Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Street Fighter + Tekken Crossover (OT)


Det blev inget Capcom vs. Namco eller Namco vs. Capcom, däremot blir det Street Fighter X Tekken och Tekken X Street Fighter. Mitt under Street Fighter-panelen på ComicCon i San Diego kommer Tekken-producenten Katsuhiro Harada in och stjäl shown genom att avslöja de två spelen. Ett utvecklat av Capcom, och det andra utvecklat av Namco.

Det Capcom-utvecklade spelet, SFXT, kommer att ha samma design som Street Fighter IV. En mer tecknad stil i 2D. Däremot kommer det Namco-utvecklade TXSF att vara en 3D-figher och spela som just Tekken-spelen gör. De båda spelen kommer släppas till Playstation 3 och Xbox 360. Förvänta er dock inte spelen på ett tag, då Capcom håller på med Marvel vs. Capcom 3 för tillfället.

Fighting-fans go nuts!

http://kotaku.com/5595524/street-fighter-x-tekken-unveiled-as-ca
pcoms-next-fighting-game-crossover
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Jag är enbart ett fan av Tekken-serien (har aldrig ens testat SF), och tycker det här är sjukt häftigt. Kan tänka mig hur sinnessjukt coolt det måste vara för spelare som är fan av båda spelserierna.

Ser verkligen fram emot detta. Eftersom jag själv spelar Tekken-spelen kommer jag antagligen att köpa spelet som är baserat på Tekken 6-spelmotorn.
  • 0
Citerar Logos:
Ser verkligen fram emot detta. Eftersom jag själv spelar Tekken-spelen kommer jag antagligen att köpa spelet som är baserat på Tekken 6-spelmotorn.


Samma här, jag har aldrig riktigt fallit för 2D-fighters.
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Lite av en nördig dröm har besannats. (Namco X Capcom räknas inte)

Jag kommer definitivt köpa båda spelen då jag är ett stort fan av båda franchises. Kommer bli hur jävla kul att mixa och matcha fighters från båda serier.

Nu blev ju MvC 3 lite mindre intressant dock, haha.
  • 0
Citerar Chaos Spirit:
Nu blev ju MvC 3 lite mindre intressant dock, haha.


Jag som trodde att du hade ''bara'' väntat på 3:an i 10 år
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Citerar daniel_1995:
Jag som trodde att du hade ''bara'' väntat på 3:an i 10 år


Klart man ser fram emot MvC3 också! Det kommer bli så mycket fighting så att man storknar. xD
  • 0
Jag kommer definitivt köpa båda spelen då jag är ett stor fan av både Street Fighter och Tekken.

Debut Trailer

http://www.youtube.com/watch?v=jQah6Q3tK9A
Europaparlamentsval den 9 juni.
  • 0
Fuck yeah?
Playstation Network ID: Radis-M
  • 0
Detta kommer bli grymt. Är väl kanske inget direkt fightingspel fan, men jag har spelet några genom tiderna. Men knappt något Street Fighter spel, bara något gammalt till typ PS. Annars har det blivit mest Tekken. Så nu lutar det mest åt att jag kommer köpa Tekken versionen.
Det är inte lätt att spela badminton när det blåser
  • 0
This is gonna be AWESOME!
No wait EPIC!

jag ska köpa Street Fighter Versionen först vi får se hur det blir med den andra sen.
Vilken ska ni köpa?
Citerar Chaos Spirit:
Citerar daniel_1995:
Jag som trodde att du hade ''bara'' väntat på 3:an i 10 år


Klart man ser fram emot MvC3 också! Det kommer bli så mycket fighting så att man storknar. xD


Jo jag håller på storkna i detta ögonblick!
Men just nu äe jag nog lite mer sugen på MvC3.
I SHALL BE WHITE! LIKE GANDALF /Crunt
  • 0
Men kom igen folk, det är ju the freaking release idag! Var är folket, hypen, att spelet äntligen är här?

Jag är sjukt hypad och installerar spelet nu
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Spelet är FANTASTISKT!

Vilken konsol lirar ni på? Själv valde jag PS3 för att anser att deras styrkors är överlägset när det gäller denna genre
  • 0
Skulle inte dlc:n ha dykt upp vid de här laget?

Den har dykt upp på 360 såg jag nu, men varför inte till PS3?
  • 0
Vilket jongleringsspel alltså. Man kan ösa på med samma, lätta kommandon hela tiden och det fungerar. Får någon in ett luftfärdsslag så kan man bli bollad med halva ronden. Som det känns nu så var det här pengarna i toaletten. Jag ska ge det en chans till men jag är tveksam om jag kommer att ändra mig.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!