Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Forza Motorsport 4


Citerar Luke:
Det går som det ska. Någon som vet om man kan vara med i flera klubbar samtidigt?


Det skulle jag inte tro att det går..
PS5: sssHUNT3Rsss
  • 0
Citerar FlesHunter:
Har startat en klubb nu som jag tänkte försöka få att bli rätt seriös. Det är jag + två polare till. Vi har även en sluten grupp på Facebook.

Vad heter klubben? Jag gjorde en bara för att liksom, men har inte alls jobbat med den. Vore kanske kul att joina er.

Är det någon mer som stör sig otroligt på att onlinedelen inte har något bestraffningssystem? En onlinematch handlar mer om att undvika kollisioner och hoppas att folk inte kör in i dig, snarare än att köra så fort som möjligt. Folk borde få stop/go penalties, avdrag på XP:n eller bli diskade när dom med vilje kör in i folk. Det är en sak om du inte hinner bromsa tillräckligt för att personen framför dig helt enkelt kör långsammare, men när du ligger jämsides med någon och blir avsiktligt snurrad, utan att den personen får någon form av bestraffning, då är det verkligen något som är fel.
Hellre analplugg än skolplugg.
  • 0
  • Rova
  • Rova
Har grooova problems grabbar, haft fin driftinställning på min supra, blev typ top 4 nästan varje gång, men har spelat COD Mw2 nu en vecka och tappat allt
Glorp.
  • 0
Shit grabben.... not so good.. Bara sätta sig igen då..
PS5: sssHUNT3Rsss
  • 0
  • Rova
  • Rova
Jo får nog göra det!
Glorp.
  • 0
Äntligen har vi fått Mazda 787B!!!
PS5: sssHUNT3Rsss
  • 0
Är det några som spelar Forza aktivt än eller?
PS5: sssHUNT3Rsss
  • 0
Forza spelas nästan varje dag just nu
  • 0
Hej nån som vet om drag race banorna bara är till för att testa bilarna på?? har sett på youtube att folk tävlar på dragrace banorna! vet ej hur man gör det. nån annan som vet?
  • 0
Du kan tävla på nätet kanske funkar på split-screen också. lite osäker på det men testa
PS5: sssHUNT3Rsss
  • 0
Även här spelas Forza frekvent, men det har uppstått ett problem. Jag och en polare tävlar om att trimma bilar till en viss klass för att sen se vem som lyckas bäst. Just nu kör vi R2 och jag lyckas verkligen inte bygga ihop något som kan slå hans Gallardo. Den jag har lyckats bäst med är en Skyline R34, men den är totalt omöjlig att köra. Så tänkte kolla om ni har några tips bra bilar, det får inte vara racingbilar och högst S i standardutförande.

Tillagt 2012-08-13 12:17:
Och om någon vill köra ett race nån gång är det bara att hojta till, har samma gamertag som jag heter här.
Hallå där!
  • 0
Citerar Fartcorez:
Även här spelas Forza frekvent, men det har uppstått ett problem. Jag och en polare tävlar om att trimma bilar till en viss klass för att sen se vem som lyckas bäst. Just nu kör vi R2 och jag lyckas verkligen inte bygga ihop något som kan slå hans Gallardo. Den jag har lyckats bäst med är en Skyline R34, men den är totalt omöjlig att köra. Så tänkte kolla om ni har några tips bra bilar, det får inte vara racingbilar och högst S i standardutförande.


Intressant tävling hur utser ni vinnaren?
PS5: sssHUNT3Rsss
  • 0
Vi tävlar mot varandra. Vi lägger också upp bilarna i klubbgaraget så vi kan köra varandras bilar
Hallå där!
  • 0
Citerar second:
Citerar FlesHunter:Är det någon mer som stör sig otroligt på att onlinedelen inte har något bestraffningssystem? En onlinematch handlar mer om att undvika kollisioner och hoppas att folk inte kör in i dig, snarare än att köra så fort som möjligt. Folk borde få stop/go penalties, avdrag på XP:n eller bli diskade när dom med vilje kör in i folk. Det är en sak om du inte hinner bromsa tillräckligt för att personen framför dig helt enkelt kör långsammare, men när du ligger jämsides med någon och blir avsiktligt snurrad, utan att den personen får någon form av bestraffning, då är det verkligen något som är fel.


Det är därför man går med i någon form av community som håller i seriösa serier. Jag tror jag har lirat två random-race online och det är ruskigt tråkigt.

I serien jag är med i är det ett race varannan söndag. Emellan dessa så testar man bana och setups inför kommande race.

Allt är ruskigt proffsigt skött och folk har respekt för varandra. Riktigt kul är det!
  • 0
Citerar bogani:
Citerar second:Citerar FlesHunter:Är det någon mer som stör sig otroligt på att onlinedelen inte har något bestraffningssystem? En onlinematch handlar mer om att undvika kollisioner och hoppas att folk inte kör in i dig, snarare än att köra så fort som möjligt. Folk borde få stop/go penalties, avdrag på XP:n eller bli diskade när dom med vilje kör in i folk. Det är en sak om du inte hinner bromsa tillräckligt för att personen framför dig helt enkelt kör långsammare, men när du ligger jämsides med någon och blir avsiktligt snurrad, utan att den personen får någon form av bestraffning, då är det verkligen något som är fel.

Det är därför man går med i någon form av community som håller i seriösa serier. Jag tror jag har lirat två random-race online och det är ruskigt tråkigt.

I serien jag är med i är det ett race varannan söndag. Emellan dessa så testar man bana och setups inför kommande race.

Allt är ruskigt proffsigt skött och folk har respekt för varandra. Riktigt kul är det!


det där är dock inget jag har skrivit. Jag skapade en klub bara för att det skulle bli seriösa tävlingar. depå stopp osv. Men det har ju dock inte funkat så bra...
PS5: sssHUNT3Rsss
  • 0
Någon som har en relativt seriös klub man kanske skulle kunna joina??
PS5: sssHUNT3Rsss
  • 0
Relativt död tråd men ja.. Hade en liten fråga.
Någon som har koll på hur man egentligen får tillgång till Top Gear-testbanan i spelet?
Följer den med på skiva nr 2, får man en kod eller hur är det?
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar Gamer 94:
Relativt död tråd men ja.. Hade en liten fråga.
Någon som har koll på hur man egentligen får tillgång till Top Gear-testbanan i spelet?
Följer den med på skiva nr 2, får man en kod eller hur är det?


Top Gear banorna följer med på skivorna, de är alltså inga DLC banor som du måste ha en exklusiv kod till.
House music is a feeling.. a feeling that will never die
  • 0
Jag undrar om det är någon här som fortfarande spelar Forza och ligger inne på några så kallade "unicorn cars"?
House music is a feeling.. a feeling that will never die
  • 0
Citerar Aviciii:
Jag undrar om det är någon här som fortfarande spelar Forza och ligger inne på några så kallade "unicorn cars"?


Hört att du får dem via import av FM3 profil.

Btw, skulle någon här säga att season pass är värt det?
Är det några bra bilar?
Glory to Arstotzka!
  • 0
Tycker att många av DLC bilarna är riktigt nice faktiskt. Svårt att säga om det är värt det dock då det är ganska individuellt vilka bilar man gillar i car packsen så att säga
  • 0
Finns det några här på Gr som fortfarande spelar Forza4?

Själv spelar jag alltid i slutna sällskap och undrar väll om det finns någon här som kör som man ska och inte som om det vore bilboxning áLa random online race.

Vi är några stycken som kör ett par kvällar i veckan och försöker ibland få till en lite seriösare tävling typ 1 gång i månaden.

Men det vore trevligt med lite fler folk så att man kanske kan få till en liten serie eller liknande.
Så om det finns något Forza4 intresse och du kan rejsa som man bör, så skicka ett pm så byter vi Gamertag.
Mvh:Kg.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!