Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox One - Officiell tråd


Har blivit inbjuden av flertal olika personer till Preview program men lyckas inte komma in... Finns det något som gör att man inte kan få tillgång till det eller?
  • 0
Citerar williamcool:
Har blivit inbjuden av flertal olika personer till Preview program men lyckas inte komma in... Finns det något som gör att man inte kan få tillgång till det eller?


Om man har varit bannad i diverse spel. Det måste ha gått minst ett år efter att ban har lyfts.
  • 0
Är det någon mer än jag som upplever att vissa spel på skiva ibland fryser till, buggar eller rent av låser sig totalt? Har märkt detta med Far Cry 4 och Witcher 3 (patch 1.07). ibland får jag även försöka stara ett spel 2-4 gånger innan det faktiskt börjar loada skivan och man kommer in i spelet.. irriterande
  • 0
Har samma problem
  • 0
blir så på spel på hårdisken också för mig. Händer rätt sällan. men brukar isf bli att de fryser sig och låter konstigt, sen kraschar det
  • 0
Till alla som använder sig utav extern hårddisk och vill inte släpa på den eller har den liggande så kan jag rekommendera:

http://www.amazon.com/Collective-Minds-Drive-Enclosure-Front-Po
rts/dp/B00T76ZGDO


Fungerar riktigt bra, dock synd att den ej har plats för 3.5" utan endast 2.5"
"Because I could not stop for death- __________________________ He kindly stopped for me"
  • 0
Någon som är intresserad utav att bliägare till något av dessa spel? ;

GTA 5
Forza 5
Far Cry 4

Bytes mot andra xbox one spel

MVH
  • 0
Adda AndyKingz
Xbox one best
Mad Max-im just here for the gasoline
  • 0
Någon som vet hur man låser upp gargos i killer instinct gold?
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Då jag gick emot strömmen i umgängeskretsen och skaffade Xbox One istället för PS4 så är jag kort på digitala homiez. Adda Anzelele, för att lira allt mellan himmel och jord. (Har upptäckt EA access?!? Good stuff)

Diggar konsolen, upptäcker nya användbara saker hela tiden.
  • 0
Citerar Genera:
Då jag gick emot strömmen i umgängeskretsen och skaffade Xbox One istället för PS4 så är jag kort på digitala homiez. Adda Anzelele, för att lira allt mellan himmel och jord. (Har upptäckt EA access?!? Good stuff)

Diggar konsolen, upptäcker nya användbara saker hela tiden.


Grattis! Jag addar dig.
Tänk på att till Xbox One är det "Följer", så du behöver följa personen tillbaka för att ta del av den personens inlägg med mera!
  • 0
Citerar FloRic:
Är det någon mer än jag som upplever att vissa spel på skiva ibland fryser till, buggar eller rent av låser sig totalt? Har märkt detta med Far Cry 4 och Witcher 3 (patch 1.07). ibland får jag även försöka stara ett spel 2-4 gånger innan det faktiskt börjar loada skivan och man kommer in i spelet.. irriterande


Jag upplever hack i bluray-spelaren, då jag kollar på film. Det hackar lite till då och då
  • 0
Det verkar som om det är tråkiga nyheter för oss svenskar och övriga i Europa utom Irland angående Xbox One konsolen med Halo 5 tema.

Va in till min lokala GameStop butik idag och där påstår butikschefen som jobbade just då att den bara släpps exklusivt för GameStop i Irland här i Europa. Fick tydligen det bekräftat via ett mail som butikskedjan skickar till alla sina anställda runt om i världen. Jag som äkta Halo fan som definitivt ville ha den. Snacka om att det vart en klump i halsen...
  • 0
Citerar Bigest:
Det verkar som om det är tråkiga nyheter för oss svenskar och övriga i Europa utom Irland angående Xbox One konsolen med Halo 5 tema.

Va in till min lokala GameStop butik idag och där påstår butikschefen som jobbade just då att den bara släpps exklusivt för GameStop i Irland här i Europa. Fick tydligen det bekräftat via ett mail som butikskedjan skickar till alla sina anställda runt om i världen. Jag som äkta Halo fan som definitivt ville ha den. Snacka om att det vart en klump i halsen...


Låter väldigt konstigt att man visar det på TYSKA Gamescom och sedan släpps den inte i Tyskland? Tror inte riktigt på det.
  • 0
Citerar Danne89:
Låter väldigt konstigt att man visar det på TYSKA Gamescom och sedan släpps den inte i Tyskland? Tror inte riktigt på det.


Har väldigt svårt att tro det också. Men hur som helst så går inte Halo 5 temade konsolen att boka i Sverige än så länge. Så allt man kan göra är bara att vänta och se...
  • 0
Finns att köpa hos Game.co.uk, så hela UK verkar iallafall få den. Men detta vore galet, troligtvis deras största och mest efterlängtade special konsol och dom säljer det bara i UK!? Dom behöver sälja konsoler i Europa så varför inte använda sig av Halo 5 konsolen.
  • 0
Citerar Danne89:
Grattis! Jag addar dig.
Tänk på att till Xbox One är det "Följer", så du behöver följa personen tillbaka för att ta del av den personens inlägg med mera!


Soft, följer tillbaka

Btw, är det någon mer som upplever att kontrollen tappar kontakten med konsolen slumpmässigt? Händer inte tillräckligt ofta för att vara ett stort problem, men iallafall någon gång i timmen i genomsnitt. Batterierna är inte problemet.
  • 0
Citerar Genera:
Btw, är det någon mer som upplever att kontrollen tappar kontakten med konsolen slumpmässigt? Händer inte tillräckligt ofta för att vara ett stort problem, men iallafall någon gång i timmen i genomsnitt. Batterierna är inte problemet.


Har du uppdaterat kontrollen? Det gör du i Settings och du behöver en Micro-USB för det. Alltså en sån kabel som du laddar Android-telefoner med. Du får även med en 3 meter kabel om du köper play & charge kit.
  • 0
Citerar Danne89:
Har du uppdaterat kontrollen? Det gör du i Settings och du behöver en Micro-USB för det. Alltså en sån kabel som du laddar Android-telefoner med. Du får även med en 3 meter kabel om du köper play & charge kit.


Hm nej, visste inte att det var en grej? Men ska prova, tack för tipset!

Tillagt 2015-08-08 21:32:
Uppdaterad, hoppas det är löst
  • 0
Citerar Genera:
Hm nej, visste inte att det var en grej? Men ska prova, tack för tipset!


Det kom en patch till kontrollen i februari som ska avhjälpa problemet.
Jag har dock kvar problemet, men det händer inte lika ofta längre... Väldigt störande när det händer.
  • 0
Beslutsångest! Forza 5 eller horizon 2?!

Ni som har bägge,, vilken har ni roligast med? Vilken har bäst flerspelarläge? (Splitcreen)
  • 0
Någon mer som har Elder Scrolls Online till Xbone? köpte det för ett tag sedan av ren nyfikenhet.

Citerar Genera:
Beslutsångest! Forza 5 eller horizon 2?!

Ni som har bägge,, vilken har ni roligast med? Vilken har bäst flerspelarläge? (Splitcreen)


Personligen föredrar jag Forza 5. Horizon 2 är så... douchie och konstigt (och kul såklart). Sedan så har Horizon 2 ingen split-screen.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Genera:
Beslutsångest! Forza 5 eller horizon 2?!

Ni som har bägge,, vilken har ni roligast med? Vilken har bäst flerspelarläge? (Splitcreen)


Som Humanisten redan skrivit så stödjer inte Forza Horizon 2 någon split screen. Det är dock väldigt kul att turas om att köra.

Jag föredrar Horizon-serien framför Motorsport-serien. Tycker banracing blir långtråkigt och Horizon 2 är mycket snyggare än FM5 (FM6 ser hittills mycket bättre ut än 5:an).
  • 0
Citerar Genera:
Beslutsångest! Forza 5 eller horizon 2?!

Ni som har bägge,, vilken har ni roligast med? Vilken har bäst flerspelarläge? (Splitcreen)


Gillar du banracing så köp FM5, annars är Horizon 2 helt fantastiskt
  • 0
Tack för svaren! Blev FM5, mestadels för att det hade splitscreen (Tack för heads up). Kommer absolut bli FH2 senare också.

Antar att det bara är att sätta igång och gnida skitbilar i några timmar nu tills man har råd med något vettigt? (Precis som de flesta bilspel)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!