Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

FFXIII: Är Vanille utvecklingsstörd?


Jag har ingen förhoppning om att få ett officiellt svar på frågan men under mina hittills 15 timmar med spelet(lär nog inte bli fler) har jag funnit tillräckligt med empiriskt material för att övertyga mig själv om att svaret på frågan är: JA! Som f-n!
Har personligen alltid gillat FF-spelen och håller sjuan och nian som två av mina allra bästa spelupplevelser. Men FFXIII kan jag fan inte med, särskilt inte om jag får för mig att jämföra dialogen med det spel jag spelade senast innan, nämligen Heavy Rain.
Och som om det inte hade varit nog med en icke-engagerande dialog och sedermera ihålig handling, genom allt detta måste man dras med den genomvidriga karaktären Vanille.
En flicksnärta som tar livet med en klackspark. Problemet är bara att den klacksparken träffar dig i ansiktet varje gång hon öppnar truten för att pipa fram hjärndöda repliker i en aldrig sinande skit-ström. Hon behöver inte ens prata för att man som spelare ska ta ett strypgrepp i luften framför sig. Men det hjälper inte. Hon fortsätter att andas och stöna och tralla och svänga med händerna när hon springer.
Jag är ledsen, men jag tror inte SquareEnix vet vad som engagerar spelare längre, i alla fall inte i västvärlden där vi inte har en kultur som genomsyras av fnittrande lolitas.
Nog med galla spilld här, jag har startat en Facebook-grupp som heter "Stödgruppen för oss som avskyr Vanille i FFXIII". Jag gillar inte Facebook, men jag hatar Vanille mycket mer. Så om du känner som jag, visa hur du känner.
  • 0
Skulle vara bra om du skrev ditt "hat meddelande" i den riktiga FF13 tråden istället för att lägga upp en helt ny tråd bara för att du tycker en karaktär i ett spel är jobbig..

Here you go http://www.gamereactor.se/forum/?forum=2&thread=122445&pag
e=1
They've done studies, you know. 60% of the time, it works every time. - Brian Fantana
  • 0
Det är ju trots allt ett japanskt spel.
Åk i taxi homofil! http://www.homosaurus.se
  • 0
En söt tjej som springer omkring och stönar låter jäkligt positivt i min mening.
Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
  • 0
Citerar Halfwaybeef:
Skulle vara bra om du skrev ditt "hat meddelande" i den riktiga FF13 tråden istället för att lägga upp en helt ny tråd bara för att du tycker en karaktär i ett spel är jobbig..


Möjligt, men det här var menat som ett enskilt inlägg och kändes minst lika relevant som andra liknande trådar som fokuserar på en viss aspekt av ett spel.
  • 0
Diskussionen har stängts av en moderator med motiveringen:
Yay, en tråd för varje karaktär, vilken underbar ide! Eller... nej... vad händer? GET AWAY FROM ME! /zwqase