Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Legend Of Zelda: Skyward Sword


Hade samma problem på bläckfiskmonstret. Upp med svärdfanskapet!

Tillägg: Jag kommer inte ihåg en enda låt tror jag...

Tillägg 2: Men jag har å andra sidan haft spelet på ganska låg volym.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Citerar NintendoPutte:
Exakt! Kontrollen vägrar lyda när man lyfter svärdet...

Ett tips när man ska lyfta svärdet, man behöver inte hålla upp armen, bara peka kontrollen uppåt och håll den stilla.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Är det någon mer än jag som har grova problem med kontrollen?

Jag har nästan klarat spelet och tycker hittills att spelet är grymt bra. Kontrollen fungerade i början och kontrollen följde mina rörelser riktigt bra till och med, men idag så har den blivit helt konstig och fungerar inte alls, siktet flyger överallt och svärdet till exempel är inte ens i närheten av att följa mina rörelser. Har kollat youtube, google och liknande efter andra med samma problem men inte kommit fram till något konkret lösning. Har limited edition kontrollen (den guldiga med inbyggd wii motion plus)

Jag har bytt batteri, startat om min konsol, försökt centrera siktet FLERA gånger och syncat om kontrollen ett antal gånger, har också testat att ta ut nunchucken men inget verkar fungera. Skulle uppskatta lite tips på hur jag ska få den att fungera igen
  • 0
Jag har haft liknande problem med kontrollen. Hade du läst ett par sidor bak så hade du sett det (menar inget illa med det - internet gör det så lätt att feltolka ). Det kändes som exaktheten försvann och nu reagerar inte dosan (jag har en vanlig wii-dosa med en tredjepartsmotionplus) när jag ska höja upp svärdet eller hoppa när jag klättrar. Jag vet tyvärr inte vad som är felet så att...hmm. Ville bara säga att du inte är ensam.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Aj då! det fungerar verkligen inte att spela alls längre, håller jag t.ex. upp svärdet kan det peka snett neråt höger/vänster och så vice versa. Pilbågen funkar någorlunda ifall jag centrerar ett par gånger, flyga sin fågel är helt omöjligt och allt detta hände helt random :´( Jag är precis i slutet av spelet dessutom.
  • 0
Citerar Wii Löver:
Aj då! det fungerar verkligen inte att spela alls längre, håller jag t.ex. upp svärdet kan det peka snett neråt höger/vänster och så vice versa. Pilbågen funkar någorlunda ifall jag centrerar ett par gånger, flyga sin fågel är helt omöjligt och allt detta hände helt random :´( Jag är precis i slutet av spelet dessutom.


Det är ju just typiskt att när du närmar dig slutet så ska spelet gå sönder. Jag vet inte själv vad som är felet då jag själv inte har stött på det när jag spelar. Men har du kollat om det kan vara något med sensorstaven. Har du bara problem med Zelda-spelet eller är det med andra spel också?
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Citerar swedish_jedi:
Citerar Wii Löver:Aj då! det fungerar verkligen inte att spela alls längre, håller jag t.ex. upp svärdet kan det peka snett neråt höger/vänster och så vice versa. Pilbågen funkar någorlunda ifall jag centrerar ett par gånger, flyga sin fågel är helt omöjligt och allt detta hände helt random :´( Jag är precis i slutet av spelet dessutom.

Det är ju just typiskt att när du närmar dig slutet så ska spelet gå sönder. Jag vet inte själv vad som är felet då jag själv inte har stött på det när jag spelar. Men har du kollat om det kan vara något med sensorstaven. Har du bara problem med Zelda-spelet eller är det med andra spel också?


Kontrollen funkar helt normalt så länge den inte använder sig av wii motion plus. Har ju tyvärr bara ett spel som använder sig av det så kan inte jämföra heller
  • 0
Tycker faktiskt att soundtracket var ganska svagt i det här spelet. Den enda låten jag minns riktigt bra är Groose´s låt, som är riktigt awesome. Annars var det ganska tomt på musikfronten tycker jag.
  • 0
Wii Löver: Testa att släck alla lampor och dra för fönstren. Ibland när jag spelat Wii Sports Resort har jag varit med om att IR-senosorn studsar på tända lampor och fönster, vilket gjort att Wii Sports Resort trott att jag hållit kontrollen rakt mot TV:n när jag egentligen hållit den snett mot ett fönster, eller liknande.

Har dock inte haft några som helst problem med Skyward Sword.
  • 0
Citerar Danne92e:
Wii Löver: Testa att släck alla lampor och dra för fönstren. Ibland när jag spelat Wii Sports Resort har jag varit med om att IR-senosorn studsar på tända lampor och fönster, vilket gjort att Wii Sports Resort trott att jag hållit kontrollen rakt mot TV:n när jag egentligen hållit den snett mot ett fönster, eller liknande.

Har dock inte haft några som helst problem med Skyward Sword.


Ska testas direkt efter skolan imorgon, tack för tipset
  • 0
Det hjälpte lite faktiskt att släcka ner och dra för persiennerna men det funkar fortfarande inte med vissa saker som man vill göra med svärdet. :/
  • 0
Okej, då vet jag faktiskt inte vad det kan bero på... Kontakta Bergsala kanske!
  • 0
Den senaste veckan så har det sakta smygit sig på en obehaglig känsla. Zelda är död för mig. Handhållningen och den obefintliga svårighetsgraden i dem senaste spelen har blivit för mycket. R.I.P.

Jag kommer dock besöka dem tidigare spelen lite då och då för att påminna mig om hur fantastisk denna serie en gång var.
Gamer FL <3
  • 0
Jag har spelat detta tillsammans med min flickvän sporadiskt de senaste månaderna, klarat det en gång och nu håller vi på att försöka hitta alla Gratitude Crystals åt Betraux. Det som är så bra är att det går faktiskt utmärkt att spela detta "co-op". Jag håller nunchuken i min vänsterhand och hon wiimoten i sin högra

I vilket fall så märkte jag att Thunder Dragon ber en att komma tillbaka efter man hjälpt honom, något jag helt missade i min första spelrunda. En flygtur till Levias och tillbaka sen går jag och pratar med draken igen, och det var ju en kul överraskning man får av honom Om någon mer än jag missat det så för all del, stick dit och kolla upp det
Det måste vara jobbigt att sova, man är ju så trött när man vaknar
  • 0
Citerar zimpa_link:
Det som är så bra är att det går faktiskt utmärkt att spela detta "co-op". Jag håller nunchuken i min vänsterhand och hon wiimoten i sin högra

Fiffigt. Men låter jobbigt.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Klarade precis ut spelet! 65 timmar underbara timmar! Definitivt ett mästerverk och det tredje bästa spelet i serien. Lite plus och minus:

MINUS:

- förstår inte varför alla hypar sista templet? snarare den sämsta av alla tempel i spelet (ingen boss)
- vissa låtar är dåliga
- bara en stad - kunde vart mer under himlen
- man möter om bossar, minibossar
- bossarna kunde vart fler och bättre designade (jämför med TP)
- kunde vart fler öar i himlen
- hubbvärlden funkar men vill ha Hyrule och friheten tillbaks!
- bara tre världar att utforska
- fi pratar för mycket


PLUS
- jag vill bo i skyloft
- karaktärerna (zelda, ghirahim, drakarna, demise, groose, etc etc)
- atmosfären
- magin
- spelbarheten
- storyn
- många sidequests
- alla tempel är fantastiska
- grafiken
- det mesta av soundtracket är bra
  • 0
Måste säga att det här spelet är helt awesome och min favorit spel till Wii. Kontrollen funkar faktiskt kan jag säga jämför med Gamespot som gav spelet 7.5/10.

Säker på att Nintendo antingen gör en The Legend Of Zelda: Skyward Sword 2 eller ett annat spel med WM+!
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar Wii64:
Måste säga att det här spelet är helt awesome och min favorit spel till Wii.


Smaken är som baken, butt still. Har du ens spelat andra Wii-spel? SS är ett av de sämsta Zelda-spelen.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
Citerar Wii64:Måste säga att det här spelet är helt awesome och min favorit spel till Wii.

Smaken är som baken, butt still. Har du ens spelat andra Wii-spel? SS är ett av de sämsta Zelda-spelen.


Jodå, har spelat massor med underbara spel till Wii men det här är min favorit.
  • 0
Citerar Trog:
SS är ett av de sämsta Zelda-spelen.


Varför tycker du det?
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar Solid91:
Varför tycker du det?


Att hugga med Wiimoten är onödigt, och något spelet inte behöver. Knappt ingen story alls förutom i sista timmen av spelet. Innan man kommer dit handlar allt bara om "gå dit, gör det, samla grejjer". Väldigt liten värld, tråkig återanvändning av områden.
I just dont know what went wrong
  • 0
Nja, håller inte med riktigt. Visst, det har sina brister (ovan) men det du nämner är inte brister. Kontrollen var hur skön som helst och storyn e utav de bästa i serien. Det finns mellansekvenser efter varje tempel, alla sidequests, plus början och slutet. Fast jag vet vad du menar, man hade mycket frågor under spelets gång men alla besvarats i slutet med härliga twister: Spoiler poiler:gamlingen och impa är samma person, Zelda är Hylia reborn och i slutet när Demise säger att en reinkarnation av honom kommer att hemsöka alla (Ganondorf).

Spelet var perfekt storymässigt.
  • 0
Jag har nyss gjort en Machinima som handlar om Groose, från Skyward Sword såklart. Jag tänkte att det hade varit kul om fler Zelda-Fans såg den och den här tråden handlar om Skyward Sword så jag tänkte att jag kunde länka den här. Hoppas ni tycker om den.
http://www.youtube.com/watch?v=eaQTl_XBR2A
"Fuzzy pickles!"
  • 0
Jag är lite kluven över storyn i Skyward Sword. Spelet är bra på att etablera, bygga upp och spinna vidare mytologin som finns i de tidigare Zelda-spelen. Det var en shysst bakgrundshistoria. Och i slutet fick i en del svar och en del frågor vi själva får spekulera kring.

Det däremot storyn i spelet brister på är det faktum att världen och karaktärerna är ganska tråkiga. Det fanns inte mycket att utforska på marken, Skyloft var trist och byborna likaså. Hade gärna uppskattat fler intressanta bifigurer och lite fler byar att utforska.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!