Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Dålig förlorare? Dela med dig tips & råd


Kör helt enkelt på att om jag blir arg och frustrerad så får jag inte bli det då det stoppar min utveckling i detta fallet Super Street Fighter IV, jag blir spöad av en viss person där konstant, vunnit kanske 5 av 150matcher mot honom... Men! Man får inte ge upp och att bli arg stjälper en bara längs vägen.

Fast om man inte storsatsar på spelet man kör kan man ju få bli lite arg antar jag, men ser ingen anledning till det dock, man spelar även sämre om man är arg, så skit i att vara arg bara.

Min kusin kan bli riktigt arg när han kör (kontrollen har flugit iväg några gånger, inte så hårt dock), men sen han började med arkadsticka (dyr grej, tror det är anledningen) så har han slutat då han inte vill ha sönder den.
  • 0
Förstår mig inte på folk som blir vrålförbannade av att dö på ett spel. Min lillebror är så, sitter och skriker och kallar folk saker bara för att de dödar honom. Han spelar såklart bara MW2, varje dag, flera timmar.
  • 0
Citerar smartjag33:
Förstår mig inte på folk som blir vrålförbannade av att dö på ett spel. Min lillebror är så, sitter och skriker och kallar folk saker bara för att de dödar honom. Han spelar såklart bara MW2, varje dag, flera timmar.


Vem förstår honom inte? Att dö i ett onlinespel med stats inräknat går en på nerverna...

Topic, man kan väl blunda så fort man blir förbannad och tänka kloka saker som att man inte vill slå sönder något. Garanterar ingenting, inte testat...
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Som redan nämnts så stänger jag också av spelet och gör något annat istället då humöret har nått kokgränsen. Oftast sätter jag mig och spelar något annat spel eller går ut på internet tills jag lugnat ner mig och gör sedan nytt försök.
"One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas I dont know." - Captain Jeffrey T. Spaulding
  • 0
Är själv grymt dålig förlorare. Mitt tips, undvik att spela när:
- du är trött.
- du är hungrig/har lågt blodsocker.
- du egentligen inte är spelsugen...
- du spelat under en längre session. Stäng av istället för att spela din tolfte onlinematch.
- du är allmänt sur/grinig.

Undvik allt ovanstående så kommer du antagligen alltid spela "ditt bästa" (=mindre chans till att förlora eller att spela orationellt). Dessa regler brukar jag själv följa, och det brukar minimera raseriutbrotten... till viss del.
"This is good... Isn't it?"
  • 0
Det bästa är att aldrig förlora .

Man ska vara dålig förlorare för att bli bra men när du förlorar kan du skita i att bli aggresiv mot andra, det räcker mot dig själv

Och jag tror inte det blir bättre av att slå sönder saker, det är en dålig vana..
Happy Gaming :D!
  • 0
om man spelar tex cod så behöver man inte spela seriöst hela tiden, går det dåligt så är det bara att ta fram snipern och no scopa och snurra runt lite, alltså inte bry sig om statsen. för lyckas man döda nån på ett snyggt sätt blir man glad(iaf jag), och då är humöret uppe igen. Men om man inte lyckas kan man ju hålla på på detta sätt tills nästa match eller till en match på en bana man gillar.
  • 0
Citerar Apollo:
- du egentligen inte är spelsugen...


När jag inte är spelsugen så spelar jag inte alls. Man sitter inte precis och spelar för att man måste, utan att det är roligt att spela.
"One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas I dont know." - Captain Jeffrey T. Spaulding
  • 0
När jag blir förbannad medan jag spelar på PC så blir min första reaktion att slå tangentbordet. Istället så blundar jag ock tänker på hur dyrt tangentbordet egentligen kostar och slår mig själv istället...ibland.
"You did good son, you did good"
  • 0
En gång när jag spelade FIFA blev jag så arg att jag örfilade mig själv...
Även den starkaste måste ta i när han skiter.
  • 0
Det händer att jag biter i kudden, armen eller slänger kontrollen i kudden när jag dör för 4536548 gången.

Nu finns ju dom visa orden "Men sluta spela då". Vilken gamer slutar spela när det är svårt igentligen? Jag kör tills jag klarar det.

Få alla Platinum på Donkey Kong Jungle Beat. Huga...
  • 0
Citerar Sweetwater:
En gång när jag spelade FIFA blev jag så arg att jag örfilade mig själv...


pff, det gör jag ofta.
Another Kind Of Hero
  • 0
Kvinnor klagar över att det gör ont när man ska föda barn. Låt dem prova spela Counter-Strike när det laggar!
Aldin Sadikovic / Gamereactor
  • 0
Försöker undvika könord, för när jag väl använder det som svordom kan jag inte sluta säga det.
T.ex sitter och fikar med min farmor och spiller varm choklad i knäet, HELVETES KUK JÄVLAR!!!!
Sånt blir alltid lite pinsamt
this is not even my final form
  • 0
Jag har haft sönder mer än vad jag vill erkänna pga tv-spel. Är otroligt lugn som person utanför spelen, men kan bli riktigt frustrerad ibland när jag spelar. Blir så otroligt besviken på mig själv när jag missar på skitsaker. Har bland annat tagit en xbox360kontroll i sladden och dunkat den i golvet flera gånger så skalet lossnade. Tejpade sedan fast skalen igen. Fungerar trots detta bra än idag, dock inte så skön att spela med pga all tejp.

Har dock börjat kontrollera mig nu. Försöker skratta bort det och se det roliga i det. Ilska leder bara till att man spelar sämre vilket i sin tur leder till att man blir ännu mer ilsken etc.
  • 0
Kan bli frustrerad när någonting går åt skogen flera gånger på rad, men det är inte förrens 20 gången efter att jag har misslyckats med något som jag låter kontrollen glida på golvet. Att jag slänger en kontroll har väl hänt men inte med någon PS3-kontroll.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Inget illa menat men det är inte många bra tips här.

Hade själv enorma problem med ilskan över tv-spel för typ 2 år sen och bakåt, slog konstrollen hårt som fan i soffan, "skrek tyst" och andra trevliga saker. Nu har jag dock aldrig det problemet längre och mina tips är som följer:

#1. Undvik ALLTID att bli aggressiv. Tvärtom vad många tror så är det bättre att hålla all ilska inom sig än släppa ut det. När man ger utlopp för sina aggressioner så frigörs ämnen i kroppen som gör så att det känns bra. Man blir "belönad" för att man släpper kontrollen. Dessa (eller nåt av dem, kommer inte ihåg vilket) funkar också som en beroendeframkallande substans vilket leder till att du lättare blir arg nästa gång. Det vill man såklart undvika, vare sig man spelar eller inte.

#2. Om du blir arg för att ett spel känns orättvist (nu ska jag ge cod 4 som exempel eftersom det kändes så för mig), typ på veteran när folk skjuter dig innan du springer runt hörnet, granatregn m.m; fundera allvarligt på att sluta spela spelet, alternativt byta svårighetsgrad, eller om du kör online, byta taktik. Gärna till nåt så dumt att du inte kan låta bli att tycka att det är roligt även om du dör. Och undvik search and destroy eller andra spelsätt med långa spawn-delays.

#3. Träna. Då menar jag inte på spelet ifråga utan rent fysiskt. Ut och spring, cykla, simma, armhävningar, sit-ups, gymma. Träning frigör endorfiner och andra trevliga ämnen som inte bara gör dig glad utan även minskar stresshormon som kortisol. Du blir lugn, glad, får bättre självförtroende och kommer inte bara bli arg mer sällan utan även med stor sannolikhet bli bättre på spelet. Det krävs dock att det är regelbunden träning för att det ska ge hyfsad effekt, och om du inte tränat tidigare så kan du inte förvänta dig enorma resultat på en vecka eller två. Men se det långsiktigt.

#4. Spel är i huvudsak till för att förgylla din vardag. Håller du på att bli arg, gör nåt annat en stund, läs en bok, se en film, träna, byt spel.

#5. Säg att det är en achievement du vill ha. Eller bara klara nånting riktigt riktigt svårt. Vill att din klan ska äga sönder allt motstånd eller att din grupp ska klara av raid-bossen helskinnade (är ingen wow-spelare så förlåt om jag använder terminilogin fel). Med andra ord är byta spel eller liknande inget alternativ. Du håller på att bli arg: Hur löser man det? BLI DET INTE! Det kräver en enorm självdisciplin att inte bli arg när allt går åt helvete, är orättvist och så vidare, men om du lyckas hålla dig lugn så tjänar du nåt enormt på det. Dessutom gillar ingen folk som skriker könsord runtomkring sig.

Jag hoppas att detta kommer hjälpa någon som besöker tråden för att faktiskt få någon hjälp. Nu är jag ingen psykolog men detta hjälpte för mig så jag kände att jag ville dela med mig. Och förlåt för textmuren.
  • 0
Hur kan man inte bli arg när man spelar Tekken med en kompis och han kör samma jävla sparkattack hela tiden? Inga spel gör mig så arg som fighting spel.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!