Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 4 - Officiell tråd


Låg aktivitet i denna tråd men jag tänkte försöka ställa en fråga ändå:

Jag undrar om det behövs en hdmi premium-kabel för att kunna använda HDR när jag spelar?
  • 0
Citerar zamorano16:
Jag undrar om det behövs en hdmi premium-kabel för att kunna använda HDR när jag spelar?


Om du äger Pro (vilket jag antar att du gör, eftersom du postar i den här tråden) så har du en fullgod kabel i din ägo.
Angående HDR så är det något som inte alla spel stödjer, vissa har fått stöd via patch, andra har det från fabrik.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Citerar Jakkal:
Citerar zamorano16:Jag undrar om det behövs en hdmi premium-kabel för att kunna använda HDR när jag spelar?

Om du äger Pro (vilket jag antar att du gör, eftersom du postar i den här tråden) så har du en fullgod kabel i din ägo.
Angående HDR så är det något som inte alla spel stödjer, vissa har fått stöd via patch, andra har det från fabrik.


Jag har ingen PRO men HDR ska funka på vanliga ps4 också eller?
Citerar zamorano16:
Jag har ingen PRO men HDR ska funka på vanliga ps4 också eller?

Japp.

https://www.playstation.com/en-gb/get-help/help-library/system---hardware/sound---screen/ps4--how-to-get-hdr/

Står att man ska ha en "Premium HDMI cable", men det ska fungera med vilken HDMI-kabel som helst så länge den är så kallad "high speed". Bara att prova den du redan har.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Tack båda!
Vad finns det för bra local coop spel till ps4?
  • 0
Har någon här köpt ett PS4 Greatest Hits-spel från PlayStation Store? De spelen har en röd remsa längst upp på spelets fodral/ikon med texten Greatest Hits. Om man köper spelet, kommer man att ha den där röda remsan på spelets fodral/ikon (Greatest Hits) när man bläddrar bland sina spel i PS4-menyn? Eller kommer det att se "vanligt" ut, att fodralet/ikonen är utan den röda remsan med texten Greatest Hits?
  • 0
Chansade. Valde Yakuza Zero för 119 kr. Och... det är ingen röd budgetremsa på fodralet/ikonen! I PlayStation Store var det rött med texten Greatest Hits steg för steg, ända in i till den sista bekräftelsen av köpet, men nu när spelet är installerat ser det lika "vanligt" ut som mina övriga spel. Gud så skönt, kommer att köpa många fler Greatest Hits-utgåvor nu via PlayStation Store!
  • 0
Nu när PS5 närmar sig kan vi ju börja spekulera kring vilka spel som blir sista till denna fantastiska konsol. En nytt NBA Street eller NFS: Underground? Blir säkert något mycket otippat.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!