Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Nintendo 3DS - officiell tråd


Väntar med 3DS, dels till jag har råd att punga ut ett par, tre tusen på underhållning och dels tills dom riktigt intressanta titlarna finns ute.

Men jao, jag är lite sugen på den där "ny konsol"-känslan. ;)
Livet är som en golfboll: Efter en lång serie hårda slag ligger man där i ett hål i marken
  • 0
Längtar efter att få sniffa i kartongen
GT: sir erik89, högst gamerscore i Sverige på Xbox one
  • 0
Så har man 3DS i handen. Mycket snyggare och mindre än väntat
Har hittills bara myst i menyerna och skapat Mii:s. Ska dock prova Ridge Racer och The Sims nu. Intryck på bloggen senare.
Hellre redlös än brödlös, triumferade lilla grisen och läste bibeln baklänges för de osnutna grannungarna.
  • 0
Sitter med en 3Ds nu och spelar Street Fighter
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
om man köper en 3ds får man med spypåsar eller måste man köpa dom själv? ;)
  • 0
Citerar BubbeZ:
om man köper en 3ds får man med spypåsar eller måste man köpa dom själv? ;)


Tror de flesta inte behöver. Har spelat oavbrutet i över en timme, utan problem
Hellre redlös än brödlös, triumferade lilla grisen och läste bibeln baklänges för de osnutna grannungarna.
  • 0
Citerar Nintendomania:
Citerar BubbeZ:om man köper en 3ds får man med spypåsar eller måste man köpa dom själv? ;)

Tror de flesta inte behöver. Har spelat oavbrutet i över en timme, utan problem


Full 3d? Vilket spel?
GT: sir erik89, högst gamerscore i Sverige på Xbox one
  • 0
Jag får ont i huvudet, men faan va nice det är med 3D
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
Ska bara ladda upp den lilla skönheten så att den är klar att användas.
  • 0
Citerar ecdsds:
Full 3d? Vilket spel?


Mestadels Ridge Racer. Upplever ingen huvudvärk eller ont kring ögonen.
En liten underlig känsla infinner sig medan jag spelar och några minuter efteråt. Dock ingen värk eller illamående.

Mina intryck finns här:

http://www.gamereactor.se/blog/nintendomania/189264/
Hellre redlös än brödlös, triumferade lilla grisen och läste bibeln baklänges för de osnutna grannungarna.
  • 0
Var hittar man sin Friend code?
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Siegfried:
Var hittar man sin Friend code?


Gå in på Friend-listan (finns högst upp i huvudmenyn, symboliserad av en smiley).
Skapa en profil (du måste först ha skapat en personlig Mii). Följ sedan anvisningarna. Din Friend-Code kommer sedan stå på din profil.
Hellre redlös än brödlös, triumferade lilla grisen och läste bibeln baklänges för de osnutna grannungarna.
  • 0
Någon som köpt en väska som kan rekomenderas? Såg i förbifarten att gamestop hade en för 99 om jag inte såg helt fel. Uppfatade dock inte om den var funktionell etc. Nintendomainias såg ju rätt bra ut men jag vet inte om jag pallar köpa hela det packet. Övriga förslag?
GT: sir erik89, högst gamerscore i Sverige på Xbox one
  • 0
Är det bara jag som älskar face raiders?
  • 0
Face raiders är riktigt kul och så japansk sjukt påhitt. Ar korten är också roliga. Uppdaterade 3ds:en och såg 3D videon och jag längtar tills man kan ladda hem små 3D filmer m.m

Tänk att få ladda hem super mario 1 med 3D Får det att vattnas i munnen bara ja tänker på tanken
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
Hejsan gott folk. Jag är lite småsugen på att köpa ett 3ds. Får dock en allergisk reaktion över priset. Det är komiskt. Vissa affärer har kampanjer nu i början , 2500 får man ge. Kikade ign.com´s videorecension där den fick hyffsad kritik. De tyckte dock att utropspriset på 250 dollar ( 1658 kr med dagens kurs ) !!!! var för högt. JAG MENAR VA FAAAAN, varför är det så jävla dyrt i Sverige för?

Hursomhelst, till frågan. Om jag importerar ett 3ds från USA, kan jag då spela spel inköpta i Sverige?

Ha en trevlig helg
Enjoy Whisky dear friend - Friend, their Whisky enjoy
  • 0
Citerar maaden:
Hursomhelst, till frågan. Om jag importerar ett 3ds från USA, kan jag då spela spel inköpta i Sverige?


Nej, det tror jag inte. Nintendo 3DS är regionlåst.
"Did you think a little thing like the end of the world was gonna do me in?"
  • 0
Citerar Dark urban:
Ska vi tro denna nyheten kostar det 101 dollar att tillverka en 3DS. Det blir ca 15 dollar mer än vad DSI kostar som lanserades 2009.


Haha, typiskt Nintendo

Så har man köpt Street Fighter. Helt klart snyggaste spelet hittills och med mest imponerande 3D-effekter.
Hellre redlös än brödlös, triumferade lilla grisen och läste bibeln baklänges för de osnutna grannungarna.
  • 0
Ja det har varit så sedan Virtual Console och dess 100kr för Nintendo 64 spel..

It's time for PS VITA!!!
  • 0
Citerar daniel_1995:
Ja det har varit så sedan Virtual Console och dess 100kr för Nintendo 64 spel..


För att inte tala om 80 kr för SNES-spel
Men jag förlåter Nintendo. De är bäst iaf
Hellre redlös än brödlös, triumferade lilla grisen och läste bibeln baklänges för de osnutna grannungarna.
  • 0
Citerar maaden:
Hejsan gott folk. Jag är lite småsugen på att köpa ett 3ds. Får dock en allergisk reaktion över priset. Det är komiskt. Vissa affärer har kampanjer nu i början , 2500 får man ge. Kikade ign.com´s videorecension där den fick hyffsad kritik. De tyckte dock att utropspriset på 250 dollar ( 1658 kr med dagens kurs ) !!!! var för högt. JAG MENAR VA FAAAAN, varför är det så jävla dyrt i Sverige för?

Hursomhelst, till frågan. Om jag importerar ett 3ds från USA, kan jag då spela spel inköpta i Sverige?

Ha en trevlig helg


2300kr med ett spel: UK Import och då fungerar det med spel från Svergie ochså.

http://www.shopto.net/3DS/HARDWARE/3DSHW04-Nintendo%203D
S%20Cosmos%20Black%20with%20Ghost%20Recon%20Shadow%
20Wars.html


finns ochså för 2200kr med ett spel: http://www.game.co.uk/lowdown.aspx?lid=13891&cm_sp=3DS-_-to
pnav-_-3DS
PSN:Kivi95
  • 0
GT: sir erik89, högst gamerscore i Sverige på Xbox one
  • 0
Citerar Nintendomania:
Gå in på Friend-listan (finns högst upp i huvudmenyn, symboliserad av en smiley).
Skapa en profil (du måste först ha skapat en personlig Mii). Följ sedan anvisningarna. Din Friend-Code kommer sedan stå på din profil.


Och koppla upp sig mot internet.
"Our place in the world, should it be as small as we stand, or as large as we desire?" / Talor (från Mouse Guard!)
  • 0
Har fått ett riktigt gott intryck av 3DS efter att testat den i några timmar Fast har bas en undran. Är det någon mer som har ett "klick" i joysticken? Börjar bli lite orolig. Kan ju vara så att den klickar för att den inte är inkörd. Men skulle vara tråkigt ifall man får fel på den redan efter första dagen..
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!