Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox One - Officiell tråd


Citerar Galdir:
Citerar Chrysis_ignita j oj XD
Alla sitter inte med 100 Mb, särskilt inte om du tänker unga studenter.
Kidsen med föräldrar som pröjsar javisst, äldre arbetande personer javisst.
Men igen är det ett dåligt system

Right, try again. I lund betalar jag runt 50 kr för 100 mb, tror de flesta studentstäder har samma erbjudande för sina studenter. Alla i Sverige har internet, det här är inget problem. Det kommer antagligen räcka med 0.5mbit bara för att logga in en gång om dagen.


Right try again.
Jag läser i Malmö där AF Bostäder inte existerar och studentbostäder är spridda med olika vilkor över stan. Vilket resulterat i att flertalet hyr bostäder från andra fastighetsägare och där ingår inte bredband. Dessutom får du tänka på att alla studentstäder inte är utformade som Lund. Lund är en gammal studentstad från 1600-talet som ändå har bostadsbrist.

Alla i Sverige har inte fast internet, för det är vad du talar om?
För tänker du på 3G eller 4G har det varit debatt under lång tid att operatörernas täckning inte stämmer. Konsumenter betalar för 3G/4G men hamnar i GSM när operatören lovat täckning.

Du har ingen aning om vad för täckning Microsofts konsol kommer behöva, eller vad exakt det är konsolen gör en gång per dag mot servrarna. Eftersom surprise surprise Microsoft kan inte svara på det heller.


Det är uppenbart hur lite de tänkt bakom detta beslutet.
Detta nedan är vad deras konsolevent handlade om
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Kb
WgUO-Rqcw

bedrövligt....
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Jag har svårt att tro att Microsofts strategi med avgifter för att spela spel hos kompisar kommer att hålla i EU. Med tanke på att till och med Steam är uppe i rätten just nu för att man inte kan sälja spel via deras tjänst så känns detta ännu mer tvivelaktigt. Det går emot vanlig konsumenträtt.
  • 0
Citerar -iLight:
Jag har svårt att tro att Microsofts strategi med avgifter för att spela spel hos kompisar kommer att hålla i EU. Med tanke på att till och med Steam är uppe i rätten just nu för att man inte kan sälja spel via deras tjänst så känns detta ännu mer tvivelaktigt. Det går emot vanlig konsumenträtt.


Kom ihåg att Steam har inte blivit fällda dock.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar -iLight:
Med tanke på att till och med Steam är uppe i rätten just nu för att man inte kan sälja spel via deras tjänst så känns detta ännu mer tvivelaktigt.

Whoa! Länk?
  • 0
Citerar Chrysis_ignita:
Allt EA visade under konventet var CGI. :/


Klart det var CGI, för så snyggt som det lilla jag sett var, kan det omöjligt vara i antågande av en ny generation.
  • 0
Citerar Aaandy:
Klart det var CGI, för så snyggt som det lilla jag sett var, kan det omöjligt vara i antågande av en ny generation.



Det tragiska är att allt var inte snyggt. Hur kan man släppa ful CGI.
EA Sports visar upp en "brand new engine" med bara CGI.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
  • Räv
  • Räv
Jag förhandsbokade en alldeles nyss. Ska bli så trevligt.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Chrysis_ignita:
Det tragiska är att allt var inte snyggt. Hur kan man släppa ful CGI.
EA Sports visar upp en "brand new engine" med bara CGI.


Underbart. Jag såg som sagt inte konferensen ens. Bra dock att de är ärliga...

Sedan läste jag också på Feber att EA kommer inte släppa FIFA i sin nya motor till PC, utan behålla den gamla.

http://www.eurogamer.net/articles/2013-05-22-fifa-14-on-ps4-and-
xbox-one-uses-the-fancy-new-ignite-engine-but-the-pc-version-doe
snt


Antagligen för att skapa ett mer sug efter konsolerna, samt att konsol-versioner alltid kostar mer än PC-spel.
  • 0
Citerar metroid_prime:
Smart av Sony att inte utannonsera vissa saker. Då får MS ta skiten även om det visar sig att Sony kör med samma fula knep.


Vad tänker du på då? De har redan förnekat always online och begagnade spel har de sagt att det är upp till utvecklarna.

Tillagt 2013-05-22 14:34:
Citerar Räv:
Jag förhandsbokade en alldeles nyss. Ska bli så trevligt.


Zavvi?
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
  • Z8er
  • Z8er
Kostnaden för att spela ett begagnat spel är kostnaden för spelet som Ms har via xbox Live (altså priset för spelet tex 500kr)

http://kotaku.com/you-will-be-able-to-trade-xbox-one-games-onlin
e-micros-509140825


Och för att använda tv tjänsten krävs att ett digital box är ihopkopplad med xboxen(Kommer heller inte funka i Sverige)

http://www.ign.com/articles/2013/05/21/xbox-one-live-tv-only-avai
lable-in-the-us-at-launch


Enligt mig katastrof, vi får helt klart hoppas på att dem tänker om på dessa punkter. Annars får det bli en Ps4 eller nya grafikkort till datorn.
'MoDJK
  • 0
Citerar Z8er:
Kostnaden för att spela ett begagnat spel är kostnaden för spelet som Ms har via xbox Live

http://kotaku.com/you-will-be-able-to-trade-xbox-one-games-onlin
e-micros-509140825

Och för att använda tv tjänsten krävs att ett digital box är ihopkopplad med xboxen(Kommer heller inte funka i Sverige)

http://www.ign.com/articles/2013/05/21/xbox-one-live-tv-only-avai
lable-in-the-us-at-launch

Enligt mig katastrof, vi får helt klart hoppas på att dem tänker om på dessa punkter. Annars får det bli en Ps4 eller nya grafikkort till datorn.


Hahaha va? Orimlig kostnad.

Och varför heter konsolen One om man måste ha ett tillbehör till?
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
  • Z8er
  • Z8er
Undrar jag med och som du säger man behöver ha fler enheter för att den ska fungera. Vilket får betydelsen The one Device låta rätt ironisk. Speciellt när man även prata om att man ska använda en tablet för att kunna styra den mm.

Xbox

X: ett kryss samt skarpt

Box: Fyrkantigt hårt, stabilt

ONE: Mjukt, runt

Och det går knappt att säga på ett vettigt sätt..
'MoDJK
  • 0
Citerar Aaandy:
Klart det var CGI, för så snyggt som det lilla jag sett var, kan det omöjligt vara i antågande av en ny generation.


Det var inte ens snyggt... Animationerna var hemska..,
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar putterman:
Och varför heter konsolen One om man måste ha ett tillbehör till?


One för att det är en maskin har allt man kan behöva; musik, spel, film, internet, etc. Känns som en rimlig förklaring!

Chrysis_ingita: Jag tror ärligt talat att det inte kommer krävas så mkt när man väl har kopplat upp. Vi snackar nog inte nedladdning av flera gb varje dag. De flesta som köper en sån konsol har internet och ser ändå till att den alltid är uppkopplad. Finns egentligen ingen fortsatt anledning till att diskutera det här förrän MS har visat mer. =) Tror det finns en möjlighet att de backar med det här.
  • 0
Citerar Galdir:
One för att det är en maskin har allt man kan behöva; musik, spel, film, internet, etc. Känns som en rimlig förklaring!


Fast TV-funktionen fungerar ju inte om man inte köper ett tillbehör. Resten klarar min PS3 också.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar properskillz:
Ska ju ändå gå att köpa och sälja begagnade spel, så har nog inget mot det. Lite tråkigt för spelbutikerna bara - men dom borde ha stängt igen för längesen i vilket fall. Har inget mot always online heller. Om internet mot all förmodan skulle gå ner så kan man ju bara dela ut det från mobilen istället.


Skämtar du? Folk som får för sig att göra det ska bannas, utan någon kompromiss överhuvudtaget.

Citerar properskillz:
Inte så schyst att jämföra med ett pc-spel rakt av. Förväntade man sig att de nya konsolerna skulle prestera som en gamingdator så var man ju verkligen ute och reste. 2013 borde alla förstå att man inte kan få 15000:- hårdvara för 4000:-


Vid varje tidpunkt en konsollansering skett så har spelen varit i paritet, om inte snyggare än det som oftast finns till PC.

Citerar properskillz:
Det är ändå en ny konsol, och det känns i mina ögon bara rimligt att den anpassas efter "framtidens" teknologi. Såg folk på IGN gnälla över att den inte har komponent-utgång. Känns ungefär som samma grej som att klaga på always online. "Jag vill köpa morgondagens teknik, varför kan jag inte använda den med gårdagens?"


Det där var en oerhört dum analogi.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Folk som klagar på alltid uppkopplad... Vartfan bor ni?

Sällan att internet är nere i 24 timmar, någonsin.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Citerar Alexis:
Folk som klagar på alltid uppkopplad... Vartfan bor ni?

Sällan att internet är nere i 24 timmar, någonsin.


*Suckar*
Bara korkat att tro att det bara handlar om man har internet eller ej
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Bara korkat att tro att det bara handlar om man har internet eller ej


How about give me a single reason why it's so bad instead of cryin' 'bout it then.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Citerar Alexis:
Folk som klagar på alltid uppkopplad... Vartfan bor ni?

Sällan att internet är nere i 24 timmar, någonsin.


Handlar egentligen inte bara om man har internet eller ej. Med en alltid uppkopplad maskin så får spelutvecklarna mer kontroll över sina spel, med att t ex tvinga på spelarna uppdateringar. Många av oss gillar t ex att en bugg i ett spel gör så att man kanske kan få en Achievement lite lättare, eller att man kanske föredrar version 2.0 över t ex version 3.0 m.m.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Tack för en bra förklaring Sparda! Okej, då blir väl problemet lite större antar jag.

Tillagt 2013-05-22 17:46:
Angry Joe snackar om the big reveal. Han är angry alright.

https://www.youtube.com/watch?v=9ekOtn7L1N0
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Citerar Alexis:
Folk som klagar på alltid uppkopplad... Vartfan bor ni?

Sällan att internet är nere i 24 timmar, någonsin.


Vänersborg Mitt internet är nere i några dygn några gånger per år
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
http://www.sweclockers.com/nyhet/17057-xbox-one-innehaller-sva
gare-grafikdel-an-ps4


Det känns verkligen som MS bryr sig mindre om hardcore-gamers och mer om casuals eller nåt.

Tillagt 2013-05-22 17:53:
Citerar Z8er:
Kostnaden för att spela ett begagnat spel är kostnaden för spelet som Ms har via xbox Live (altså priset för spelet tex 500kr)

http://kotaku.com/you-will-be-able-to-trade-xbox-one-games-onlin
e-micros-509140825


Jävla giriga pajasar.
Glory to Arstotzka!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!