Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Wii U - Officiell tråd


Vore coolt om Nintendo är kalla och döper konsolen till Nintendo Revolution, bara för att. Då skulle jag köpa, på ren princip.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
http://1.bp.blogspot.com/-6WScwhbaxt4/TbISEOpdoMI/AAAAAAAA
FuE/sG3gCo-zut0/s640/Nintendo+Cafe+Controller+picture.jpg


Lite intressanta bilder. Fejk eller inte, vad tror ni? (Kontrollen ser bra ut, dock inte konsolen.)

Sen också angående prestandan. Vissa rykten säger att den är ungefär lika stark som en Xbox 360 medan vissa andra säger att den är betydligt starkare än både Ps3 och Xboxen. Jag tror på det senare, om Nintendo skulle släppa det förstnämnda skulle de vara rökta direkt.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar ZchmeKko:
Sen också angående prestandan. Vissa rykten säger att den är ungefär lika stark som en Xbox 360 medan vissa andra säger att den är betydligt starkare än både Ps3 och Xboxen. Jag tror på det senare, om Nintendo skulle släppa det förstnämnda skulle de vara rökta direkt.


Wii var ju typ lika stark som första Xboxen, så... Jag tror inte att Nintendo kommer satsa på prestanda denna generation heller. De har insett att de inte tjänar på det.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Precis. Dom sålde mest och nu är förväntningarna bara att den ska vara starkare än Wii. Dom chansade med Wii men dom är smarta på det sättet.

Och snart går det ju inte få så mycket bättre grafik ändå så. Det kommer bli
mycket små steg hela tiden.

F*n. Jag har som sagt inte köpt 3DS än och om Café kommer 2012 så kommer jag ha det jävla svårt med pengar. Har fortfarande inget jobb och alla pengar jag sparat nu är i princip till min Japan-resa som sker samma år.
May the ki be with you...
  • 0
Men ett återkommande rykte om Nintendos nästa är ju att den ska köra samtidigt som Wiin fortsätter, sida vid sida liksom. Wii fortsätter som en konsol för vem som helst medans "Café" återupptar kontakten med hardcore-spelarna som lämnade Big N i och med Wii. Det skulle alltså betyda att de troligtvis visst skulle satsa på att göra en best till apparat, som skulle smiska PS3 och 360 hårdvarumässigt.

Citerar ZchmeKko:
Lite intressanta bilder. Fejk eller inte, vad tror ni? (Kontrollen ser bra ut, dock inte konsolen.)


Här är lite fler bilder som Kotaku visade, samma konsol som på dina ritnings-bilder. Det är ju ändå lite intressant.

http://cache.gawkerassets.com/assets/images/9/2011/04/1303719
948949.jpg


http://cache.gawkerassets.com/assets/images/9/2011/04/wii2b.jpg

Jag tycker tvärt om mot dig, gillar verkligen designen även om jag skulle föredra lite mattare plast, för att få bort lite av plastkänslan. Liten, snygg och enkel, inte massa knappar och skit och ingen lackad plast, lite spartanskt. Kontrollerna dock ser förjävliga ut, estetiskt sett. Välkomnar dock GC-kontrollens "återkomst". Jag är fortfarande skeptisk till den där skärmen i kontrollen...
Goats who stare at men.
  • 0
Artikel från IGN: http://wii.ign.com/articles/116/1163764p1.html

Allt är i stort sett sådant i redan tagit upp förutom i sista stycket. "We would like to propose a new approach to home video game consoles with the Wii successor" säger Iwata själv. Blir nog inte samma casual-satsning då, förhoppningsvis.

Btw, på "konceptbilderna" som är länkade ovan ser jag inget ställe där man ska stoppa in skivan, såvida det inte är det lilla hålet längst ner.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar Mange Maräng:
Den var verkligen inte vacker, men har svårt att tro att de kommer släppa den sådär.


Håller med helt.

Citerar Masked monk:
Är ju du som inte förstår att man inte kan basera köp av konsol baserat på namn.


Nej, inte basera. Men som alla andra här försöker säga dig så säger namnet en hel del om vad tanken är bakom konsolen.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Hoppas verkligen den ser ut som i Aiklunds länkar, för den var grymt läcker!
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar jimbuktu:
E3 kommer bli så otroligt spännande i år. Nintendo har inte levererat det senaste åren, så som det gjorde för fem år sedan.

Du måste har missat förra årets E3 helt och hållet...

Hur som helst är hypen verkligen total nu! Jag fattar inte hur jag ska orka vänta till E3!
  • 0
Citerar Aiklund:
Här är lite fler bilder som Kotaku visade, samma konsol som på dina ritnings-bilder. Det är ju ändå lite intressant.

http://cache.gawkerassets.com/assets/images/9/2011/04/1303719
948949.jpg

http://cache.gawkerassets.com/assets/images/9/2011/04/wii2b.jpg

Fake, men snyggt fejkat.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar ZchmeKko:
Btw, på "konceptbilderna" som är länkade ovan ser jag inget ställe där man ska stoppa in skivan, såvida det inte är det lilla hålet längst ner.


Vem säger att det är skivor ?

Det sägs ju att designen ska vara lite av en hyllning till SNES så...

Nejdå, att köra med något annat än blu-ray vore synd.

Tillagt 2011-04-25 23:43:
Tänkte på en sak ang. den mysterisk försvunna vitality sensorn.

Det vore smart att ha en framåtböjd trigger (som på 360) fast med en vitality sensor satt på den, så man kunde ha in fingret från sidan samtidigt som man använder den som en vanlig trigger-knapp.

Hoppas ni förstår, annars får jag väl rita.
Och ni som inte ens vet hur den ser ut: http://img2.generation-nt.com/vitality-sensor_00357921.jpg
  • 0
  • Trog
  • Trog
Förstår vad du menar, och det är väldigt bra idé då VS gör så att man bara har en hand fri att spela med. Iaf om det blir så som det var tänkt från början.
I just dont know what went wrong
  • 0
Tack, tack.

Någon som vet om det är vanliga analoga som gäller eller slide pads à la 3Ds?
  • 0
Citerar pepzi999:
Någon som vet om det är vanliga analoga som gäller eller slide pads à la 3Ds?

Ingen officiell bild på kontrollen har släppts, så nej. Jag gissar dock på att det blir vanliga analoga. Men vem vet. Om det nu är tänkt att man ska ta med sig kontrollen och streama spel till den kanske de gör den mer slimmad...
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Förstår verkligen inte vad grejen är med en skärm i kontrollen. Ser inte det som intressant, spännande eller roligt för fem öre. Längtar dock efter konsolen.
  • 0
Citerar Lennon:
Förstår verkligen inte vad grejen är med en skärm i kontrollen. Ser inte det som intressant, spännande eller roligt för fem öre. Längtar dock efter konsolen.


Jag kan tänka mig flera olika funktioner som skulle göra den till ett bra komplement i spelkontrollen, till exempel som Mäki skriver:

"Nintendo gör som vanligt inte som alla andra, utan kommer nu att inkludera en 6" stor tryckkänslig skärm på handkontrollen. Vilket faktiskt är en hel del.

Man behöver inte vara något geni för att inse vad det för med sig för möjligheter. Där kan finnas inventarielistor till rollspel så man blixtsnabbt kan byta magi eller vapen utan att behöva trycka på en enda menyknapp, kanske ha kartor man kan rotera och zooma i spel som Grand Theft Auto, låta den fungera som kikarsikte när man ska skjuta prick i Call of Duty där man sedan flyttar hårkorset med den inbyggda gyron (som redan nu utlovas vara mer exakt än Move) eller låta den vara din Pip-Boy i nästa Fallout.

Genialiskt såklart. Lite som man förväntar sig från Nintendo som förmodligen kommer hitta på saker ingen annan tidigare tänkt på."
Though heavily outnumbered, our hero manages to take control over the turntables. Once more the groovy sounds of disco music is heard in the lil' big city!
  • 0
Tror ju skärmen öppnar för riktigt roliga möjligheter faktiskt!
Kan ju för övrigt nästan garantera att prestandan är Minst likvärdig x360/ps3.

Skitsugen på att se designen, just för ryktet om Sneslikheten

Däremot så minskade min pepp för skyward sword nu när jag istället vill ha ett fläskigt zelda i 1080p, tänk att rida igenom hyrule med grafik som uncharted..
  • 0
Citerar Ridley:
Fake, men snyggt fejkat.

Jo, den fejkförklarades redan av Kotakus gäng. Men som sagt, tycker den var ganska snygg.

Tillagt 2011-04-26 00:28:
Citerar Captain_Dracula:
Däremot så minskade min pepp för skyward sword nu när jag istället vill ha ett fläskigt zelda i 1080p, tänk att rida igenom hyrule med grafik som uncharted..

Tänkte också på det förut, kommer bli Twilight Princess all over again. Man kanske kan hoppas på en portning till båda konsollerna som i TP, vore nice att slippa motionkontrollen faktiskt. -_-'
Goats who stare at men.
  • 0
@Aiklund Wtf? Det är ju en av de största funktionerna i spelet.

Trust me, Nintendo what others can't.
  • 0
Ja fast vi har ju ett sånt nu, ser hellre ett fläskigt zelda i full hd där solen skuggas av bladen i kokiri forest..mmm...
  • 0
Citerar Aiklund:
Här är lite fler bilder


Nä, det är samma bilder som på förra sidan.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Nej, inte basera. Men som alla andra här försöker säga dig så säger namnet en hel del om vad tanken är bakom konsolen.

Inga alla andra som försöker säga nått. Min poäng är fortfarande att du sa att du skulle vara tveksam att köpa konsolen om den har namnet Wii 2 eller liknande. DET ÄR absurt. Så sätt inte ord i munnen på mig och andra tack.

Sonys respons till Project Café.
http://www.gonintendo.com/viewstory.php?id=156712
XD
May the ki be with you...
  • 0
Det skulle vara ganska häftigt om det där visa sig vara konsolen i sig .. alltså ingen handkontroll .. en slags ipad liknande sak.

http://www.gamereactor.se/bild/?textid=27070&id=243549

Namnet Stream för att man kan streama sin spel över nätet direkt in i den där skärmen .. utan att behöva köpa någon fysisk skiva

Designen på den är dock hemsk
  • 0
Citerar Danne92e:
Citerar jimbuktu:
E3 kommer bli så otroligt spännande i år. Nintendo har inte levererat det senaste åren, så som det gjorde för fem år sedan.

Du måste har missat förra årets E3 helt och hållet...

Hur som helst är hypen verkligen total nu! Jag fattar inte hur jag ska orka vänta till E3!


Jag tyckte i alla fall inte förra året var så intressant för min egen del, det är möjligt att andra uppskattade det mer än mig. Det hade kunnat vara mycket bättre och mer spännande.
  • 0
Citerar Masked monk:
Så sätt inte ord i munnen på mig och andra tack.


Då har du läst selektivt då det inte bara är jag som har försökt förklara det åt dig varför man tänker så. Men som sagt, du verkar inte vilja förstå vad jag(och andra ja, som Jowf och Makesh) menar. Så jag släpper det nu.



Citerar Captain_Dracula:
Ja fast vi har ju ett sånt nu, ser hellre ett fläskigt zelda i full hd där solen skuggas av bladen i kokiri forest..mmm...


Jao, men tror ändå att de kan göra vettiga saker med skärmen där. Den kan kännas lockande även om prestandan inte är något att hänga i granen(i klass med 360 2012).
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!