Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Wii U - Officiell tråd


Du ser ju där att på den övre bilden finns cirkeln från PS-kontrollen med, men på den undre är det a-b som på Wii U.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar Ridley:
Wii U-versionen är den med kvinnan.


Citerar jimbuktu:
Ännu ett exempel.


Där ser man. Jag hittade gifbilderna på ett annat forum och antog dumt nog att det stämde. :/
There's no bit like 8-bit.
  • 0
This... isn't... HAPPENING!

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=477741

Jag har fortfarande hopp. Tråden ger ju inga källor heller. Men jag tror att det ligger lite sanning i det hela. De får väl börja att fokusera på nedladdningsbara och enkla spel istället. Nintendo kan ju ge det till en annan utvecklare också.
  • 0
"At Nintendo we have different teams working on different games that take into consideration the resolution. If they think that by focusing on 720p and a certain framerate to get a certain experience, than that's ultimately how they make their decisions. We might consider using 1080p, but, for example, if we want to get 60 fps, at a particular stage of development, it may seem 720p is more realistic."

http://wiiudaily.com/2012/06/nintendo-confirms-wii-u-launch-game
s-will-run-at-720p/


Kanske blir mestadels 720p då?
  • 0
Citerar jimbuktu:
Kanske blir mestadels 720p då?

Skulle tro det. De föredrar nog grafik och bilduppdatering före upplösning. Det är tre faktorer som måste balanseras och det brukar bli så att åtminstone en av dem får stryka på foten för att gynna de andra faktorerna.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Danne92e:
http://youtu.be/bA77Ida_ITw

Wii U-versionen ser helt klart bättre ut.


Jajamen. Samtidigt tycker man att de ska kunna pressa ur bättre grafik än 6 år gamla Playstation 3.
  • 0
Citerar Danne92e:
Wii U-versionen ser helt klart bättre ut.


Relativt värdelös jämförelse egentligen, men nog kan man säga att Wii U har lite mer skarpa och bättre texturer än Playstation 3. Åtminstone att döma från videon. Hur det verkligen ser ut får vi se när Wii U släppts.

Citerar Ridley:
Skulle tro det. De föredrar nog grafik och bilduppdatering före upplösning. Det är tre faktorer som måste balanseras och det brukar bli så att åtminstone en av dem får stryka på foten för att gynna de andra faktorerna.


Jag hoppades dock att konsoler från nästa generation, däribland Wii U, skulle klara av 1080p med hög bilduppdatering och bra grafik. Nåväl, 720p ska man inte klaga på!
  • 0
Citerar Aaandy:
Jag hoppades dock att konsoler från nästa generation, däribland Wii U, skulle klara av 1080p med hög bilduppdatering och bra grafik.

Vi får nog se sådana spel också, men det är svårt att få allt. Sen brukar ju konsoler inte "maxas" i början av generationen, utan det kan ta ett tag att bemästra dem fullt ut.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Jag tar hellre silkeslen bilduppdatering i 720p än 30fps i 1080p. Helt rätt prioriterat av Nintendo, bilduppdatering går före allt.

Om Nintendo vill fortsätta att erbjuda rörelsekänsligt spelande (främst till att sikta) så är 60fps rätt väg att gå. Mario Galaxy-spelen flyter ju på perfekt, och med tanke på att de är så snygga (för att vara Wii), så vill jag gärna se vad Nintendo kan göra med ett eventuellt Galaxy 3.
  • 0
Nintendo är ju kända för att leverera spel med mycket hög kvalitet, i och med det så känner det nog inte för att experimentera med upplösningen istället för att köra med en stabil bilduppdatering. Helheten är ju väldigt viktig för dem så som jag uppfattat de 20 år jag lirat nintendospel.

Hade ju i för sig varit spännande att se 1080p på spel som inte är så prestandakrävande. Känns som det hade kunnat funka på Pikmin 3 men definitivt på new super mario bros. U. Men spel som F-zero lämpar sig nog 720p 60 Hz bättre, om man får se det i framtiden...
  • 0
Citerar Aaandy:
Kontrollens skärm saknar multitouch?


Det visste vi väl redan sedan förra året? Resistiv touch är det också.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Aaandy:
Kontrollens skärm saknar multitouch?

Det har väl sagts hela tiden, typ.

Gör inget för min del.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Humanisten:
Det visste vi väl redan sedan förra året? Resistiv touch är det också.


Då har det undgått mig.

Resistiv också? Vad i, det trodde jag faktiskt inte. Har dock inte provar någon 3DS, kan hända att den har liknande skärm?

Citerar Ridley:
Det har väl sagts hela tiden, typ.

Gör inget för min del.


Som sagt, om det har det måste det undgått mig. Jag tycker personligen det är synd. Hade kunnat implementerats bra saker med multitouch.
  • 0
Citerar Aaandy:
Resistiv också? Vad i, det trodde jag faktiskt inte. Har dock inte provar någon 3DS, kan hända att den har liknande skärm?


Jag tror den kommer ha lite bättre skärm en touchen på 3DS. Det hoppas jag i alla fall.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Aaandy:
Jag tycker personligen det är synd. Hade kunnat implementerats bra saker med multitouch.

På en iPhone behövs multitouch, men Wii U-kontrollen har redan knappar som kan sköta det mesta. Kan inte komma på någon särskild funktion som går förlorad, förutom att typ spela piano eller nåt.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
På en iPhone behövs multitouch, men Wii U-kontrollen har redan knappar som kan sköta det mesta. Kan inte komma på någon särskild funktion som går förlorad, förutom att typ spela piano eller nåt.


Låter snarare som brist på fantasi på din sida om piano är det enda du kan komma på
Beror ju på spelet. Tänk dig pussel, minispel och liknande där två fingrar eller fler kan vara smidigare och nyttigt. Dessutom kan man göra singeltouchsaker med en multitouchskärm plus att resistiva skärmar också kan stödja multitouch så att inte ha med det är mera half-assed än att ha med det och låta utvecklarna göra hur man vill med multitouchen.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Låter snarare som brist på fantasi på din sida om piano är det enda du kan komma på

Jag är ju ingen Miyamoto.

Men alla spelkoncept som funkar på DS och 3DS kommer att funka på Wii U, och de flesta spelkoncept som finns på multitouch-apparater kommer att gå att överföra till Wii U.

Visst, multitouch hade gett några fler möjligheter, men tycker inte att det är ett måste.

Sen är pekpinnande och precisionstryck svårare med en multitouchskärm. Eller det kanske har med resistiv/kapacitiv att göra.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Men alla spelkoncept som funkar på DS och 3DS kommer att funka på Wii U, och de flesta spelkoncept som finns på multitouch-apparater kommer att gå att överföra till Wii U.


Dock så är Wii U-kontrollens skärm mycket mycket större. Även om man hade multitouch så får typ två fingrar inte plats på den 3DS-skärmen.

Citerar Ridley:
Visst, multitouch hade gett några fler möjligheter, men tycker inte att det är ett måste.

Sen är pekpinnande och precisionstryck svårare med en multitouchskärm. Eller det kanske har med resistiv/kapacitiv att göra.


Det har snarare med skärmens storlek, interfacets design och sedan hur bra kaliber skärmen är av i kombination med om den är resistiv eller kapacitiv.
En kapacitiv skärm är, oftast, väldigt precis och smidig (varierar såklart) medan en resistiv skärm kan vara klumpig och oprecis att använda sina fingrar på då det är helt simpelt två membram som pressas samman.

Men bristen på precision om man har multitouch på Wii U-kontrollen borde balanseras ut om skärmen är av bra kvalité och att skärmen är ganska stor jämfört med till exempel iPhone. Så man hade lugnt kunnat ha med det ändå. Det är som en extra analog spak. En utvecklare måste inte använda den, men det kan vara bra om den finns där.

(Dock så är fördelen att man kan använda en helt vanlig stylus på en resistiv skärm)
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Tycker det är synd att Nintendo fortsätter släppa en gammal konsol med en ny kontroll. Nya spel kommer helt enkelt inte att kunna släppas till Wii U när väl Sony och Microsoft släppt sina konsoler. Ta Beyond Good & Evil 2 som exempel. Det har skjutits upp till nästa generation för att dagens konsoler inte håller måttet på långa vägar enligt Michel Ancel. Med andra ord kan vi glömma att spelet kommer till Wii U, som bara är några få snäpp bättre än dagens konsolgeneration (6 år gammal teknik). Jag kommer nog hoppa Nintendo denna generation. Tyvärr.
If you try to fail but succeed, what have you done then?
  • 0
Citerar jimbuktu:
10 min gameplay med ZombieU. Gillar de mörka partierna där sikten är begränsad.
http://www.youtube.com/watch?v=Pp2SufhXmuE&feature=player_
embedded#!


Det ser faktiskt riktigt tajt och spännande ut. Hoppas att det släpps till fler plattformar än bara Wii U!
  • 0
ZombieU ser grymt intressant ut! Hade inte alls förväntat mig det med tanke på speltiteln. Spelet ser väldigt hardcore ut.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!