LIVE
HQ
logo hd live | The Riftbreaker
See in hd icon
Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Wii U - Officiell tråd

• Missing Avatar
  • C64
Wii U. Official Nintendo Seal of Quality. Vilket skämt.

1. Konsolen fryser/låser sig. (Otaliga källor runt om på nätet/spelforum/recensenter t.ex Giantbombs live stream under natten som var.)

2. Markant långsammare webbläsare än väntat. 2.6 x långsammare än den i iPhone 5 (Källa)

3. Säkerhetsproblem, debug mode kan aktiveras (Källa 1, Källa 2, Källa 3)

4. Uselt val av RAM (Hynix) som endast ger 12.8 GB/s vilket är hela 43% långsammare än vad 360 har. Wii klarar 5.6GB/s. (Källa)

5. Nintendo har snålat in på batteriet i Gamepaden. (Källa)

6. Kortare batteritid i Gamepaden än väntat, se punkt 5 ovan (Otaliga källor runt om på nätet/spelforum/recensenter t.ex Giantbombs live stream under natten som var.)

7. Låst system. Problem med att dela konton mellan system (Källa)

8. Dålig kvalitetskontroll på 3:e parts titlar, usel framerate, ljussättning, texturer etc. (Källa) (Exempel)

9. Problem med ljud via HDMI (Otaliga källor runt om på nätet/spelforum/recensenter t.ex Giantbombs live stream under natten som var.)

10. Problem med bild via HDMI (Källa)

11. Problem med sparfiler. (Källa)

12. Obligatorisk 5 GB patch (Källa)

13. Långsamt OS (Otaliga källor runt om på nätet/spelforum/recensenter t.ex. Giantbombs live stream under natten som var.)

14. Problem med WiFi (Otaliga källor runt om på nätet/spelforum/recensenter t.ex Giantbombs live stream under natten som var.)

15. Gampaden har kortare räckvidd än förväntat (Otaliga källor runt om på nätet/spelforum/recensenter t.ex Giantbombs live stream under natten som var.)

16. Långa laddningstider. (Otaliga källor runt om på nätet/spelforum/recensenter t.ex Giantbombs live stream under natten som var.)

17. Wii U låter mer än andra konsoler. (Källa)

Edit: Finns mer att läsa om Wii U, bara att söka på nätet.
64 kB RAM
  • 0
Citerar C64:
Wii U. Official Nintendo Seal of Quality. Vilket skämt.

1. Konsolen fryser/låser sig. (Otaliga källor runt om på nätet/spelforum/recensenter t.ex Giantbombs live stream under natten som var.)

2. Markant långsammare webbläsare än väntat. 2.6 x långsammare än den i iPhone 5 (Källa)

4. Uselt val av RAM (Hynix) som endast ger 12.8 GB/s vilket är hela 43% långsammare än vad 360 har. Wii klarar 5.6GB/s. (Källa)

6. Kortare batteritid i Gamepaden än väntat, se punkt 5 ovan (Otaliga källor runt om på nätet/spelforum/recensenter t.ex Giantbombs live stream under natten som var.)

7. Låst system. Problem med att dela konton mellan system (Källa)

8. Dålig kvalitetskontroll på 3:e parts titlar, usel framerate, ljussättning, texturer etc. (Källa) (Exempel)

9. Problem med ljud via HDMI (Otaliga källor runt om på nätet/spelforum/recensenter t.ex Giantbombs live stream under natten som var.)

10. Problem med bild via HDMI (Källa)

13. Långsamt OS (Otaliga källor runt om på nätet/spelforum/recensenter t.ex. Giantbombs live stream under natten som var.)

14. Problem med WiFi (Otaliga källor runt om på nätet/spelforum/recensenter t.ex Giantbombs live stream under natten som var.)

15. Gampaden har kortare räckvidd än förväntat (Otaliga källor runt om på nätet/spelforum/recensenter t.ex Giantbombs live stream under natten som var.)

16. Långa laddningstider. (Otaliga källor runt om på nätet/spelforum/recensenter t.ex Giantbombs live stream under natten som var.)

Edit: Finns mer att läsa om Wii U, bara att söka på nätet.

Jävlar vilken hater du är ändå. Pratade med en snubbe som har konsolen igår och han älskar den
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
  • Missing Avatar
  • C64
Citerar putterman:
Jävlar vilken hater du är ändå.

Så... fakta är hat?
64 kB RAM
  • 0
Citerar C64:
Så... fakta är hat?

Eftersom extremt mycket av det där går att säga om t.ex. 360 också så handlar det bara om hur man lägger upp faktan
  • 0
  • Missing Avatar
  • C64
Citerar putterman:
Eftersom extremt mycket av det där går att säga om t.ex. 360 också så handlar det bara om hur man lägger upp faktan

Vilket "extremt mycket av det där"?
64 kB RAM
  • 0
Citerar C64:
Vilket "extremt mycket av det där"?

Kan ta både PS3 och xbox

Citerar C64:

PS3

Citerar C64:

PS3 (inte testat 360:s webbläsare, men antar att den är lika seg den)

Citerar C64:

Här förstår jag inte ens vad som menas. Men Säkerhetsproblem har/hade u PS3 definitivt.

Citerar C64:

Man får byta batteri HELA tiden på 360-kontrollen. Nintendo har iaf gett oss en laddare med till kontrollen.
Citerar C64:

PS3

Citerar C64:

PS3 och 360

Citerar C64:

PS3 har patcher som tar lång tid var och varannan dag.

Citerar C64:

Ren definitionsfråga, så omöjlig att svara på.

Citerar C64:

PS3

Citerar C64:

360 så in i helvete
  • 0
Nu håller ni på att Spåra ut här Ta ett Djupt andetag och slappna av !
UJust have funn
  • 0
  • Missing Avatar
  • C64
Förnekelse
64 kB RAM
  • 0
Citerar C64:
Förnekelse

Varför skulle jag förneka? Avskydde både Wii och Gamecube, aldrig ägt en NES eller SNES. Är inte direkt något stort Nintendofanboy. Bara det att nästan alla punkter du tar upp kan sättas på någon av konsolerna denna generationen också, eller hur?

Tillagt 2012-11-19 14:16:
Btw, C64: http://www.gamereactor.se/blog/czaros1994/449541/#comments

Alltså ingen 5 gb patch.
  • 0
Precis, liknande problem har skett med 360 och PS3 också. Speciellt Xbox
360 lansering var ju skandal utan dess like. Men det antar jag att du, C64, förnekar?
  • 0
Citerar jonny:
Nu håller ni på att Spåra ut här Ta ett Djupt andetag och slappna av !
vettigaste jag hört hittills i denna tråd
  • 0
Bara för att 360's lansering var skit betyder det inte att Wii U's lansering per automatik är lyckad.

Flera av dess brister må ha funnits/finns i 360/PS3 men det betyder inte att man inte bör sträva efter att åtgärda dess brister/släppt en konsol utan bristerna som nämns i C64's inlägg. Tycker det är befogat att gnälla över Wii U från vad man har hört så här långt.
  • 0
Citerar Assaults:
Flera av dess brister må ha funnits/finns i 360/PS3 men det betyder inte att man inte bör sträva efter att åtgärda dess brister

Det håller jag såklart givetvis med om. Självklart bör det finnas så få brister som bara möjligt. Men när jag läser C64's inlägg ovan (samt andra inlägg) får jag känslan av att han bara vill klaga och åter igen klaga på Nintendo, men ignorerar faktumet att andra företag också kan gör dessa fel. Någon som hatar Nintendo bara för att hata, typ.
  • 0
http://www.metacritic.com/game/wii-u/zombiu

Plötsligt känns det som ett bra spel igen. Kollat diverse livestreams från spelet också och jag tycker det verkar fantastiskt bra. Ful grafik dock
  • 0
10 dagar kvar nu!
  • 0
Citerar putterman:
http://www.metacritic.com/game/wii-u/zombiu

Plötsligt känns det som ett bra spel igen. Kollat diverse livestreams från spelet också och jag tycker det verkar fantastiskt bra. Ful grafik dock

Iomed att ZombiU fått väldigt blandad kritik i utlandet så får man vänta och se vad alla spelrecensenter här i Sverige ger speleti betyg. Blir det både bra och dåliga betyg så får man i bästa fall skaffa spelet och skaffa en egen uppfattning.

Men sen så är ju ZombiU ett av dom få mest hypade spelen till Wii U så det har fått mig att hoppas på det. Vilket ju också gör att spelet måste få minst 7 av 10 i betyg för att jag ska vilja skaffa det. Annars låter jag nog det va...

Citerar jimbuktu:
10 dagar kvar nu!

Bara 10 dagar kvar ja. Också dom mest jobbigaste dagarna. Det är alltid så när man vet att det inte är många dagar kvar. Kommer kännas som en evighet som aldrig vill ta slut. Men då brukar man belönas när dagen väl är kommen. För då kommer man va så jädrans glad. Ja, man känner sig som en 7 årigt barn när det väl fyller år eller får hårda julklappar på julafton
  • 0
Citerar Bigest:
Iomed att ZombiU fått väldigt blandad kritik i utlandet så får man vänta och se vad alla spelrecensenter här i Sverige ger speleti betyg. Blir det både bra och dåliga betyg så får man i bästa fall skaffa spelet och skaffa en egen uppfattning.

Men sen så är ju ZombiU ett av dom få mest hypade spelen till Wii U så det har fått mig att hoppas på det. Vilket ju också gör att spelet måste få minst 7 av 10 i betyg för att jag ska vilja skaffa det. Annars låter jag nog det va...

Jag kommer själv gå mycket efter vad GR tycker. Brukar oftast vara väldigt likt det jag själv tycker. 6 eller högre så köper jag det!
  • 0
Hoppas verkligen jag får den på release och att föräldrarna säger att jag får använda den direkt! (det är ju en julklapp)
  • 0
Det är många som ser ner på Wii U. Det märks! Ser man på spel som AC 3 eller ME3 så ser de bättre ut på Wii U än på de andra konsolerna och ändå har Wii U en sådan "extremt dålig processor". Jag tror Wii U kommer bli en lika fantastisk maskin som de andra två. Nya kontrollen är ett stort plus.
  • 0
Någon annan som hoppas på att Bioshock Infinite kommer släppas till Wii U? Är så förbaskat spelkåt på det så jag vet inte vad jag ska göra
  • 0
Jag är inte intresserad av att införskaffa Wii U tills det kommer ett nytt Zelda. Då jädrar slår jag till. För övrigt så förstår jag inte idén med en handkontroll med en sextumsärm... Varför inte bara en normal handkontroll som med Gamecube?
Den var den bekvämaste kontrollen jag någonsin klämt på i alla tider.
  • 0
  • Missing Avatar
  • C64
Citerar Boche64:
Det är många som ser ner på Wii U. Det märks! Ser man på spel som AC 3 eller ME3 så ser de bättre ut på Wii U än på de andra konsolerna och ändå har Wii U en sådan "extremt dålig processor". Jag tror Wii U kommer bli en lika fantastisk maskin som de andra två. Nya kontrollen är ett stort plus.

Ser ner på? Det är ett faktum att Wii U är högst medioker när det kommer till det tekniska. Om fakta är att se ner på Wii U så gör jag väl det då.

AC3 och ME3 ser inte bättre ut. Eurogamer om ME3: "...it's somewhat disappointing to see a vintage 2005 console (Xbox 360) with slower GPU and less RAM match and indeed exceed the quality of the experience found on the brand new Nintendo hardware."

Kontrollen är inget plus utan ännu en gimmick från Nintendo.

Tillagt 2012-11-21 21:16:
Citerar snyggelmer:
Varför inte bara en normal handkontroll som med Gamecube?
Den var den bekvämaste kontrollen jag någonsin klämt på i alla tider.

+1 på den.
64 kB RAM
  • 0
Citerar Boche64:
Det märks! Ser man på spel som AC 3 eller ME3 så ser de bättre ut på Wii U

Jaså? Digital Foundry håller inte med:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-mass-effect-3-wii
-u-face-off

Mass Effect 3 på Wii U hamnar generellt sätt på en placering mellan Xbox 360 och Playstation 3 i performance. Spelet körs med samma FXAA och i 720p, precis som de andra konsolerna.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Jag älskar Nintendo och förhandsbokade Wii u, men nu funderar jag på att avboka mitt zombie u paket då spelet inte håller måttet enligt de flesta reviews.
Kanske ändrar mig om det kommer ett nytt animal crossing men nu väntar jag på nya xboxen och tills den kommer så blir det pc där man får grym grafik.

Besviken på det vi fått sett hittils av Wii u och nu börjar företagen också säga att maskinen är svag, det känns inte bra tyvärr
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy