Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Wii U - Officiell tråd


Citerar Siegfried:
41 dagar kvar bara, TAGGA

Det är 41 dagar för mycket!
  • 0
40 dagar kvar
  • 0
Citerar dimentio:
Wii U(basic) komer kosta 3499:- på GAME:
http://www.game.se/acatalog/Wii_WiiU.html


Fan vad dyrt det blev :-/,
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
39 dagar kvar :/
  • 0
Ska förhandsboka en Premium konsol imorgon tänkte jag!
En fråga angående Virtual Console: Är det klart att Gamecubespel kommer att släppas via E shop?
There ain't no rest for the wicked
  • 0
Citerar dimentio:
Wii U(basic) kommer kosta 3499:- på GAME:

Det är en femhundring billigare på CDON.com!
  • 0
ska man köpa till FIFA 13 eller New Super Mario Bros U till sitt Wii U?
Gatorade Me Bitch!
  • 0
NES, SNES, N64 och GC köpte jag alla på releasedagen så det känns bara tragiskt att se att Nintendo har gått från att ha skapat spelvärldens absolut bästa konsoler till att skapa Wii och Wii U med föråldrad prestanda och gimmicks till kontroller.

Köpte ingen Wii och kommer inte att köpa någon Wii U heller.

ZombiU är utvecklat och optimerat för Wii U men ser ut som Condemned: Criminal Origins, ett releasespel till 360 från 2005 med en massa ljus- och partikelfilter pålagda för att försöka dölja alla uppenbara brister. 2005 hade jag varit imponerad men nu när vi närmar oss 2013 är jag det inte, ser ju ut som vilket dussinspel som helst till 360.

Jag hoppas innerligt att Nintendo hittar tillbaka igen.
  • 0
Citerar dimentio:
Wii U(basic) kommer kosta 3499:- på GAME:
http://www.game.se/acatalog/Wii_WiiU.html

Wii U Premium går på samma summa på CDON

Citerar Silverwind:
Ska förhandsboka en Premium konsol imorgon tänkte jag!
En fråga angående Virtual Console: Är det klart att Gamecubespel kommer att släppas via E shop?

Ja det ska gå att köpa sig en kopia och ladda ner genom Nintendo Network för att lira i konsolen

"Wii U backwards compatibility list

The following consoles and Nintendo systems will be backwards compatible with the console and sold through the Wii U Virtual Console:
Wii (game discs)
GameCube (downloads only)
Nintendo 64
Super Nintendo
NES
Neo Geo
SEGA Master System"

- http://wiiudaily.com/wii-u-backwards-compatibility/
  • 0
  • Trog
  • Trog
Kollade GAME. Förstod inte skillnaden mellan Premium och Zombie U-paketet. Båda innehåller samma sak, men olika fullprisspel. Det enda som skiljer (rätta mig om jag har fel) är CCP man får med Zombi U-paketet. Men det kostar 400 kr mer. What gives?
I just dont know what went wrong
  • 0
Kommer inte köpa Wii U. Väntar in Playstation 4. Wii U är inte min grej.
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
All hail PC.
Yang chas Solo chone Wookiee!
  • 0
Citerar Trog:
Kollade GAME. Förstod inte skillnaden mellan Premium och Zombie U-paketet. Båda innehåller samma sak, men olika fullprisspel. Det enda som skiljer (rätta mig om jag har fel) är CCP man får med Zombi U-paketet. Men det kostar 400 kr mer. What gives?

Nintendo Land ingår i Wii U Premium och ZombiU ingår i ZombiU Premium.

Skillnaden är att Nintendo Land inte är en direkt stor speltitel som ZombiU är.
Därav ~400 SEK skillnad.
Se Nintendo Land som Wii Sports
  • 0
  • Trog
  • Trog
Fast de är båda fortfarande fullpristitlar. Det de tar 400kr extra för är den extra handkontrollen.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
Fast de är båda fortfarande fullpristitlar. Det de tar 400kr extra för är den extra handkontrollen.

Ah okej, har i så fall missat om där var en extra handkontroll i ett av paketen, har inte kikat så noga.
Tyckte de sa på E3 tidigare i år att Nintendo Land mest var ett småspel med lite kända personer genom åren

De pressar ju inte direkt med Nintendo Land som en stor speltitel i sitt paket, däremot gör de så med ZombiU. Men så kostar ju kontrollen ~500;- så det kan helt klart vara den som gör skillnaden
  • 0
Citerar dimentio:
Man ska avslöja mer om Bayonetta 2 nästa vecka


Citerar Hideki Kamiya:
Next week...in game magazines...


Så har han skrivit tidigare också, för någon månad sedan. Men då var det inga sidor som spred det. Kamiya skämtar bara med alla som ställer den frågan.
  • 0
ÄNTLIGEN har Nintendo kommit på att de behöver 3rd party support. NES:en och SNES:en hade inga problem med sånt, men sen kom Sony och snodde tredjeparterna medan Nintendo struntade i hela saken och körde vidare. Trist att vi var tvunga att lida, jag menar, jag vill köra Mario men det vore roligt att kunna köra little multiplats också.
  • 0
26 dagar kvar :/
  • 0
Citerar Bigest:
26 dagar kvar :/


Inte så farligt
  • 0
Längtar att få släcka ner och spela zombie u
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
Citerar neostar:
Längtar att få släcka ner och spela zombie u


Lär säkert bli ett grymt bra spel.
  • 0
Citerar Kampgrodan:
ÄNTLIGEN har Nintendo kommit på att de behöver 3rd party support.


Ja de kommer väl få ta del av multiparts-spelen i ett år ungefär, när väl PS4/720 släpps så ligger de en generation efter (rent tekniskt) igen och kan inte länge få portar från PS3/360.
  • 0
Wii U ser inte bara ut som en leksak från Fisher Price, den presterar som en också.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!