Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 4 - Officiell tråd


Fortfarande inte ett knyst om Dual Shock 4 Wave Blue från svenska återförsäljare. Fan.
  • 0
Citerar Metalmac:
Hur är det med PS4, fungerar det att streema film från tex Dreamfilm och Swefilm i den medföljande webläsaren?
Hur upplever ni i övrigt multimediafunktionaliteten?

Netflix funkar perfekt!
Det går att streama film från Swefilm men vet inte om det funkar från Dreamfilm.
  • 0
När tror ni att vi kommer få HBO nordic som app på PS4an? Om än någonsin? Vilka andra appar kan vi vänta oss snart? Det är för magert änsålänge. Ni kan bättre Sony!!!!
KO
  • 0
Har laddat ner 1.7 uppdateringen nu och undrar hur jag får tillgång till min externa hårddisk. Här stängt av HDCP men hittar inte vart man går in för att komma in på hårddisken..
XBL: Trasig mygga
  • 0
Citerar Acer-:
Har laddat ner 1.7 uppdateringen nu och undrar hur jag får tillgång till min externa hårddisk. Här stängt av HDCP men hittar inte vart man går in för att komma in på hårddisken..


Oh, ska genast ladda ned den jag med!
Bara en tanke men den kanske finns tillgänglig genom options-knappenpå kontrollen när man är vid en fil exempelvis?

Tillagt 2014-04-30 09:46:
Citerar texmex8:
När tror ni att vi kommer få HBO nordic som app på PS4an? Om än någonsin? Vilka andra appar kan vi vänta oss snart? Det är för magert änsålänge. Ni kan bättre Sony!!!!


Skype har det ryktats om och det är väl bara en tidsfråga egentligen, PS vita har ju redan funktionen.
Dessutom bör vi kunna vänta oss lite teman att pynta upp menyn med, hoppas det blir några riktigt coola och dynamiska sådana!
  • 0
Installerar uppdatering 1.70 till Ps4 nu och uppdatering 3.15 till Vita.
Skönt att kunna använda mitt capture card nu om jag får lust för det
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Installerar uppdatering 1.70 till Ps4 nu och uppdatering 3.15 till Vita.
Skönt att kunna använda mitt capture card nu om jag får lust för det


Bra intinaitav Vi lär ju helt klart se en hel del mera mängd inspelat material från ps¤ nu i och med uppdateringen, tack för att dom gör det så enkelt för oss
  • 0
Någon som hittat vart man går in för att kunna se sina filmer från USB/externa hårddiskar?
XBL: Trasig mygga
  • 0
Det verkar som att om man stänger av HDCP så kan man inte se på filmer eller använda videoappar som Netflix. Det var ingen supersmart lösning må jag säga. Men men, jag kan se på sådant på iPaden eller Xbox One men det är lite irriterande.
http://www.polygon.com/2014/4/30/5669280/ps4-hdcp-apps-game
s-toggle
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Dött det är på GR's forum nu för tiden..

Tar PS4 emot externa hårddiskar på 1 tb.. Hittar tammefan inte vart man går in för att hitta hårddisken på PS4an. Vill ju spela upp filmer och musik jag har på den. Har stängt av HDCP.
XBL: Trasig mygga
  • 0
Citerar Acer-:
Dött det är på GR's forum nu för tiden..

Tar PS4 emot externa hårddiskar på 1 tb.. Hittar tammefan inte vart man går in för att hitta hårddisken på PS4an. Vill ju spela upp filmer och musik jag har på den. Har stängt av HDCP.


Ps4 tar fungerar inte med externa hårddiskar.
Eller menar du att använda som vanligt fickminne bara typ? Då är jag inte lika säker...
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Acer- ött det är på GR's forum nu för tiden..

Tar PS4 emot externa hårddiskar på 1 tb.. Hittar tammefan inte vart man går in för att hitta hårddisken på PS4an. Vill ju spela upp filmer och musik jag har på den. Har stängt av HDCP.

Ps4 tar fungerar inte med externa hårddiskar.
Eller menar du att använda som vanligt fickminne bara typ? Då är jag inte lika säker...


Okej :/ kopplar ju in den hårddisken för att komma åt filmer som jag har på den. Var inte det en del av grejen att man skulle kunna koppla in USB/externa hårddiskar och spela upp på ps4an. För dom valde ju att man själv får sätta på/av HDCP.

Eller funkar det bara med minsta USB, te.x 4 gb?
XBL: Trasig mygga
  • 0
Citerar Acer-:
Okej :/ kopplar ju in den hårddisken för att komma åt filmer som jag har på den. Var inte det en del av grejen att man skulle kunna koppla in USB/externa hårddiskar och spela upp på ps4an. För dom valde ju att man själv får sätta på/av HDCP.


Med den nya uppdateringen? Nope, det var för att kunna ta ens inspelade klipp från Ps4:an och föra över till en PC eller för att kunna slänga in en låt i ett ShareFactory-klipp.

HDCP låter man stänga av för att folk ska kunna spela in gameplay med Capture Cards.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Acer- kej :/ kopplar ju in den hårddisken för att komma åt filmer som jag har på den. Var inte det en del av grejen att man skulle kunna koppla in USB/externa hårddiskar och spela upp på ps4an. För dom valde ju att man själv får sätta på/av HDCP.

Med den nya uppdateringen? Nope, det var för att kunna ta ens inspelade klipp från Ps4:an och föra över till en PC eller för att kunna slänga in en låt i ett ShareFactory-klipp.

HDCP låter man stänga av för att folk ska kunna spela in gameplay med Capture Cards.


Jaha.. då missuppfattade jag allt. Hehe. Vill ju kunna spela upp filmer och musik från hårddisk till PS4... Jaaaja
XBL: Trasig mygga
  • 0
För att PS4an ska kunna känna av ett USB minne/extern hårddisk så måste de ha formaterats om till FAT32, tror jag i alla fall. Och om jag fattat saken rätt så kan man föra över bilder och klipp till minnet för att sedan få filerna på datorn.. typ. Tror även att det ska gå att lägga till musik till klipp i Sharefactory, men eftersom det inte går att lyssna på musik eller filmer så vet jag inte hur det fungerar..
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Någon som har en susning om när GTA V släpps till PS4?
XBL: Trasig mygga
  • 0
Citerar Acer-:
Någon som har en susning om när GTA V släpps till PS4?


Tvivlar starkt på att det ens kommer till PS4 och Xbone. Kanske finns en liten chans att de kommer samtidigt som PC?
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
  • Prey
  • Prey
Funderar starkt på att köpa en Playstation 4 snart!
_-_--_---/\-_--_/\_---_--\o/_---_--_-_ Swim, swim little man, swim away from the sharks, you have to save yourself!
  • 0
Några sköna människor som vill lira lite Battlefield 4, tänkte inget seriöst utan mer lite trevliga personer att lira med.

Adda Benjer93, alla åldrar välkomna men helst inte dig som skriker fula ord i mikrofonen.

  • 0
Tydligen så behöver man inte ha PS+ om man skulle uppgradera PS+ Edition av Driveclub, tur att de ändrade sig!

https://twitter.com/PlayStationEU/status/464729448802041856
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Efter uppdateringen till 1.70 ! Är jag den ända som hör mig själv eller vad man har för ljud omkring sig ? Går ju att muta, men då kan jag ju inte snacka med andra
WishOfJumping på xbox live & PSN
  • 0
Har ingen PS4 själv (än), så jag undrar - vilket interface utav PS3 och PS4 är bäst respektive enklast/snyggast?
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Citerar Straholic:
Har ingen PS4 själv (än), så jag undrar - vilket interface utav PS3 och PS4 är bäst respektive enklast/snyggast?


Tycker personligen att PS4an är snyggare och smidigare. Saknar dock möjligheten att flytta runt spel ikonerna, det som senast uppdaterats/körts kommer längst fram hela tiden. Just nu äger jag inte så enormt många spel så det är än så länge inget större problem, men med tiden så ökar ju högen med spel.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!