Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Vanquish


Vanquish ser löjligt snyggt ut! Blir defintivt ett köp i framtiden. Verkar som om det har en gnutta Gears of war i sig.
''The reality is no match for the Legend.'' - Solid Snake
  • 0
Vad jag förstått så ska Vanquish vara snäppet vassare till PS3, men hur står det sig till 360? Har bara kört demot på PS3.
  • 0
Citerar Sonicman:
Verkar som om det har en gnutta Gears of war i sig.


Det har många gnuttor Gears of War i sig. Dock tyvärr lite mer enformig miljömässigt men helt kart tokröj rakt igenom.
"I'd rather be chinese than a nation of unethical dick-shooters." - Eric Theodore Cartman.
  • 0
Samvetet är renat med spelet beställt. Sissta "underground hiten 2010" att beställa blir Enslaved som får bli någon gång i mellandagarna.
"Our place in the world, should it be as small as we stand, or as large as we desire?" / Talor (från Mouse Guard!)
  • 0
Citerar Sashimi:
Vad jag förstått så ska Vanquish vara snäppet vassare till PS3, men hur står det sig till 360? Har bara kört demot på PS3.


Det är lite vassare på PS3 tydligen, men skillnaden är liten. 360-versionen är knappast en katastrof som Bayonetta på PS3. Rätt märkligt med tanke på att det är samma utvecklare.

Citerar Guendolin:
Samvetet är renat med spelet beställt. Sissta "underground hiten 2010" att beställa blir Enslaved som får bli någon gång i mellandagarna.


Hehe, motsatta för mig. Spelar Enslaved nu, skaffar Vanquish sen.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Det verkar riktigt ok. Finns det nån co-op eller multiplayer?
  • 0
Citerar Berka:
Det verkar riktigt ok. Finns det nån co-op eller multiplayer?

Nej.
"Our place in the world, should it be as small as we stand, or as large as we desire?" / Talor (från Mouse Guard!)
  • 0
Önskar mig det i julklapp. Tror det kommer vara GOTY för mig. Så jag har höga förhoppningar, helt klart.
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Vad är "Lenticular Sleeve" för nåt?
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Antar det är någon special utgåva. Lite mer innehåll än standard
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar gurage:
Vad är "Lenticular Sleeve" för nåt?


Det är ett överdrag på fodralet. Omslaget på denna är i 3-D.

Beställde förövrigt spelet därifrån igår kväll. Äntligen.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Citerar ChrizZz:
Det är ett överdrag på fodralet. Omslaget på denna är i 3-D.


Tänkte precis gå in i tråden och skriva att mitt Vanquish som kom idag hade världens fetaste 3D-omslag. Seriöst, riktigt coolt. Ska spela spelet nu.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Gah, får vänta till Julafton. Vill verkligen ha detta!!
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Har klarat act 1 nu på både normal och hard (för att ordentligt testa vilken svårighetsgrad som verkar roligast), och jag gillar spelet starkt hittills! Känns absolut som ett spel som kan platsa högt på listan över de bästa spelen 2010.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Hydra:
Har klarat act 1 nu på både normal och hard (för att ordentligt testa vilken svårighetsgrad som verkar roligast), och jag gillar spelet starkt hittills! Känns absolut som ett spel som kan platsa högt på listan över de bästa spelen 2010.


Vilken svårighetsgrad är roligast då?
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar skogis_psp:
Vilken svårighetsgrad är roligast då?


Har klarat andra akten nu också, och skulle absolut rekommendera Hard om spelet fortsätter såhär. Normal funkar också, men utmaningen i Hard känns mer passande till spelet tycker jag. Det är viktigare att utnyttja suiten till max, samtidigt som man måste balansera det så att man inte överanvänder den. I normal så behövde man inte tänka på det lika mycket.

EDIT:
Måste bara nämna det igen, spelet är grymt. Ni som inte köpt det än måste verkligen göra det.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Hydra:
Ni som inte köpt det än måste verkligen göra det.


Gah, vet..

Längtar!
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar Hydra:
Måste bara nämna det igen, spelet är grymt. Ni som inte köpt det än måste verkligen göra det.


Sjukligt sugen. Hoppas Zavvi är betydligt snabbare än förra gången!
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Såg de har höjt priset nu! Men är resten av spelet som demot?
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Men är resten av spelet som demot?


Hur menar du?
Det är inte lätt att spela badminton när det blåser
  • 0
Ja, är det samma sak hela tiden som demot? Springa runt och allmänt skjuta sönder alla ?
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Ja, är det samma sak hela tiden som demot? Springa runt och allmänt skjuta sönder alla ?


Det kan man väl säga ungefär. Fast det är inte så lätt som det låter. Rätt ofta kommer det ju stora bossar som man tänka till lite för att kunna spöa skiten ur dem. Sen är ju vissa uppdrag lite mer varierande. Så jag skulle inte säga att man bara springer runt och skjuter. Sen har även spelet en lysande story, tycker jag i alla fall. Så om du inte har köpt spelet än, så tycker jag verkligen du ska göra det.
Det är inte lätt att spela badminton när det blåser
  • 0
Citerar ChrizZz:
Sjukligt sugen. Hoppas Zavvi är betydligt snabbare än förra gången!


Zavvi kan vara lite sporadiska har jag hört ja.

Citerar mmmaarcus:
Såg de har höjt priset nu! Men är resten av spelet som demot?


Typ, men ändå inte. Det blir mycket större och häftigare och med mer finess i det riktiga spelet än vad man hinner uppleva i demot. Enligt mig.

Har klarat tredje akten nu, och kvaliteten håller i sig.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Hydra:
Har klarat tredje akten nu, och kvaliteten håller i sig.


Spelet blir bara bättre och bättre för varje akt som man klarar.
Det är inte lätt att spela badminton när det blåser
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!