur jag ställer mig till att spruta in wd-40 i min dosa!
  • 0
Saftigt rykte från respekterade Pete Dodd, som ju tidigare visat sig vara träffsäker när det kommer till insiderinfo inom Activision. Vad tror vi om detta? Kan detta vara Activisions svar på EA:s gullande med Microsoft. Eller är det bara straight up business?
Vi vet ju även sedan tidigare att Playstation-ägare kommer få tillgång till en exklusiv Destiny-beta - även det ett Activision-spel.

Call of Dutys lead platform switching to PS4
Hard work has a future payoff. Laziness pays off now.
  • 0
Citerar Motch:
Saftigt rykte från respekterade Pete Dodd, som ju tidigare visat sig vara träffsäker när det kommer till insiderinfo inom Activision. Vad tror vi om detta? Kan detta vara Activisions svar på EA:s gullande med Microsoft. Eller är det bara straight up business?
Vi vet ju även sedan tidigare att Playstation-ägare kommer få tillgång till en exklusiv Destiny-beta - även det ett Activision-spel.

Call of Dutys lead platform switching to PS4


Hoppas inte det är sant MS kan behålla COD spelarna!
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Citerar Motch aftigt rykte från respekterade Pete Dodd, som ju tidigare visat sig vara träffsäker när det kommer till insiderinfo inom Activision. Vad tror vi om detta? Kan detta vara Activisions svar på EA:s gullande med Microsoft. Eller är det bara straight up business?
Vi vet ju även sedan tidigare att Playstation-ägare kommer få tillgång till en exklusiv Destiny-beta - även det ett Activision-spel.

Call of Dutys lead platform switching to PS4

Hoppas inte det är sant MS kan behålla COD spelarna!


Haha, så kan man ju också se det.
Sedan kanske det är jag som är lite enögd i och med att jag är lite småtaggad på nästa CoD. Tycker det ska bli spännande att se vad SledgeHammer Games kan hitta på nu när dem har fria tyglar - om dem kan blåsa in lite nytt liv i serien.
Hard work has a future payoff. Laziness pays off now.
  • 0
Citerar Motch:
Haha, så kan man ju också se det.
Sedan kanske det är jag som är lite enögd i och med att jag är lite småtaggad på nästa CoD. Tycker det ska bli spännande att se vad SledgeHammer Games kan hitta på nu när dem har fria tyglar - om dem kan blåsa in lite nytt liv i serien.


Nej, men det är klart att det är kul att PS4 har fler spelare. Det bör ju innebära att vi får den bättre versionen av de flesta spelen.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Playarn:
Hoppas inte det är sant MS kan behålla COD spelarna!


Jag spelar CoD...
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
ny trevlig patch till PS4 på ingång inom en snar framtid

PS4 system update 1.70:
Adds a "rich video editor" to help you personalize video clips
Allows you to export to and save videos and screenshots to a USB drive
Adds an HDCP off option for capturing gameplay via HDMI
Introduces "a lot more"--will be announced in the future
http://www.youtube.com/channel/UC-ZOdhpZRlP4Z7_hMVPNcIg
  • 0
Citerar beat_strandh:
ny trevlig patch till PS4 på ingång inom en snar framtid

PS4 system update 1.70:
Adds a "rich video editor" to help you personalize video clips
Allows you to export to and save videos and screenshots to a USB drive
Adds an HDCP off option for capturing gameplay via HDMI
Introduces "a lot more"--will be announced in the future


Läste om det igår. Vill ha uppdateringen nu...
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Skapade ett amerikanskt PSN konto och köpte Infamous: SS därifrån, då det är billigare samt så fick man med Coles Legacy DLCn. Problemet är att jag inte verkar kunna logga in med det kontot på mitt PS4, av någon underlig anledning.
Får felmeddelandet "Det går inte att logga in med en annan spelares inloggnings-ID".
Vad är felet och hur fixar jag detta?

Citerar kraz:
Jag spelar CoD...


Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Motch:
Saftigt rykte från respekterade Pete Dodd, som ju tidigare visat sig vara träffsäker när det kommer till insiderinfo inom Activision. Vad tror vi om detta? Kan detta vara Activisions svar på EA:s gullande med Microsoft. Eller är det bara straight up business?
Vi vet ju även sedan tidigare att Playstation-ägare kommer få tillgång till en exklusiv Destiny-beta - även det ett Activision-spel.

Call of Dutys lead platform switching to PS4


Det vore ju helt efterblivet om CoD utvecklades primärt mot Xbox One när konsolen inte kan driva spelen som det är tänkt. Syftar på Ghost. Men det kan ju å andra sidan ha varit p.g.a. barnsjukdom.
Att man skiftar leadplatform tar jag nästan för givet, det tjänar ju utvecklaren på när det är lättare att få det att rulla på PS4. Då kan man ju porta spelet åt rätt håll för att få till det även till XO.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Är det bara jag som märkt att konsolernas butiker på både Vita och Ps4 borde uppdateras bättre för spelsläpp? Fez har släppts, men finns inte att köpa alls via konsolerna utan jag måste använda browser-versionen av Playstation Store för att kunna det, och det är inte första gången det hänt.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Är det bara jag som märkt att konsolernas butiker på både Vita och Ps4 borde uppdateras bättre för spelsläpp?


Har märkt det också. Man tycker att det borde vara samma butik som utgår från samma databas och som synkar i realtid.

Tycker dessutom att man i dagens statusuppdaterade samhälle borde uppdatera PS Store kontinuerligt och inte prompt hålla sig till onsdagar.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Fez är riktigt najs om man äger både ett Vita och Ps4.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar beat_strandh:
ny trevlig patch till PS4 på ingång inom en snar framtid

PS4 system update 1.70:
Adds a "rich video editor" to help you personalize video clips
Allows you to export to and save videos and screenshots to a USB drive
Adds an HDCP off option for capturing gameplay via HDMI
Introduces "a lot more"--will be announced in the future

JAA!! Äntligen så man kan lägga in bilderna på USB!!!
Slipper man lägga upp bilderna på Facebook där de får sämre kvalité
  • 0
Mercenary Kings på Playstation Plus Instant Collection nästa vecka. Sweet! Jag som knappt återhämtat mig efter förra helgens coop på Rayman Legends.
  • 0
Liten fråga här bara. Ska hem till en kompis i morgon och spela lite inFAMOUS. Hur gör jag för att kunna spela vidare på min sparfil hemma hos honom?
XBL: Trasig mygga
  • 0
Hej igen!!

En kompis till mig ska sälja sin ps4a, och jag är inte helt säker om den är svenksåld, för han har i sin tur köpt den av en annan som hade köpt den på elgiganten. Jag hade läst att elgiganten och de andra stora butikerna hade köpt in konsoler som ej var svenska....

Så min fråga är om vad som ska finnas med om det är en svensk?

typ: Svensk manual och setting i maskinen, och om det ska vara stå något på lådan oxå? (kanske är en skitsak för många, men inte för mig)

Han har ju ett PSN-konto och olika spel, men om han gör en sådan fabriksåterställning ska den bli helt okej, eller?

Om det är andra saker man ska tänka på vore det bra om ni tala om det oxå

Tack på förhand
// Ted M.
Jag köper spel som jag tycker är bra, inte för de har lätta trophies!
  • 0
Citerar Acer-:
Liten fråga här bara. Ska hem till en kompis i morgon och spela lite inFAMOUS. Hur gör jag för att kunna spela vidare på min sparfil hemma hos honom?


Sent svar men man gör det genom att ladda upp sparfilen till PS+ molnet.
  • 0
Någon som vet om man kan spela in ljudet/prata när man spelar in ett klipp? Vet inte om det redan finns men det kanske kommer till uppdateringen.
Laugh, and the world laughs with you. Weep and you weep alone.
  • 0
Fick ingen bild på min ps4 igår men hörde ljud som dock hackade/laggade. Jag tänkte lämna in den idag men testade igen för att se och då funkade allt igen, har även varit så att ibland försvinner bilden i 2 sec. Har innan testat annan sladd och startat om, vad borde man göra? Är den påväg att dö?
i'll Be Back
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!