Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Wii U - Officiell tråd


Extern hårddisk, funkar vilken som helst? Är det enkelt?

Tillagt 2015-04-13 15:45:
Citerar jimbuktu:
Citerar Morgan77:någon mer som är sugen på splatoon?

Jag är riktigt sugen!

Är det nämnt något om spelet när det kommer till multiplayer? Hur många kommer kunna spela samtidigt offline, har för mig jag läst att det bara skulle vara 2

Man vill ju gärna vara ett gäng hemma och ha den där typiska "Nintendo-känslan" med skadeglädje och mycket skratt.


Jag är också sugen på splatoon. Ett givet köp.
  • 0
varför har ingen recenserat affordable space adventure? unikt spel som bara fungerar på Wii u.

Tillagt 2015-05-20 10:33:
swords and soldiers 2 släpps också den här veckan också exklusivt till Wii u.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Ser ut som jag köper Splatoon på Fredag. Blir en begagnad Wii U imorgon (om hon inte är en kass säljare som ångrar sig).

....Bör man ens satsa på friend codes och sånt? Kommer väl bara vara randoms man spelar mot?
  • 0
Citerar Ree:
....Bör man ens satsa på friend codes och sånt? Kommer väl bara vara randoms man spelar mot?


finns inga Friend Codes längre. Utan är Användarnamn.

Om du känner folk som har Wii U så addar dem.
  • 0
  • Ree
  • Ree
^ k.

Men med Splatoon... kan man ens spela med vänner i det? Skulle såklart vara skoj att spela med folk på forumet. Undrar bara om det öht. går.
  • 0
det kommer att gå att spela med vänner senare i augusti september. på fredag är det slumpmässigt vem du spelar med eller emot.
  • 0
Jag är otroligt besviken på Nintendo och WIi U.
Wii U verkar dött, och jag tror ta mig fan att Nintendo har något helt annat de satsar på istället.
Att de förösker med nytt koncept, när som helst, eller lite till så kommer de läckas någon ny konsol eller något helt annat.
Jag känner mig lite sviken som Wii U ägare. Vart är alla godbitar till spel? Varför finns det inte 10-tal titlar påväg som ska sätta Wii ägare i lyckas båt?

Jag känner mig lurad. Jag ska köpa ett PS4 och sälja mitt Wii U.
  • 0
Citerar Knaan:
ag är otroligt besviken på Nintendo och WIi U.
Wii U verkar dött, och jag tror ta mig fan att Nintendo har något helt annat de satsar på istället.
Att de förösker med nytt koncept, när som helst, eller lite till så kommer de läckas någon ny konsol eller något helt annat.
Jag känner mig lite sviken som Wii U ägare. Vart är alla godbitar till spel? Varför finns det inte 10-tal titlar påväg som ska sätta Wii ägare i lyckas båt?

Jag känner mig lurad. Jag ska köpa ett PS4 och sälja mitt Wii U.


gör så! lycka till med ditt ps4

Jag är nöjd med mitt Wii U och det kommer flera spel i år som jag ska köpa .
  • 0
Citerar dinskugga:
gör så! lycka till med ditt ps4

Jag är nöjd med mitt Wii U och det kommer flera spel i år som jag ska köpa .


Det kan vara en överdrivt från min sida, jag gillar Mario, Zelda och lite till Mario... Men jag hade önskat lite fler titlar utöver det.
Köper jag mitt PS4 så säljer jag nog inte mitt Wii U, så det kan vara en överdriv. Men det jag vill säga, vart fan är alla spel? Vi har Super Mario Bros, Super Mario 3D och det Zelda som kommer... Metroid, en och till Mario, lite Pikman. Sen då? Sen har vi Mario Galaxy som släpps på emulator. Men jag är, väldigt, förvånad över att de är så lite bra titlar till Wii U, känner att de inte riktigt fokuserar på detta. Utan något annat lite mera hemligt...
  • 0
Citerar Knaan:
Det kan vara en överdrivt från min sida, jag gillar Mario, Zelda och lite till Mario... Men jag hade önskat lite fler titlar utöver det.
Köper jag mitt PS4 så säljer jag nog inte mitt Wii U, så det kan vara en överdriv. Men det jag vill säga, vart fan är alla spel? Vi har Super Mario Bros, Super Mario 3D och det Zelda som kommer... Metroid, en och till Mario, lite Pikman. Sen då? Sen har vi Mario Galaxy som släpps på emulator. Men jag är, väldigt, förvånad över att de är så lite bra titlar till Wii U, känner att de inte riktigt fokuserar på detta. Utan något annat lite mera hemligt...


I år har det ju kommit flera titlar

Kirby and the Rainbow Paintbrush
Splatoon
Mario vs Donkey Kong: Tipping Stars
Mario Party 10
Lego Jurassic World

Sen nu i veckan kommer Yoshi Whooly World

Sen framöver kommer

Super Mario Maker
Star Fox Wii U
Xenoblade Chronicles X
Shin Megami Tensei X Fire Emblem ( gränsfall dock)
Super Mario Tennis
Mighty No. 9
Giana Sisters 2

Sen har jag inte räknat med Indie spel eller VC spel.
  • 0
Och 2016 kommer SMT X FE och Zelda Wii U. Men Nintendo behöver utannonsera några fler spel för 2016.
Färska grönsaker.
  • 0
Någon som taggar inför Super Mario Maker?
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
Jag gjorde det i alla fall. Köpte det på lanseringsdagen och har spelat cirka tre timmar varje dag sedan dess. Underbart, mysigt, snyggt och roligt spel - ett av de absolut bästa spelen till Wii U och en stor anledning till att äga konsolen.

Någon mer som införskaffat sig Super Mario Maker?
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
Citerar Exicutor:
Jag gjorde det i alla fall. Köpte det på lanseringsdagen och har spelat cirka tre timmar varje dag sedan dess. Underbart, mysigt, snyggt och roligt spel - ett av de absolut bästa spelen till Wii U och en stor anledning till att äga konsolen.

Någon mer som införskaffat sig Super Mario Maker?


Ska köpa det framöver.

Men har inte tid nu. Håller på att grinda i Hyrule Warriors. Jävlar vad timmar man kan lägga i detta spel
  • 0
Citerar dinskugga:
Citerar Exicutor:Jag gjorde det i alla fall. Köpte det på lanseringsdagen och har spelat cirka tre timmar varje dag sedan dess. Underbart, mysigt, snyggt och roligt spel - ett av de absolut bästa spelen till Wii U och en stor anledning till att äga konsolen.

Någon mer som införskaffat sig Super Mario Maker?

Ska köpa det framöver.

Men har inte tid nu. Håller på att grinda i Hyrule Warriors. Jävlar vad timmar man kan lägga i detta spel


Spelar du Hyrule Warriors är det förståeligt varför du inte har tid över. ;)
Riktigt trevligt spel också för övrigt!
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
Citerar Exicutor:
Spelar du Hyrule Warriors är det förståeligt varför du inte har tid över. ;)
Riktigt trevligt spel också för övrigt!


Ja det är riktigt kul. Köpte hela paketet med DLC med. jävligt prisvärt . Känns som detta spel aldrig kommer ta slut
  • 0
Citerar dinskugga:
Citerar Exicutor pelar du Hyrule Warriors är det förståeligt varför du inte har tid över. ;)
Riktigt trevligt spel också för övrigt!

Ja det är riktigt kul. Köpte hela paketet med DLC med. jävligt prisvärt . Känns som detta spel aldrig kommer ta slut


Jag känner ungefär samma sak med SMM - det kommer liksom aldrig att ta slut. Så länge det finns ett community som stöttar.

Kul att du gillar HW, jag tröttnade tyvärr ganska snabbt efter att kampanjen avklarades. :/
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
Splatoon spelare:


Vilken gear / abillites kör ni med på rankad battles och vilken rank samt level har ni kommit till?

Motivera gärna era gear val.
Nintendo Switch friend code: SW-5931-7111-9427 | Twitter: @LAHcontact | Youtube: https://youtube.com/channel/UCM-HoQPg3TAvkAyNtpv5XlA | Tiktok: https://www.tiktok.com/@_lastactionhero_?is_from_webapp=1&sender_device=pc
  • 0
Citerar Dobar:
Splatoon spelare:


Vilken gear / abillites kör ni med på rankad battles och vilken rank samt level har ni kommit till?

Motivera gärna era gear val.


Jag önskar jag kunde svara på det. Hade velat ha Splatoon men min Internetuppkoppling tillåter mig inte spela med andra i vare sig Splatoon, SSB4 eller MK8. :/
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
Fel tråd.
  • 0
Hej

Finns det någon guide eller markering på Wii u spel om man kan spela dem med pro controller eller om man är bunden till paddan?
Abra kadabra
  • 0
Citerar Halvars90:
Hej

Finns det någon guide eller markering på Wii u spel om man kan spela dem med pro controller eller om man är bunden till paddan?


Bortsett från den informationen som står på den fysiska förpackningen? Kommer inte på något annat på rak arm tyvärr. :/
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!