Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Witcher 2: Assassins of Kings


Citerar Chuckyflash:
Alltså, jag vill påpeka att jag spelar på ultra, med ubersampling. Fullt spelbart. Med ett 6870.


Fast vilken framerate menar du är "fullt spelbart"? För egentligen är 20fps fullt spelbart även om det inte är så kul
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Fast vilken framerate menar du är "fullt spelbart"? För egentligen är 20fps fullt spelbart även om det inte är så kul


Jag får 30-45. Beroende på vad man håller på med och vart man är.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Jag får 30-45. Beroende på vad man håller på med och vart man är.


Okej
Vad kör du för processor då? Det kan ju vara det som är den magiska detaljen i det hela
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Okej
Vad kör du för processor då? Det kan ju vara det som är den magiska detaljen i det hela


i5.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Chuckyflash:
i5.


Finns några olika modeller där, men jag antar att du har någon av dom lite mer high-end av dom. Det kan förklara saken
Jag ska satsa på dom nya Bulldozer från AMD som kommer i höst tror jag.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Ser inte vitsen med UberSampling. Lägger till knappt något och sänker din fps något förfärligt. Alla andra inställningar är maxade här. Mitt grafikkort är Radeon HD 5870 och jag får ingen fps-sänkning överhuvudtaget.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Chuckyflash:i5.

Finns några olika modeller där, men jag antar att du har någon av dom lite mer high-end av dom. Det kan förklara saken
Jag ska satsa på dom nya Bulldozer från AMD som kommer i höst tror jag.


Mja, i5 760. Finns värre versioner. Även om den duger alldeles utmärkt.

Klarade precis spelet för övrigt. Bland de bästa rollspelen jag spelat. Även om slutet kändes lite hastigt, dock lite mitt eget fel. Gjorde väldigt lite side-missions.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Hur skaffar man dem nya armors som lagts till iochmed patchen? Finns de redan i ens inventory eller är det något man införskaffar under spelets gång?
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.
  • 0
Citerar Skuggan:
Hur skaffar man dem nya armors som lagts till iochmed patchen? Finns de redan i ens inventory eller är det något man införskaffar under spelets gång?
Om du menar DLC armors så ska dom finnas i ditt inventory.
Va?
  • 0
Citerar Acheron:
Om du menar DLC armors så ska dom finnas i ditt inventory.


Hittar ingenting, men jag antog att Steam automatiskt laddade ner patchen men så verkar inte vara fallet. När jag försöker installera patchen manuellt får jag ett felmeddelande som lyder: "Installed game version is invalid or incomplete."
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.
  • 0
Citerar Skuggan:
Hittar ingenting, men jag antog att Steam automatiskt laddade ner patchen men så verkar inte vara fallet. När jag försöker installera patchen manuellt får jag ett felmeddelande som lyder: "Installed game version is invalid or incomplete."


http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=19186
14


"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Om jag nu skulle ta och inhandla ett XFX Radeon HD6870 1GB, borde datorn då klara av de högre inställningarna The Witcher 2 eller skulle processorn (Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8500 @ 3.16GHz) dra ner det hela?
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Lotus:
Om jag nu skulle ta och inhandla ett XFX Radeon HD6870 1GB, borde datorn då klara av de högre inställningarna The Witcher 2 eller skulle processorn (Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8500 @ 3.16GHz) dra ner det hela?


Hmm, jag kan inte förutspå det på pricken. Men visst, möjligtvis inte ubersampling. Men det mesta borde väl gå att maxa. Det har ju dessutom kommit ett par updates som gör att det kräver mindre. Höjde min fps med 10. Ligger som sagt på 30-45. Oftast på 45.

Fråga dock i datortråden, de kan mer än mig.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Kan man inte döda Kayran utan Sile? Jag kan inte lura fram honom? Det står "Find Ostmurk OR go with Sile."
  • 0
Citerar Ciriux:
Kan man inte döda Kayran utan Sile? Jag kan inte lura fram honom? Det står "Find Ostmurk OR go with Sile."


Nej, hon måste vara där. De syftar på att man inte behöver Ostmurk.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Nej, hon måste vara där. De syftar på att man inte behöver Ostmurk.


Klarade honom nu. Men var får jag min reward? Den vanliga monstergubben ger inget. I questen står det reward, men nu är den avklarad och ger inga vägvisningar...
  • 0
Citerar Ciriux:
Klarade honom nu. Men var får jag min reward? Den vanliga monstergubben ger inget. I questen står det reward, men nu är den avklarad och ger inga vägvisningar...


Prata med han som man skulle snacka med om rewarden i början.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Prata med han som man skulle snacka med om rewarden i början.


Mm, gjorde det. Vad kasst det var. Här har man dödat en enorm bläckfisk/mutant som har terroriserat staden i många år, och den enda man kan säga det till är någon noob-försäljare i hamnen...

Jag väntade mig pompa och ståt när jag kom tillbaka till staden. Inte ett smack. Cedric hade inte ens något att säga om saken när jag konfronterade han...
  • 0
Själv sitter jag just nu fast på The Operator-snubben. En mer frustrerande fiende/boss har jag inte varit med om på länge, i något spel.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Kan man på något sätt göra så att kropparna inte försvinner så snabbt?
  • 0
Finns det någon av er fina lirare som hört något om Witcher 2 till PS3? Jag vet att spelet ska portas till 360 men jag har inte konsolen så jag hoppas verkligen att det så småningom portas till PS3. Min dator lever inte riktigt upp till kraven för detta spel.

Jag är väldigt sugen på några härliga RPG. Ska skaffa Skyrim när det dyker upp men The Witcher 2 verkar nästan ännu bättre enligt min mening.
Bi Hawl Lil Lahi Wa Quwat Ti Hi Aqoomo Wa Aqúd
  • 0
Citerar Avoca:
Själv sitter jag just nu fast på The Operator-snubben. En mer frustrerande fiende/boss har jag inte varit med om på länge, i något spel.


Vafalls? Mötte aldrig honom, vad var det för uppdrag?

Tillagt 2011-06-11 22:36:
Citerar Ciriux:
Kan man på något sätt göra så att kropparna inte försvinner så snabbt?


Lootet ligger alltid kvar i from av säckar.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Lootet ligger alltid kvar i from av säckar.


Jo, men men stör mig på att kropparna försvinner så fort.
  • 0
Citerar Ciriux:
Citerar Chuckyflash:Lootet ligger alltid kvar i from av säckar.

Jo, men men stör mig på att kropparna försvinner så fort.


Aha, mjo. Det är lite skumt.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Vafalls? Mötte aldrig honom, vad var det för uppdrag?


Det var i uppdraget som heter From A Bygone Era.

Har klarat ut spelet nu för övrigt
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!