Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Legend Of Zelda: Skyward Sword


Tänkte precis gå in och nämna samma sak! Härligt, det förtjänar dem verkligen!
  • 0
Och Zelda är ett spel som verkligen småsäljer för evigt. (som tex StarCraft) Det är många som vill spela igenom spelet någon gång men inte vara vid släpp. Se bara på Twilight Princess osm fortfarande kostar runt 400:- efter 5 år. Varför kostar det så mycket? För att det fortfarande säljer! Samma sak kommer ske med Skyward Sword.
"Our place in the world, should it be as small as we stand, or as large as we desire?" / Talor (från Mouse Guard!)
  • 0
Hur i hela friden är det meningen att man ska lyckas ta röda rupees från de fåglar som flyger runt med såna i klorna?
Man tar ju bara stryk om man flyger in i dem.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Citerar Jakkal:
Hur i hela friden är det meningen att man ska lyckas ta röda rupees från de fåglar som flyger runt med såna i klorna?
Man tar ju bara stryk om man flyger in i dem.

Man kanske lär sig något senare i spelet?
"Our place in the world, should it be as small as we stand, or as large as we desire?" / Talor (från Mouse Guard!)
  • 0
Citerar texmex8:
tekniken i Wii funkar inte alls och Remote Plus är faktiskt en katastrof. Önskar att jag aldrig köpte mig ett Wii, önskar att äckel gubbarna på Nintendo gör nästa Zelda med handkontroll istället.

Det känns verkligen inte alls som om man har svärdet i sin hand, alla rörelser är ju totalt inprorgramerade


Håller med till viss del. Striderna känns lite röriga när fienderna kan blocka och det krävs ett uns av strategi.
Snart klar med andra templet och har fortfarande inte fått till snitsen när det kommer till att hugga fiender på motsatt sida från svärd/sköld/armpansar. Dels laggar tekniken lite och man har inte många millisekunder på sig att utföra svingen när man ser en öppning och dels så registrerar inte alltid svingen den vinkelrörelse man vill få till när tiden att utföra den på är minimal. Det blir mest ett frenetiskt fyllesvingande som studsar mot fienden.

Tillagt 2011-11-29 11:57:
Citerar Guendolin:
Man kanske lär sig något senare i spelet?


http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Jag tänkte dela med mig av några referenser till tidigare Zelda spel jag hittat.
Spoiler:I skyn finns det en ö som liknar stubbarna man krymper sig i på Minish Cap och bossrummet i tredje templet liknar det där tornet man väljer räls på i Spirit Tracks.

Inga jätte spoilers men ändå!
"Det finns dagar då Fantomen lämnar djungeln och åker in till stan för att hämta senaste numret av Gamereactor" (Gammalt Djungelordspåk)
  • 0
Bråka inte nu om det där med hur mycket tid man har att spela och skit. Sjävklart ska man nörda och spela som fan. Och jag skäms för hur lite jag spelar. Men har man jobb eller annat skit att göra så blir det så. Inget av det är fel. Och att säga en sak här betyder inte att det det inte stämmer bara för att man just säger det här.

Ska försöka spela lite idag men. Annars väntar jag tills fredag. För praktiken är slut imorgon, yay! Men sen så kommer julstressen...

dinskugga -
May the ki be with you...
  • 0
Då har man klarat ännu ett Zeldaspel. Och visst var det ett mycket bra sådant, MEN. Spelet är för mig precis det jag fruktade att det skulle vara - en smärre besvikelse. Jag kan heller inte sätta fingret på exakt vad som inte når upp till önskad nivå, men jag misstänker att det beror på mig själv snarare än på spelet.

Jag har helt enkelt inte samma lyriska besatthet inför att spela vidare som jag tidigare haft, och trots att jag ändå spenderat drygt 30 timmar med spelet känns det som om något fattas i äventyret som funnits i tidigare spel.

Extra varning för stor spoiler

För övrigt, Spoiler:är det bara jag som tycker att spelet i slutet inte har en stringent logik? Vet inte om ni diskuterat detta i tråden, men i spelets slutskede, när Demise återuppväckts, hur kan man då logiskt sett framtiden vara helt oförändrad? Borde inte Demise under tiden som passerat ödelagt världen?
  • 0
Citerar Crank:
För övrigt, Spoiler:är det bara jag som tycker att spelet i slutet inte har en stringent logik? Vet inte om ni diskuterat detta i tråden, men i spelets slutskede, när Demise återuppväckts, hur kan man då logiskt sett framtiden vara helt oförändrad? Borde inte Demise under tiden som passerat ödelagt världen?


Logiskt sett Ja, Spoiler:men hur skulle det vara att inte kunna fortsätta spela och göra sidequests och annat kul efter att man har besegrat Ghirahim
  • 0
Ägt Wii i några månader, endast pga av Zelda, men efter denna besvikelse ska allt ut på försäljning lagom till Jul!.
KO
  • 0
Va?
May the ki be with you...
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar texmex8:
Ägt Wii i några månader, endast pga av Zelda, men efter denna besvikelse ska allt ut på försäljning lagom till Jul!.


You be crazy!!
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar texmex8:
Ägt Wii i några månader, endast pga av Zelda, men efter denna besvikelse ska allt ut på försäljning lagom till Jul!.



Hoppas du säljer till någon som uppskattar det då.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Elgiganten är sega; dröjer två veckor till innan jag får mitt ex, men efter fem års väntan kan väl några extra veckor kvitta..
Though heavily outnumbered, our hero manages to take control over the turntables. Once more the groovy sounds of disco music is heard in the lil' big city!
  • 0
Har de slut i lager då eller? För mig var de inte sega.
  • 0
Klarade 6:e templet igår. Spelat i ca 28 timmar. Jag hoppas jag har minst 20 kvar.

Det är jäkligt härliga sidequests förresten! Gillar särskilt den med hon som förvarar item för en. Kul att det finns olika val också, så nästa genomspelningen kan man prova det andra sättet.
  • 0
Åh herrejävlar... Vilka jävla retards... Hur jobbar sånna här folk i spelindustrin? Jag orkar inte ens involvera mig men vill bara låta er höra denna idioti.
http://gonintendo.com/?mode=viewstory&id=167509
May the ki be with you...
  • 0
Citerar Masked monk:
Åh herrejävlar... Vilka jävla retards... Hur jobbar sånna här folk i spelindustrin? Jag orkar inte ens involvera mig men vill bara låta er höra denna idioti.
http://gonintendo.com/?mode=viewstory&id=167509


G4 är inte så kända för deras djupa, ingående journalistiska material. Det är typ bara Adam Sessler som är den enda vettiga på sajten.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Klarade det igår kväll! fixade alla piece of heart, alla gratitude points och alla goddess cubes Tog 48 timmar.

Spoiler:Någon som provat hero mode än?
  • 0
Bara jag som känner abstinens att varva det igen nu direkt efter man klarat det? Nackdelen med att spel är för bra är tomheten man känner efter man har klarat det
  • 0
För er som klarat ut det!

Spoiler:Vill inte klaga på spelet men var det bara jag som blev lite besviken på att spelet innehöll två eldtempel och massvis med sand men INTE varken mörker eller is?
Art is not ink on paper, characters made of stone nor visions of a calm world. No, Art is nothing less than ONE HELL OF AN EXPLOSION!
  • 0
Citerar Rahelon:
Spoiler:


Spoiler: Mörker fanns det ju i Ancient Cistern, men visst var det synd att det inte fanns is eller snö.
"Did you think a little thing like the end of the world was gonna do me in?"
  • 0
Citerar Lundiez:
Bara jag som känner abstinens att varva det igen nu direkt efter man klarat det? Nackdelen med att spel är för bra är tomheten man känner efter man har klarat det


känner likadant!
  • 0
Klarade precis ut det. Fantastiskt spel i min mening! För egen del tycker jag att Zelda serien går i rätt riktning. Dock så känner jag en tomhet efter att ha klarat ut det, hur länge ska man behöva vänta nu på att nästa del ska komma?
  • 0
Citerar Pel2la:
...hur länge ska man behöva vänta nu på att nästa del ska komma?

Över 3 år (bara).
May the ki be with you...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!