Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Nintendo 3DS - officiell tråd


Citerar Yumipon:
Snabb fråga, finns det någon som helst enkel lösning för att föra över bilderna från de båda skärmarna i en Nintendo DS/3DS till en större bildskärm av något slag (såsom TVn eller datorns bildskärm)? Antar att det inte går, tyvärr. : (


Nej.

Tillagt 2013-02-18 01:57:
Citerar Trog:
Citerar Danne89:Jag tänkte om det var något parental restriction på 3DS eller nåt? Vem orkar sitta och tanka ner efter 23, när man ska upp tidigt och jobba...

Det är en parental restriction. Och eftersom NoE-kontoret ligger i tyskland så måste eShopen följa deras lagar om digitala köp. Dvs, bara efter en viss tid.


Fast det där är ju ren bullshit från Nintendo. Går du in på Wii Shop Challen går det utmärkt att kolla på pegi18-spel.
  • 0
Den kommande Fire Emblem versionen av XL ser riktigt fet ut!
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
  • 0
Citerar Illusiondude:
Den kommande Fire Emblem versionen av XL ser riktigt fet ut!


Indeed, funderar starkt på att byta upp mig.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar ZchmeKko:
Indeed, funderar starkt på att byta upp mig.


Brutalt härligt att inte ha skaffat någon 3DS ännu.
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
  • 0
Citerar YTSHC:
Citerar Yumipon nabb fråga, finns det någon som helst enkel lösning för att föra över bilderna från de båda skärmarna i en Nintendo DS/3DS till en större bildskärm av något slag (såsom TVn eller datorns bildskärm)? Antar att det inte går, tyvärr. : (

Nej.


Aww, jag hatar när magkänslan har rätt. : (
Nu var det dags igen...
  • 0
Laddade ner Monster Hunter-demot. Helvete. Jag hade redan tidigare lovat mig själv att inte köpa det, eftersom jag dels har det på Wii och dels så finns det ju inget online på 3DS:en. Men fyfan vad härligt det är! Passar perfekt på handheld, skulle sitta fint på t ex längre bussresor..
  • 0
Citerar Grodorna:
Laddade ner Monster Hunter-demot. Helvete. Jag hade redan tidigare lovat mig själv att inte köpa det, eftersom jag dels har det på Wii och dels så finns det ju inget online på 3DS:en. Men fyfan vad härligt det är! Passar perfekt på handheld, skulle sitta fint på t ex längre bussresor..


Det är värt att köpa den till 3DS, då man får mycket mer än vad Wii versionen hade.
tror det var över 50 monster att jaga och exakt alla vapen finns.

sen så kommer 3DS versionen få en Online patch/App senare i japan.
Dock måste man ha en Wii U och en lan adapter.

mer info om det finns här.

http://www.siliconera.com/2013/02/21/monster-hunter-3-ultimate-
patch-lets-3ds-version-play-online-using-wii-u
gihh iht bahk!!
  • 0
Det är riktigt synd att inte fler använder sig av Streetpass-funktionen. Var i Köpenhamn i helgen och passade på att ta med min 3DS. Hela dagen gick jag runt med den i sleep mode i jackfickan. Lite förvånad blev jag allt när jag kom hem och såg att jag inte hade träffat på en enda Mii. Då hade vi ändå gått flera vändor längs Ströget samt varit i en hel del affärer.

Har träffat på en ynka Mii sedan jag skaffade 3DS i julas, och det var på Malmö C för några månader sedan. Trist som sagt.
Ted Hinterleithner / Gamereactor
  • 0
Vart brukar ni i tråden handla spel? Synd att spel är så dyrt, särskilt Nintendo-spel, här i Sverige.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar Cress:
sen så kommer 3DS versionen få en Online patch/App senare i japan.
Dock måste man ha en Wii U och en lan adapter.


Det blir en dag-ett-patch här. Har jag hört iaf. Eller åtminstone så ska den inte dröja.

Citerar Grodorna:
Vart brukar ni i tråden handla spel? Synd att spel är så dyrt, särskilt Nintendo-spel, här i Sverige.


Amazon.co.uk <-- Najs
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
Amazon.co.uk <-- Najs

Jo det är riktigt nice. Spelen landar ju på runt 250 spänn, inkl frakt. Sjukt billigt för splitternya spel. Enda minuset är väl att man får vänta ca 1/1,5 vecka innan man får spelen, men väl värt det för en fattig student.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Den väntan är helt klart nästan halva priset. Ibland går det ovanligt snabbt, typ 2-3 dagar.
I just dont know what went wrong
  • 0
Orkar inte kolla igenom hela tråden, men skulle vad härligt att ha lite svenskar i min Friend List. Vad har ni för Friend Code?
Min är 0774-5585-3124. Säg till om ni addar mig!
  • 0
Citerar Grodorna:
Orkar inte kolla igenom hela tråden, men skulle vad härligt att ha lite svenskar i min Friend List. Vad har ni för Friend Code?
Min är 0774-5585-3124. Säg till om ni addar mig!


Har lagt till dig! Min Friend Code är 5386-7300-0562. Feel free vem som helst att adda, tycker också att det hade varit skoj men lite fler folk här från GR på vännerlistan. Tyvärr känns den där Friend Code-tråden rätt död så jag antar att det är bättre att ta det här. 3DS-intresset här på sidan verkar inte vara tillräckligt stort för två trådar dessvärre.


Luigi's Mansion 2 gets glow in the dark cover

Riktigt coolt!
Ted Hinterleithner / Gamereactor
  • 0
Vet verkligen inte hur jag ska göra; köpa ett av de sista sex exemplaren av Pikachu XL på webhallen eller hoppas att Charizard XL kommer till Sverige.
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
  • 0
Citerar Teddan:
Luigi's Mansion 2 gets glow in the dark cover

Riktigt coolt!


Hade hellre viljat att anti-stress bollen gällde i EU
jävla Game som tog det.

Dock fick jag ju mitt spel för 78kr på Webhallen med lite rabatter jag hade där. Så jag är nöjd ändå
  • 0
Någon som beställt från Webhallen och som inte fått sitt spel skickat idag?
  • 0
Bokade ifrån electroworld i måndags men dem har inte skickat de än
  • 0
Citerar NoReaction:
Bokade ifrån electroworld i måndags men dem har inte skickat de än


Verkar som åtkomsten på spelet är litet. Webhallen verka ha fått in väldigt få spel.
Det finns inte ens i alla butiker eller på lagret ens.
  • 0
Citerar dinskugga:
Verkar som åtkomsten på spelet är litet. Webhallen verka ha fått in väldigt få spel.
Det finns inte ens i alla butiker eller på lagret ens.


Oj, det verkar märkligt. Bokade ganska sent (förra veckan tror jag) från Discshop och fick spelet idag.
Ted Hinterleithner / Gamereactor
  • 0
Kanske självaste Mario som varit i farten här...
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Beställde också Luigis Mansion 2 från electroworld och dom förväntas få spelet i lager den 17/4 , bähdrövligt.
Bara slutet på början
  • 0
jag avbokade ifrån electroworld och köpte ifrån cdon istället, fick hem mitt i tisdags
  • 0
Citerar Cavve:
Beställde också Luigis Mansion 2 från electroworld och dom förväntas få spelet i lager den 17/4 , bähdrövligt.


Samma här, thats bullshit
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
2 veckor kvar tills Fire Emblem Awakening. Har aldrig varit så pepp inför ett spel i hela mitt liv
Nizyo om sina romanser i Mass Effect: "Tryckte Liara i 1an, Tali i 2an"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!