Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Din bästa spelupplevelse i år


Vad är din bästa spelupplevelse i år? Min måste nästan vara när jag köpte ett heöt nytt exemplar av the orange box för 99kr. När jag kom till Ravenholm. Aldrig tidigare har jag svurit så mycket över ammunitionsbrist, utsatthet och irriterande, hoppande kryp. Men vilken känsla det var och vilken lättnad när jag kom till tunneln i slutet.
Shit happens. Oh, realy?
  • 0
Halo Reach helt klart
I'll see you on the dark side of the moon.
  • 0
Än så länge; Supermassive Galaxy i Super Mario Galaxy 2

En fantastiskt skön retroflirt med årets bästa spel och generationens bästa plattformsspel.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Antagligen något från Super Mario Galaxy 2, och då ligger Puzzle Plank bra till. Inte för att det är den absolut bästa banan i spelet, men för att det det var den första banan som verkligen fick mig att mer eller mindre säga wow rakt ut när jag slogs av hur fruktansvärt genomgenialiskt snyggt banan var utformad, både visuellt och spelmässigt. För mig var det sann spelglädje, såndär som bara får en att flina som ett fån, och en av de upplevelser som pushade upp spelet till det första 10/10 betyget på 5 år för min egen del.

Om inte det så skulle det nog vara någon längre MP match i Starcraft 2, då det inte finns något annat MP-läge i ett nyare spel som får mig att känna en lika stark kännsla av att verkligen ha lyckats med något när jag vinner, eller ett lika starkt driv att bli bättre när jag förlorar.
Where are your friends tonight?
  • 0
Jag måste erkänna att Limbo var en oerhörd frisk fläkt i den annars så normala spelvardagen.
  • 0
När jag (sträck-)spelade kampanjen för första gången i Modern Warfare 2. Väldigt episkt.
Mr. Rubik, Mr. Rubik...
  • 0
Amnesia... Mitt första möte med ett monster där... TOTAL panik xD
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
klurrig en... måste nog vara uncharted 2 eller killzone 2
  • 0
  • mmj
  • mmj
Amnesia: The Dark Descent, hela spelet är en fantastisk upplevelse om man spelar det som det är tänkt.
  • 0
Svårt att säga.

Dante's Inferno, Mass Effect 2 och Halo Reach hade alla några minnesvärda stunder. Om jag är tvungen att välja så; Halo Reach, delen när man utförde en överraskningsattack mot Covenanterna i fjärde uppdraget.
  • 0
Diskussionen har stängts av en moderator med motiveringen:
Ta det i årets spel-tråden. /zwqase