Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 4 - Officiell tråd


Citerar -iLight:
Varför? Jo för att de sålde PS3 med förlust från början och överskattade draget efter varumärket Playstation.


Nej, det var priset som satte käppar i hjulet. När Slim kom sålde PS3 riktigt bra. Varumärket är inte problemet.
Men det gäller att hålla priset nere på PS4 om det ska gå bra för Sony nästa generation.

Den jag menade med aktien är att folk tror på företaget och den nya VD'n, dvs framtiden ser ljus ut. Man kan ju kallt räkna med att PS4 kan kopplas ihop med Sonys nya smartphones vilket kommer locka en hel del.
Men visst, säljer PS4 dåligt då är Sony illa ute. Men att Playstation skulle lägga ner helt tvivlar jag på, snarare att budgeten för Gaming minskas.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Nej, det var priset som satte käppar i hjulet. När Slim kom sålde PS3 riktigt bra. Varumärket är inte problemet.


Fast han har en poäng, något som jag själv sagt tidigare här i tråden, Sony har verkligen enorm tilltro till varumärket och lite för mycket sådan. Se bara på bristen på reklam inför PsV.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Se bara på bristen på reklam inför PsV.


Fast å andra sidan har aldrig marknadsföring varit Sonys starka sida. Vilket är synd i för sig.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Fast å andra sidan har aldrig marknadsföring varit Sonys starka sida. Vilket är synd i för sig.


Playstation 1 och 2 hade reklam och aktiv marknadsföring. Och se på deras kvalitativa reklamer med Kevin Butler eller Long Live Play-kampanjen. Dom är awesome på reklam, men värdelösa på att sprida den bortom typ hemsidor och liknande.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Jag har inte varit med så länge så jag har koll på reklamen för PS1 och PS2, men om man jämför reklamen jag har sett för X360 och PS3 så vinner MS den striden utan tvekan.

Rätta mig om jag har fel, men visst var det i samband med PS3 Slim som Butler var aktiv? Det var väl då PS3an sålde som bäst?

Tillagt 2012-03-02 01:49:
http://www.gameranx.com/updates/id/5333/article/playstation-4-is
-essentially-a-pc-in-terms-of-tech/
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Kevin Butler reklamerna är riktigt bra. Undrar varför de inte försöker få ut dem på TV eller liknande. Budgetåtstramningar?
  • 0
Hmm, PS4 kan få det svårt om Valve också släpper en konsol...
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Dött? Trots ryktet om ny hårdvara?
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Dött? Trots ryktet om ny hårdvara?


Finns inte mycket att säga om det
Ser ut att bli saftiga delar så det enda man kan egentligen spekulera om är "is it true?" eller "kommer jag ha råd?"
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Chockar alla på E3 med en release till julen 2012 med en prislapp på 4999kr.
Det hade varit något.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Chockar alla på E3 med en release till julen 2012 med en prislapp på 4999kr.
Det hade varit något.


Om så vore fallet hade jag efter att ha läst det gått ut i köket, fyllt ett glas mjölk, satt mig framför datorn, tagit en klunk... och i min förvåning sprutat mjölk på skärmen genom näsan
Ge inte så vackra och osannolika drömmar
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Väntar på officiella detaljer istället.
PSN:Kivi95
  • 0
Citerar Humanisten:
Ge inte så vackra och osannolika drömmar


Men så osannolikt är det kanske inte ändå?
För att de ska ens tjäna på att vara innan X720 som släpps till julen måste de vara MINST 6 månader före, annars är det inte lönt. Och det lämnar oss som senast i maj-juni. Det är ingen bra period att släppa en konsol, sommar och sol = mindre spel.
Så det ger oss julen 2012, eller tidigt 2013.
Annars tippar jag på att det blir tidig höst 2013.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Så det ger oss julen 2012, eller tidigt 2013.
Annars tippar jag på att det blir tidig höst 2013.


Gissar på tidigast hösten 2013.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Jag gissar på 4999kr.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Hoppas verkligen, att det kommer nå bra spel när konsollen kommer ut.

Tror inte det händer, men det sku va härligt med Kingdom Hearts 3 till releasen.
Take it Easy but do take it
  • 0
Tycker det är konstigt att KH3 inte har kommit tidigare
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Tycker det är konstigt att KH3 inte har kommit tidigare


De gör ju så sjukt mycket spin offs.
Take it Easy but do take it
  • 0
Gissar att ett fjärde Uncharted (om det kommer ett) anländer under konsolens första år.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Jag tror också nästa Uncharted kommer på PS4.
Eftersom Naughty Dog släpper sitt nya Zombie spel på PS3, och PS4 behöver tunga AAA-titlar i början.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Uncharted 4
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Uncharted 3 var en besvikelse så de får se till att skärpa sig till fyran. Ps4 måste verkligen göra något speciellt för att lyckas. Dock ser det ut som om de gör samma mosstag en gång till om man tror ryktena.
  • 0
Vilka rykten?
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar -iLight:
Uncharted 3 var en besvikelse så de får se till att skärpa sig till fyran. Ps4 måste verkligen göra något speciellt för att lyckas. Dock ser det ut som om de gör samma mosstag en gång till om man tror ryktena.
Besvikelse för vem dig? tala för dig själv, Förra årets bästa spel enligt många.
"I've made a huge mistake
  • 0
Citerar Marik:
Besvikelse för vem dig? tala för dig själv, Förra årets bästa spel enligt många.


Förra årets mest överskattade spel enligt folk som faktiskt bryr sig.

Tillagt 2012-05-22 18:54:
Citerar -iLight:
Dock ser det ut som om de gör samma mosstag en gång till om man tror ryktena.


Ryktena talar mera om motsatsen
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!