Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 4 - Officiell tråd


Nvm. Löst.
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Min bror spelade online innan idag, men nu när jag försöker så kommer jag inte in på PSN. Nere?
  • 0
mitt funkar kanon aldrig haft några problem ;) ni som har otur eller fel internet leverantör.
  • 0
Citerar tattooed85:
mitt funkar kanon aldrig haft några problem ;) ni som har otur eller fel internet leverantör.


Brukar inte heller ha problem med PSN. Men felet ligger hos Sony.

Anonymous Protection har satt upp en brandvägg, som Xbox tog hjälp utav för att få sina grejer att funka. Sony vägrar ta hjälp. Därför funkar det inte just nu.

https://twitter.com/anonymousuk2015

https://twitter.com/AskPlayStation

https://twitter.com/psn_updates (ej officiell PS twitterkonto, men uppdateringar angående psn iaf)
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar Halo Reach:
Min bror spelade online innan idag, men nu när jag försöker så kommer jag inte in på PSN. Nere?


PsN har haft det lite skakigt de sneaste dagarna då både Sony och Microsoft råkat ut för DDoS-attacker. Det ska vara på väg upp sedan igår senast jag hörde men kanske har vissa problem kvar.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
PsN har haft det lite skakigt de sneaste dagarna


På twitter säger folk att PSN inte funkat på över tre dagar.

Sony själva har sagt att det inte fungerat / varit problem över 48 h.

"Multiple networks, including PSN, have been affected over the last 48 hours."

http://blog.us.playstation.com/2014/12/27/playstation-network-upd
ate-3/#sf6590558
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar ICApåse:
Anonymous Protection har satt upp en brandvägg, som Xbox tog hjälp utav för att få sina grejer att funka.


Jag hittar ingen info om detta och har oerhört svårt att tro att Microsoft skulle tillåta en främmande tredjepart att pilla med deras nätverk. Info på detta tack utöver ett främmande Twitterkonto.

Tillagt 2014-12-27 22:28:
Citerar ICApåse:
På twitter säger folk att PSN inte funkat på över tre dagar.

Sony själva har sagt att det inte fungerat / varit problem över 48 h.

"Multiple networks, including PSN, have been affected over the last 48 hours."

http://blog.us.playstation.com/2014/12/27/playstation-network-upd
ate-3/#sf6590558


På min Twitter (från Sony) och andra nyhetskällor så har PsN varit delvis på väg online igen.

Kommer även åt PsN-butiken just nu när jag skriver det här.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Jag hittar ingen info om detta och har oerhört svårt att tro att Microsoft skulle tillåta en främmande tredjepart att pilla med deras nätverk. Info på detta tack utöver ett främmande Twitterkonto.


Ja, jag kan ju inte säga att det är sanning eller osanning. Utan detta är enbart vad jag sett på twitter.

Sony själva säger ju inte ett piss. Förutom generiska meddelanden som "vi är medvetna om att det är problem med tjänsten och vi arbetar med att få allt att fungera igen. Tack för erat tålamod" osv.

Jag kommer inte åt någonting på PSN. Har inte gjort det alls under hela dagen.

https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/237/se
ssion/L2F2LzEvdGltZS8xNDE5NzE1NjM1L3NpZC95WlRkQlphbQ%3D
%3D


"The PlayStation Network is currently: Offline."
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar ICApåse:
Jag kommer inte åt någonting på PSN. Har inte gjort det alls under hela dagen.

https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/237/se
ssion/L2F2LzEvdGltZS8xNDE5NzE1NjM1L3NpZC95WlRkQlphbQ%3D
%3D

"The PlayStation Network is currently: Offline."


Och jag petar runt i butiken och ser två vänner online på PsN. Mitt Xbox One kommer inte åt någonting alls utan säger att det är problem på Microsofts sida. Den visar inte ens mina pins.

Det märks dock att PsN är oerhört slött och instabilt (inte helt säkert att det connectar nästa gång jag startar maskinen ens), men jag inte helt såld på historien om hur ett par anonyma personer påstår sig ha räddat julen för Xbox och att allt är guld och gröna skogar medan Sony vägrar göra något.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
It's back!!
I live...again.
  • 0
Fungerat för mig hela dagen (nåväl, sedan kl 12.00 i alla fall).
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Usch vilken jävla noob ja är känner ja är men vart kan man lägga upp om man vill byta en x1:a mot en ps4:a?
Beer: The cause of, and solution to all of life's problems!!
  • 0
Har ju PS+ och drog därmed ner både Injustice och Secret Ponchos. Det sistnämnda ska ju gå att spela splitscreen, men när player 2 connectar, får välja sin karaktär (outlaw) så kommer sedan ett felmeddelande upp. Någon form av Error.


Måste BÅDA kontona ha PS+?

Som jag förstått så ska det ju räcka att EN har ps+.

eller är det olika från spel till spel?
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
  • Ikew
  • Ikew
Citerar ICApåse:
Har ju PS+ och drog därmed ner både Injustice och Secret Ponchos. Det sistnämnda ska ju gå att spela splitscreen, men när player 2 connectar, får välja sin karaktär (outlaw) så kommer sedan ett felmeddelande upp. Någon form av Error.


Måste BÅDA kontona ha PS+?

Som jag förstått så ska det ju räcka att EN har ps+.

eller är det olika från spel till spel?


Jag undrar samma sak.

När jag och tjejen ska lira Little big planet så kan vi inte komma åt Online delen för att hon kör på "guest" profil. Man ska väl inte behöva ha flera PSN+ konton på samma Playstation för att kunna lira multiplayer online!?

Det gick ju bra på Playstation 3.
En kuk kan vara max 12tum, sen är det en fot.
  • 0
Tänkte svara på det här med ps plus och allt det där ovan: Man behöver bara en användare med ps plus för att alla användare på ps4:an ska kunna köra online, det enda man måste göra är att se till att den användaren med ps plus har satt ps4:at till "Primary system", den användaren med ps plus är då ägaren av ps4:an, alla användare kan spela denna användares digitalt nedladdade spel och även spela online
  • 0
  • Ikew
  • Ikew
Citerar Havreflanet:
Tänkte svara på det här med ps plus och allt det där ovan: Man behöver bara en användare med ps plus för att alla användare på ps4:an ska kunna köra online, det enda man måste göra är att se till att den användaren med ps plus har satt ps4:at till "Primary system", den användaren med ps plus är då ägaren av ps4:an, alla användare kan spela denna användares digitalt nedladdade spel och även spela online


Det valde jag redan från början, och jag får ändå "unable to access online information for user" på "guest" kontrollen, och kan därför inte spela online så länge den kontrollen är igång.
En kuk kan vara max 12tum, sen är det en fot.
  • 0
Problemet med just Secret Ponchos löste jag, verkar vara ett problem med just det spelet. Jag var tvungen att avaktivera min innställning där jag valt mitt konto som "primary". Sedan aktivera det igen till primary. Då funkade det. Så lär vara någon sorts bugg. Men nu funkar det för mig.

Annars tror jag, som en del påpekat, att enbart EN behöver ha playstation plus på sitt konto. Men den andra spelaren kan nog inte logga in som gäst, utan måste göra ett eget PSN konto, alltså egen profil, sedan kan man spela två.
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Min hårddisk är full. Jag vill ha en större. Finns det ngn bra guide hur man gör? Jag har aldrig bytt en hårddisk i hela mitt liv...
  • 0
Citerar robekl345:
https://store.eu.square-enix.com/emea_europe/games/ps4/FINAL-
FANTASY-X-X-2-HD-Remaster-EN.php


Officiellt utannonserat

Köpte detta på PS3 men diggade det inte oturligt nog, är vanligen riktigt förtjust i RPG spel men detta föll mig inte i smaken. Det som sänkte spelet var fightingsystemet tycker jag.
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Bara för mig som inte Party Chat fungerar för? "Voice chat har stängts av pga NAT-restriktioner i nätverket" har aldrig haft det här problemet innan. Otroligt irriterande! Jag kan även inte gå med i partyn på COD: AW. Funkar gå med i party på Destiny men även där fungerar inte voice chat pga NAT-restriktioner

Sägas ska att jag hade tele2 som bredbandsleverantör men dem blev uppköpta av bredbandsbolaget. Och efter skiftet från tele 2 till bredbandsbolaget så har det krånglat som tusan. Ändå har jag precis samma utrustning sen innan?
  • 0
Citerar Pel2la:
Bara för mig som inte Party Chat fungerar för? "Voice chat har stängts av pga NAT-restriktioner i nätverket" har aldrig haft det här problemet innan. Otroligt irriterande! Jag kan även inte gå med i partyn på COD: AW. Funkar gå med i party på Destiny men även där fungerar inte voice chat pga NAT-restriktioner

Sägas ska att jag hade tele2 som bredbandsleverantör men dem blev uppköpta av bredbandsbolaget. Och efter skiftet från tele 2 till bredbandsbolaget så har det krånglat som tusan. Ändå har jag precis samma utrustning sen innan?


Pel2la det händer mig ofta när jag ska spela med brorsan. Vi får då båda stänga av våra playstation och sätta på dem igen. Då brukar det funka, annars får man försöka igen.



Mitt PS4 var defekt och spottade ut alla skivor. Skickat in det till service och Playstation support lovar att "dem ska skicka mail så fort dem mottagit konsolen och att det ska ta max 21 dagar tills man får den tillbaka". Det har nu gått 1 månad, ringde själv efter två veckor för jag var orolig att den kommit bort, men dem hade mottagit den och snubben snackade någon gojja om att "Ja men vi skickar inte ut mail om att vi mottagit föräns vi börjar kolla på felet". Någon som skickat in till service och kan säga hur lång tid det bör ta innan den är hemma? Väldigt trist att läga 7000 på spel, handkontroller och konsol och så är den trasig, så får man vänta i månader innan man får den tillbaka.... Sony har blivit riktigt dåligt...
  • 0
  • over
  • over
Nån som har koll på hur det funkar med ps+ och spel när man inte längre har PS+.
Jag har nämligen ps+ och har haft det 1 år o då samlat på mig en del spel, dock hade jag tänkte att avvakta med att uppdatera mitt ps+ då den går ut om ca 1 vecka.

Har för mig att om man inte betalar så försvinner spelen men så fort man börjar betala igen så får man tillbaka tillgången till spelen.

Stämmer detta, eller har jag fått det om bakfoten ?
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar over:
Nån som har koll på hur det funkar med ps+ och spel när man inte längre har PS+.
Jag har nämligen ps+ och har haft det 1 år o då samlat på mig en del spel, dock hade jag tänkte att avvakta med att uppdatera mitt ps+ då den går ut om ca 1 vecka.

Har för mig att om man inte betalar så försvinner spelen men så fort man börjar betala igen så får man tillbaka tillgången till spelen.

Stämmer detta, eller har jag fått det om bakfoten ?


Dina spel försvinner inte om du inte avinstallerar dem, dock kan du inte starta dem förens du har PS plus.

Även om du väljer att avinstallera spelen så kan du ladda ner alla ps plus spel som du tidigare "köpt" när du igen har playstation plus!

Tillagt 2015-01-21 23:11:
Kan för övrigt berätta att jag idag fick tillbaka mitt PS4. Tog cirka 20 dagar att få det servat. Dock ingen information över huvudtaget om vad som var fel eller liknande... Inga mail, inget brev eller telefonsamtal...

Sen kom hårddisken tillbaka rensad... Så lägg in era sparfiler på extern hårddisk, usb stick eller ladda upp ifall ni har ps plus om ni skickar in till service.... Utöver det så kunde jag inte aktivera konsolen som "main playstation" då det stod att jag redan registrerat ett annat playstation som main. Jag fick ringa supporten som avaktiverade "den gamla" så att jag igen kunde registrera mitt ps4 som main.
  • 0
Du fick inte en helt ny då?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!