Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots


Citerar Powergrace:
Man får ju en härlig flashback om man kryper igenom där;)

Klarade förresten spelet nu Känns bra, men lite tomt.


skulle jätte järna haft spelet lite längre
http://nhlbettingblog.se/
  • 0
Citerar Shador:
Jaa du kunde ju köra oldschool och gå igenom lufttrumman på andra våningen

Eller på bottenvåningen... ^^ Jag körde dock på övervåningen då det var där jag gick igenom första gången i MGS1.
  • 0
SPOILER!!!!!!!


aauguiadgud

-----

HIDEO2

---

Nån mer än jag som tyckte att det slutade för "lyckligt"? Raiden förenades med sin familj, snake skjöt sig inte, Johnny och meryl gifte sig. De förstörde patrioternas system..
Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar, det är att leva. - Strindberg
  • 0
SPOILER SPOILER


Jag trodde ärligt talat att Snake skulle dö där innan striden mot Ocelot, när han fick gå igenom microvågkorridoren.

Ärligt talat, jag har aldrig varit så rädd för att en spelkaraktär skulle dö i ett spel förut. Löjligt, men sant.

"Don't die, don't die, don't die!"
  • 0
Visst basha man den där jävla trekant knappen till vanvett under den scenen Förmodligen ett av de mest känslosamma spelögonblicket någonsin för mig.


SPOILER SOM FAN! (SOM VANLIGT)



MEN! Egentligen tycker jag att Hideo fegade ur lite. Jag skulle helst av allt vilja se en riktigt rå och vulgär scen där Snake faktiskt blåser skallen av sig. Inte en sån där zooma ut och hör ett skott. Efter att Snake la pistolen i munnen i slutet skulle kameran svischat runt honom och avslutningen skulle vara en väldigt nerblodad kamera.

Nu hade ju tyvärr Big Boss lite för mycket på sitt hjärta som han var tvungen att lätta först men på något sätt känns det inte avslutat med Snake där ute i världen liksom. Han ska inte gå ut och uppleva världen med Sunny och Otacon som en tvistad familj. Kan ni tänka er Snake i ett tivoli i kön för spunnet socker? Nej! Han är en "War Dog" och det borde tagit slut.

Kanske bara jag som är lite för morbid =)
shador | extra dry.
  • 0
SPOLIER SPOILER SPOILER.................

Citerar Shador:
Jag skulle helst av allt vilja se en riktigt rå och vulgär scen där Snake faktiskt blåser skallen av sig.


mm tycker med att det skulle blivit bättre om det slutat att han dött.. det hade blivit mer en klar saga då med ett sorligt men ändå ett bra slut som slutat. Nu tänker man vad händer nu? jo en agent som är hur gammal som helst ska gå runt och leva livet haha
ne men slutet var bra ändå, men det hade blivit bättre om han dött som ni flesta verkar tycka.
http://nhlbettingblog.se/
  • 0
Fyfan vad härligt spel, är inne på kapitel tre. Helt klart PS3ans bästa spel.
  • 0
SPOILER HIDEO2

Men att raiden överlevde kändes ändå lite väl.. Vafan, han blev mosad av ett fartyg som säkerligen vägde flera tusen ton.. Några scener efter så slåss han mot frogs igen

Okej, nu ska jag inte klaga för mycket, men det här slutet kunde inte ens mäta sig med MGS3s.
Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar, det är att leva. - Strindberg
  • 0
Sant det där med raiden :p
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Spoiler!

Men då hans kropp inte är mänsklig längre utan artificiell så gäller nog inte riktigt naturens lagar lika mycket.
  • 0
Citerar Shador:
Kan ni tänka er Snake i ett tivoli i kön för spunnet socker?


Jag kan faktiskt det och på något sätt känns det som om det skulle passa in i MGS värld. Haha, ser honom framför mig grymta när han står bakom ett par ungar i kö till en åktur.
  • 0
om MGS5 skulle komma vilket det aldrig gör men om, så skulle det vara typ som the sims när man är solid snake och ska gå runt och göra så han lever livet
http://nhlbettingblog.se/
  • 0
Klarade spelet idag, helt underbart bra!
  • 0
Citerar BigBozz:
Klarade spelet idag, helt underbart bra!


Samma här, MGS 4 är så grymt bra! ska spela om det snart igen.
  • 0
Citerar BigBozz:
helt underbart bra!


Förutom vissa storydelar..
Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar, det är att leva. - Strindberg
  • 0
Kan hålla med om att storyn var hyfsat invecklad, eller den blev det på slutet rättare sagt. Men så har det varit i de tidigare spelen också, speciellt MGS2. Man får spela om ett par gånger för att förstå allting.
  • 0
Citerar BigBozz:
Kan hålla med om att storyn var hyfsat invecklad, eller den blev det på slutet rättare sagt. Men så har det varit i de tidigare spelen också, speciellt MGS2. Man får spela om ett par gånger för att förstå allting.


Inte för invecklad.. För lyckligt.
Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar, det är att leva. - Strindberg
  • 0
Jo, slutet var lite hollywood <.<

SPOILER



"Jag bara låtsades vara gift med Cambell lolol fooled j00, patriots gick på det!"
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Citerar Sony boj:
SPOILER



"Jag bara låtsades vara gift med Cambell lolol fooled j00, patriots gick på det!"




SPOLIER

ALLT JAG VILLE HA VAR EN DÖD JÄVLA ORM!
Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar, det är att leva. - Strindberg
  • 0
Klara spelet idag ..Skit bra spel jag fick 6 emblems hur gör man för att gå och kolla på dem igen ?
PSN: Big-k0
  • 0
Hur lång tid tog det för er att spela igenom det? Tog lite mer än 15 timmar för mig första gången.
Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar, det är att leva. - Strindberg
  • 0
18tim hur många emblem fick du när fõrst klara spelet
PSN: Big-k0
  • 0
Tog 19 timmar och 30 minuter för mig om jag inte minns fel.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!