Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Wii U - Officiell tråd


Citerar Lennon:
För er som varit sugna på Need For Speed: Most Wanted kan nu plocka hem det för ynka 129 kr på Cdon: Shoppa loss!


Gah, missade det. 199 kr är inte så farligt heller dock.

Dessutom är detta ganska bra priser också:
http://cdon.se/spel/wii_u_plus_remote_(black)-21387586
http://cdon.se/spel/wii_u_nunchuck_(black)-21387677
  • 0
Sonic och Watch dogs ligger högt uppe på önskelistan just nu.
  • 0
For real? Inte konstigt de bara körde en direct om de inte hade mer än såhär.

Som vanligt är jag dessutom helt mindblown av alla överraskningar Nintendo kom med...



Donkey Kong såg väl mysigt ut, annars är det ironiskt nog Sega som får mig att vilja ha kvar konsolen.

Smash och Mario Kart kommer väl skaffas också, men inte direkt taggad för nytt. De gamla håller
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Wow nästan allt de visade kommer 2014. Ska man behöva vänta ett år till? Visst det kommer några spel 2013, men när en hd remake av ett Gamecube spel är det hetaste de kan komma med så känns det här inte bra...
  • 0
Mario 3D dödade min pepp. Jag är en alltför stor ensamspelare för att det ska locka, som du ser ut nu. Hoppas det kan ändras ju mer de visare upp. Mario Kart och Super Smash såg naturligtvis bra ut, men som sagt... på senare år spelar jag mest själv tyvärr. Så egentligen var det bara Wind Waker HD och till viss del Donkey Kong Country Tropical Freeze som lockar.

Men det känns fel att att köpa en konsol bara för att få uppleva Wind Waker i HD. Och imponerar inte 3D Mario mer innan releasen, så blir det ingen Wii U för mig. I alla fall inte i år. Lite sorgsen över att jag känner såhär.

Tillagt 2013-06-11 17:10:
Sen måste jag säga att miljöerna i nya 3D Mario såg jävligt trista ut. Och fula.
  • 0
http://e3.nintendo.com/experience/

Super Mario 3D World
Zelda: Wind Waker HD
Mario Kart 8
Donkey Kong Country: Tropical Freeze

De som bor nära en Best Buy-affär får testa spelen redan nu!
Synd att de inte kör något sådant här i Sverige.
  • 0
Rabatt vid köp av PS4/XboxOne (3277 kronor)


För:

Final Fantasy XIII (13) (Playstation 3)
Nunchuck (Nintendo Wii) (2 st)
Wii Remote Plus (Nintendo Wii) (2 st)
LEGO City: Undercover (WiiU)
New Super Mario Bros U (WiiU)
WiiU basenhet Premium (inkl NintendoLand) (WiiU)



Sitter och tvekar för jag vill spela kommande Sonic!
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
@putterman Vad baserar du de priserna på? Funderar på att göra samma sak.
  • 0
Citerar Jacob930:
@putterman Vad baserar du de priserna på? Funderar på att göra samma sak.


Spelbutiken köper in grejerna!
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Sitter och tvekar för jag vill spela kommande Sonic!


Nej, nej, nej och nej! Tveka INTE utan gör det!!! Sälj ditt WiiU till dem redan idag!!
  • 0
  • TDK
  • TDK
Ni som har ett Wii U är ni fortfarande lika nöjda med det? Jag har alltid gillat Nintendo fast denna gång lär jag gå utan en N-konsol
  • 0
Citerar TDK:
Ni som har ett Wii U är ni fortfarande lika nöjda med det? Jag har alltid gillat Nintendo fast denna gång lär jag gå utan en N-konsol


Har aldrig varit nöjd med den.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar TDK:
Ni som har ett Wii U är ni fortfarande lika nöjda med det? Jag har alltid gillat Nintendo fast denna gång lär jag gå utan en N-konsol


Jag är nöjd. Men jag kan räknas som casual-spelare just nu. Inte riktigt tid längre. Wii U är dock höjdpunkten på grabbkvällarna.
  • 0
Känns inte som Nintendo var redo att vara först ut med nya generationen. Konsolen dras med buggar och spelen lyser med sin frånvaro. Det mesta som lockar är inte ute på hyllorna förns 2014.
"There will be anoher time"
  • 0
Citerar Spel_nörd:
Känns inte som Nintendo var redo att vara först ut med nya generationen. Konsolen dras med buggar och spelen lyser med sin frånvaro. Det mesta som lockar är inte ute på hyllorna förns 2014.


Mjo, tror Nintendo överskattade HD-utveckling och stressade fram konsolen till julförsäljningen.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Fick en smärre chock när jag såg priserna Wowhd har på Pikmin 3, New Super Luigi U, Rayman Legends och Game & Wario. Som ju alla verkar lovande. Jag har ingen Wii U, än. Men för er som har en tänkte jag vara snäll och tipsa om detta. För det är väl en seriöst sida? Förutom att leveranstiden är lite längre.

http://www.wowhd.se/games/Nintendo-Wii-U-7432379/0/top-100

Jag var för övrigt sugen på att köpa en Wii U när Pikmin 3 kommer ut, men samtidigt är jag tveksam. Har inte spelat de första spelen, men det ser mysigt ut. Å andra sidan känns Pikmin 3... gammalt på nåt sätt. Det har liksom stått i startgroparna för länge, så det har tappat sin glöd. För mig.
  • 0
Enligt My Nintendo News kommer David Wise, som komponerat musiken till Donkey Kong Country 1,2 och 3, att komponera musiken till Donkey Kong till Wii U. Väldigt goda nyheter, då jag anser att han är en av de främsta spelmusikskompositörerna. Kommer inte att spela spelet, men det är goda nyheter för fans av de tidigare spelen.
  • 0
Hur ser ni på det kommande Super Mario 3D World? Jag själv började klia mig i pannan. Man blev ju ändå glad fast ändå besviken att ett nytt 3D Mario spel visades upp. Det som gör mig glad är att det är ett nytt Mario i 3rd Person. Det jag blev besviken på må vara larvigt. Men kom igen Super Mario 3D World till Wii U låter och ser ut som en uppföljare till Super Mario 3D Land till 3DS vilket det också är på sätt och vis. Och det är det som får mig att bli besviken. Trailern man fått se så ser det inte alls ut att vara lika stort och pampigt som Super Mario Galaxy 1&2 eller ens Super Mario 64.

Tror att detta kommande Mario spel blev såhär förhastat och snabbt ihopkastat för att försöka få konsolen att sälja och det så tror jag att ett större och det man kan kalla riktiga 3D Mario uppföljaren kommer senare. Det vill säga lite mera mitt i Wii U's levnadstid.
  • 0
Citerar Bigest:
ens Super Mario 64.


Det är ju bara sett som ett av de bästa spelen någonsin ;)

Själv ogillar jag det konstigt nog. Gillade det när jag var liten och bara spelade då och då, men nu när jag satte igång det för några månader sen var det skittråkigt:/ Borde dock spela Galaxy någon dag.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Det är ju bara sett som ett av de bästa spelen någonsin ;)

Själv ogillar jag det konstigt nog. Gillade det när jag var liten och bara spelade då och då, men nu när jag satte igång det för några månader sen var det skittråkigt:/ Borde dock spela Galaxy någon dag.


Nu kanske jag är ute och cyklar. Men Super Mario Galaxy spelen får du bara inte missa. Är ju dom bästa Mario spelen sedan Super Mario 64. Mario spelen där emellan är bra men inga mästerverk som dom tre...
  • 0
Är av samma åsikt som Bigest. Jag hade hoppats och trott att nya 3D-Mario skulle göra att mitt köpsug skulle skjuta i höjden, men så blev det verkligen inte. Det ser själlöst ut, för kompakt och linjärt. Och eftersom jag är mer av en ensamspelare hatar jag att fokus verkar ligga helt på multiplayer. Jag hade inte velat ha en tredje del i Galaxy-serien (misstolka inte, jag älskar de spelen), men ett pampigare Mario än det vi fick se ville jag ha. Nu har vi visserligen inte sett mycket, så det är mycket möjligt att det kommer finnas en härlig hub-värld att lattja runt i.
  • 0
Det är direkt skrämmande när man tänker på vilket misslyckande Wii U verkar vara/bli. Bristen på spel och prestanda är enorm.
  • 0
Lustigt hur Nintendo-fans ständigt försvarar sig med att säga att grafiken är inte allt och att gameplay alltid går före och är det viktigaste.

Samtidigt utvecklar Nintendo Wind Waker HD, där det enda som egentligen har ändrats är grafiken. Så, ska ni verkligen lägga 500 spänn ett gammalt spel där det bara är grafiken som har förändrats?
  • 0
Citerar littlehenry:
Det är direkt skrämmande när man tänker på vilket misslyckande Wii U verkar vara/bli. Bristen på spel och prestanda är enorm.
Verkligen. Inga storsäljare alls på långt tag. Visst, Pikmin 3 är säkert ett väldigt bra och mysigt spel, men ingett som säljer konsoller. Både Mario Kart och Smash 2014, vilket skämt. Verkar som de lagt allt fokus på 3DS, för det är verkligen en underbar liten maskin.

Citerar EventuelltKorkad:
Samtidigt utvecklar Nintendo Wind Waker HD, där det enda som egentligen har ändrats är grafiken. Så, ska ni verkligen lägga 500 spänn ett gammalt spel där det bara är grafiken som har förändrats?
Jag antar att det är meningen att de som inte kört det till Gamecube ska köpa det. För som du säger så tycker iallafall inte jag det är värt att köpa det bara för en grafisk uppdatering. Sen tycker jag inte WW är så fult, det nya är nästan fulare, med all jävla bloom. Dock blev jag intresserad när de sa att de ändrat i själva spelet med, och då är frågan, har Nintendo faktiskt ändrat något väsentligt (typ, förbättrat Triforce-letandet eller till och med lagt till någon av de tempel de inte hann med) eller har de bara gjort smågrejer som typ att de lagt till en boost-knapp när man seglar?
  • 0
De säger att det inte kommer att vara några nya dungeons men de har ändrat på det där med triforce-letandet med att förenkla det tror jag de sa och göra det mindre omständigt. Annars är väl det enda nya förutom det du sa med seglingen att man kan skicka flaskpost.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!