LIVE
HQ
logo hd live | No Rest for the Wicked
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Svenska
      nyaste
      Atrás

      Spel

      Här inne pratar vi bara om spel.

      Playstation 4 - Officiell tråd


      Yes, det verkar som om PSN ligger nere :/
      Officially Stuck In The Elevator!
      • 0
      Jag och mina kompisar har samma problem. Vi satt och spelade i morse och all anslutning dog "successivt" ut (tappade anslutning till spelet först, sedan PS Store och sist chattfunktionen). Men är det en vanlig uppdatering utav Sony på gång eller vad handlar det om? Får ju knappast upp felmeddelanden, det går bara inte att logga in. Inte ens när man går in på deras egna hemsida och ska logga in för den laddar och slutar med att den crashar
      Sebastian Rosengren
      • 0
      PSN hackat, så inte så konstigt att det är nere.
      • 0
      Citerar purre123:
      PSN hackat, så inte så konstigt att det är nere.


      Hack och DDoS är inte samma sak.
      Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
      • 0
      • Missing Avatar
      • dabo
      Hur dags brukar demos komma upp på PSN? NHL 15 demot släpps imorgon kan man förvänta sig att kunna spela på förmiddagen redan?
      • 0
      Psn nere igen? Såg ett blogginlägg av sony om störningar o lizard squad verkar jävlas fortfarande
      • 0
      Hejsan!

      Jo ska ha spelkväll med några bekanta den 20 september ( vi ska lira diablo 3:reaper of souls) och skulle behöva låna 2 stycken playstation 4 kontroller av någon vänlig själ, ersättning kan fås typ 100 kronor per kontroll eller så och så får du/ni tillbaka dem dagen efter

      Jag bor i göteborg så om någon kunde möta mig eller så kan jag hämta dem vore ju toppen men även ifall någon kan skicka dem via post så betelar jag ersättning plus porto

      Någon därute som kan hjälpa en sann gamersjäl?
      • 0
      Beställde PS4 Destiny bundlen tillsammans med Madden NFL 15 idag, tyckte det var lustigt att det kostar lika mycket som t.ex Watch Dogs bundlen.

      Destiny bundlen kostar 3990 och Madden 599, 4589 kr dvs lika mtcket som alla andra bundles på CDON med mera.
      • 0
      vem fan lånar ut en ps4 till en okänd. köp en egen.
      • 0
      Citerar shuggahpower:
      vem fan lånar ut en ps4 till en okänd. köp en egen.


      Och vem fan har påstått att de vill låna en PS4? Phyreon ville låna handkontroller, inget annat.
      • 0
      Någon som vet om Logitech G27 racing wheel fungerar till PS4? Försökt googla men får fram både ja och nej..
      Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
      • 0
      Behöver tips mitt ps4 gick sönder så har fått ett nytt hur gör jag för att få ner mina nedladdade spel igen på nya ps4an har samma nick och allt så hur gör jag
      • 0
      Fler som har problem med gnisslnadet? när man siktar och skjuter så låter det förjävligt.
      • 0
      Citerar Delikat_Rull_Tårta:
      Fler som har problem med gnisslnadet? när man siktar och skjuter så låter det förjävligt.


      Triggersen på kontrollen menar du? Löste det med att spreja/hälla ner lite olja (sån där som man kan använda till sånt här ;)) i springan bakom!
      "Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
      • 0
      Någon som har testat att modda en DUALSHOCK4 med X-Bone Styrspakarna? Ser flera youtubare göra det och det ska tydligen bli bättre grepp runt spakarna och bättre vridmoment.

      http://cdn4.dualshockers.com/wp-content/uploads/2014/04/iM8HaZ
      9.jpg?6eb890
      "I see now that the circumstances of one's birth are irrelevant... It is what you do with the gift of life that determines who you are." - Mewtwo
      • 0
      Fan! jag får en "error code: CE-34878-0" när jag ska spela metro redux: Last light. Är på den sista banan precis i slutet men kan ej fortsätta pga jag få fel koden när spelet ska börja. Och det är bara just metro redux som det händer, inget annat spel händer det på.

      Någon som vet vad problemet är?
      • 0
      Citerar knutte123:
      Fan! jag får en "error code: CE-34878-0" när jag ska spela metro redux: Last light. Är på den sista banan precis i slutet men kan ej fortsätta pga jag få fel koden när spelet ska börja. Och det är bara just metro redux som det händer, inget annat spel händer det på.

      Någon som vet vad problemet är?


      Detta togs upp på föregående sida i denna tråd.

      Här är länken
      https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/5111/k
      w/ce-34878-0

      Här är en annan. http://www.gameskinny.com/irtng/playstation-4-error-code-ce-348
      78-0
      • 0
      Citerar Delikat_Rull_Tårta:
      Fler som har problem med gnisslnadet? när man siktar och skjuter så låter det förjävligt.


      L2 gnisslar i det som fasen. har inte gjort något åt det än men folk har löst det med antingen olja upp respektive trigger. Det kan även fungera att lossa lite på skruven som sitter på baksidan på den sida problemet sitter. Tydligen har Sony skruvat skruvarna lite för mycket.
      690min
      • 0
      hej mitt gamla ps4 pajade och har fått ett nytt av mediamarkt. hur gör jag för att få tillbaka alla mina spel som jag laddat ner anväder samma konto men finns inte ett skit måste jag gå med i plus igen innan spelen visar sig? tack på förhand ;)
      • 0
      Citerar tattooed85:
      hej mitt gamla ps4 pajade och har fått ett nytt av mediamarkt. hur gör jag för att få tillbaka alla mina spel som jag laddat ner anväder samma konto men finns inte ett skit måste jag gå med i plus igen innan spelen visar sig? tack på förhand ;)


      Vilka spel är det du inte kommer åt? PS+ spel? "Köpta" spel? Alla spel?

      Är det PS+ spel måste du vara betalande medlem. Är det även andra spel bör du kolla så att din nya PS4 är aktiverad som din primära PS4. Gå till Settings -> PSN -> Activate as Your Primary PS4 -> Activate.

      Funkar inte det kan då även prova att återställa dina licenser. Settings -> PSN -> Restore Licences -> Restore.
      Hard work has a future payoff. Laziness pays off now.
      • 0
      tack för tipsen men ringde ps4 supporten och dom fixa det åt mig ;)
      • 0
      • Bape
      • Bape
      Hej gott folk!

      Jag har en fråga angående försäljning av PS3. Nu är det så att jag köpt en del spel via PSN store. Jag vill att dessa spel ska vara inkluderade vid försäljning av Playstationet, hur ska jag gå tillväga för att spelen ska finnas kvar men att mina uppgifter och sådant försvinner?
      • 0
      Jag har ett drygt problem med Turtle beach px4 headsetet.

      Detta gäller PS3, jag får inget ljud när jag ska spela Killzone 3 när jag har kommit in i huvudmenyn av spelet, hör ingenting alls. Jag har läst manualet och gått genom allt steg för steg, registrerat den via bluetooth till konsolen, gjort så man hör via Digitalt (In) och fixat tillbehörs inställning så att PS3 känner av headsetet's trådlösa signal. Jag kan höra i spel som Black Ops II samt i PS3 Menyn hör jag ljud men inte i Killzone 3.

      I PS4 funkar headsetet helt utan problem i alla spel.

      Vad är felet?

      FIXAT FELET!
      • 0
      Hej!
      Mitt PS4 har börjat pipa något fruktansvärt. strax efter jag köpte det började den mata ut skivor och ville inte sluta (har rapporterats om här: http://www.gamereactor.se/nyheter/189484/Sony+visar+l%F6snin
      gen+f%F6r+skivspottande+PS4-enheter/

      Har hänt några gånger sen jag köpte den i Januari. Mailade då stället där den är köpt och berättade vad som hänt. Dem kunde ta in den och felsöka, men att jag skulle få stå för kostnaderna om de inte hitta något. Visste då inte att detta var ett känt problem så jag skickade inte in den.

      Men nu den senaste veckan har den börjat pipa o spotta ut skivor om vartannat (framförallt pipa). Den börjar även pipa fast den är avstängd. Piper även ett tag efter att jag dragit ur sladden.

      Någon som har fått ett PS4 utbytt för skivspottande eller pipande, eller båda? Har fortfarande garanti kvar och nu är ju Sony medvetna om problemet.
      • 0
      • Vebe
      • Vebe
      Citerar purre123:
      Någon som har fått ett PS4 utbytt för skivspottande eller pipande, eller båda? Har fortfarande garanti kvar och nu är ju Sony medvetna om problemet.


      Min PS4 började mata ut skivor, trots att det inte fanns en fysisk skiva i, den bara surrade och levde runt. Då var det bara att ta av en del av kåpan och justera en skruv, den som man använder för att göra manuella diskutmatningar med om konsolen dör. Det tog 3 minuter och man förlorar inte garantin.
      "We live on a placid island of ignorance in the midst of black seas of infinity, and it was not meant that we should voyage far.." - H.P. Lovecraft
      • 0

      För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!