Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Skräck


Vilken bana i ett spel tycker ni är läbbigast? Jag säger (jag har knappt kört skräckspel) kapitel 18 i uncharted drakes fortune. Du går runt i en tysk gammal bunker med en usel ficklampa och en 60 år gammal (värdelös) k-pist. Mot dig har du en jäkla massa små ettriga zombier med smak för upptäckar biff (alltså du).
Shit happens. Oh, realy?
  • 0
Kapitel 1 i Dead Space tycker jag är läskigt även om jag har klarat ut spelet tre gånger Man går runt i ett trappområde men små blinkande lampor i taket och helt plötsligt dyker det upp en stor necromorph som försöker slita dig i stycken.
  • 0
Bli jagad av en Shoggoth i Dark Corners of the Earth, har slagit allt lirat hittils.

Hotellet i Vampire the Masquerade Bloodlines, även om de flesta banor i det spelet har en sjukligt skön atmosfär.
Ett spel är inte Next-Gen förrens det har Realtime Shadows, ps. jag diggar verkligen inte nya GR.
  • 0
museet i condemned har aldrig i hela mitt liv varit så jävla skräckslagen som då
Yoko Ono är en asiat. Asiater är folk från asien. -Lurkman
  • 0
Dark Corners of the Earth är läskigt.
Gamers may debate what is a "feature" and what is a "bug", but to programmers the difference is obvious. A "bug" is a feature you can revert, while a "feature" is a bug you can't fix.
  • 0
Silent Hill 2 när det gäller psykologisk skräck, Project Zero när det gäller ren skräck.

Sedan är de huvudlösa männen som springer med bomber i händerna och skriker "AHHHHHHHHHH!" i Serious Sam jäkligt läskiga.
Varför läser du här? Läs mina bloggar istället!
  • 0
Silent Hill och Resident Evil (dom första till PS1) tyckte dom var jävligt läskiga när jag var i 15års åldern men spelade båda spelen på nytt på min PS3 och dom var inte lika vifriga längre, höll dock på att skita på mig ett par gånger!
Min negativa KDR är din positiva KDR!
  • 0
Citerar theDman:
Silent Hill 2 när det gäller psykologisk skräck, Project Zero när det gäller ren skräck.


Vi verkar bli skrämda av samma saker för det här är precis vad jag tänkte skriva.
  • 0
Shalebridge Cradle i Thief III är rätt mysig.

Underjord's banorna i Stalker

En del banor i Severance Blade of Darkness även om det inte är skräck har de en skön atmosfär.


Svårt att komma på fler när man tänker efter...
Ett spel är inte Next-Gen förrens det har Realtime Shadows, ps. jag diggar verkligen inte nya GR.
  • 0
Silent hill 1 till Ps1 är ju fortfarande lika vidrigt otäckt nu som det var då..
Går det så går det..
  • 0
Jag ändrar mig nog till Ravenholm i Half Life 2. Iallafall biten där man möter fast zombies. Dom vanliga zombiesarna är bara en rolig zombieslakt med diverse gravitations påverkade saker saker.
Shit happens. Oh, realy?
  • 0
Trådskaparen verkar knappt ens veta vad ett horror/skräck spel är...
  • 0
Då jag inte lirar skräckspel, så säger jag "teeeeeeh Ravenholm!", som definitivt är det roligaste och läskigaste jag spelat på 2000-talet. Första gången jag hörde "The Fast Ones" som skrek så var jag nära att skita på mig. Tittade omkring mig, hörde hur det klättrades och skreks överallt, så slog något mig bakifrån, vände mig om och svimmade nästan. Där stod 2-3 stycken som skrek emot mig, aldrig blivit så rädd. Lite bly fixade saken, men det var fortfarande extremt läskigt!
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Luigi's Mansion! (y)

Nää, men har inte spelat några direkta skräckspel på ett tag. Men jag vet att jag tyckte att Resident Evil: Code Veronica X var lite läskigt när det släpptes.
  • 0
Man har väl hoppat till när Alma bestämmer sig för att spöka lite.

'Peppra ungen med bly, för faen!' är det första som dyker upp i huvudet.
I lol'd
  • 0
Herregud säger jag bara. Att ens Half life 2 nämns här inne är pinsamt.

Några skräck/horror spel som ÄR CREEPY

Resident evil 1 & 2
Silent hill 1 & 2
Clock tower
Haunted mansion
Fatal frame
Call of Cthulhu
Alone in the dark ( de första)
Forbidden siren
D
M.fl
  • 0
Jag är ingen jättefantast av läskiga spel, men ett som jag tycker var läskigt är Alan Wake.
  • 0
Amnesia... Spelet är GALET läskigt Fortfarande inte kört färdigt det xD
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
Penumbra: Black Plague och Amnesia: The Dark Descent var läskiga från början till slut.
  • 0
Det flesta banorna i Condemned: Criminal Origins och Condemned 2: Bloodshot är ganska så läskiga. Två av världens tveklöst läskigaste spel
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
För mig är 3e persons skräck helt utdött, det kan inte mäta sig mot fps skräck.

i 3e person's spel gömmer man sig bakom en person medan i ett fps så är man personen.
Ett spel är inte Next-Gen förrens det har Realtime Shadows, ps. jag diggar verkligen inte nya GR.
  • 0
Det blir någ den första episoden i Alan Wake när man är på väg till fyren.
Sen när man kommer in i en stuga och bli inlåst där av en Taken (som skuggvarelserna heter). När två tv sattes på när man var inlåst där och man såg en öga som att tvn glå på mig. Det ser ut som ögat kollar överallt i stuggan och man kunde höra att någon säga "Die, die, die, die, die, die, die." och sen börjar skratta helt galen.

Där var den bästa skräck delen jag någonsin spelat igenom.
"This is the tale of a man who pierces the fate of a universe ruled by an endless cycle of violence."
  • 0
Silent Hill 2.

Fruktansvärt att gå omkring på sjukhuset och höra skrik och ljud.
Sometimes we don't do things we want to do, so that others won't know we want to do them
  • 0
Alla banor jag spelat i Condemned. Jag tror bara att jag tagit mig igenom kanske 3 banor, sedan blir det för mycket. Då springer jag in i ett hörn, sätter mig i fosterställning och vaggar fram och tillbaka tills de hemska känslorna försvinner.
Mr. Rubik, Mr. Rubik...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!