Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox One - Officiell tråd


Citerar chrilleman:
Hur fungerar bokningen av Gears of war ultimate? Får man alla 360spel på köpet och hur hämtar man dem etc?

Bara ladda ner dom där du hämtar alla andra 360spel.
Yeah!
  • 0
köpte destiny samt expansionspasset på amerikanska storen när det gick, tänkte övergå till svenska i samband med nya expansionen, vet någon om detta fungerar felfritt?

vad jag har förstått funkar det inte med alla spel

däremot funkade det med forza som köptes på amerikanska storen tillsammans med storm island dlc från svenska
  • 0
Citerar j4ken:
köpte destiny samt expansionspasset på amerikanska storen när det gick, tänkte övergå till svenska i samband med nya expansionen, vet någon om detta fungerar felfritt?

vad jag har förstått funkar det inte med alla spel

däremot funkade det med forza som köptes på amerikanska storen tillsammans med storm island dlc från svenska


bör funka
  • 0
Någon som sitter på några gaming lurar till xbox one och vill dela med sig av sina erfarenheter?

Köpte Xo Seven Pro igår på elgiganten för ca 1500. Är väl relativt nöjd. Frågan är om det är värt att uppgradera till den trådlösa varianten istället? Tänker på Stealth 500x och Elite 800. Någon som har synpunkter?
  • 0
Tänkte köpa ett Xbox One, ska man satsa på 1 TB eller klarar man sig på 500 GB?
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar The Frostexx:
Tänkte köpa ett Xbox One, ska man satsa på 1 TB eller klarar man sig på 500 GB?
Har 500gb som fylls av ca 10 spel, så vill du ha ett stort utbud så kan jag rekomendera med 1TB
  • 0
Citerar williamcool:
Citerar The Frostexx:Tänkte köpa ett Xbox One, ska man satsa på 1 TB eller klarar man sig på 500 GB? Har 500gb som fylls av ca 10 spel, så vill du ha ett stort utbud så kan jag rekomendera med 1TB


Är det 10 spel som du har på skiva och har installerat eller är det 10 hela spel från market?
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
  • Beer
  • Beer
Citerar The Frostexx:
Tänkte köpa ett Xbox One, ska man satsa på 1 TB eller klarar man sig på 500 GB?


Jag skulle köpa 500 GB och sen köpa en My pass port ultra 2 TB. Den laddar snabbare plus att man kan dra med hårddisken till pollarn och köra vidare!
  • 0
Citerar The Frostexx:
Tänkte köpa ett Xbox One, ska man satsa på 1 TB eller klarar man sig på 500 GB?

Tänk inte på hårddiskstorlek - välj det bundle du vill ha beroende på spel istället. Extern hårddisk fungerar galant!
  • 0
Citerar Danne89:
Citerar The Frostexx:Tänkte köpa ett Xbox One, ska man satsa på 1 TB eller klarar man sig på 500 GB?
Tänk inte på hårddiskstorlek - välj det bundle du vill ha beroende på spel istället. Extern hårddisk fungerar galant!


Fast det känns ju onödigt att lägga pengar på en extern HDD som tar utrymme om man kan slå till på 1 TB direkt, eller? Måste man installera alla spel, eller hur fungerar det?
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar The Frostexx:
Måste man installera alla spel, eller hur fungerar det?


Japp. Både PS4 och Xbox One har krav på att spelen ska installeras på HDD innan det kan startas. Exakt som på PC!

Extern HDD på Xbox One snabbar upp laddningstiderna. Därför är min inbyggda Xbox One HDD tom och allt är på den externa.
  • 0
Citerar Danne89:
Citerar The Frostexx:Måste man installera alla spel, eller hur fungerar det?

Japp. Både PS4 och Xbox One har krav på att spelen ska installeras på HDD innan det kan startas. Exakt som på PC!

Extern HDD på Xbox One snabbar upp laddningstiderna. Därför är min inbyggda Xbox One HDD tom och allt är på den externa.


Okej, tack! Finns det USB-ingångar på baksidan av konsolen? Man vill ju inte att det ska se fult ut med kabeldragningen.

EDIT: Det fanns det visst. Hur ska HDDn vara konfigurerad, FAT32?
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar The Frostexx:
EDIT: Det fanns det visst. Hur ska HDDn vara konfigurerad, FAT32?


Konsolen kommer formatera den själv bara du pluggar i den.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar The Frostexx:
Okej, tack! Finns det USB-ingångar på baksidan av konsolen? Man vill ju inte att det ska se fult ut med kabeldragningen.

EDIT: Det fanns det visst. Hur ska HDDn vara konfigurerad, FAT32?


Japp, finns på baksidan så den kan ligga gömd! Tänk på att konsolen endast stödjer USB3-hårddiskar.

Som Humanisten säger så är det bara att plugga in den så sköter konsolen resten.
  • 0
Citerar Danne89:
Japp, finns på baksidan så den kan ligga gömd! Tänk på att konsolen endast stödjer USB3-hårddiskar.


Jaha, det var synd. Jag har en extern hårddisk på drygt 1 TB som inte gör mycket nytta här hemma men den har bara USB 2.0.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Ngn som vet när man kan ladda ner övriga gears-spel när man har köpt ultimate edition?
  • 0
Tänk så kul Rare Replay kan vara trotts att dessa spel har bra många år på nacken
"Because I could not stop for death- __________________________ He kindly stopped for me"
  • 0
  • Beer
  • Beer
Har hört att Forza 6 inte har custom lobbys i multiplayer, att natt är bara på visa banor samt regn är också på visa banor, någon som har forza 6 redan nu som kan bekräfta?
Ifall detta stämmer så blir det inget forza 6 för mig!
  • 0
Citerar Beer:
Har hört att Forza 6 inte har custom lobbys i multiplayer, att natt är bara på visa banor samt regn är också på visa banor, någon som har forza 6 redan nu som kan bekräfta?
Ifall detta stämmer så blir det inget forza 6 för mig!


Kommer finnas "Private lobby", men inga custom lobbys där du kan köra custom gamemode https://www.youtube.com/watch?v=zTEXucH-Du8

Och bara några banor kommer ha nattracing och regn.
  • 0
Xbox One Elite Controller försenad eller?
27 oktober skulle den släppas och nu har flera butiker ändrat till november.

Komplett där jag hade förbokat min, säger att deras dosor inte kommer in förens 2 januari 2016...
  • 0
Citerar Danne89:
Xbox One Elite Controller försenad eller?
27 oktober skulle den släppas och nu har flera butiker ändrat till november.

Komplett där jag hade förbokat min, säger att deras dosor inte kommer in förens 2 januari 2016...


Står 2.jan.2016. Datumet är bekräftat.

Kollade på CDON och där står det Preliminärt releasedatum: 2015-11-02
  • 0
Jo. Men enligt Xbox support är det 27:e oktober den ska släppas, som planerat. Därför udda att datum ändrats överallt...
  • 0
Citerar Danne89:
Xbox One Elite Controller försenad eller?
27 oktober skulle den släppas och nu har flera butiker ändrat till november.

Komplett där jag hade förbokat min, säger att deras dosor inte kommer in förens 2 januari 2016...


Bokade också därifrån :/
Får ju hoppas att man är bland dom 87 första...

Tror inte MS har lyckas tillverka tillräckligt många kontroller för att mätta efterfrågan och att dom har valt att prioritera "Xbox One Elite"-bundlen eftersom den finns att köpa.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!