Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Dark Souls


Har lagt mer tid på det här spelet än något annat den här generationen men poise har verkligen dödat spelglädjen för mig. Om uppföljaren har poise kommer jag gråta floder.
Gamer FL <3
  • 0
Nej, jag ska nog göra ett försök igen och spela igenom detta. Bara jag kommer förbi Blighttown någon gång
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Bad_mongo:
Har lagt mer tid på det här spelet än något annat den här generationen men poise har verkligen dödat spelglädjen för mig. Om uppföljaren har poise kommer jag gråta floder.


Enligt mig är det kombinationen av poise och dark wood grain ring som förstör balansen. Det känns inte som att det finns någon ring som är i närheten så bra som dark wood grain ring, så varför inte använda den och få det bästa av två världar? Fast poise som koncept är i mitt tycke bra, men det skulle inte skada om det justerades och förfinades inför nästa spel.

Citerar Playarn:
Nej, jag ska nog göra ett försök igen och spela igenom detta. Bara jag kommer förbi Blighttown någon gång


Om tålamodet tryter kan du ju alltid pröva att gå in bakvägen.
Life is like a box of chocolates, it ends fast for fat people.
  • 0
Citerar Hyperion:
Om tålamodet tryter kan du ju alltid pröva att gå in bakvägen.


Jag är inne i Blighttown, men jag sitter typ fast där Tycker det är skit svårt, vet inte riktigt varför just detta ställe är svårt, det bara är det!
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Citerar Hyperion:
Om tålamodet tryter kan du ju alltid pröva att gå in bakvägen.


Jag är inne i Blighttown, men jag sitter typ fast där Tycker det är skit svårt, vet inte riktigt varför just detta ställe är svårt, det bara är det!


Jag tror dig, satt fast där ganska länge jag med. Jag antar att du har tagit dig till första "bonfiren"?
Life is like a box of chocolates, it ends fast for fat people.
  • 0
Citerar Hyperion:
Jag tror dig, satt fast där ganska länge jag med. Jag antar att du har tagit dig till första "bonfiren"?


Var ett bra tag sen jag körde, men jag har för mig att jag inte kom längre än ditt


Citerar marsson:
En smart idé är att ta död på de som skjuter blåspilar på dig så fort du kan, för de respawnar inte ifall du dör.


Kör den taktiken
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
För alla er som älskar Dark Souls, men spelat igenom det 15 gånger och letar efter något nytt.
Dragons Dogma kanske kan vara något?


Dragon's Dogma: 7 Reasons Why It's The Dark Souls Of 2012
http://www.nowgamer.com/features/1246721/dragons_dogma_7_r
easons_why_its_the_dark_souls_of_2012.html
  • 0
Citerar Hyperion:
Fast poise som koncept är i mitt tycke bra, men det skulle inte skada om det justerades och förfinades inför nästa spel.

Jag har inget emot Poise i PVE men det är så sjukt obalanserat i PVP. Det är så otroligt lätt att vinna med poise vilket gör att så många använder det. DWGR är också väldigt spelförstörande i både PVE och PVP. Jag har lagt ner mitt DKS spelande för gott tack vare poise DWGR.

Jag vet att jag är väldigt sen med svar men jag är nästan aldrig inne på den här sidan.
Gamer FL <3
  • 0
Gav upp då min kära xbox bestämde sig för att radera hårddisken, 40-50 Dark Souls rakt åt helvete
Ok.Faith.Yeah.Got It.
  • 0
Citerar nilazz:
Gav upp då min kära xbox bestämde sig för att radera hårddisken, 40-50 Dark Souls rakt åt helvete


Lvl 40-50?
E ju ingenting sånna fall, spelar du ju upp på typ 2 timmar.

Citerar JEK:
Dark Souls PvP:

http://www.youtube.com/user/PeevePeeverson/videos

http://darksoulspvp.blogspot.se/


Din blogg?
Spelar väldigt mycket pvp i dark souls nu, fan va bra det är... ojämt men bra.
  • 0
Citerar Cazzlor:
Citerar nilazz:
Gav upp då min kära xbox bestämde sig för att radera hårddisken, 40-50 Dark Souls rakt åt helvete


Lvl 40-50?
E ju ingenting sånna fall, spelar du ju upp på typ 2 timmar.

Citerar JEK:
Dark Souls PvP:

http://www.youtube.com/user/PeevePeeverson/videos

http://darksoulspvp.blogspot.se/


Din blogg?
Spelar väldigt mycket pvp i dark souls nu, fan va bra det är... ojämt men bra.



Oj glömde skriva timmar
Ok.Faith.Yeah.Got It.
  • 0
  • JEK
  • JEK
Citerar Cazzlor:
Citerar nilazz:
Gav upp då min kära xbox bestämde sig för att radera hårddisken, 40-50 Dark Souls rakt åt helvete


Lvl 40-50?
E ju ingenting sånna fall, spelar du ju upp på typ 2 timmar.

Citerar JEK:
Dark Souls PvP:

http://www.youtube.com/user/PeevePeeverson/videos

http://darksoulspvp.blogspot.se/


Din blogg?
Spelar väldigt mycket pvp i dark souls nu, fan va bra det är... ojämt men bra.


Nä, det är inte min blogg. Jag är inte så bra på pvp, jag är mer medioker.
  • 0
Samma här JEK. Tar tid o bli duktig på PVP i dark souls.

Förlorar nog hälften av mina matcher som är 1v1 i alla fall.
Räknar inte 1v3 matcherna.

Ett par vinster jag ej är så nöjd med heller, mycket WoG-spammande i några matcher.
  • 0
Synd att det blir en rak konsolport men trevligt att de iaf erkänner det helt öppet.
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
Jahopp, satt och testade detta hos en kompis förra helgen och började från början.

Du går genom en korridor och får slå på några zombies eller nåt.

Sen går man in i ett rum med en stor koloss som slår ihjäl en på ett slag...
Hur rullar man undan, vad ska man göra?
Bäste spel som inte visar vad man har för manövrar innan de kastar in en i en låda med Goliat.

Så om jag ska ge detta spel en chans kan ni ge lite hints hur man ska göra... Finns det nån dodge eller rullknapp eller nåt? Eller ska man bli hammarmat tills han vrickar handen och dör av skräck?
  • 0
Det finns en dodge knapp som gör att du rullar åt sidan som du måste använda för att överleva. Vilken knapp det är minns jag odck inte då det var ett tag sen jag spelade Sedan kan man backstabba folk som gör x2 dmg eller något sådant. Vilket jag personligen dock sög på att göra så jag gjorde hellre parry som jag fann mycket enklare (kräver att du har bra tajming när fienden slår, fungerar dock inte på alla fiender tror jag)xD

Edit:
Tror B är rulla och LT parry. På 360 då, ingen koll på ps3.
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
Håller på och spelar genom Catacombs nu, förvånansvärt lätt om man jämför med Blightown i vilken jag inte ens hittat första bonfiren. :I
this is not even my final form
  • 0
Kom precis till Crystal Cave. Helt magiskt.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Tycker faktiskt inte att själva BlightTown var så värst svårt, eller det har inte varit svårt hittills. Om träsket nedan tillhör BlightTown så förstår jag dock allt hemskt jag hört om det.
this is not even my final form
  • 0
Citerar NoFanboy:
Tycker faktiskt inte att själva BlightTown var så värst svårt, eller det har inte varit svårt hittills. Om träsket nedan tillhör BlightTown så förstår jag dock allt hemskt jag hört om det.


Träsket tillhör Blighttown. Och det är riktigt jävligt. Se upp för flugorna och spring snabbt. Om man har någonting med hög poison resistance så är det en fördel.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Träsket tillhör Blighttown. Och det är riktigt jävligt. Se upp för flugorna och spring snabbt. Om man har någonting med hög poison resistance så är det en fördel.


Flugorna är hemska, jäkla tur att de är såpass enkla att döda. Eller vilken sort "flugor" syftar du på? De små giftiga eller de stora?
this is not even my final form
  • 0
Citerar NoFanboy:
Flugorna är hemska, jäkla tur att de är såpass enkla att döda. Eller vilken sort "flugor" syftar du på? De små giftiga eller de stora?
'

De små giftiga. Typ omöjligt att få in ordentliga träffar på dem.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!