Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox One - Officiell tråd


Har ingen xbone så vet inte om det fungerar på samma sätt men till ps4 kan man iaf ladda ner spelet efter att du köpt det i ps store på t ex mobilen eller datorn. Har man då inte så mycket tid att spela så är det nedladdat o klart när man väl sätter sig för att spela
  • 0
Hallå! Har precis köpt en Xbox One och undrar om någon annan upplevt problem med att inget händer när man klickar A på handkontrollen trots att den fungerar? Problemet är alltså inte handkontrollen i sig utan snarare "länkarna" eller knapparna man klickar på. Första gången det hände var redan under setupen. Jag kunde välja språk, upplösning m.m men när jag klickade på mitt WiFi så hände inte ett skit trots upprepade försök att gå tillbaka i menyerna. Efter en omstart så gick det. Nästa gång var vid installationen av Forza Horizon 2 (jag hade då även uppdaterat systemet). Trots att det kom upp "Redo att starta" så hände inget. Inte ens efter fullständig installation. Återigen var en omstart lösningen. Och som sagt, det är inte handkontrollen det är fel på för jag får respons på skärmen även då det blir fel.

Frågan är alltså om det rör sig om en bugg som kommer att fixas eller om det helt enkelt är något skit med boxen. Blir inte ett dugg förvånad för jag lyckas alltid välja måndagsex
Man vinner inte en silvermedalj, man förlorar guldet!
  • 0
Citerar laban005:
Har ingen xbone så vet inte om det fungerar på samma sätt men till ps4 kan man iaf ladda ner spelet efter att du köpt det i ps store på t ex mobilen eller datorn. Har man då inte så mycket tid att spela så är det nedladdat o klart när man väl sätter sig för att spela

Ställer man Xbox One på standby läge så kan du ladda ner spelet med Smartglass eller via hemsidan xbox.se/com. Då laddar Xbox One ner det, klappat och klart när du är hemma efter jobbet. Och så laddar den ner uppdatering om de finns tillgänglig. Fungerar nog ungefär likadan gissar jag på.

Citerar Gibby:
Hallå! Har precis köpt en Xbox One och undrar om någon annan upplevt problem med att inget händer när man klickar A på handkontrollen trots att den fungerar? Problemet är alltså inte handkontrollen i sig utan snarare "länkarna" eller knapparna man klickar på. Första gången det hände var redan under setupen. Jag kunde välja språk, upplösning m.m men när jag klickade på mitt WiFi så hände inte ett skit trots upprepade försök att gå tillbaka i menyerna. Efter en omstart så gick det. Nästa gång var vid installationen av Forza Horizon 2 (jag hade då även uppdaterat systemet). Trots att det kom upp "Redo att starta" så hände inget. Inte ens efter fullständig installation. Återigen var en omstart lösningen. Och som sagt, det är inte handkontrollen det är fel på för jag får respons på skärmen även då det blir fel.

Frågan är alltså om det rör sig om en bugg som kommer att fixas eller om det helt enkelt är något skit med boxen. Blir inte ett dugg förvånad för jag lyckas alltid välja måndagsex

Har du provat att uppdatera handkontrollen med usb kabel?
"Because I could not stop for death- __________________________ He kindly stopped for me"
  • 0
Misstänkte det Aurahead då har ni det tipset från mig, alla som har svårt att få tiden att räcka till spel, ladda ner från jobbet eller dylikt och slipp åtminstone tråkiga nedladdningar när ni väl vill spela
  • 0
Citerar Aurahead:
Har du provat att uppdatera handkontrollen med usb kabel?


Nej det har jag faktiskt inte provat och det kan ju vara värt ett försök förstås även om jag inte tror att felet är i handkontrollen. Tack för tipset!
Man vinner inte en silvermedalj, man förlorar guldet!
  • 0
Någon som använder Stereo Headset Adapter? Man måste då ha hörlur med 1x3.5mm kontakt för att få både ljud och mick. Jag har 1x3.5mm + USB så den kommer inte att passa. Men funderar om någon har och kan ge en liten recension?
"Because I could not stop for death- __________________________ He kindly stopped for me"
  • 0
Hej,

Orkar inte leta igenom tråden, men har nyss skaffat ett Xbox One och tycker priserna såklart är dyra. Kan någon vara snäll och förklara hur man ska göra för att köpa från den amerikanska marknaden? Paypal funkar inte har jag förstått
Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker!
  • 0
Är det bara jag som har problem med vissa onlinefunktioner som friends list och liknande?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Är det bara jag som har problem med vissa onlinefunktioner som friends list och liknande?


Varit problem hela dagen. Dem jobbar på det (nej, du är inte ensam)
"If you don't say what you think then you kill your unborn self."
  • 0
Hejsan, orkar inte läsa igenom ca 80 sidor för ett svar så jag ställer säkert en fråga som redan har besvarats. Kommer den gamla trådlösa nätverks adaptern från 360 funka till Xbox One??
Rättvisa är när alla har det lika jävla dåligt...
  • 0
Citerar Andreswe:
Hejsan, orkar inte läsa igenom ca 80 sidor för ett svar så jag ställer säkert en fråga som redan har besvarats. Kommer den gamla trådlösa nätverks adaptern från 360 funka till Xbox One??


Finns inbyggt. Och var inbyggt redan på de senaste 2 (3?) 360-modellerna.
"If you don't say what you think then you kill your unborn self."
  • 0
Citerar hebbe94:
Finns inbyggt. Och var inbyggt redan på de senaste 2 (3?) 360-modellerna.


Tack då vet jag
Rättvisa är när alla har det lika jävla dåligt...
  • 0
Är det någon som brukar handla spel från tyska Amazon?
  • 0
Har ni börjat slita på era kontroller?
Min vänstra stick börjar bli rätt len o sliten... de där sköna räfflade taggarna har börjat försvinna
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Citerar Teddycore:
Har ni börjat slita på era kontroller?
Min vänstra stick börjar bli rätt len o sliten... de där sköna räfflade taggarna har börjat försvinna


Hur länge har du haft kontrollen?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Teddycore:
Har ni börjat slita på era kontroller?
Min vänstra stick börjar bli rätt len o sliten... de där sköna räfflade taggarna har börjat försvinna


Jag kan rekomendera t.ex. kontroll freaks. Nä men sånna där(va ska man kalla det?) Själva tumgreppet? Det finns sådanna man kan köpa i alla fall och sätta på sticksen. Dom förbättrar på måga olika sätt.
  • 0
Citerar williamcool:
Är det någon som brukar handla spel från tyska Amazon?


Nej, men jag brukade handla från Amazon.uk.
Nu blir det mest WowHD och en del digitalt from the uk marketplace.

Citerar Teddycore:
Har ni börjat slita på era kontroller?
Min vänstra stick börjar bli rätt len o sliten... de där sköna räfflade taggarna har börjat försvinna


Nja, förutom taggarna på spakarna så är min i ganska fint skick.
De försvinner nog ganska snabbt, gjorde på mina 360-kontroller också.
Men spakarna får gärna vara lena för min del.
"If you don't say what you think then you kill your unborn self."
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Teddycore:Har ni börjat slita på era kontroller?
Min vänstra stick börjar bli rätt len o sliten... de där sköna räfflade taggarna har börjat försvinna

Hur länge har du haft kontrollen?

Haft den sen Sverigelanseringen i början av september va de va.
Asså de är ju inget fel på den men taggarna är borta
Jag gillade dom för att de blev ett skönare grepp. Men gummi blir ju lätt utslitet...
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
  • J
  • J
Jag skaffade nyligen EA access till Xboxen men hittar inte BF4. Samtliga andra spel finns tillgängliga. Är BF4 inte tillgängligt i Sverige eller måste jag gå någon annan väg än valvet för att hitta? Tacksam för hjälp
  • 0
Ska vara tillgängligt här i Sverige. Testat söka på BF4 på marketplace och se vad som händer om man går den vägen?
"If you don't say what you think then you kill your unborn self."
  • 0
  • J
  • J
<Borttagen>
  • 0
Citerar williamcool:
November update http://www.totalxbox.com/82077/xbox-one-november-update-detai
ls-custom-backgrounds-new-tv-trending-and-twitter-options/


Trevligt! De konstanta uppdateringarna gör en verkligen nöjd med sitt köp (av xbox one).
"If you don't say what you think then you kill your unborn self."
  • 0
jag har då BF4 via EA-acess iaf.
  • 0
Att fjärrstyra Xbone-Youtube via iPaden är ganska najs faktiskt.

Citerar Teddycore:
Haft den sen Sverigelanseringen i början av september va de va.
Asså de är ju inget fel på den men taggarna är borta
Jag gillade dom för att de blev ett skönare grepp. Men gummi blir ju lätt utslitet...


Jag har haft mitt Xbox One sedan maj tror jag och spakarna är i toppskick fortfarande för mig.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!