Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Wii U - Officiell tråd


Kommer nog köra på ZombiU-paketet. Dock är jag rädd att jag inte kommer våga spela spelet särskilt mycket, då jag har det problemet med Dead Space, haha
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Blev lovad en Wii U i julklapp så därför beställde jag den från Spelbutiken, eftersom de var de enda som garanterade leverans innan jul. Det blev den vanliga Premium-utgåvan, som var dyrare på Spelbutiken än överallt annars, men som sagt garanterad leverans innan jul. Köpte även med en Pro controller.

Köper nog ZombiU någon annan gång.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Official Nintendo Magazine ger ZombiU 92%... men då ska man ha i åtanke att samma tidning gav Red Steel 91% med motiveringen: "While one of the Wii's purposes is to attract non-gamers, Red Steel was clearly designed with the hardcore gamer in mind. It's slick, addictive and as close to 'cool' as a game can get."

  • 0
Tror GR kommer ge typ 6-7 i betyg. Säkert roligt spel, men grafiken är ju för faan. Sämre än Xbox 360 å ps3.
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
Citerar neostar:
Tror GR kommer ge typ 6-7 i betyg. Säkert roligt spel, men grafiken är ju för faan. Sämre än Xbox 360 å ps3.


Vad pratar du om? Nintendo Land samt New Super Mario Bros. U har redan fått 8/10
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Det var enkelheten som fångade mig. Starta bana ett, ta genvägen över molnen, ner i det gröna röret till underjorden för bonusmynten och slutligen till den självklara stjärnan som 99 gånger av 100 hoppade fram på upploppet för att skapa kombinationen som i förlängningen gav fem extraliv. Därefter använda flöjten jag hittat i molnen på första banan, warpa fram några världar eller kanske ibland helt enkelt köra värld två som omväxling. Enkelheten i detta möjliggjordes givetvis av otaliga timmar framför TV:n, men det gick snabbt. Det var inga konstigheter. Inga animationer. Ingen övertydlig eller överarbetad story. Bara spelande, spelande och spelande.

Det som jag sa ovan är Nintendo kungar på. Där har Microsoft och Sony mycket att lära. Microsoft kommer dock närmast med sitt Xbox Live Arcade.
  • 0
En videorecensionen av ZombiU har läckt. Spelet fick 4.5 av 10 av Gamespot. Recensenten spenderar det mesta av tiden till att såga spelet. Bara jag som inte är förvånad?

http://m.uk.gamespot.com/call-of-duty-black-ops-ii/videos/call-of-d
uty-black-ops-ii-capture-the-flag-gameplay-movie-6400269
If you try to fail but succeed, what have you done then?
  • 0
Citerar Revival:
En videorecensionen av ZombiU har läckt. Spelet fick 4.5 av 10 av Gamespot. Recensenten spenderar det mesta av tiden till att såga spelet. Bara jag som inte är förvånad?

http://m.uk.gamespot.com/call-of-duty-black-ops-ii/videos/call-of-d
uty-black-ops-ii-capture-the-flag-gameplay-movie-6400269



Men fan vad tråkigt.... Tur jag inte köpte det paketet då.

Tillagt 2012-11-18 03:04:
Citerar Acid Burn:
Wii U live stream.


Vad sysslar han med?
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar Revival:
En videorecensionen av ZombiU har läckt. Spelet fick 4.5 av 10 av Gamespot. Recensenten spenderar det mesta av tiden till att såga spelet. Bara jag som inte är förvånad?

http://m.uk.gamespot.com/call-of-duty-black-ops-ii/videos/call-of-d
uty-black-ops-ii-capture-the-flag-gameplay-movie-6400269

Vänta på en riktig recension
UJust have funn
  • 0
Citerar neostar:
Tror GR kommer ge typ 6-7 i betyg. Säkert roligt spel, men grafiken är ju för faan. Sämre än Xbox 360 å ps3.


Menade Zombie U. Hade beställt paketet men ångrade mig och tänker satsa på pc då man kan spela de flesta spel med handkontroll på pc. Trött på skitgrafik i spelen.
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
  • Missing Avatar
  • C64
Wow, tragiskt att Wii U har långsammare RAM-minne än den 7 år gamla Xbox 360.

Xbox 360: 22.4 GB/s
Wii U: 16.6 GB/s
64 kB RAM
  • 0
Citerar Revival:
En videorecensionen av ZombiU har läckt. Spelet fick 4.5 av 10 av Gamespot. Recensenten spenderar det mesta av tiden till att såga spelet. Bara jag som inte är förvånad?

http://m.uk.gamespot.com/call-of-duty-black-ops-ii/videos/call-of-d
uty-black-ops-ii-capture-the-flag-gameplay-movie-6400269


Finns inte kvar :/
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Siegfried:
Finns inte kvar :/


Han sågar single player vid fotknölarna men säger att multiplayern är bra
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
  • Missing Avatar
  • C64
Citerar jimbuktu:
http://kotaku.com/5961547/report-wii-u-cracked-open-system-me
mory-and-speed-revealed


Som du ser så anger man 17 GB/s vilket är fel. Ny information har kommit fram, Wii U använder ännu långsammare RAM än vad man först trodde. Man använder Hynix RAM som endast ger 12.8 GB/s vilket är 43% långsammare RAM än vad 360 har.
64 kB RAM
  • 0
Blir nog inget ZombiU för min del iaf. Vart intresserad av det under E3, men intresset har svalnat allt efter hand och recensionen var lite av spiken i kistan.
  • 0
Citerar KrillKill:
Recension av ZombiU på IGN, de var inte alltför imponerade av spelet
http://www.ign.com/articles/2012/11/18/zombiu-review


Bättre än Gamespot iaf
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Åsikterna om ZombiU verkar vara väldigt delade och det visar sig i poängen detta spel fått hittills från olika sidor. Kopierade detta från vad en användare på Loading skrivit:

Gamespot - 4.5 / 10
Game Informer - 5 / 10
IGN - 6.3 / 10
Edge - 7 / 10
Destructoid - 8 / 10
EuroGamer - 9 / 10
Official Nintendo Magazine - 9.2 / 10


I Giant Bombs Quick look får man intrycket att de är positivt inställda till det.
Pussinussisötisnoffsen
  • 0
Citerar BöZöM:
Official Nintendo Magazine - 9.2 / 10


Kan man ju ignorera.

Blir spännande att se Gamereactors betyg. Synd att det troligen inte blir någon svensk som recenserar det bara. Brukar oftast tycka att GR sätter bra betyg

Tillagt 2012-11-19 00:29:
Citerar BöZöM:
I Giant Bombs Quick look får man intrycket att de är positivt inställda till det.


Ser ju riktigt, riktigt roligt ut här.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!